Mazda 3 2.0 benzyna PROBLEM Z SILNIKIEM

Postprzez bboybartko » 24 sty 2017, 15:55

Witam,

W listopadzie 2016 kupiłem mazdę 3 2.0 benzyna 150KM, wszystko było git, silnik mega dynamiczny, cichy i suchy bez wycieków. Po dwóch tygodniach zacząłem słyszeć dziwne cykanie w silniku na wolnych obrotach (na rozgrzanym motorze). W serwisie powiedzieli mi, że to popychacze a powodem bym niski stan oleju w silniku. Oleju było wystarczająco na bagnecie. Później dostałem informację telefoniczną że koszt naprawy to ok 9 tys zł. Podobno to nie tylko popychacze a jeszcze wał rozrządu itp. Dziś zadzwoniłem jeszcze raz żeby się dowiedzieć z czym się wiążą takie wysokie koszty a gość mówi że to koszt wymiany całego rozrządu i miski olejowej (części oryginalne Mazdy). Czy jest to możliwe że zwykłymi "słuchawkami mechanika" rozpoznali usterkę?

Proszę o odpowiedź i pomoc bo nie ukrywam że ta cena to morderca ! :(
Początkujący
 
Od: 24 lis 2016, 13:12
Posty: 5
Auto: Auto: Mazda 3
Typ: Hatchback
Silnik: 2.0 benzyna 150 KM
Rok: 2006/2007

Postprzez Gamboa » 24 sty 2017, 16:37

nie wiem u jakich ty specjalistów byłeś ale 9 tys to ja bym wolał jeżdzić tym autem dopuki silnik nie stanie i wtedy nowy kupić.

2 rzecz jak ci tak bardzo zależy to jedź do jakiegoś innego, normalnego mechanika

ps. ceny wziąłeś jak za audi a8
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2014, 20:13
Posty: 612 (17/19)
Skąd: Hagen- DE/Tarnów
Auto: Mazda3 2.0 Pb 2005
150 PS

Postprzez Marcis » 24 sty 2017, 22:25

Brak słów... Nie wiedzą co jest uszkodzone a już i wał rozrządu trzeba, popychacze i miska???? Wow no to nic tylko tam jechać i płakać. Nagraj nam film albo opowiedź dokładnie co się dzieje. Czy usterka jest tylko na wolnych obrotach? Sprawdź czy po wciśnięciu sprzęgła dalej to słychać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 941 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez aRcek » 27 lut 2017, 11:52

Masz tylko cykanie, które słychać dopiero jak silnik sie rozgrzeje? Silnik jakoś specjalnie nie zmienił swoich parametrów? Nie kopci, nie muli bardzo?
Jeśli nie, łapaj instrukcje:
1. Jedz spokojnie do tego serwisu,
2. Zaproś mechanika na prezentacje,
3. Odpal auto i poczekaj aż się zagrzeje do momentu usłyszenia stukania
4. Otwórz maskę i na włączonym silniku wyciągnij czerwoną wtyczkę, zrobiłem Ci zdjęcie poniżej:
https://zapodaj.net/f760223a2bc63.jpg.html
5. Jeśli stukanie w momencie wyjęcia wtyczki ustąpi popatrz złą miną na mechanika i powiedz że to kolektor ssący a następnie wybierz jedną z poniższych opcji:
a) zrób awanturę i powiedz, że jesteście naciągacze a to tylko kolektor ssący który kosztuje 500 złotych używany i poproś o jego wymianę
b) zabierz auto z awanturą :) poszukaj na allegro kolektora ssące do twojego auta i wymień go sam bądź w innym serwisie
c)uprzejmie poproś o wymianę kolektora ssącego i nie tykanie silnika
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2009, 11:50
Posty: 197
Skąd: Warszawa
Auto: mazda 3 2.0. v8

Postprzez marcinwa70 » 1 mar 2017, 11:59

Po za tym w tym silniku nie ma popychaczy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2014, 15:30
Posty: 65 (0/4)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: Mazda3 BK Hatch 2004
1.4 pb

Postprzez Mazz » 1 mar 2017, 14:06

za 9 tysięcy to kupisz 4 takie silniki chłopie <rotfl>
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2013, 22:16
Posty: 37
Skąd: Gdańsk

Postprzez bboybartko » 28 cze 2017, 12:15

Dokładnie!

Dzięki Wam! Nie było mnie trochę w kraju więc teraz piszę i na dniach zabieram się za samochód :D
Początkujący
 
Od: 24 lis 2016, 13:12
Posty: 5
Auto: Auto: Mazda 3
Typ: Hatchback
Silnik: 2.0 benzyna 150 KM
Rok: 2006/2007

Postprzez kropek101 » 28 cze 2017, 15:36

To czekamy na wyniki prac a swoją drogą w ubiegłym tygodniu robiłem znajomemu przekładkę silnika akurat nie mazda ale sam silnik zakupiony w firmie która całość rozbiera na części nowy mocniejszy wał, panewki, uszczelka pod głowicę wiadomo głowica poszła do zrobienia do tego kompletny rozrząd wszystkie uszczelniacze... całość poskładana do kupy założone plomby 4,2tyś gwarancja na rok bez limitu kilometrów. Wtryski z starego silnika sprzęgło stare skrzynia biegów... doszła regeneracja turbo.
Całkowity koszt już z moją robocizną 6tyś PLN czas 32h robocze.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323