Jakość tarcz i klocków hamulcowych – Mazda3 BM
Panowie, podpowiedzcie proszę. Zamierzam zamówić komplet Zimmermann. Widzę jednak, że klocki dedykowane do 3, w odróżnieniu od oryginałów nie mają nacięcia w połowie. Czy to dyskwalifikuje? Kosmetyka czy jakaś znacząca różnica?
Mogę tylko napisać, że w tym rowku zbiera się pył z klocków co powoduje hałas podczas hamowania.
Rowek generalnie pomaga odprowadzać ciepło.
Rowek generalnie pomaga odprowadzać ciepło.
-
lukaszjakubowski
arex56 napisał(a):Michuski napisał :
Konfiguracja Textar poniżej:
Tarcza "92267503" 2szt. =360,36
Klocki "2587501" komplet =169,72
Symbol tarcz ma chyba koncówke 603
Do arex56
Dla 3BM/1.5 Tarcze "2587501" średnica 280mm (Mój)
Dla 3BM/2.0 Tarcze"2587501" średnica 295mm (Twój)
Zgadze się kolego?
-
michuski
Wystarczy otworzyć jakiś katalog online i porównać numery części.
Wg mnie nie będą pasować
Wg mnie nie będą pasować
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3144 (49/163)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
przy 34 kkm samochod zaczal mi dziwnie hamowac samochod jakby przy przycisnieciu hamulca nie zawsze z jedna sila , zakupilem nowe klocki textara pojechalem na wymiane i zdziwienie [jakie?] tarcze do wymiany od wewnetrznej strony klocki nie dociskaja i mega duzo rdzy , nie oplaca sie przetaczac ale sprawdzcie jak u was przy okazji zebyscie sie nie zdziliwil jak ja
Dużo stoi Twoja mazda? Miałem podobny efekt w poprzednim samochodzie, kiedy to jeździłem na zamianę 2 tygodnie swoim/2 tygodnie służbowymapx napisał(a):przy 34 kkm samochod zaczal mi dziwnie hamowac samochod jakby przy przycisnieciu hamulca nie zawsze z jedna sila , zakupilem nowe klocki textara pojechalem na wymiane i zdziwienie [jakie?] tarcze do wymiany od wewnetrznej strony klocki nie dociskaja i mega duzo rdzy , nie oplaca sie przetaczac ale sprawdzcie jak u was przy okazji zebyscie sie nie zdziliwil jak ja
Hej.
Przy przeglądzie po 3 latach i przebiegu ~59tyś. km okazało się, że z przodu klocki mają 4mm, a z tyłu 1mm
Miał tak ktoś z was, że tył był dużo bardziej zużyty niż przód??
Pzdr.
Przy przeglądzie po 3 latach i przebiegu ~59tyś. km okazało się, że z przodu klocki mają 4mm, a z tyłu 1mm
Miał tak ktoś z was, że tył był dużo bardziej zużyty niż przód??
Pzdr.
u moich rodziców w toyocie avensis klocki z tyłu kwalifikowały się do wymiany przy około 65tys km podczas gdy przód obecnie jest jeszcze zdatny do jazdy (75 tys km), w tamtym samochodzie jest elektroniczny ręczny i to potęguje zużycie klocków, podobnie jest w maździe – akurat nie elekroniczny ręczny, ale system wspomagania ruszania pod górę działa na bardzo zbliżonej zasadzieDesper napisał(a):Hej.
Przy przeglądzie po 3 latach i przebiegu ~59tyś. km okazało się, że z przodu klocki mają 4mm, a z tyłu 1mm![]()
Miał tak ktoś z was, że tył był dużo bardziej zużyty niż przód??
Pzdr.

Możesz wytłumaczyć dlaczego niby elektroniczny ręczny oraz system Hill Holder mają niby zwiększać zużycie klocków?
To są jakieś dziwne teorie.
To są jakieś dziwne teorie.
-
lukaszjakubowski
Też uważam, że elektroniczny ręczny czy hill asist nie mają nic wspólnego z nadmiernym zużyciem klocków. Same prowadnice klocków w BM są bardzo fajnie zaprojektowane i tutaj w zasadzie nie ma możliwości zapieczenia klocków. Pozostaje więc sam zacisk. Patrzyłeś na jego stan? Pewna seria z nich podchodziła pod notę serwisową, rdzewiały i nie odbijały. W zasadzie innej przyczyny nie widzę
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3144 (49/163)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
Desper napisał(a):Hej.
Przy przeglądzie po 3 latach i przebiegu ~59tyś. km okazało się, że z przodu klocki mają 4mm, a z tyłu 1mm![]()
Miał tak ktoś z was, że tył był dużo bardziej zużyty niż przód??
Pzdr.
Mam tak samo. Z przodu.

Tył chyba 8. Przegląd kilkanaście dni temu.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości