Jakość tarcz i klocków hamulcowych – Mazda3 BM

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez SebaK » 11 maja 2017, 19:11

Panowie, podpowiedzcie proszę. Zamierzam zamówić komplet Zimmermann. Widzę jednak, że klocki dedykowane do 3, w odróżnieniu od oryginałów nie mają nacięcia w połowie. Czy to dyskwalifikuje? Kosmetyka czy jakaś znacząca różnica?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lis 2014, 15:49
Posty: 181 (1/6)
Auto: Mazda 3 BM HB 2014, 2,0 165 KM, Sky Energy, Soul Red

Postprzez lukaszjakubowski » 11 maja 2017, 19:19

Mogę tylko napisać, że w tym rowku zbiera się pył z klocków co powoduje hałas podczas hamowania.
Rowek generalnie pomaga odprowadzać ciepło.
lukaszjakubowski
 

Postprzez fux » 12 maja 2017, 07:13

57 kkm w rok, klocki nadal oryginał.
<lol>
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2016, 19:41
Posty: 331 (4/5)
Auto: 3 BP

Postprzez michuski » 12 maja 2017, 13:03

arex56 napisał(a):Michuski napisał :
Konfiguracja Textar poniżej:
Tarcza "92267503" 2szt. =360,36
Klocki "2587501" komplet =169,72

Symbol tarcz ma chyba koncówke 603 :)


Do arex56
Dla 3BM/1.5 Tarcze "2587501" średnica 280mm (Mój)
Dla 3BM/2.0 Tarcze"2587501" średnica 295mm (Twój)
Zgadze się kolego? :)
michuski
 

Postprzez apx » 12 maja 2017, 15:35

czy ma ktos juz textary ? jak sie sprawuja?
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2013, 13:19
Posty: 228 (1/3)
Auto: mazda 3 BM 165 KM

Postprzez artur1313 » 12 maja 2017, 17:48

Dzisiaj po 63 k. założyłem na przód nowe tarcze Rotingery "dziurkowane" + klocki Textar. Przejechałem około 200 km i jest jak na razie ok.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2014, 22:58
Posty: 168 (1/7)
Auto: Mazda 3 HB 165KM, SkyPassion, JetBlack

Postprzez wlodi_m » 11 cze 2017, 16:55

Witam serdecznie proszę mi powiedzieć czy tarcze hamulcowe przód do mazdy 3 BM 2.0 120KM będą pasowały z modelu BK 2007r (1.6 citd 109KM) czy ktoś się orientuje ? Bo akurat mam jeden komplet .
pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2009, 11:05
Posty: 38 (1/0)
Skąd: Tarnów
Auto: M3 HB 2007 1.6 CITD

Postprzez darrecki » 11 cze 2017, 17:01

Wystarczy otworzyć jakiś katalog online i porównać numery części.
Wg mnie nie będą pasować
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3144 (49/163)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D

Postprzez apx » 12 cze 2017, 09:08

przy 34 kkm samochod zaczal mi dziwnie hamowac samochod jakby przy przycisnieciu hamulca nie zawsze z jedna sila , zakupilem nowe klocki textara pojechalem na wymiane i zdziwienie [jakie?] tarcze do wymiany od wewnetrznej strony klocki nie dociskaja i mega duzo rdzy , nie oplaca sie przetaczac ale sprawdzcie jak u was przy okazji zebyscie sie nie zdziliwil jak ja
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2013, 13:19
Posty: 228 (1/3)
Auto: mazda 3 BM 165 KM

Postprzez kuba_t » 13 cze 2017, 15:23

apx napisał(a):przy 34 kkm samochod zaczal mi dziwnie hamowac samochod jakby przy przycisnieciu hamulca nie zawsze z jedna sila , zakupilem nowe klocki textara pojechalem na wymiane i zdziwienie [jakie?] tarcze do wymiany od wewnetrznej strony klocki nie dociskaja i mega duzo rdzy , nie oplaca sie przetaczac ale sprawdzcie jak u was przy okazji zebyscie sie nie zdziliwil jak ja
Dużo stoi Twoja mazda? Miałem podobny efekt w poprzednim samochodzie, kiedy to jeździłem na zamianę 2 tygodnie swoim/2 tygodnie służbowym
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2016, 08:49
Posty: 169 (7/6)
Auto: Mazda 6 GL, 2.0 SkyActiv-G

Postprzez apx » 14 cze 2017, 10:16

ogolnie nie stoi ale pamietam ze mi raz klocki sie zblokowaly w zimie jak reczny wlaczylem i moze dlatego
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2013, 13:19
Posty: 228 (1/3)
Auto: mazda 3 BM 165 KM

Postprzez Desper » 18 cze 2017, 17:03

Hej.
Przy przeglądzie po 3 latach i przebiegu ~59tyś. km okazało się, że z przodu klocki mają 4mm, a z tyłu 1mm :|
Miał tak ktoś z was, że tył był dużo bardziej zużyty niż przód??
Pzdr.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2014, 13:21
Posty: 32 (5/0)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Mazda 3 (BM) hatchback
2014r.; 2.0/165KM
SkyEnergy, Soul Red

Postprzez rafs24 » 18 cze 2017, 18:10

Ja po pierwszym przeglądzie mam z przodu 8mm, a z tylu 7mm :mrgreen: Przebieg podczas przeglądu to niecałe 13000 km.

HTC#10
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2016, 07:15
Posty: 136 (12/7)
Auto: Mazda 3 BM 2016, HB, 2.0 Sky-G 120KM, 6MT, Skyenergy + Xenon, Blue reflex

Postprzez kuba_t » 18 cze 2017, 21:15

Desper napisał(a):Hej.
Przy przeglądzie po 3 latach i przebiegu ~59tyś. km okazało się, że z przodu klocki mają 4mm, a z tyłu 1mm :|
Miał tak ktoś z was, że tył był dużo bardziej zużyty niż przód??
Pzdr.
u moich rodziców w toyocie avensis klocki z tyłu kwalifikowały się do wymiany przy około 65tys km podczas gdy przód obecnie jest jeszcze zdatny do jazdy (75 tys km), w tamtym samochodzie jest elektroniczny ręczny i to potęguje zużycie klocków, podobnie jest w maździe – akurat nie elekroniczny ręczny, ale system wspomagania ruszania pod górę działa na bardzo zbliżonej zasadzie <czytaj>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2016, 08:49
Posty: 169 (7/6)
Auto: Mazda 6 GL, 2.0 SkyActiv-G

Postprzez lukaszjakubowski » 18 cze 2017, 22:59

Możesz wytłumaczyć dlaczego niby elektroniczny ręczny oraz system Hill Holder mają niby zwiększać zużycie klocków?
To są jakieś dziwne teorie.
lukaszjakubowski
 

Postprzez darrecki » 18 cze 2017, 23:54

Też uważam, że elektroniczny ręczny czy hill asist nie mają nic wspólnego z nadmiernym zużyciem klocków. Same prowadnice klocków w BM są bardzo fajnie zaprojektowane i tutaj w zasadzie nie ma możliwości zapieczenia klocków. Pozostaje więc sam zacisk. Patrzyłeś na jego stan? Pewna seria z nich podchodziła pod notę serwisową, rdzewiały i nie odbijały. W zasadzie innej przyczyny nie widzę
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3144 (49/163)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D

Postprzez apx » 19 cze 2017, 10:34

bylem z tym zaciskiem ale powiedzieli ze ok co prawda byl zardzewialy jak mowila nota ale mowila jescze jakos dziwnie chodzic a u mnie niby bylo ok teraz juz mam po gwarancji
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2013, 13:19
Posty: 228 (1/3)
Auto: mazda 3 BM 165 KM

Postprzez mstrzele » 19 cze 2017, 19:41

lekko 24k km przebiegu i klocki do wymiany – zaczely piszczec przez ostatnie 2-3k, chwile po przegladzie

mazda 3 bm enso 2.0 165 z kwietnia 2016. chyba mam ciezka noge <oczy>
Początkujący
 
Od: 2 lut 2016, 23:42
Posty: 1

Postprzez kuba_t » 19 cze 2017, 21:28

Serwis toyoty stwierdzil, ze wlasnie przez ruszanie z zaciaagnietym recznym klocki moga sie bardziej zuzywac.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2016, 08:49
Posty: 169 (7/6)
Auto: Mazda 6 GL, 2.0 SkyActiv-G

Postprzez fux » 19 cze 2017, 22:10

Desper napisał(a):Hej.
Przy przeglądzie po 3 latach i przebiegu ~59tyś. km okazało się, że z przodu klocki mają 4mm, a z tyłu 1mm :|
Miał tak ktoś z was, że tył był dużo bardziej zużyty niż przód??
Pzdr.

Mam tak samo. Z przodu. <lol>
Tył chyba 8. Przegląd kilkanaście dni temu.
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2016, 19:41
Posty: 331 (4/5)
Auto: 3 BP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323