Czujnik temperatury zewnętrznej AMB w M6
Każdy czujnik ma swoją robotę. Czujnik AMB jest przed chłodnicą. Czujnik temperatury w środku znajduje się przy prawym kolanie kierowcy – na wysokości kierownicy jest taka mała kratka, którędy zasysane jest powietrze i tam znajduje się identyczny czujnik temperatury (bardzo wysokiej dokładności termistor ntc chyba 2k2). Kolejny czujnik znajduje się w module klimatyzacji za schowkiem przed kolanami pasażera.
Komputer klimy korzysta z wszystkich czujników. Stara się dobierać temp. nawiewu do temp. otoczenia oraz wewnętrznej. Na przykład jeśli auto stało na słońcu a w środku jest aktualnie +45 to po odpaleniu klimy (w trybie auto) układ będzie schładzał stopniowo (nie zapoda od razu +4 stopni w kratki).
Czujniki mają sporą pojemność cieplną to znaczy, że powoli przestawiają się z temperaturą – plusem jest to, że są odporne na krótkie wahnięcia temperatury. Mogłoby się tak zdarzyć gdybyś przy wielkim upale (a w środku już ustabilizowanej temp.) otworzył okno np. by zapłacić za autostradę (wpada trochę saharyjskiego powietrza) to klima nie ustawi Ci od razu dodatkowego ziębienia tylko delikatnie wyrówna.
Chroni to przed szokiem termicznym organizmu. Pod tym względem ta klima w automacie jest dopracowana.
Komputer klimy korzysta z wszystkich czujników. Stara się dobierać temp. nawiewu do temp. otoczenia oraz wewnętrznej. Na przykład jeśli auto stało na słońcu a w środku jest aktualnie +45 to po odpaleniu klimy (w trybie auto) układ będzie schładzał stopniowo (nie zapoda od razu +4 stopni w kratki).
Czujniki mają sporą pojemność cieplną to znaczy, że powoli przestawiają się z temperaturą – plusem jest to, że są odporne na krótkie wahnięcia temperatury. Mogłoby się tak zdarzyć gdybyś przy wielkim upale (a w środku już ustabilizowanej temp.) otworzył okno np. by zapłacić za autostradę (wpada trochę saharyjskiego powietrza) to klima nie ustawi Ci od razu dodatkowego ziębienia tylko delikatnie wyrówna.
Chroni to przed szokiem termicznym organizmu. Pod tym względem ta klima w automacie jest dopracowana.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Minęło już trochę czasu od zakupu Mazdy i wiedza na temat auta też z każdym dniem jest większa:) Niektóre osoby odpowiadające na moje pytanie, pewnie nie zwróciły uwagi, że mam klimę manualną. Więc teraz info dla osób które mają auto z klimą manualną. Nie ma czujnika temperatury w aucie. Po naciśnięciu guzika AMB temperatura znika i tak powinno być. A o to zdjęcie co znajduje się pod kratką od strony kierowcy. NIC
Tak wygląda czujnik temp. zewnętrznej. I chyba jest we właściwym miejscu, bo brakuje jakiejś większej wizji – ale innych czujników w rejonie "chłodnic" nie pamietam.
Jeśli brak temp zewnętrznej (zakładam, że pojawiają się znaki "– –") to znaczy, że gdzieś brakuje łączności w kablach. Po prostu wiązka (lub złącza) muszą być gdzieś uszkodzone.
Jeśli brak temp zewnętrznej (zakładam, że pojawiają się znaki "– –") to znaczy, że gdzieś brakuje łączności w kablach. Po prostu wiązka (lub złącza) muszą być gdzieś uszkodzone.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
t55555 napisał(a):Zrobiłem fotke,czy to jest ten czujnik temp zewnętrznej?
na 1-ej stronie są zdjęcia gdzie jest on umiejscowiony i jak wygląda...
pawelv napisał(a):Mój czujnik też wariuje. zaczyna od temperatury wyjściowej , jeśli jest np -20 , to taką pokazuje, jednak w trakcie jazdy rośnie i jest w stanie nawet przy -20 , pokazywać + 30 (po 85km)? Czy może to być wina czujnika, czy coś grzeje się w aucie? Czy miał ktoś podobny problem?
Ponawiam pytanie jak ww. przy obecnie panujących warunkach pogodowych tj. przy odpalanym aucie po nocy temperatura wskazuje -7'C po 15 – 20 minutach jazdy temperatura wzrasta do temp +
Będę wdzięczny za pomoc.
-
rajkon3n
rajkon3n napisał(a):po nocy temperatura wskazuje -7'C po 15 – 20 minutach jazdy temperatura wzrasta do temp +
Pierwsza temperatura wskazuje poprawnie wiec prawdopodobnie czujnik spadł z właściwego miejsca montażu i leży zbyt blisko chłodnicy która po przejechaniu kilku kilometrów zaczyna się nagrzewać
No właśnie czujnik zamontowany jest w miejscu właściwym tzn. tak jak na przedstawionej fot. na 1 stronie tematu.
-
rajkon3n
To może go przepnij celem eksperymentu bardziej do przodu znaczy dalej od chłodnicy to sprawdzisz czy przypadkiem odległość od chłodnicy nie ma wpływu na pokazywaną temperaturę.
Jak masz możliwość to sprawdź swój czujnik w jakiejś innej maździe .
Jak masz możliwość to sprawdź swój czujnik w jakiejś innej maździe .
Wyprzedziłem Twoją poradę i tak zrobiłem niestety jest to samo, więc pewnie czeka mnie wymiana tego czujnika.. ewentualnie zrobię sprawdzenie na zasadzie przepięcia czujnika do innego auta co może być ciężką próbą bo rzadko kto zgadza się na grzebanie we własnym aucie
-
rajkon3n
Ja bym Ci pozwolił bo przepięcie popsutego czujnika nic bardziej nie popsuje
jak by co mam takie czujniki
jak by co mam takie czujniki
Czujnik jest sprawny – sam czujnik. Nawalają styki – sól robi swoje. Jedna końcówka czujnika jest miedziana, druga stalowa – i następuje (z pomocą soli czyli elektrolitu) produkcja napięcia, która wprowadza rosnący błąd (wraz z czasem jazdy czyli czasem działania "bateryjki").
Inne czujniki (nowsze) mają mniejszy rozrzut – te, które mają oba piny z tego samego metalu – dają różnicę kilku stopni i to dość stałą różnice (np. pokazuje równo pięć stopni więcej).
Trzeba wyjąć czujnik, rozpiąć wtyczkę, dokładnie wymyć sól, wyczyścić chemią (jakiś spray typu "kontakt"), zakonserwować i zamontować. Na kilka lat starczy.
Inne czujniki (nowsze) mają mniejszy rozrzut – te, które mają oba piny z tego samego metalu – dają różnicę kilku stopni i to dość stałą różnice (np. pokazuje równo pięć stopni więcej).
Trzeba wyjąć czujnik, rozpiąć wtyczkę, dokładnie wymyć sól, wyczyścić chemią (jakiś spray typu "kontakt"), zakonserwować i zamontować. Na kilka lat starczy.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Cześć,
Może ktoś rozwiązał problem z brakiem wskazań temperatury zewnętrznej, wewnętrznej, kierunku nawiewu i jego siły. Wyświetla się tylko "---". Przycisk AMB też odmawia posłuszeństwa.
Wszystko działa ale brak danych z prawej strony wyświetlacza.
Zauważyłem, że po nagrzaniu tzn. po ok godzinnej jeździe załącza się i wszystko wraca do normy- tzn. na wyświetlaczu.
Na zagranicznym forum wyczytałem, że to wina niskiego poziomu czynnika r134a. Uzupełniłem. Nic to nie dało.
Czujnik jest za grillem, odpiąłem , przeczyściłem styki, nic a nic.
Dzięki za podpowiedzi.
Może ktoś rozwiązał problem z brakiem wskazań temperatury zewnętrznej, wewnętrznej, kierunku nawiewu i jego siły. Wyświetla się tylko "---". Przycisk AMB też odmawia posłuszeństwa.
Wszystko działa ale brak danych z prawej strony wyświetlacza.
Zauważyłem, że po nagrzaniu tzn. po ok godzinnej jeździe załącza się i wszystko wraca do normy- tzn. na wyświetlaczu.
Na zagranicznym forum wyczytałem, że to wina niskiego poziomu czynnika r134a. Uzupełniłem. Nic to nie dało.
Czujnik jest za grillem, odpiąłem , przeczyściłem styki, nic a nic.
Dzięki za podpowiedzi.
- Od: 5 maja 2018, 09:07
- Posty: 2
- Auto: Mazda 6/2006 sedan 1.8
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6