Przekładki silników – dyskusja.
Hej:) Ja z takim małum ZaPytaniem:) Posiadam Mazde 323f 91r 1,6 16V:) I Kupiłłem mazde 323 3drzwiową z solniczkiem BP-Dohc Kat.usmiech I moje pytanko Brzmi CZy Są JAkies Przoblemy jeśli chodzi o przekładke Silniczka Wraz z Skrzynią i osprzetem:)
- Od: 5 cze 2006, 00:03
- Posty: 20
- Skąd: kraków
- Auto: Mazda 323f 90r 1,8 16V GT :D
Hej:) Ja z takim małum ZaPytaniem:) Posiadam Mazde 323f 91r 1,6 16V:) I Kupiłłem mazde 323 BG z silniczkiem 1,8 16V Dohc Kat/:) I moje pytanko Brzmi CZy Są JAkies Przoblemy jeśli chodzi o przekładke Silniczka Wraz z Skrzynią i osprzetem:)
- Od: 5 cze 2006, 00:03
- Posty: 20
- Skąd: kraków
- Auto: Mazda 323f 90r 1,8 16V GT :D
Raz wystarczy, nie musisz 3x powtarzać... i nie w każdym temacie pod rząd... i zmiłuj się, pisz po polsku.
Jak masz silnik ze skrzynią i osprzętem, to wszystko ładnie podejdzie, ale:
– czy masz półosie w skrzyni do tego nowego silnika? (jeśli nie, to ew. rozważ zostawienie skrzyni z B6)
– czy w osprzęcie jest sterownik do silnika? (nawet jak odpalisz na obecnym, to nie ta moc)
– jeśli nie masz wiązki pod 1.8, to czekają cię małe przeróbki (na szczęście B6 i BP są bardzo do siebie podobne)
– wydech trzeba będzie też przełożyć (i nie wyrzucaj katalizatora, jak jest sprawny i nie lata nic w nim)
– głowy nie dam, ale wydaje mi się że poduszki silnika BP są inne niż do B6
A ogólnie, to jak nie robisz tego sam w grażu, to zapłacisz sporo za w sumie niewielki przyrost mocy.
Jak masz silnik ze skrzynią i osprzętem, to wszystko ładnie podejdzie, ale:
– czy masz półosie w skrzyni do tego nowego silnika? (jeśli nie, to ew. rozważ zostawienie skrzyni z B6)
– czy w osprzęcie jest sterownik do silnika? (nawet jak odpalisz na obecnym, to nie ta moc)
– jeśli nie masz wiązki pod 1.8, to czekają cię małe przeróbki (na szczęście B6 i BP są bardzo do siebie podobne)
– wydech trzeba będzie też przełożyć (i nie wyrzucaj katalizatora, jak jest sprawny i nie lata nic w nim)
– głowy nie dam, ale wydaje mi się że poduszki silnika BP są inne niż do B6
A ogólnie, to jak nie robisz tego sam w grażu, to zapłacisz sporo za w sumie niewielki przyrost mocy.
Wszystko oki:) Mam cały sliniczek z Osprzetem,skrzynią i pół osiami:) wiązke,steraownik takze mam:)! A jeszcze takie pytanko:) Czy duże by były przerubki tej wiązki z 1,6? jesli tak to jakie? A skrzynia z B6 niepasuje!! Jest Całkiem inna;/!!! A takie jeszcze jedno małe pytanko:) Ponoć jak się wyciagnie z tego 1,8 katalizator to daje od 5 do 9 konni... czy to prawda?
Ps. A dlatedo pisałem 3razy bo mi sie ciagle komp zawieszał i niewiedziałem cz weszło;/
Ps. A dlatedo pisałem 3razy bo mi sie ciagle komp zawieszał i niewiedziałem cz weszło;/
- Od: 5 cze 2006, 00:03
- Posty: 20
- Skąd: kraków
- Auto: Mazda 323f 90r 1,8 16V GT :D
pinky napisał(a):Ponoć jak się wyciagnie z tego 1,8 katalizator to daje od 5 do 9 konni... czy to prawda?
Nie prawda.
No nie wiem ale silniki BP dohc miały 128KM z katem i 137KM bez kata choć też były silniki 145KM GRSI
Mniam GTR
1,3 bara to brrrrrr jedyne 300KM
Grześ1mazda napisał(a):A skrzynia z B6 niepasuje
Poważnie? Hmm... no to by znaczyło że MX-3 ma inne skrzynie niż seria 323, mimo że te same silniki. Wg. moich danych bowiem z silnikiem B6 szła skrzynka F5M-R lub F25M-R i obie mają mocowanie pasujące do G5M-R/G25M-R jaka jest przy BP (a późniejsze BP mają F25M-R). Jakbyś tak wytargał to wszystko, to będę wdzięczny za podzielenie się oznaczeniami z tej skrzyni. Są dwa na obudowie, jedno na części sprzęgłowej, jedno na obudowie skrzynki z zębatkami. Oznaczenia z tego co jest przy tym BP też możesz zapodać
Co do wiązki... to ja cały czas jakoś tak o 323 myślałem... W MX-3 niezgodność z wiązką do BP może być większa. Powinno dać się jakoś dopasować.
krzynio323f napisał(a):silniki BP dohc miały 128KM z katem i 137KM bez kata
Fabryczny brak katalizatora nie daje sam z siebie zysku mocy. Wersje z katalizatorem mają "przy okazji" inne wałki i zapewne nastawy sterownika, żeby utrzymać normy spalania – stąd ubytki w mocy. Poza tym, jeśli dobrze pamiętam, przesunął się nieco wykres momentu i maksymalny przypada nieco wcześniej (4000 nie 4500, lub coś koło tego).
inne wałk
Wałki sa takie samę, róznica jest w komputerze.
Wg. moich danych bowiem z silnikiem B6 szła skrzynka F5M-R lub F25M-R i obie mają mocowanie pasujące do G5M-R/G25M-R jaka jest przy BP
Skrzynia z B6 pasowac może i pasuje, ale jest DUŻO słabsza niż z silnika BP G5M-R, więc jaki jest sens ją zostawiac jak przy ostrzejszej jeździe sie wysypie.
ex MSP
To Nie będzie Ruznicy w mocy jeśli wytargam katalizator...?
- Od: 5 cze 2006, 00:03
- Posty: 20
- Skąd: kraków
- Auto: Mazda 323f 90r 1,8 16V GT :D
pinky napisał(a):Skrzynia z B6 pasowac może i pasuje (...)
Sens taki, że lepiej jest mieć słabszą skrzynię z półosiami, niż mocniejszą bez. Od razu się nie rozwali, a skoro ma dwie to przełożyć zawsze może później. Przy czym teraz kiedy już wiadomo że półośki są, to lepiej zachować tą od BP, bo mocniejsza (a do tego lepsze sprzęgło i przełożenia).
I tak się zakręciłem, bo post dotyczył MX-3, a pytanie jest znowu o 323 (jednak), więc nie bardzo rozumiem czemu skrzynia miałaby nie podejść. Chyba że F5M-R ma dużo mniejsze sprzęgło niż G5/25 i po prostu nie wchodzi na koło zamachowe...
Co do wałków, to faktycznie tylko moje założenie, bo nie mam VINu dla BG BP bez katalizatora, a szukanie bez tego jest upierdliwe.
Grześ1mazda
Briareos
Ja patrzyłem w EPC wszystkie wałki do silnika BP 89-94, są takie same nawet dla Miaty.
Wszystko oki:) Mam cały sliniczek z Osprzetem,skrzynią i pół osiami:)
Briareos
Sens taki, że lepiej jest mieć słabszą skrzynię z półosiami, niż mocniejszą bez.
Co do wałków, to faktycznie tylko moje założenie, bo nie mam VINu dla BG BP bez katalizatora, a szukanie bez tego jest upierdliwe.
Ja patrzyłem w EPC wszystkie wałki do silnika BP 89-94, są takie same nawet dla Miaty.
ex MSP
To co można Zrobić aby uzyskac troche więcej mocy...?
- Od: 5 cze 2006, 00:03
- Posty: 20
- Skąd: kraków
- Auto: Mazda 323f 90r 1,8 16V GT :D
Filtr sportowy, dolot, "odlot" (polerka), komputer, planowanie głowicy, itp.Orin napisał(a):Założyć turboGrześ1mazda napisał(a):To co można Zrobić aby uzyskac troche więcej mocy...?
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Grześ1mazda napisał(a):To Nie będzie Ruznicy w mocy jeśli wytargam katalizator...?
Bedzie taka różnica ze na 90 % bedzie troszke wiecej palil a do tego mozesz przez to stracik kilka Nm chyba że kat jest niesprawny wtedy można go wyżucić alle lepiej bedzie jak kupisz jakis sprawny
pinky napisał(a):polować na BPT z GTX'a. 165KM, skrzyna G5M-R pasuje
Hmm. Czy skrzynia z GTX'a 2WD i 4WD jest taka sama, jeśli chodzi o podmianę? Ja mam skrzynię G5M-RX i jestem ciekaw czy by pasowała do GTX'a
- Od: 14 lis 2004, 19:40
- Posty: 760
- Skąd: Częstochowa
- Auto: Żuczek i Jaszczurka...
A ten Silniczek BPTz GTX'a Tp jest ten z Turbinką...? Ja myśle że narazie mi wystarczy Te 128kucyków:PPma co do tych silników To Oba Mam Kompletne!! 1,6 16V mam Nadal w Autku a 1,8Dohc 16V czeka kompletny z osprzeten,pół osiami ,skrzynia i Wiązką 

- Od: 5 cze 2006, 00:03
- Posty: 20
- Skąd: kraków
- Auto: Mazda 323f 90r 1,8 16V GT :D
Grześ1mazda
BPT to 1.8 turbo
Orin
W anglii i australii bardzo popularne sa zamiany w Mazdach 323F BG i Astinach silniki z BP na BPT, skrzynie zostawiaja seryjną tylko jakąs szpere dokladają bo 165 seryjne na jedna oś to za dużo.
Z reszta poczytaj ich forum http://www.popuplights.co.uk/community/ duzo ciekawych rzeczy.
BPT to 1.8 turbo
Orin
Czy skrzynia z GTX'a 2WD i 4WD jest taka sama, jeśli chodzi o podmianę?
W anglii i australii bardzo popularne sa zamiany w Mazdach 323F BG i Astinach silniki z BP na BPT, skrzynie zostawiaja seryjną tylko jakąs szpere dokladają bo 165 seryjne na jedna oś to za dużo.
Z reszta poczytaj ich forum http://www.popuplights.co.uk/community/ duzo ciekawych rzeczy.
ex MSP
pinky, widzę że się nie zrozumieliśmy, więc powtórzę to jeszcze raz – po mojej pierwszej odpowiedzi jeszcze nie było wiadomo, czy skrzynia do BP ma półosie. A do BP-ZET skrzynia G5M-R podejdzie, ale też będzie miała ciężkie życie i długo nie pojeździ. Oryginalnie szły wytrzymalsze skrzynie 4WD (z dużo lepszym sprzęgłem, tak na marginesie). 165 kucy przy napędzie na jedną oś, i do tego przednią, w tak lekkim aucie – moim zdaniem średni pomysł. Ale jak już, to warto poszukać skrzyni G15M-R od silnika FS.
Co do wałków – masz rację, jeśli ograniczyć się do generacji BG, na Europę. A że o taki chodzi właśnie, to ten temat zamknięty
Co do wałków – masz rację, jeśli ograniczyć się do generacji BG, na Europę. A że o taki chodzi właśnie, to ten temat zamknięty
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości