Przekładki silników – dyskusja.

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Grześ1mazda » 22 cze 2006, 01:46

Hej:) Ja z takim małum ZaPytaniem:) Posiadam Mazde 323f 91r 1,6 16V:) I Kupiłłem mazde 323 3drzwiową z solniczkiem BP-Dohc Kat.usmiech I moje pytanko Brzmi CZy Są JAkies Przoblemy jeśli chodzi o przekładke Silniczka Wraz z Skrzynią i osprzetem:)
Początkujący
 
Od: 5 cze 2006, 00:03
Posty: 20
Skąd: kraków
Auto: Mazda 323f 90r 1,8 16V GT :D

Postprzez Grześ1mazda » 22 cze 2006, 01:49

Hej:) Ja z takim małum ZaPytaniem:) Posiadam Mazde 323f 91r 1,6 16V:) I Kupiłłem mazde 323 BG z silniczkiem 1,8 16V Dohc Kat/:) I moje pytanko Brzmi CZy Są JAkies Przoblemy jeśli chodzi o przekładke Silniczka Wraz z Skrzynią i osprzetem:)
Początkujący
 
Od: 5 cze 2006, 00:03
Posty: 20
Skąd: kraków
Auto: Mazda 323f 90r 1,8 16V GT :D

Postprzez Briareos » 22 cze 2006, 11:21

Raz wystarczy, nie musisz 3x powtarzać... i nie w każdym temacie pod rząd... i zmiłuj się, pisz po polsku.

Jak masz silnik ze skrzynią i osprzętem, to wszystko ładnie podejdzie, ale:
– czy masz półosie w skrzyni do tego nowego silnika? (jeśli nie, to ew. rozważ zostawienie skrzyni z B6)
– czy w osprzęcie jest sterownik do silnika? (nawet jak odpalisz na obecnym, to nie ta moc)
– jeśli nie masz wiązki pod 1.8, to czekają cię małe przeróbki (na szczęście B6 i BP są bardzo do siebie podobne)
– wydech trzeba będzie też przełożyć (i nie wyrzucaj katalizatora, jak jest sprawny i nie lata nic w nim)
– głowy nie dam, ale wydaje mi się że poduszki silnika BP są inne niż do B6

A ogólnie, to jak nie robisz tego sam w grażu, to zapłacisz sporo za w sumie niewielki przyrost mocy.
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez Grześ1mazda » 24 cze 2006, 01:15

Wszystko oki:) Mam cały sliniczek z Osprzetem,skrzynią i pół osiami:) wiązke,steraownik takze mam:)! A jeszcze takie pytanko:) Czy duże by były przerubki tej wiązki z 1,6? jesli tak to jakie? A skrzynia z B6 niepasuje!! Jest Całkiem inna;/!!! A takie jeszcze jedno małe pytanko:) Ponoć jak się wyciagnie z tego 1,8 katalizator to daje od 5 do 9 konni... czy to prawda?
Ps. A dlatedo pisałem 3razy bo mi sie ciagle komp zawieszał i niewiedziałem cz weszło;/
Początkujący
 
Od: 5 cze 2006, 00:03
Posty: 20
Skąd: kraków
Auto: Mazda 323f 90r 1,8 16V GT :D

Postprzez pinky » 24 cze 2006, 09:18

Ponoć jak się wyciagnie z tego 1,8 katalizator to daje od 5 do 9 konni... czy to prawda?


Nie prawda.
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez krzynio » 24 cze 2006, 09:50

pinky napisał(a):
Ponoć jak się wyciagnie z tego 1,8 katalizator to daje od 5 do 9 konni... czy to prawda?


Nie prawda.


No nie wiem ale silniki BP dohc miały 128KM z katem i 137KM bez kata choć też były silniki 145KM GRSI :D mój braciak miał taką madzie na prawym błotniku był napis GRSI i miała w papierach ok 106kW to jakieś 144KM BYła naprawdę sporo szybasza od zwykłych dohc (wiem bo miałem 3szt)
Mniam GTR ;) 1,3 bara to brrrrrr jedyne 300KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2003, 12:32
Posty: 737 (0/3)
Skąd: Garwolin
Auto: wściekłe 323 GTR :) i mniej wściekłe 323 GTR :)))

Postprzez Briareos » 24 cze 2006, 10:57

Grześ1mazda napisał(a):A skrzynia z B6 niepasuje

Poważnie? Hmm... no to by znaczyło że MX-3 ma inne skrzynie niż seria 323, mimo że te same silniki. Wg. moich danych bowiem z silnikiem B6 szła skrzynka F5M-R lub F25M-R i obie mają mocowanie pasujące do G5M-R/G25M-R jaka jest przy BP (a późniejsze BP mają F25M-R). Jakbyś tak wytargał to wszystko, to będę wdzięczny za podzielenie się oznaczeniami z tej skrzyni. Są dwa na obudowie, jedno na części sprzęgłowej, jedno na obudowie skrzynki z zębatkami. Oznaczenia z tego co jest przy tym BP też możesz zapodać :)

Co do wiązki... to ja cały czas jakoś tak o 323 myślałem... W MX-3 niezgodność z wiązką do BP może być większa. Powinno dać się jakoś dopasować.

krzynio323f napisał(a):silniki BP dohc miały 128KM z katem i 137KM bez kata

Fabryczny brak katalizatora nie daje sam z siebie zysku mocy. Wersje z katalizatorem mają "przy okazji" inne wałki i zapewne nastawy sterownika, żeby utrzymać normy spalania – stąd ubytki w mocy. Poza tym, jeśli dobrze pamiętam, przesunął się nieco wykres momentu i maksymalny przypada nieco wcześniej (4000 nie 4500, lub coś koło tego).
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez pinky » 24 cze 2006, 13:42

inne wałk


Wałki sa takie samę, róznica jest w komputerze.
Wg. moich danych bowiem z silnikiem B6 szła skrzynka F5M-R lub F25M-R i obie mają mocowanie pasujące do G5M-R/G25M-R jaka jest przy BP


Skrzynia z B6 pasowac może i pasuje, ale jest DUŻO słabsza niż z silnika BP G5M-R, więc jaki jest sens ją zostawiac jak przy ostrzejszej jeździe sie wysypie.
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez Grześ1mazda » 24 cze 2006, 14:34

To Nie będzie Ruznicy w mocy jeśli wytargam katalizator...?
Początkujący
 
Od: 5 cze 2006, 00:03
Posty: 20
Skąd: kraków
Auto: Mazda 323f 90r 1,8 16V GT :D

Postprzez Briareos » 24 cze 2006, 15:08

pinky napisał(a):Skrzynia z B6 pasowac może i pasuje (...)

Sens taki, że lepiej jest mieć słabszą skrzynię z półosiami, niż mocniejszą bez. Od razu się nie rozwali, a skoro ma dwie to przełożyć zawsze może później. Przy czym teraz kiedy już wiadomo że półośki są, to lepiej zachować tą od BP, bo mocniejsza (a do tego lepsze sprzęgło i przełożenia).
I tak się zakręciłem, bo post dotyczył MX-3, a pytanie jest znowu o 323 (jednak), więc nie bardzo rozumiem czemu skrzynia miałaby nie podejść. Chyba że F5M-R ma dużo mniejsze sprzęgło niż G5/25 i po prostu nie wchodzi na koło zamachowe...

Co do wałków, to faktycznie tylko moje założenie, bo nie mam VINu dla BG BP bez katalizatora, a szukanie bez tego jest upierdliwe.
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez pinky » 24 cze 2006, 15:54

Grześ1mazda
Wszystko oki:) Mam cały sliniczek z Osprzetem,skrzynią i pół osiami:)

Briareos
Sens taki, że lepiej jest mieć słabszą skrzynię z półosiami, niż mocniejszą bez.


Co do wałków, to faktycznie tylko moje założenie, bo nie mam VINu dla BG BP bez katalizatora, a szukanie bez tego jest upierdliwe.


Ja patrzyłem w EPC wszystkie wałki do silnika BP 89-94, są takie same nawet dla Miaty.
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez Grześ1mazda » 24 cze 2006, 17:20

To co można Zrobić aby uzyskac troche więcej mocy...?
Początkujący
 
Od: 5 cze 2006, 00:03
Posty: 20
Skąd: kraków
Auto: Mazda 323f 90r 1,8 16V GT :D

Postprzez Orin » 24 cze 2006, 18:59

Grześ1mazda napisał(a):To co można Zrobić aby uzyskac troche więcej mocy...?

Założyć turbo <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Postprzez GofNet » 24 cze 2006, 21:09

Orin napisał(a):
Grześ1mazda napisał(a):To co można Zrobić aby uzyskac troche więcej mocy...?
Założyć turbo <lol>
Filtr sportowy, dolot, "odlot" (polerka), komputer, planowanie głowicy, itp.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Bartek1986 » 25 cze 2006, 00:53

Grześ1mazda napisał(a):To Nie będzie Ruznicy w mocy jeśli wytargam katalizator...?


Bedzie taka różnica ze na 90 % bedzie troszke wiecej palil a do tego mozesz przez to stracik kilka Nm chyba że kat jest niesprawny wtedy można go wyżucić alle lepiej bedzie jak kupisz jakis sprawny :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 13:44
Posty: 1814 (45/48)
Skąd: Lublin
Auto: Impreza GF8 GT
Impreza GF8 GT
Impreza GC8 GT Nardi Torino
Impreza GF8 STi
Impreza GC8 STi +++
Volvo S80 V8

Postprzez pinky » 25 cze 2006, 10:35

Sprzedać wszytskie silniki co teraz masz czyli ten B6 z osprzetem, gołe BP i polować na BPT z GTX'a. 165KM, skrzyna G5M-R pasuje. Więc sie zastanów.
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez Orin » 25 cze 2006, 12:26

pinky napisał(a):polować na BPT z GTX'a. 165KM, skrzyna G5M-R pasuje


Hmm. Czy skrzynia z GTX'a 2WD i 4WD jest taka sama, jeśli chodzi o podmianę? Ja mam skrzynię G5M-RX i jestem ciekaw czy by pasowała do GTX'a
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Postprzez Grześ1mazda » 25 cze 2006, 12:26

A ten Silniczek BPTz GTX'a Tp jest ten z Turbinką...? Ja myśle że narazie mi wystarczy Te 128kucyków:PPma co do tych silników To Oba Mam Kompletne!! 1,6 16V mam Nadal w Autku a 1,8Dohc 16V czeka kompletny z osprzeten,pół osiami ,skrzynia i Wiązką !!
Początkujący
 
Od: 5 cze 2006, 00:03
Posty: 20
Skąd: kraków
Auto: Mazda 323f 90r 1,8 16V GT :D

Postprzez pinky » 25 cze 2006, 12:43

Grześ1mazda
BPT to 1.8 turbo
Orin
Czy skrzynia z GTX'a 2WD i 4WD jest taka sama, jeśli chodzi o podmianę?

W anglii i australii bardzo popularne sa zamiany w Mazdach 323F BG i Astinach silniki z BP na BPT, skrzynie zostawiaja seryjną tylko jakąs szpere dokladają bo 165 seryjne na jedna oś to za dużo.

Z reszta poczytaj ich forum http://www.popuplights.co.uk/community/ duzo ciekawych rzeczy.
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez Briareos » 25 cze 2006, 13:40

pinky, widzę że się nie zrozumieliśmy, więc powtórzę to jeszcze raz – po mojej pierwszej odpowiedzi jeszcze nie było wiadomo, czy skrzynia do BP ma półosie. A do BP-ZET skrzynia G5M-R podejdzie, ale też będzie miała ciężkie życie i długo nie pojeździ. Oryginalnie szły wytrzymalsze skrzynie 4WD (z dużo lepszym sprzęgłem, tak na marginesie). 165 kucy przy napędzie na jedną oś, i do tego przednią, w tak lekkim aucie – moim zdaniem średni pomysł. Ale jak już, to warto poszukać skrzyni G15M-R od silnika FS.

Co do wałków – masz rację, jeśli ograniczyć się do generacji BG, na Europę. A że o taki chodzi właśnie, to ten temat zamknięty :P
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy Moto