Sprężyny progresywne JAMEX
Felga ma ET 38 + pierscienie 2mm ale to nie przeszkadza, bo o ranty blotnikow nic nie ociera. Opony 215 ale tego juz nie zmienie. Z tylu w zderzakach sa takie plastiki, jakby czesc chlapaczy i tam lekko czasem opona przytnie ale nic sie nie dzieje. Poza tym wsadzenie gum w zwoje chyba nie bardzo pomoze bo dalej bedzie przeciez ocierac, na szywno tego nie zaspawam
Z przodu mam tak ze miedzy kolo a blotnik wejda 3 palce a z tylu wejdzie jeden i nie wiem jak to wyrownac. O ile sie da.
Z przodu mam tak ze miedzy kolo a blotnik wejda 3 palce a z tylu wejdzie jeden i nie wiem jak to wyrownac. O ile sie da.
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...

Nie nie
oponki musza zostac, bo kupilem nowe to nie bede teraz kombinowal, poza tym 40 to za niski profil. Zagladalem do tylu w sprezyny, za maly jest odstep od pierwszego zwoju do drugiego na dole sprezyny. Wcisne tam po jednej gumie i zobacze wtedy.
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...

Najlepsze w jamexach jest ...ZERO NURKA ..czyli to co mnie najbardziej denerwowało ...odeszło w zapomnienie... teraz tylko trzeba coś zrobić z tymi cieńkimi hamulcami
A gleba u mnie wygląda o tak: (zdjęcia zrobione telefonem więc bez fajerwerków)




Na wszystkich fotach powyżej Mazda już zglebiona

A gleba u mnie wygląda o tak: (zdjęcia zrobione telefonem więc bez fajerwerków)






Na wszystkich fotach powyżej Mazda już zglebiona
Pozdrawiam, Tomek
Drinking wine and killing time
Drinking wine and killing time
DOSIAAS napisał(a):jak sie sprawuje obniżone autko?o ile poszlo w dół?cena?
cene znajdzie w tym topicu
a do gleby poszło trochę dziwnie .. bo przód elegancko zglebiony a tył jakby wcale nie zszedł, ale wygląda o niebo lepiej. Co do sprawowania się całości to cięzko coś wiecej powiedzieć bo zrobiłem dopiero 20km. Ale narazie to zauważyłem że na dużych dziurach przejżdzanych powoli (polna droga) auto zachowuję się trochę jak taczka, jest szytwne, jednak na króki małych nierównościach wręcz lepiej jak na ori spreżynach, tłumi cudownie no i żadnych przechyłów w zakrętach i nurkowania przy hamowaniu
Pozdrawiam, Tomek
Drinking wine and killing time
Drinking wine and killing time
No wlasnie ten tyl to chyba pomylili sprezyny
Przod piekna sprawa az mnie kusi
Tak sie zapytam bo niewiem czy tam normalnie w mx-6 jest jak smigam szybko po lukach to mam wrazenie jakby tyl gubil przyczepnosc. Powiem szczerze ze mne to nie tyle co drazni to przeraza na zakretach
I teraz pytanko czy to sprezynki juz siadaja czy amorki czy to i to? Auto w ogole jest bardzo miekkie. Z tego co tam zagladalem to oslony amorkow sa juz zerwane z tylu
ale wyciekow nie widac. A i najwazniejsze ostatnio wywalilem kolo zapasowe bo bagaznik sprzatalem i co zauwazylem auto sie duzo podnioslo a felga z guma wazy moze 12KG
Co to u mnie moze sie konczyc? Jak zlapie z tylu auto i zaczynam nim bujac to bardzo latwo wciska sie w ziemie ze 3-4 razy i dopiero amorki lapia. Czy to normalne?

![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Tak sie zapytam bo niewiem czy tam normalnie w mx-6 jest jak smigam szybko po lukach to mam wrazenie jakby tyl gubil przyczepnosc. Powiem szczerze ze mne to nie tyle co drazni to przeraza na zakretach
Co to u mnie moze sie konczyc? Jak zlapie z tylu auto i zaczynam nim bujac to bardzo latwo wciska sie w ziemie ze 3-4 razy i dopiero amorki lapia. Czy to normalne?
Zoom zoom Zoom
mbmaster napisał(a):No wlasnie ten tyl to chyba pomylili sprezyny
no włąśnie ... chyba jednak nie ... Ogólnie nie jest tak że nic się nie obniżył, ale zszedł tylko jakieś 1,5cm, albo już mi się wszystko popier....

to są springi letkoletkiego .. moje z tego co pamiętam wyglądały tak samo (chodzi mi o proporcje tył do przodu, ilość oraz rozstaw zwojów) Tak i tak poszukam gdzieś paragonu, może tutaj się coś wyjasni.
mbmaster napisał(a):Tak sie zapytam bo niewiem czy tam normalnie w mx-6 jest jak smigam szybko po lukach to mam wrazenie jakby tyl gubil przyczepnosc. Powiem szczerze ze mne to nie tyle co drazni to przeraza na zakretach
hehe normalne.... przy nagłych zmianach obciążenia, jadąc samemu mój emix też potrafił bokie stanąc na zakręcie. Pamiętam jak wiozłem fele od Grega , cały tył szczelnie wypełniony kołami. Mazda śmigała po zakrętach aż miło, szła po lini i bez himerów trzymała ją nawet przy gwałtownych zmianach obiciążenia. Mi się wydaje że każdy emix tak będzie robić, bo poprsotu tył jest za lekki a auto co wszyscy użytkownicy wiedzą ma tendencje do nurkowania, czyli skręt przy jednoczesnym hamowaniu potęguję zmiany obciązenia co prowadzi do zarzucania tyłu. Jednak jest t odość przewidywalne i chyba do opanowania
mbmaster napisał(a):Co to u mnie moze sie konczyc? Jak zlapie z tylu auto i zaczynam nim bujac to bardzo latwo wciska sie w ziemie ze 3-4 razy i dopiero amorki lapia. Czy to normalne?
Amortyzatory kaput
Pozdrawiam, Tomek
Drinking wine and killing time
Drinking wine and killing time
nie miał qlesh kłopotu, to se obnizyl zawieszenie.
Czy ktos wie dlaczego z jednej strony z tylu wchodzi miedzy opone a blotnik jeden palec (poziomo) a z drugiej strony nie wejdzie nawet zapałka? Jest tak ze opona jest zaslonieta troche przez blotnik.
Juz nie wspomne ze dalej boli mnie ze z tylu siedzi bardziej niz z przodu(roznica okolo 3 cm) Bylem pytac sie w serwisie gdzie robia geometrie zawieszen, gosc (mgr inz., uczyl mnie w technikum przedmiotów zawodowych, wiec nie jakis robol) mowi ze jedynym dobrym sposobem zeby z tylu bylo tyle samo odstepu od blotnika co z przodu to zmienic tylne sprezyny na wyzsze, ze wymiana amortyzatorow na wyzsze nic tu nie da.
Doradzcie ktos kto sie zna na tym, we 4 nie da sie jezdzic, nawet nie probowalem ale przy trzech osobach opona ociera o jakis plastik na miejscu chlapacza z tylu (przy ugieciu tylnego zawieszenia na dziurach). Opony jeszcze nie pociete i chcialbym zeby tak zostalo
Czy ktos wie dlaczego z jednej strony z tylu wchodzi miedzy opone a blotnik jeden palec (poziomo) a z drugiej strony nie wejdzie nawet zapałka? Jest tak ze opona jest zaslonieta troche przez blotnik.
Juz nie wspomne ze dalej boli mnie ze z tylu siedzi bardziej niz z przodu(roznica okolo 3 cm) Bylem pytac sie w serwisie gdzie robia geometrie zawieszen, gosc (mgr inz., uczyl mnie w technikum przedmiotów zawodowych, wiec nie jakis robol) mowi ze jedynym dobrym sposobem zeby z tylu bylo tyle samo odstepu od blotnika co z przodu to zmienic tylne sprezyny na wyzsze, ze wymiana amortyzatorow na wyzsze nic tu nie da.
Doradzcie ktos kto sie zna na tym, we 4 nie da sie jezdzic, nawet nie probowalem ale przy trzech osobach opona ociera o jakis plastik na miejscu chlapacza z tylu (przy ugieciu tylnego zawieszenia na dziurach). Opony jeszcze nie pociete i chcialbym zeby tak zostalo
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...

Zagadka... LoB ma te same sprezyny i te same amortyzatory i ma odstepu ze 3cm a ja wcale
I wez tu zgadnij o co chodzi.
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...

Bimbak
Faktycznie masz tył jakos wysoko, u mnie przód ma pdobny prześwit co tył
Może tylne sprężyny to pomyłka w produkcji, mogło się im coś pomieszać i użyli twardszego stopu metalu
Już sam nie wiem
Faktycznie masz tył jakos wysoko, u mnie przód ma pdobny prześwit co tył
Może tylne sprężyny to pomyłka w produkcji, mogło się im coś pomieszać i użyli twardszego stopu metalu
Już sam nie wiem
Nie liczy się cel, liczy się podróż...
- Od: 4 mar 2006, 17:18
- Posty: 613
- Skąd: Bydgoszcz | Włocławek
Może tylne sprężyny to pomyłka w produkcji, mogło się im coś pomieszać i użyli twardszego stopu metalu
Już sam nie wiem
Nie jest to jakaś wielka rozbierzność miedzy tyłem a przódem.... hmmm a twarde to one też nie są
Ogólnie to przy prędkościach 140 i w górę na wiekszych pofalowaniach asfaltu już 2 razy przytarłem spodem o asfakt. Auto nie nurkuje nie buja się na boki ale nie jest też sztywne. Ogólnie trochę się zawiodłem ale tez nie jestem rozaczarowany, może za dużo wymagałem od tych sprężyn.
Po zrobieniu 200km wrażenia mam mieszane. Tył przy pełnym obciążeniu (4 osoby na pokładzie) trochę siada co wygląda dość komicznie, na starych spręzynach tak nie siadał. Progresywne spręzyny wyobrażałem sobie inaczej. Najchętniej to przejechałbym się teraz emixem na innym zestawie obnizającym żeby mieć jakiś obraz tego
Pozdrawiam, Tomek
Drinking wine and killing time
Drinking wine and killing time
Założyłem sobie Jamexy do 626 Cronos KL GE ok 1000km temu. Cena 298zl...
Samochód usiadł i to bardzo. Trzeba uważać na krawężniki i "śpiących policjantów". Komfort jazdy bardzo się nie pogorszł, jednak czuć, że samochód jest sztywniejszy/twardszy (co szczególnie czuć na przejeżdzanych w poprzek koleinach). Biorąc pod uwagę cenę, wygląd i prowadzenie się samochodu nie żałuję wydanych pieniędzy i mogę tylko polecić te sprężyny.
Wygląd przed:
http://www.m4rcin.yoyo.pl/other/sprezyny_ori.jpg
i po zmianie:
http://www.m4rcin.yoyo.pl/other/sprezyny_jamex.jpg
PS. Sebekk też chce je kupić po tym jak się ze mna przejechał i zobaczył jak samochód wygląda.
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Wygląd przed:
http://www.m4rcin.yoyo.pl/other/sprezyny_ori.jpg
i po zmianie:
http://www.m4rcin.yoyo.pl/other/sprezyny_jamex.jpg
PS. Sebekk też chce je kupić po tym jak się ze mna przejechał i zobaczył jak samochód wygląda.
- Od: 8 wrz 2005, 21:51
- Posty: 636
- Skąd: 52.259°N 21.020°E
- Auto: TT
Bimbak napisał(a):Tył przy pełnym obciążeniu (4 osoby na pokładzie) trochę siada co wygląda dość komicznie
Tak mialem na seryjnych, a na Jamexach i jeszcze starych amorach (juz sa nowe
P.S. Ja tam jestem bardzo zadowolony z Jamexow, jest lepiej niz sie spodziewalem!!
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
- Od: 8 lis 2005, 23:30
- Posty: 1150
- Skąd: SCI w ZGY
- Auto: Z5FBA->O1TDI
Witam
Przymierzam sie do zakupu sprezyn obnizajacych firmy Jamex na przod. Zastanawiam sie czy po zamontowaniu ich w mojej mx3 nic nie bedzie obcierac przy dobiciu na dziurach. Mam zalozone troszke wieksze kola niz w seryjnie bo 215/45/17 o jakies 1,5 cm na promieniu... i mialem juz maly problem z tylem gdy do tylu zapakowalem 2 osoby.... przy dobiciu opona tarla o nadkole ale problem rozwiazalem gumami usztywniajacymi i juz jest ok. Sprezynki chialbym zalozyc tylko na przod gdzie nic nie obciera. Producent twierdzi ze sprezyny sa nizsze od nowych orginalnych o 4 cm. Wiadomo ze ja mam sprezyny juz zgniecione z racji uzytkowania wiec w moim przypadku nie bedzie to wiecej niz 3 cm.
Czy sprezyny sportowe, obnizajace przy dobiciu zgniataja sie bardziej niz seryjne? Czy jest to tak zrobione ze maja mniejszy skok ale maksymalne zgniecenie ich przy dobiciu jest na tym samym poziomi co w seryjnych ?
Czy moze to zle wplynac na wlasciwosci jezdne jak sprzodu zaloze sprezyny sportowe a tyl zostanie na seryjnych?
Przymierzam sie do zakupu sprezyn obnizajacych firmy Jamex na przod. Zastanawiam sie czy po zamontowaniu ich w mojej mx3 nic nie bedzie obcierac przy dobiciu na dziurach. Mam zalozone troszke wieksze kola niz w seryjnie bo 215/45/17 o jakies 1,5 cm na promieniu... i mialem juz maly problem z tylem gdy do tylu zapakowalem 2 osoby.... przy dobiciu opona tarla o nadkole ale problem rozwiazalem gumami usztywniajacymi i juz jest ok. Sprezynki chialbym zalozyc tylko na przod gdzie nic nie obciera. Producent twierdzi ze sprezyny sa nizsze od nowych orginalnych o 4 cm. Wiadomo ze ja mam sprezyny juz zgniecione z racji uzytkowania wiec w moim przypadku nie bedzie to wiecej niz 3 cm.
Czy sprezyny sportowe, obnizajace przy dobiciu zgniataja sie bardziej niz seryjne? Czy jest to tak zrobione ze maja mniejszy skok ale maksymalne zgniecenie ich przy dobiciu jest na tym samym poziomi co w seryjnych ?
Czy moze to zle wplynac na wlasciwosci jezdne jak sprzodu zaloze sprezyny sportowe a tyl zostanie na seryjnych?
Jest jedna rzecz dla której warto żyć .... MAZDA .... i nie liczy sie nic 
- Od: 24 lis 2004, 14:57
- Posty: 192
- Skąd: kraków
- Auto: mazda mx3
a ty kupujesz sprezyny tylko na przod czy caly komplet.
bo ja tez chce obnizyc tylko przod a tyl zostawic na seryjkach
bo ja tez chce obnizyc tylko przod a tyl zostawic na seryjkach
-
jedrek
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje