Moduł zapłonowy
1, 2
Hej. Jestem posiadaczem mazdy 626 2,5l V6 24 V z 1992 roku. Od jakiegos czasu mam nastepujacy problem:
przy prekosci okolo 140km/h i obrotach okolo 4100 odcina mi zaplon. Zpalaja sie kontrolki i musze stanac zeby odpalic auto ponownie. Przypuszczam, ze to modul zaplonowy, ale nie jestem pewien. Czy ktos mial ten problem? Jaki jest przyblizony koszt moduly do mojego modelu? Pomozcie.
przy prekosci okolo 140km/h i obrotach okolo 4100 odcina mi zaplon. Zpalaja sie kontrolki i musze stanac zeby odpalic auto ponownie. Przypuszczam, ze to modul zaplonowy, ale nie jestem pewien. Czy ktos mial ten problem? Jaki jest przyblizony koszt moduly do mojego modelu? Pomozcie.
Możesz być pewien. To "moduł".
Tak przeczuwalem. Jaki moze byc koszt nowego?
Nie strzelę z rękawa...nie pamiętam.
Sprawdź w sieci Forda...będzie taniej.
Sprawdź w sieci Forda...będzie taniej.
Nightdream napisał(a):Tak przeczuwalem. Jaki moze byc koszt nowego?
zerknij tu może to cię zainteresuje:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=247
Dzieki, poszukam.
XsiX napisał(a):Nightdream napisał(a):Tak przeczuwalem. Jaki moze byc koszt nowego?
zerknij tu może to cię zainteresuje:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=247
Hihi ciekawe, jak ten "miszcz" naprawi moduł w aparacie zapłonowym Xedosa 6 (jak to napisał w swojej ofercie handlowej) TAM GO NIE MA, a Power Transistor obok cewki się nigdy nie psuje....ehhhhhh
Najlepiej to zapytaj Nightcomera...to zawzięty Gość (przy okazji ma głowę na miejscu) i sobie sam to naprawił.
@-tech napisał(a):Hihi ciekawe, jak ten "miszcz" naprawi moduł w aparacie zapłonowym Xedosa 6 (jak to napisał w swojej ofercie handlowej) TAM GO NIE MA, a Power Transistor obok cewki się nigdy nie psuje....ehhhhhh
w Xedosie 6 1.6 też nie było
XsiX napisał(a):@-tech napisał(a):Hihi ciekawe, jak ten "miszcz" naprawi moduł w aparacie zapłonowym Xedosa 6 (jak to napisał w swojej ofercie handlowej) TAM GO NIE MA, a Power Transistor obok cewki się nigdy nie psuje....ehhhhhh
w Xedosie 6 1.6 też nie było(nie znam się dlatego pytam
)
Nie pamiętam...w poniedziałek sobie zobaczę...zabiłeś mi klin.
Chociaż z drugiej strony to i tak nie ma wielkiego znaczenia, bo chyba na 10 X-6 tylko jeden jest 1600 (a może jeszcze gorzej

widziałem kiedyś w ogłoszeniach 1.6 z automatem – to musi być dopiero porażka w przyspieszaniu
BTW. Greg mam jeszcze pytanie rzuć okiem na to http://autohit.pl/auta/48055.html?szuk=0&poz=3#1
czy były xedosy z klimatronikiem i komputerem ? i to w 1992 r
?
BTW. Greg mam jeszcze pytanie rzuć okiem na to http://autohit.pl/auta/48055.html?szuk=0&poz=3#1
czy były xedosy z klimatronikiem i komputerem ? i to w 1992 r
Ostatnio edytowano 7 gru 2003, 01:04 przez XsiX, łącznie edytowano 1 raz
Gregh is another person
Nie mogę znaleźć tamtego wątku o zapłonie...
Skrótowo: dorobiłem sobie "moduł" wykorzystując tranzystor mocy typu BU i zabezpieczenie transilami 1.5kW. Schematu nie podeślę, bo kluczowy problem, czyli zabezpieczenie przed przebiciem, wykombinował mój kolega i mam wrażenie, że nie chce tego patentu udostępniać, nie wiem, ale nie będę go niepotrzebnie drażnić – bardzo mi pomógł i to nie ten jeden raz. Jednak ktoś mający przeciętne pojęcie o elektronice poskłada ten moduł bez problemu mając powyższe informacje. Po za tym nieoceniony Greg zasugerował użycie standardowego modułu z innego auta...
Acha i jeszcze jedno, wkrótce po wymianie modułu przestrzeliło mi cewkę. Nie jestem pewny, czy to przypadek. Wydaje mi się, że jedno z drugim może być jakoś powiązane
I jeszcze co do diagnostyki uszkodzenia "modułu":
jeżeli w momencie wypadnięcia zapłonu obrotomierz spada do zera mimo, że silnik się kręci (hamowanie silnikiem) to daje pewność, że to moduł – tacho jest sterowane przez rezystor w uzwojeniu pierwotnym w cewce.
Skrótowo: dorobiłem sobie "moduł" wykorzystując tranzystor mocy typu BU i zabezpieczenie transilami 1.5kW. Schematu nie podeślę, bo kluczowy problem, czyli zabezpieczenie przed przebiciem, wykombinował mój kolega i mam wrażenie, że nie chce tego patentu udostępniać, nie wiem, ale nie będę go niepotrzebnie drażnić – bardzo mi pomógł i to nie ten jeden raz. Jednak ktoś mający przeciętne pojęcie o elektronice poskłada ten moduł bez problemu mając powyższe informacje. Po za tym nieoceniony Greg zasugerował użycie standardowego modułu z innego auta...
Acha i jeszcze jedno, wkrótce po wymianie modułu przestrzeliło mi cewkę. Nie jestem pewny, czy to przypadek. Wydaje mi się, że jedno z drugim może być jakoś powiązane
I jeszcze co do diagnostyki uszkodzenia "modułu":
jeżeli w momencie wypadnięcia zapłonu obrotomierz spada do zera mimo, że silnik się kręci (hamowanie silnikiem) to daje pewność, że to moduł – tacho jest sterowane przez rezystor w uzwojeniu pierwotnym w cewce.
- Od: 29 paź 2003, 01:07
- Posty: 756
- Skąd: zławieśWWA]:~
- Auto: cprf2a'99
Masz tu na tacy:
http://homepage.ntlworld.com/dorothy.br ... x/p_p4.htm
http://homepage.ntlworld.com/dorothy.br ... x/p_p4.htm
nightcomer napisał(a):Acha i jeszcze jedno, wkrótce po wymianie modułu przestrzeliło mi cewkę. Nie jestem pewny, czy to przypadek. Wydaje mi się, że jedno z drugim może być jakoś powiązane![]()
To też normalne jak ten trans... Pewnie już to zrobiłeś, ale pro forma napiszę....URETHAN w sprayu...kilka warstw...przy 1mm grubości jest odporny na przebicia do 40kV.
Niedługo wszyscy będziecie naprawiać wszystko, co jeszcze niedawno było podobno niemożliwe i za co można było przytulić niezłą kaskę.
Cóż pociesza mnie, to (z mojego punktu widzenia), że są jeszcze immo i rzadko, ale jednak uszkodzone PCMy....i jeszcze AIR BAGi, za które póki co większość boi się brać (nie wiedzieć dlaczego

Wracając do zabezpieczenia przed przebiciem...wystarczy zastosować jeden trans IGBT (ma przecież izolowaną bramkę).
@-tech napisał(a):Pewnie już to zrobiłeś, ale pro forma napiszę....URETHAN w sprayu...kilka warstw...przy 1mm grubości jest odporny na przebicia do 40 kV
ech... szkoda, że nie wpadłem na ten urethan. trochę się narzeźbiłem z takim spec-silikonem, ale jest dobrze. Cewka stoi outside.
Wcześniej jeszcze przestrzeliło mi kilka fajek. Musiałem kupić drugie.
- Od: 29 paź 2003, 01:07
- Posty: 756
- Skąd: zławieśWWA]:~
- Auto: cprf2a'99
Długi. Gdzie znalazles taką cene na modul? Mozesz mi podac jakies namiary na ta firme? Bede zobowiazany:)
Pozdrawiam wszystkich mazdziofanow;)))
Pozdrawiam wszystkich mazdziofanow;)))
- Od: 22 lis 2003, 09:35
- Posty: 452
- Skąd: gorzów
Dzieki Dlugi. Skorzystam na pewno, ale dopiero po Nowym Roku, bo sie z kasy slukalem przy remoncie zawieszenia:( A przydaloby sie jeszcze kilka elementow przejrzec. A jakies a u Ciebie ceny uslug? mOzesz wyslac jakis cennik na maila?
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6