Moduł zapłonowy

Postprzez Nightdream » 7 gru 2003, 00:19

Hej. Jestem posiadaczem mazdy 626 2,5l V6 24 V z 1992 roku. Od jakiegos czasu mam nastepujacy problem:
przy prekosci okolo 140km/h i obrotach okolo 4100 odcina mi zaplon. Zpalaja sie kontrolki i musze stanac zeby odpalic auto ponownie. Przypuszczam, ze to modul zaplonowy, ale nie jestem pewien. Czy ktos mial ten problem? Jaki jest przyblizony koszt moduly do mojego modelu? Pomozcie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2003, 00:22
Posty: 356 (0/1)
Skąd: woj. dolnoślaskie
Auto: 626 GE KL, 626 GF GW, 5 1.8Pb, Xedos 9 TA KL jako daily

Postprzez newbie » 7 gru 2003, 00:21

Możesz być pewien. To "moduł".
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2003, 07:53
Posty: 475 (0/2)
Skąd: MAZDA Lublin
Auto: F20 M135i x
BP X AWD
F2 EQ

Postprzez Nightdream » 7 gru 2003, 00:26

Tak przeczuwalem. Jaki moze byc koszt nowego?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2003, 00:22
Posty: 356 (0/1)
Skąd: woj. dolnoślaskie
Auto: 626 GE KL, 626 GF GW, 5 1.8Pb, Xedos 9 TA KL jako daily

Postprzez newbie » 7 gru 2003, 00:28

Nie strzelę z rękawa...nie pamiętam.
Sprawdź w sieci Forda...będzie taniej.
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2003, 07:53
Posty: 475 (0/2)
Skąd: MAZDA Lublin
Auto: F20 M135i x
BP X AWD
F2 EQ

Postprzez XsiX » 7 gru 2003, 00:31

Nightdream napisał(a):Tak przeczuwalem. Jaki moze byc koszt nowego?


zerknij tu może to cię zainteresuje:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=247
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Postprzez Nightdream » 7 gru 2003, 00:31

Dzieki, poszukam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2003, 00:22
Posty: 356 (0/1)
Skąd: woj. dolnoślaskie
Auto: 626 GE KL, 626 GF GW, 5 1.8Pb, Xedos 9 TA KL jako daily

Postprzez newbie » 7 gru 2003, 00:39

XsiX napisał(a):
Nightdream napisał(a):Tak przeczuwalem. Jaki moze byc koszt nowego?


zerknij tu może to cię zainteresuje:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=247


Hihi ciekawe, jak ten "miszcz" naprawi moduł w aparacie zapłonowym Xedosa 6 (jak to napisał w swojej ofercie handlowej) TAM GO NIE MA, a Power Transistor obok cewki się nigdy nie psuje....ehhhhhh

Najlepiej to zapytaj Nightcomera...to zawzięty Gość (przy okazji ma głowę na miejscu) i sobie sam to naprawił.
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2003, 07:53
Posty: 475 (0/2)
Skąd: MAZDA Lublin
Auto: F20 M135i x
BP X AWD
F2 EQ

Postprzez XsiX » 7 gru 2003, 00:44

@-tech napisał(a):Hihi ciekawe, jak ten "miszcz" naprawi moduł w aparacie zapłonowym Xedosa 6 (jak to napisał w swojej ofercie handlowej) TAM GO NIE MA, a Power Transistor obok cewki się nigdy nie psuje....ehhhhhh


w Xedosie 6 1.6 też nie było ?? (nie znam się dlatego pytam :| )
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Postprzez newbie » 7 gru 2003, 00:49

XsiX napisał(a):
@-tech napisał(a):Hihi ciekawe, jak ten "miszcz" naprawi moduł w aparacie zapłonowym Xedosa 6 (jak to napisał w swojej ofercie handlowej) TAM GO NIE MA, a Power Transistor obok cewki się nigdy nie psuje....ehhhhhh


w Xedosie 6 1.6 też nie było ?? (nie znam się dlatego pytam :| )


Nie pamiętam...w poniedziałek sobie zobaczę...zabiłeś mi klin.
Chociaż z drugiej strony to i tak nie ma wielkiego znaczenia, bo chyba na 10 X-6 tylko jeden jest 1600 (a może jeszcze gorzej <cfaniak> )
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2003, 07:53
Posty: 475 (0/2)
Skąd: MAZDA Lublin
Auto: F20 M135i x
BP X AWD
F2 EQ

Postprzez XsiX » 7 gru 2003, 00:55

widziałem kiedyś w ogłoszeniach 1.6 z automatem – to musi być dopiero porażka w przyspieszaniu :|

BTW. Greg mam jeszcze pytanie rzuć okiem na to http://autohit.pl/auta/48055.html?szuk=0&poz=3#1
czy były xedosy z klimatronikiem i komputerem ? i to w 1992 r :| ?
Ostatnio edytowano 7 gru 2003, 01:04 przez XsiX, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Postprzez newbie » 7 gru 2003, 00:57

Gregh is another person
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2003, 07:53
Posty: 475 (0/2)
Skąd: MAZDA Lublin
Auto: F20 M135i x
BP X AWD
F2 EQ

Postprzez XsiX » 7 gru 2003, 01:05

@-tech napisał(a):Gregh is another person


sorki najmocniej :( już się poprawiłem, ale pytanie nadal aktualne ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Postprzez nightcomer » 7 gru 2003, 11:36

Nie mogę znaleźć tamtego wątku o zapłonie...
Skrótowo: dorobiłem sobie "moduł" wykorzystując tranzystor mocy typu BU i zabezpieczenie transilami 1.5kW. Schematu nie podeślę, bo kluczowy problem, czyli zabezpieczenie przed przebiciem, wykombinował mój kolega i mam wrażenie, że nie chce tego patentu udostępniać, nie wiem, ale nie będę go niepotrzebnie drażnić – bardzo mi pomógł i to nie ten jeden raz. Jednak ktoś mający przeciętne pojęcie o elektronice poskłada ten moduł bez problemu mając powyższe informacje. Po za tym nieoceniony Greg zasugerował użycie standardowego modułu z innego auta...
Acha i jeszcze jedno, wkrótce po wymianie modułu przestrzeliło mi cewkę. Nie jestem pewny, czy to przypadek. Wydaje mi się, że jedno z drugim może być jakoś powiązane :D

I jeszcze co do diagnostyki uszkodzenia "modułu":
jeżeli w momencie wypadnięcia zapłonu obrotomierz spada do zera mimo, że silnik się kręci (hamowanie silnikiem) to daje pewność, że to moduł – tacho jest sterowane przez rezystor w uzwojeniu pierwotnym w cewce.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2003, 01:07
Posty: 756
Skąd: zławieśWWA]:~
Auto: cprf2a'99

Postprzez newbie » 7 gru 2003, 17:21

Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2003, 07:53
Posty: 475 (0/2)
Skąd: MAZDA Lublin
Auto: F20 M135i x
BP X AWD
F2 EQ

Postprzez newbie » 7 gru 2003, 17:30

nightcomer napisał(a):Acha i jeszcze jedno, wkrótce po wymianie modułu przestrzeliło mi cewkę. Nie jestem pewny, czy to przypadek. Wydaje mi się, że jedno z drugim może być jakoś powiązane :D


To też normalne jak ten trans... Pewnie już to zrobiłeś, ale pro forma napiszę....URETHAN w sprayu...kilka warstw...przy 1mm grubości jest odporny na przebicia do 40kV.

Niedługo wszyscy będziecie naprawiać wszystko, co jeszcze niedawno było podobno niemożliwe i za co można było przytulić niezłą kaskę.
Cóż pociesza mnie, to (z mojego punktu widzenia), że są jeszcze immo i rzadko, ale jednak uszkodzone PCMy....i jeszcze AIR BAGi, za które póki co większość boi się brać (nie wiedzieć dlaczego <lol> )

Wracając do zabezpieczenia przed przebiciem...wystarczy zastosować jeden trans IGBT (ma przecież izolowaną bramkę).
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2003, 07:53
Posty: 475 (0/2)
Skąd: MAZDA Lublin
Auto: F20 M135i x
BP X AWD
F2 EQ

Postprzez Długi » 8 gru 2003, 09:30

witam

Nowy moduł zapłonowy kosztuje w sieci forda 782,02 (podrożal ostatnio ponad 100%), chyba najlepsze będzie rozwiązanie @-tech'a .
pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2003, 09:35
Posty: 452
Skąd: gorzów

Postprzez nightcomer » 8 gru 2003, 10:06

@-tech napisał(a):Pewnie już to zrobiłeś, ale pro forma napiszę....URETHAN w sprayu...kilka warstw...przy 1mm grubości jest odporny na przebicia do 40 kV


ech... szkoda, że nie wpadłem na ten urethan. trochę się narzeźbiłem z takim spec-silikonem, ale jest dobrze. Cewka stoi outside.
Wcześniej jeszcze przestrzeliło mi kilka fajek. Musiałem kupić drugie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2003, 01:07
Posty: 756
Skąd: zławieśWWA]:~
Auto: cprf2a'99

Postprzez Nightdream » 8 gru 2003, 17:33

Długi. Gdzie znalazles taką cene na modul? Mozesz mi podac jakies namiary na ta firme? Bede zobowiazany:)
Pozdrawiam wszystkich mazdziofanow;)))
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2003, 00:22
Posty: 356 (0/1)
Skąd: woj. dolnoślaskie
Auto: 626 GE KL, 626 GF GW, 5 1.8Pb, Xedos 9 TA KL jako daily

Postprzez Długi » 8 gru 2003, 17:36

Kliknij na moją strone www.mazda.gorzow.pl, ja sprzedaję te moduły w tej cenie

pzdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2003, 09:35
Posty: 452
Skąd: gorzów

Postprzez Nightdream » 8 gru 2003, 17:43

Dzieki Dlugi. Skorzystam na pewno, ale dopiero po Nowym Roku, bo sie z kasy slukalem przy remoncie zawieszenia:( A przydaloby sie jeszcze kilka elementow przejrzec. A jakies a u Ciebie ceny uslug? mOzesz wyslac jakis cennik na maila?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2003, 00:22
Posty: 356 (0/1)
Skąd: woj. dolnoślaskie
Auto: 626 GE KL, 626 GF GW, 5 1.8Pb, Xedos 9 TA KL jako daily

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6