Czateria...cd

Coś dla zabicia czasu – zjawiska śmieszne i ciekawe.

Postprzez rafik89 » 8 kwi 2017, 01:24

Dominator napisał(a):przecież tłok nie przylega calkowicie do ściany cylindra


Tłok w ogóle nie dotyka ściany cylindra, jedynym elementem uszczelniającym są pierścienie. Prawda jest taka, że każdy silnik bierze olej, chociażby w wyniku przepompowywania go przez pierścienie do komory spalania. W zdrowym i dobrze skonstruowanym silniku nie powinno być jednak konieczności dolewania między wymianami, jeśli producent podaje w instrukcji, że 1 l/1000 km jest w normie to wie, że ten silnik to bubel, ale by mieć dupochron tak napisze w instrukcji. Przy dużych przebiegach może już być konieczność niewielkich dolewek, w końcu materiały się wycierają i tolerancje wymiarowe uciekają.
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2010, 23:17
Posty: 342 (0/8)
Skąd: wrocław, czasem krotoszyn
Auto: Citroen C5 1.6 HDi, 2006 rok

Postprzez Bartek1986 » 8 kwi 2017, 05:04

Krzemol1994 napisał(a):Ja trzy litry między wymianami doleję przyjmując wymianę co 10tys (instrukcja mówi o rzadszej wymianie, ale podobno nie warto w tym silniku tego przeciągać). Jednakże te V z Alfy pamiętające lata 80 to nawet świeżo po remoncie lubią sobie łyknąć, może troszkę mniejsze ilości. Póki nie jest to powyżej 0,5L/1000km olewam temat.


To nie jest normalne :P
Raz tak miałem i tylko w FSie Mazdy, że sobie wmawiałem dolewanie oleju na takim poziomie..
Silniki Subaru potrafią wziąć trochę oleju, ale chyba każde by wzięły w takich warunkach. Są to warunki zimowe, a co za tym idzie więcej odcinki jak normalnej jazy.. Max co dolałem to było 0,4l/8000km

Wiadomo, że pewnie silnika nie będziesz remontował ale nadaje się do remontu.
Nawet FS ze sprawnymi pierścieniami nie bierze nic :]
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 13:44
Posty: 1814 (45/48)
Skąd: Lublin
Auto: Impreza GF8 GT
Impreza GF8 GT
Impreza GC8 GT Nardi Torino
Impreza GF8 STi
Impreza GC8 STi +++
Volvo S80 V8

Postprzez Xenocyd » 8 kwi 2017, 07:31

Gib napisał(a):B seria nie bierze oleju? Jakiej firmy bo raczej nie Hondowska.

Takiej z tego forum ;) B3, B6, BP radzą sobie bez dolewek o ile ktoś ich nie zajedzie.
No dobra, Czesi leją na potęgę olej do BP w miatach, bo uznają, że remont się nie opłaca a do odcinki trzeba kręcić zawsze :) więc jak z nimi jeździsz to co trochę jest przerwa na dolewkę :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2007, 12:01
Posty: 2277 (102/158)
Skąd: czymiasto
Auto: Mietek

Postprzez Gib » 8 kwi 2017, 07:53

Zaraz się okaże że i RX8 nie pali oleju a wszystkie co palą są zajechane.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez ravo » 8 kwi 2017, 08:18

rafik89 napisał(a):jeśli producent podaje w instrukcji, że 1 l/1000 km jest w normie to wie, że ten silnik to bubel, ale by mieć dupochron tak napisze w instrukcji. Przy dużych przebiegach może już być konieczność niewielkich dolewek, w końcu materiały się wycierają i tolerancje wymiarowe uciekają.

boże prawie każdy producent podaje takie dane
Mi żaden japończyk nie brał oleju ale już silniki Fiata z racji swojej konstrukcji brały i było to normalne
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez Gib » 8 kwi 2017, 08:37

litr na tysiąc i jak oni dostają homologacje euro5 na silniki z takim przepałem oleju?
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez ravo » 8 kwi 2017, 08:41

Normalnie nikt nie robi testu na takim silniku :)
Pamiętam jak osobiście robiłem test ważenia oleju na (autostradzie niemieckiej o oznaczeniu 8 :P) w 1.8 TSI jadać cały czas w okolicach 200 udało się taki wynik osiągnąć, auto nie dymiło nie było żądnych oznak na zewnątrz ale pobierał znaczne ilości oleju. Zależało nam by wymienić silnik a nie walczyć z klientem.
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez Grzyby » 8 kwi 2017, 08:44

No dla mnie też ten litr na 3kkm to odlot. Silnik do remontu, a już na pewno pierścienie (pytanie jaki luz w cylindrach).
Chociaż w Cronosie remont robiłem jak brał koło litra na 500km :p
W klocku bez dolewek się obywa a lekko to on nie ma. Z max na min schodzi. Przebiegu ma pewnie grubo ponad 300kkm
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17088 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Xenocyd » 8 kwi 2017, 09:10

Gib napisał(a):Zaraz się okaże że i RX8 nie pali oleju a wszystkie co palą są zajechane.

Rex to auto specjalnej troski i każdy o tym wie. Dla produkowanych w milionach sztuk rzędówek tlumaczenia, że ten typ tak ma nie kupuję i tyle.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2007, 12:01
Posty: 2277 (102/158)
Skąd: czymiasto
Auto: Mietek

Postprzez loockas » 8 kwi 2017, 09:16

Xenocyd napisał(a):Jak między wymianami dolewać nie trzeba to spoko. Ja nie mam manii, że musi być maks zawsze, ale jak kupuję bańkę i całą wlewam to chce na te 8-12 tysięcy mieć spokój.


+1

Najwięcej mi ubywało w Ibizie, ale tam poza znanym problemem z 1.4 BBY był "wyciek" z miski :P Jakieś 700-800ml między wymianą. No i raz w Toledo dolewałem ponad litr jak przy mrozach strzeliła chłodnica oleju. Kurde właśnie sobie zdałem sprawę, że najbardziej kapryśne samochody jakie miałem to Seaty :P

Ja nawet z MX-3 nie miałem zauważalnego problemu olejowego. B6 SOHC pod tym względem był mniej problematyczny niż DOHC. Coś tam brało, ale spokojnie od wymiany do wymiany przejeździłem bez dolewki.
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez brii » 8 kwi 2017, 09:56

Skoro niedoładowane silnik skonstruowane tylko do zabawy mające ~200KM z litra pojemności i kręcące się bardzo często z prędkościami naścietysięcy obr/min nie biorą oleju to jakim prawem zwykłe silniki mają brać olej? Sory, ale jak trzeba robić dolewki to oznacza, że coś jest nie halo.
Krzemol – sąsiad starych kupił 164 z V6 w połowie lat 90-tych, trzymał ten samochód ponad 10 lat i problemu olejowego nie miał...
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Grzyby » 8 kwi 2017, 11:22

Przez pewien czas przy Cronosie tłumaczyłem sobie że w sumie to żaden problem z tymi dolewkami...
<lol>

Dzisiaj do roboty Outlanderem.
Pierwsze wrażenie – bardzo dobre (auto ma 7kkm przebiegu) Wygląd niezły, wersja wyposażenia niezła (skrzynia z łopatkami, materiały bardzo dobre, kamera cofania, 4WD. Jest wygodnie, gorzej niż w klocku ale bardzo dobrze.
No to odpaliłem i jadę. Prowadzi się bardzo dobrze, nawet w zakrętach nie czuć że auto jest wysokie.
Ale napęd........ TRAGEDIA!
Silnik 2.0 150KM w połączeniu z tym – niby 6b automatem (chyba CVT) – to kupa jakich mało.
Kompletny brak przyspieszenia (a to raptem 1600kg z haczykiem tylko), zmiana biegów w trybie D chyba wolniejsza niż w klocku.
Rozczarowanie straszne. Nie spodziewałem się czegoś takiego.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17088 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Gib » 8 kwi 2017, 14:25

Kiedyś na temat tego auta był artykuł w TG a jego konkluzja była taka, "kiedy już myśleliśmy że na rynku nie ma złych samochodów, pojawił się nowy Outlander ze skrzynią CVT" ;)

Dopisano 08 kwi 2017 14:31:

ravo napisał(a):Normalnie nikt nie robi testu na takim silniku :)
Pamiętam jak osobiście robiłem test ważenia oleju na (autostradzie niemieckiej o oznaczeniu 8 :P) w 1.8 TSI jadać cały czas w okolicach 200 udało się taki wynik osiągnąć, auto nie dymiło nie było żądnych oznak na zewnątrz ale pobierał znaczne ilości oleju. Zależało nam by wymienić silnik a nie walczyć z klientem.


Przecież w normie jest zawartość HC (a chyba to jest wyznacznikiem palenia oleju w komorze spalania) chyba że ta tendencja do spalania oleju uwidacznia się wyłącznie pod dużym obciążeniem albo gdzieś efekty utykają w układzie wydechowym.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Krzemol » 8 kwi 2017, 15:28

Grzyby napisał(a):Przez pewien czas przy Cronosie tłumaczyłem sobie że w sumie to żaden problem z tymi dolewkami...

No tak, ale ja widzę delikatną różnicę między 300ml/1000km a 2L/1000km <czarodziej> . Tyle to nawet Swift nie brał :P

Zobaczymy, przejeździłem tym autem póki co 20tys km i oleju cały czas podbiera sobie tyle samo. Będzie więcej to się zacznę zastanawiać. A jak się za 60tys okaże, że dalej będzie to te 300ml/1000km to nie mam zamiaru tego ruszać. Jednego auto nie łyknie nic, drugiego łyknie a trzeci się do tego nie przyzna :P. Pierwszy mój Swift 1.0 też nie brał wcale między wymianami co 10tys, nawet przy wymianie wskaźnik był blisko max, 200tys miał nalatane.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2010, 23:11
Posty: 1571 (269/87)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Lexus IS200t 245KM '15r

Postprzez nemi » 8 kwi 2017, 15:58

Ehh, córka ma dziś urodziny. Zaprosiła kilka osób z klasy. Jestem wrakiem człowieka po tych 2,5 h horroru. Cud, że nie muszę od jutra zaczynać remontu domu.

Nie wiem czy wszyscy tacy są chłopcy, ale było dwóch czy trzech i mam wrażenie, że dwóch z nich ma jakieś problemy z głową.

Nie znoszę dzieci!
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez Krzemol » 8 kwi 2017, 16:08

Będąc u jednego klienta ostatnio kilkuletnie dziecko darło się przez bite półtorej godziny, już chyba wiertarka ciszej chodziła. Jak wyszedłem to łeb mi pękał.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2010, 23:11
Posty: 1571 (269/87)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Lexus IS200t 245KM '15r

Postprzez Bartek1986 » 8 kwi 2017, 18:29

Po przeczytaniu postu lookasa w poczekalni ;)
Fajne to autko bardzo ale producenta opon powaliło. Za każdym razem bym myślał, że są źle założone <lol>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 13:44
Posty: 1814 (45/48)
Skąd: Lublin
Auto: Impreza GF8 GT
Impreza GF8 GT
Impreza GC8 GT Nardi Torino
Impreza GF8 STi
Impreza GC8 STi +++
Volvo S80 V8

Postprzez loockas » 8 kwi 2017, 19:35

Spoko. Jak oddałem auto na wymianę rozrządu to też się mechanik zapytał co to za dziwne opony i czemu źle założone :P
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez Marianek » 8 kwi 2017, 20:33

Ze wam tak przerwę, jadę na dwa tygodnie do PL. Jakiego operatora do netu mobilnego byście polecili na prepka? Będę potrzebował około15-20GB na 2 tygodnie. Miasta Szczecin-Gdańsk. Mam modem 4G na USB do lapka. Dzieki z góry za rady i polecenia.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 7010 (210/247)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez Dominator » 8 kwi 2017, 21:09

Zamów kartę Orange free choćby na allegro. Potem rejestracja numeru i po sprawie.
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4920 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Hyde Park