Zamiennik sondy lambda 5-o przewodowej
1, 2
Kilka dni temu po uruchomieniu silnika zapalił mi się check – błąd P0134 – brak sygnału z sondy lambda.
Po rozgrzaniu silnika sygnał z lambdy jest prawidłowy, silnik pracuje płynnie, spalanie tez jest w normie. Po zresetowaniu błędu wszystko jest OK, do czasu ponownego odpalania na zimnym silniku – stąd podejrzewam że problem jest z podgrzewaniem sondy.
Problem w tym że w 3 po lifcie, sonda jest 5-przewodowa i nie za bardzo mogę znaleźć zamiennik, a koszt oryginalnej to kosmos.
Czy ktoś zna dostępne zamienniki do tych sond, czy szukać używki? Numer OEM Mazdy to LFL7188G1A
Na amazonie znalazłem zamiennik Walkera, ale też sporo kosztuje i wysyłka tylko do US http://www.amazon.com/Walker-250-25029-5-Wire-Wideband-Sensor/dp/B0031HOXIO
Dopisano 23 mar 2015, 19:17:
Już sam poszukałem. Może się przyda komuś:
NGK/NTK: LZA07-MD5 #94805
DENSO: 234-5015
WALKER: 250-2502
BLUE PRINT: ADM57032
Wszystkie niezbyt dostępne w polskich sklepach.
Po rozgrzaniu silnika sygnał z lambdy jest prawidłowy, silnik pracuje płynnie, spalanie tez jest w normie. Po zresetowaniu błędu wszystko jest OK, do czasu ponownego odpalania na zimnym silniku – stąd podejrzewam że problem jest z podgrzewaniem sondy.
Problem w tym że w 3 po lifcie, sonda jest 5-przewodowa i nie za bardzo mogę znaleźć zamiennik, a koszt oryginalnej to kosmos.
Czy ktoś zna dostępne zamienniki do tych sond, czy szukać używki? Numer OEM Mazdy to LFL7188G1A
Na amazonie znalazłem zamiennik Walkera, ale też sporo kosztuje i wysyłka tylko do US http://www.amazon.com/Walker-250-25029-5-Wire-Wideband-Sensor/dp/B0031HOXIO
Dopisano 23 mar 2015, 19:17:
Już sam poszukałem. Może się przyda komuś:
NGK/NTK: LZA07-MD5 #94805
DENSO: 234-5015
WALKER: 250-2502
BLUE PRINT: ADM57032
Wszystkie niezbyt dostępne w polskich sklepach.
- Od: 21 mar 2015, 18:43
- Posty: 16
- Auto: Mazda CX-7 L3-VDT 2010
ja bede kupowal zamiennik ntk o numerze 24355, komentarzy co prawda znalazlem az 4 ale niby dziala w 3...zreszta ori to tez podobno ntk, cena na tyle atrakcyjna ze chyba mozna zaryzykowac, ja przynajmniej zamawiam sobie na "zas", bedzie lezec i czekac az ori padnie
powodzenia
powodzenia
A gdzie będziesz kupował? Bo tę sondę widzę tylko w amerykańskich sklepach i na ebay.
Faktycznie piszą że pasuje do 3 od 2006 i wyglada tak samo, ale w katalogu NTK w ogóle nie ma takiego numeru części. Cena faktycznie lepsza niż tych pozostałych.
Faktycznie piszą że pasuje do 3 od 2006 i wyglada tak samo, ale w katalogu NTK w ogóle nie ma takiego numeru części. Cena faktycznie lepsza niż tych pozostałych.
- Od: 21 mar 2015, 18:43
- Posty: 16
- Auto: Mazda CX-7 L3-VDT 2010
Szybkie pytanie, wie ktoś może które przewody w 5cio przewodowej szerokopasmowej sondzie za co odpowiadają? Konkretnie chodzi mi o to, które są do grzałki?
- Od: 2 mar 2010, 12:12
- Posty: 161 (0/2)
- Skąd: Gliwice
- Auto: Mazda 3 2.0 Kintaro '08
Ford Fiesta MK7 1.4 '09
logimen napisał(a):Mowa jest o sondzie przed czy za katalizatorem ? Właśnie mi padła ta przed katem i nigdzie nie można jej dostać. W carspeed.pl czas oczekiwania do 3tyg i cena od 1300 do 1900 zl
Ja kupiłem w końcu używkę za 30 EUR na niemieckim ebay i od dwóch lat spokój.
- Od: 21 mar 2015, 18:43
- Posty: 16
- Auto: Mazda CX-7 L3-VDT 2010
Witam,
Też muszę wymienić sondę – za nową podali mi w serwisie 1870 zł, szukam alternatywy.
Co sądzicie o sondach z aliexepress o numerze OEM LFL7188G1A, można taką kupić w okolicach 60 dolarów, myślicie że to lepsza opcja niż sonda używana.....
?
Też muszę wymienić sondę – za nową podali mi w serwisie 1870 zł, szukam alternatywy.
Co sądzicie o sondach z aliexepress o numerze OEM LFL7188G1A, można taką kupić w okolicach 60 dolarów, myślicie że to lepsza opcja niż sonda używana.....
- Od: 20 kwi 2015, 16:21
- Posty: 33
- Auto: Mazda 3 2.0 LF 2006 Top Sport
slayer1916 napisał(a):Witam,
Też muszę wymienić sondę – za nową podali mi w serwisie 1870 zł, szukam alternatywy.
Co sądzicie o sondach z aliexepress o numerze OEM LFL7188G1A, można taką kupić w okolicach 60 dolarów, myślicie że to lepsza opcja niż sonda używana.....?
Ja bym sie nie bawił w aliexpress tylko kazał w warsztacie szukać oryginału zregenerowanego. Najlepsza opcja.
znalazłem używaną. podpowiecie czy pierwsza sonda jest tuż za kolektorem wydechowym – dostęp przez maskę, czy od spodu trzeba się do niej dobierać?
- Od: 20 kwi 2015, 16:21
- Posty: 33
- Auto: Mazda 3 2.0 LF 2006 Top Sport
Dziś rano wymieniłem na używaną, właściwie mechanik bo nie miałem takiego klucza. Po przejechaniu około 30 km zapalił się check i błąd P2177, Na poprzedniej miałem błędy P0134 P0131 wiec ewidentnie wskazujące na uszkodzoną sondę. Jak myślicie czy ta którą zainstalowałem jest też padnięta?
- Od: 20 kwi 2015, 16:21
- Posty: 33
- Auto: Mazda 3 2.0 LF 2006 Top Sport
czytałem że przyczyn może być kilka, ale obstawiałbym że sonda którą kupiłem (używaną) jest uszkodzona, skoro wcześniej nie pokazywało takiego błędu – dobrze rozumuje.... ?
- Od: 20 kwi 2015, 16:21
- Posty: 33
- Auto: Mazda 3 2.0 LF 2006 Top Sport
może być też źle dokręcona i łyka lewe powietrze , sprawdzić trzeba jak pracuje sonda , jak pracowała poprzednia , zwykły elm i torque pro prawdę powie
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości