Błąd P2177

Postprzez szopen6 » 24 lis 2009, 18:42

Witam może mi ktoś rozszyfrować podany błąd P2177 z góry dzięki
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2008, 09:51
Posty: 63
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 5 2.3 l USA 07+LPG

Postprzez Grucha » 24 lis 2009, 18:45

P2177: Fuel system too lean at off idle.

A tu serwisówka
http://www.finishlineperformance.com/pd ... 6-1606.pdf
Grucha
 

Postprzez szopen6 » 24 lis 2009, 19:21

czyli związane coś z poziomem paliwa w zbiorniku
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2008, 09:51
Posty: 63
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 5 2.3 l USA 07+LPG

Postprzez Grucha » 24 lis 2009, 20:15

Uboga mieszanka na biegu jałowym , sprawca jest solenoid wymieniony w serwisówce bądź nieszczelnosc układu
Grucha
 

Postprzez szopen6 » 24 lis 2009, 20:40

a może to być związku z przepalonym tłumnikiem
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2008, 09:51
Posty: 63
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 5 2.3 l USA 07+LPG

Postprzez iro » 17 paź 2011, 19:52

Witam, czy spotkał się ktoś kiedyś z błędem P2177 lub P2187 ? Po odczytaniu przez ELM jest komuniakt "zbyt uboga dawka biegu jałowego". Błąd pojawia się co jakieś 100-200km zdaża się że kontrolka wyłączy się sama po około 100km. Kontrolka zapala się w różnych sytuacjach ostatnio zauważyłem że nawet na wolnych obrotach podczas postoju. Postanowiłem podjechać do cieszącego się bardzo dobrą opinią jak i sprzętem elektryka, który podłączył się takim terminalem przenośnym (przypominającym terminal Motorola Model MC9090-G) i stwierdził że to będzie sonda lambda, ale musi sprawdzić oscyloskopem, która to sonda lambda. Z racji tego że musi sprawdzić przy ciepłym jak i zimnym silniku muszę zostawić auto. Na razie nie zdecydowałem się zostawić, stąd moje pytanie czy ktoś miał podobny problem i dał sobie z tym rade?
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2004, 22:11
Posty: 34
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mazda 6 GY 2.0
benzyna + LPG 2005 147KM

Postprzez Wojtek » 17 paź 2011, 23:28

a czytal kolega watki o sondzie lambda?
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez iro » 18 paź 2011, 11:25

Tak czytałem chyba wszystkie, ale tam nie ma tych błędów tylko zupełnie inne. Ja też nie jestem pewien czy to sonda lambda napisałem tylko że tak twierdzi elektryk. Dlatego pytałem czy kotoś może spotkał się z takim błędem.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2004, 22:11
Posty: 34
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mazda 6 GY 2.0
benzyna + LPG 2005 147KM

Postprzez Arek_78 » 18 paź 2011, 13:39

A może poprostu siada pompa paliwa. To będzie większy wydatek, więc życzę aby to była sonda :)
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 06:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Postprzez zetek » 24 sty 2012, 02:11

może niech mechanik kupi sobie sprzęt do diagnozowania Mazdy bo tłumaczenie tego błędu jest bez sensu. Jak może być ubogi wolny bieg ?????
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 16:30
Posty: 298
Skąd: Rawicz
Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM

Postprzez Arek_78 » 24 sty 2012, 08:44

Ano może :) Takie tłumaczenie mają wszystkie interfejsy.
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 06:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Postprzez dobrzyn22 » 24 sty 2012, 13:15

P2177 : Układ przygotowania mieszanki paliwa – mieszanka uboga podczas jazdy lub przyspieszania

P2187 : Układ przygotowania mieszanki paliwa – mieszanka uboga na biegu jałowym

Układ będzie pracował na mieszance ubogiej, gdy wtryskiwacz nie dostarcza wystarczającej ilości paliwa.

Stan mieszanki ubogiej może występować przy dużym zapotrzebowaniu na paliwo, gdy pompa paliwa nie nadąża z podawaniem wystarczającej ilości paliwa, na skutek zapchania filtra paliwa lub niedrożności przewodu paliwowego.

czyli resumując,kilka możliwych przyczyn:
-zanieczyszczone paliwo
-zapchany filtr paliwa
-załamane,lub niewłaściwie podłączone przewody paliwowe
-padająca pompa paliwa
-sonda lambda??
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez piotr_bono » 24 sty 2012, 16:33

Ja miałem ten błąd 2187 (opisywałem swój przypadek na forum). Z racji tego że nie świeci się już kontrolka, mogę napisać co było tego przyczyną w mojej szóstce. Po kilku miesiącach "walki" okazało się że uszkodzony był czujnik temperatury powietrza zasysanego (chyba się nie pomyliłem). Mój mechanik wymienił mi przepływomierz i od tej pory nie ma problemu <jupi> . Dodam jeszcze że początkowo wymienił mi sondę lambda ale po 150 km jazdy celina się zaświeciła.
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2010, 15:00
Posty: 42 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 3 BM, 2014r. 120 KM, Sky Energy +Navi+Xenon, soul red, DEMO

Postprzez zetek » 24 sty 2012, 18:53

Spóźniłem napisać, że może być przepływka. A co do tłumaczeń testerów to jak kiedyś kolego będziesz miał tester ten chiński co tak wszyscy się nim podniecają, a taki co mają w ASO to zobaczysz, że jak byś to robił zawodowo to dzień do nocy.
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 16:30
Posty: 298
Skąd: Rawicz
Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM

Postprzez Arkadius 73 » 24 sty 2012, 21:46

Sprawdż maf jak koledzy napisali i wszystkie połączenia idące do kolektora , sprawdż wąż elastyczny powietrza lubi czasami pęknąć.Wygląda mi to na nieszczelność układu dolotowego lub maf sensor
ps. czy przy ostrym hamowaniu też się to objawia?
Arkadius 73
 

Postprzez KrzychuM6 » 3 cze 2012, 13:25

iro doszedles co bylo przyczyna tego bledu? Wczoraj podczas jazdy tez mi sie wyswietlily ten bledy. Elektryk ostatnio czyscic mi przeplywke... moze to byc to? Dodam, ze przerywam mi auto podczas przyspieszenia przy stalych okreslonych obrotach....ten objaw byl przed czyszczeniem.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 3 maja 2012, 11:02
Posty: 122 (0/3)

Postprzez Wojtek » 3 cze 2012, 16:08

iro napisał(a):Witam, czy spotkał się ktoś kiedyś z błędem P2177 lub P2187 ?


dobrzyn22 napisał(a):czyli resumując, kilka możliwych przyczyn:
-zanieczyszczone paliwo
-zapchany filtr paliwa
-załamane,lub niewłaściwie podłączone przewody paliwowe
-padająca pompa paliwa
-sonda lambda??

a ja lacze z juz istniejacym takim tematem... <oczy>

czyli:
Prosze o zapoznanie sie z zasadami panujacymi na forum:
1. W pierwszej kolejnosci szukamy tematow nas interesujacych... do tego celu prosze uzyc wyszukiwarki...
2. Czytamy je
3. Jezeli nie znalezlismy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na koncu tego watka
4. Jezeli nie ma takiego tematu, wtedy mozemy zalozyc nowy...
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez KrzychuM6 » 4 cze 2012, 18:02

Wojtek...pytanie bylo skierowane do iro
Interesowalo mnie jak on sobie poradzil z tym bledem, a nie jakie moga byc objawy, bo to juz przeczytalem.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 3 maja 2012, 11:02
Posty: 122 (0/3)

Postprzez Wojtek » 4 cze 2012, 18:09

KrzychuM6 napisał(a):Wojtek...pytanie bylo skierowane do iro

no i dobrze... a ja polaczylem dwa tematy o takim samym bledzie :P

ps. dlatego tez sie laczy takie sprawy:

piotr_bono napisał(a):Po kilku miesiącach "walki" okazało się że uszkodzony był czujnik temperatury powietrza zasysanego (chyba się nie pomyliłem). Mój mechanik wymienił mi przepływomierz i od tej pory nie ma problemu <jupi>

czytales?
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez KrzychuM6 » 5 cze 2012, 19:23

Czytalem tylko to byla usterka u piotr_bono... moze u iro cos innego bylo zepsute
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 3 maja 2012, 11:02
Posty: 122 (0/3)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6