Błąd P2177
1, 2
P2177: Fuel system too lean at off idle.
A tu serwisówka
http://www.finishlineperformance.com/pd ... 6-1606.pdf
A tu serwisówka
http://www.finishlineperformance.com/pd ... 6-1606.pdf
-
Grucha
Uboga mieszanka na biegu jałowym , sprawca jest solenoid wymieniony w serwisówce bądź nieszczelnosc układu
-
Grucha
Witam, czy spotkał się ktoś kiedyś z błędem P2177 lub P2187 ? Po odczytaniu przez ELM jest komuniakt "zbyt uboga dawka biegu jałowego". Błąd pojawia się co jakieś 100-200km zdaża się że kontrolka wyłączy się sama po około 100km. Kontrolka zapala się w różnych sytuacjach ostatnio zauważyłem że nawet na wolnych obrotach podczas postoju. Postanowiłem podjechać do cieszącego się bardzo dobrą opinią jak i sprzętem elektryka, który podłączył się takim terminalem przenośnym (przypominającym terminal Motorola Model MC9090-G) i stwierdził że to będzie sonda lambda, ale musi sprawdzić oscyloskopem, która to sonda lambda. Z racji tego że musi sprawdzić przy ciepłym jak i zimnym silniku muszę zostawić auto. Na razie nie zdecydowałem się zostawić, stąd moje pytanie czy ktoś miał podobny problem i dał sobie z tym rade?
- Od: 27 gru 2004, 22:11
- Posty: 34
- Skąd: Zielona Góra
- Auto: Mazda 6 GY 2.0
benzyna + LPG 2005 147KM
Tak czytałem chyba wszystkie, ale tam nie ma tych błędów tylko zupełnie inne. Ja też nie jestem pewien czy to sonda lambda napisałem tylko że tak twierdzi elektryk. Dlatego pytałem czy kotoś może spotkał się z takim błędem.
- Od: 27 gru 2004, 22:11
- Posty: 34
- Skąd: Zielona Góra
- Auto: Mazda 6 GY 2.0
benzyna + LPG 2005 147KM
P2177 : Układ przygotowania mieszanki paliwa – mieszanka uboga podczas jazdy lub przyspieszania
P2187 : Układ przygotowania mieszanki paliwa – mieszanka uboga na biegu jałowym
Układ będzie pracował na mieszance ubogiej, gdy wtryskiwacz nie dostarcza wystarczającej ilości paliwa.
Stan mieszanki ubogiej może występować przy dużym zapotrzebowaniu na paliwo, gdy pompa paliwa nie nadąża z podawaniem wystarczającej ilości paliwa, na skutek zapchania filtra paliwa lub niedrożności przewodu paliwowego.
czyli resumując,kilka możliwych przyczyn:
-zanieczyszczone paliwo
-zapchany filtr paliwa
-załamane,lub niewłaściwie podłączone przewody paliwowe
-padająca pompa paliwa
-sonda lambda??
P2187 : Układ przygotowania mieszanki paliwa – mieszanka uboga na biegu jałowym
Układ będzie pracował na mieszance ubogiej, gdy wtryskiwacz nie dostarcza wystarczającej ilości paliwa.
Stan mieszanki ubogiej może występować przy dużym zapotrzebowaniu na paliwo, gdy pompa paliwa nie nadąża z podawaniem wystarczającej ilości paliwa, na skutek zapchania filtra paliwa lub niedrożności przewodu paliwowego.
czyli resumując,kilka możliwych przyczyn:
-zanieczyszczone paliwo
-zapchany filtr paliwa
-załamane,lub niewłaściwie podłączone przewody paliwowe
-padająca pompa paliwa
-sonda lambda??
Ja miałem ten błąd 2187 (opisywałem swój przypadek na forum). Z racji tego że nie świeci się już kontrolka, mogę napisać co było tego przyczyną w mojej szóstce. Po kilku miesiącach "walki" okazało się że uszkodzony był czujnik temperatury powietrza zasysanego (chyba się nie pomyliłem). Mój mechanik wymienił mi przepływomierz i od tej pory nie ma problemu
. Dodam jeszcze że początkowo wymienił mi sondę lambda ale po 150 km jazdy celina się zaświeciła.

Spóźniłem napisać, że może być przepływka. A co do tłumaczeń testerów to jak kiedyś kolego będziesz miał tester ten chiński co tak wszyscy się nim podniecają, a taki co mają w ASO to zobaczysz, że jak byś to robił zawodowo to dzień do nocy.
- Od: 12 maja 2007, 16:30
- Posty: 298
- Skąd: Rawicz
- Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM
Sprawdż maf jak koledzy napisali i wszystkie połączenia idące do kolektora , sprawdż wąż elastyczny powietrza lubi czasami pęknąć.Wygląda mi to na nieszczelność układu dolotowego lub maf sensor
ps. czy przy ostrym hamowaniu też się to objawia?
ps. czy przy ostrym hamowaniu też się to objawia?
-
Arkadius 73
iro doszedles co bylo przyczyna tego bledu? Wczoraj podczas jazdy tez mi sie wyswietlily ten bledy. Elektryk ostatnio czyscic mi przeplywke... moze to byc to? Dodam, ze przerywam mi auto podczas przyspieszenia przy stalych okreslonych obrotach....ten objaw byl przed czyszczeniem.

iro napisał(a):Witam, czy spotkał się ktoś kiedyś z błędem P2177 lub P2187 ?
dobrzyn22 napisał(a):czyli resumując, kilka możliwych przyczyn:
-zanieczyszczone paliwo
-zapchany filtr paliwa
-załamane,lub niewłaściwie podłączone przewody paliwowe
-padająca pompa paliwa
-sonda lambda??
a ja lacze z juz istniejacym takim tematem...

czyli:
Prosze o zapoznanie sie z zasadami panujacymi na forum:
1. W pierwszej kolejnosci szukamy tematow nas interesujacych... do tego celu prosze uzyc wyszukiwarki...
2. Czytamy je
3. Jezeli nie znalezlismy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na koncu tego watka
4. Jezeli nie ma takiego tematu, wtedy mozemy zalozyc nowy...
KrzychuM6 napisał(a):Wojtek...pytanie bylo skierowane do iro
no i dobrze... a ja polaczylem dwa tematy o takim samym bledzie
ps. dlatego tez sie laczy takie sprawy:
piotr_bono napisał(a):Po kilku miesiącach "walki" okazało się że uszkodzony był czujnik temperatury powietrza zasysanego (chyba się nie pomyliłem). Mój mechanik wymienił mi przepływomierz i od tej pory nie ma problemu![]()
czytales?
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6