Czateria...cd

Coś dla zabicia czasu – zjawiska śmieszne i ciekawe.

Postprzez Bimbak » 15 mar 2017, 14:45

Na DIY to już trzeba wiedzieć co się robi i pewnie wykazać się sporą dozą cierpliwości no chyba że znasz kogoś w pl kto ci to ogarnie. Nie możliwe dla normalnego śmiertelnika takiego jak ja ;). Nie mam styczności z tą kulturą.
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 20:55
Posty: 3095 (23/155)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Postprzez Beny » 15 mar 2017, 14:45

Kurde na innych aukcjach jakiś ten bieżnik ruwniejszy.
No nic,chciał bmw to musi z tym zyc :P
Bmw od żony prezesa,dziecko do przedszkola wozila. Pakiet startowy filtry oleje,klocki,tylne sprężyny i cos tam jeszcze 2,7tys :D do tego oc za to piękne auto w Krakowie 1800zl i na gumki brakło :P
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8675 (86/81)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez onyx » 15 mar 2017, 14:50

Bimbak napisał(a):Na DIY to już trzeba wiedzieć co się robi i pewnie wykazać się sporą dozą cierpliwości no chyba że znasz kogoś w pl kto ci to ogarnie. Nie możliwe dla normalnego śmiertelnika takiego jak ja ;). Nie mam styczności z tą kulturą.


Nie jest to takie straszne jak się wydaje ;) Na początku mnie to przerażało ale to w gruncie dość prosta sprawa, Zwłaszcza jak chodzi o zawias mono-tube. Kwestia doboru amorka z odpowiednim tłumieniem i do tego sprężyny, Może w połowie sezonu będę aplikować do auta. Na tę chwilę już mam praktycznie wszystko gotowe oprócz górnego mocowania – jest w trakcie projektowania. Na bank będzie uniball.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez brii » 15 mar 2017, 15:01

Zakochałem się w amorkach dwutłokowych – robią robotę, szkoda, że na razie praktycznie nie takich amorków w akcesoryjnych zawieszeniach :(
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez loockas » 15 mar 2017, 15:07

JohnnyB napisał(a):Seicento Sporting kupił


i gonił kolumny rządowe?
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez Bimbak » 15 mar 2017, 15:15

No tak ale potem stroisz zawias pod zawias a nie pod auto bo nagle okaże się np że mogłeś dobrać bardziej miękkie sprężyny dać większe tłumienie i odpuścić na stabie bo na papierze bylo ok ale w realu auto jest zbyt pod lub nadsterowne. Musisz potem z tym żyć i korygować styl jazdy ....
Właśnie tego pierwiastku braku doświadczenia chyba najbardziej się obawiam i chciałbym kogoś kto by mi podpowiedział co z czym się wiąże i jak to wpłynie na wszystko.
Pamiętam za dobrze jak próbowałem sam grzebać przy zawieszeniu w moto i ile to trwało zanim udało się choć mały krok w dobrym kierunku zrobić i ile razy to co podpowiadała logika okazywało się mieć prawie odwrotny skutek. Na to jeszcze milion doradców którzy podpowiadali bzdury albo celowo albo z niewiedzy byle tylko się wypowiedzieć.
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 20:55
Posty: 3095 (23/155)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Postprzez onyx » 15 mar 2017, 15:24

Bimbak napisał(a):No tak ale potem stroisz zawias pod zawias a nie pod auto bo nagle okaże się np że mogłeś dobrać bardziej miękkie sprężyny dać większe tłumienie i odpuścić na stabie bo na papierze bylo ok ale w realu auto jest zbyt pod lub nadsterowne. Musisz potem z tym żyć i korygować styl jazdy ....
Właśnie tego pierwiastku braku doświadczenia chyba najbardziej się obawiam i chciałbym kogoś kto by mi podpowiedział co z czym się wiąże i jak to wpłynie na wszystko.
Pamiętam za dobrze jak próbowałem sam grzebać przy zawieszeniu w moto i ile to trwało zanim udało się choć mały krok w dobrym kierunku zrobić i ile razy to co podpowiadała logika okazywało się mieć prawie odwrotny skutek. Na to jeszcze milion doradców którzy podpowiadali bzdury albo celowo albo z niewiedzy byle tylko się wypowiedzieć.


Ja w tym konkretnie zawiasie grzebie już 7 lat wprowadzając zmiany i już wiem co i jak reaguje. Wszystko kwestią jest tego co chcesz uzyskać. Ja już na podstawie tych doświadczeń z konkretnym egzemplarzem wiem to, oraz jak reaguje na poszczególne zmiany.
Dokładnie, przykład moto jest bdb, Z ohlinsem będziesz mieć też dużo zabawy mimo ich przychylnego supportu, to już zawias 2-way. Najważniejsze żebyś Ty wiedział co chcesz uzyskać i jak auto ma się zachowywać. Ewentaualnie zatrudnij szpeca od ustawienia a jemu zdefiniuj czego oczekujesz.
Uwielbiam jak ktoś chcę ustawić zawiechę p.t, cyt.: "żeby auto dobrze jechało" <lol>
Prawda jest taka, że najlepszy zawias źle ustawiony będzie działać gorzej niż OEM,
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez ravo » 15 mar 2017, 15:36

onyx napisał(a):Prawda jest taka, że najlepszy zawias źle ustawiony będzie działać gorzej niż OEM,

az tak nie przesadzajmy ale dużo w tym prawdy
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez brii » 15 mar 2017, 15:41

Nie miałeś styczności ze źle ustawionym zawiasem – taki potrafi mocno przeszkadzać...
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Bimbak » 15 mar 2017, 16:36

7 lat doswiadczenia to już coś. Ja mam nadzieje, że mi to szybciej pójdzie ;) Na razie jednak to tylko wiem co mi się nie podoba.
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 20:55
Posty: 3095 (23/155)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Postprzez onyx » 15 mar 2017, 16:56

No już coś ale to dalej momentami bywa za mało ;) a za jakiegoś pro się nie uważam.

Jak już wiesz czego chcesz to połowa sukcesu :) Każdy kierowca ma jakieś swoje indywidualne preferencje i to co jednemu przeszkadza innemu może pomagać – to kwestie indywidualne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez loockas » 15 mar 2017, 18:58

Paweł, co o tym myślisz? Trochę się boję takich rzeźb, ale może niepotrzebnie...

https://www.otomoto.pl/oferta/renault-m ... yDYvR.html
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez JohnnyB » 15 mar 2017, 19:10

I szybka tuba w bagażniku :),
Warto aby takie auto jakiś sensowny mechanik i tunner obejrzeli. Może warto.
Przynajmniej praktycznie.
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Postprzez Xenocyd » 15 mar 2017, 19:22

Te auta są tak brzydkie, że lepiej wrzucić turbo do multipli :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2007, 12:01
Posty: 2277 (102/158)
Skąd: czymiasto
Auto: Mietek

Postprzez nemi » 15 mar 2017, 19:57

To jest nietuzinkowe auto :).
Upolowane przed chwilą.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez Xenocyd » 15 mar 2017, 20:05

Turbo ma? Poniżej 9 minut Nurba robi? Do 25 tysi się kupi? To loockas bierze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2007, 12:01
Posty: 2277 (102/158)
Skąd: czymiasto
Auto: Mietek

Postprzez Bimbak » 15 mar 2017, 20:33

Turbomultiplą też nurba ponizej 9min nie opierdzielisz ... trzeba bedzie jeszcze sprężyny szlifierką skrócić lub szeklami usztywnić.
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 20:55
Posty: 3095 (23/155)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Postprzez loockas » 15 mar 2017, 20:37

Bimbak napisał(a):szeklami usztywnić


No to lepsze rozwiązanie niż cięcie. Można powiedzieć, że z szeklami zawieszenie jest adaptacyjne :D
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez ravo » 15 mar 2017, 20:40

A mi się bardzo podobają.

Co do tego egzemplarza nie szedł bym w turbo lpg.
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez loockas » 15 mar 2017, 20:44

A ty czasem nie miałeś LPG w subaru?
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 65 gości

Moderator

Moderatorzy Hyde Park