Bierze olej (spalanie oleju) – silnik benzynowy

Postprzez tadziol » 11 lis 2016, 10:14

Bo_lo ja bym tego silnika nie tykał. To jeszcze fabryczna jednostka i niech taka zostanie. Masz wszystko ory to niech i motor będzie. A przy takich jazdach na trasie przy LPG to zużycie oleju myśle ze jest dopuszczalne.
Zreszta Krzysiek dodał rozsądne podpowiedzi.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Bo_Lo » 11 lis 2016, 11:12

Dzieki za konkretna odpowiedz :)
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez bartexmielec » 30 gru 2016, 15:00

Witam ponownie .
Kontynuując mój post ze strony 92.
Moja Mazda 6 wymagała kolejnego remontu. Dziś po dwóch miesiącach użytkowania po ponownym remoncie mogę napisać , że samochód nie bierze oleju. 1000 km przejechane i ten sam stan ojeju na bagnecie . Okazałą się , że ubytki oleju głównie były spowodowane przez nieszczelny kanał olejowy w głowicy. Podczas montażu gazu LPG gaziarze nie właściwie wiercili się w głowice , po czym starali się usuną błąd po przez spawanie i ten nieszczęsny spaw puszczał olej . Było to widać na kolektorze. Koszt zakupu głowicy 450 zł . Ponowny remont został wykonany przez warsztat w ramach gwarancji łącznie z zakupem uszczelek oraz przygotowanie nowej głowicy do montażu. Sprzedający samochód po kilku rozmowach zwrócił 1000 zł. W zasadzie to 1/4 poniesionych kosztów , ale dziś po kilku miesiącach nie żałuje tego, że jestem użytkownikiem Mazdy 6 . Na przyszłość warto zwrócić uwagę na to gdzie zakłada się gaz i kto to robi, bo ponoć często podczas montażu zdarza się nie właściwie wpiąć z instalacją i po czasie użytkownicy mają problem z braniem ojeju przez samochód. U mnie dziś LPG jest wwiercone w plastikowy kolektor ssący.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2016, 18:32
Posty: 31 (2/0)
Skąd: Mielec
Auto: MAZDA 6 GY 2.3 166KM 2003

Postprzez rymko » 2 sty 2017, 14:46

Jestem ciekaw czy "gaziarze" zdejmowali głowicę do wiercenia <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez bartexmielec » 10 lut 2017, 13:32

Panowie, druga Mazda 6 w domu tym razem z silnikiem 2.3l 166 koni, i znowu prawdopodobnie remont silnika, pytanie czy ktoś stosował u siebie zestaw uszczelek głowicy firmy Erling lub victor reinz ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2016, 18:32
Posty: 31 (2/0)
Skąd: Mielec
Auto: MAZDA 6 GY 2.3 166KM 2003

Postprzez fate » 11 lut 2017, 17:05

mnie to dopieroczeka hahaha
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2017, 23:34
Posty: 87 (7/0)
Auto: Lancer X 2.0 150KM Cxxx 11'
Mazda 6 4D USDM AT4 L3 178KM GG 05'
BMW 3 E91 2.5 218KM UK 05'
Civic 6 4D JDM MT d14 90KM EJ9 98'

Postprzez bartexmielec » 11 lut 2017, 18:46

tak z ciekawości, jeżeli remont zostanie przeprowadzony poprawnie to jak myślicie ile taki silnik bez katowania jest w stanie wytrzymać ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2016, 18:32
Posty: 31 (2/0)
Skąd: Mielec
Auto: MAZDA 6 GY 2.3 166KM 2003

Postprzez fate » 12 lut 2017, 23:35

daje 250 :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2017, 23:34
Posty: 87 (7/0)
Auto: Lancer X 2.0 150KM Cxxx 11'
Mazda 6 4D USDM AT4 L3 178KM GG 05'
BMW 3 E91 2.5 218KM UK 05'
Civic 6 4D JDM MT d14 90KM EJ9 98'

Postprzez yogi_ziom » 13 lut 2017, 10:16

bartexmielec napisał(a):Panowie, druga Mazda 6 w domu tym razem z silnikiem 2.3l 166 koni, i znowu prawdopodobnie remont silnika, pytanie czy ktoś stosował u siebie zestaw uszczelek głowicy firmy Erling lub victor reinz ?

Reinz jest spoko. U siebie zakładałem.

bartexmielec napisał(a):tak z ciekawości, jeżeli remont zostanie przeprowadzony poprawnie to jak myślicie ile taki silnik bez katowania jest w stanie wytrzymać ?

Co to znaczy wytrzymać? Jeśli wszystko zrobione prawidłowo, to będzie praktycznie fabryka.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 sie 2015, 13:41
Posty: 28
Auto: Mazda 6 GY 2006r 2.3l 122kw

Postprzez bartexmielec » 13 lut 2017, 11:44

Po konsultacji z mechanikiem który będzie wykonywał remont, silnik będzie składany jednak na częściach firmy Elring, jedynie pierścienie tłokowe będą Mahle
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2016, 18:32
Posty: 31 (2/0)
Skąd: Mielec
Auto: MAZDA 6 GY 2.3 166KM 2003

Postprzez toobi » 21 lut 2017, 12:48

Bez obaw o pierścienie – Mahle da radę. Powodzenia z remontem! Już jesteś po?
Początkujący
 
Od: 16 sie 2016, 10:43
Posty: 5
Auto: audi

Postprzez bartexmielec » 22 lut 2017, 12:42

Wczoraj miałem być po :D ale mechanik się nie wyrobił, dziś twierdzi że będzie gotowa :) napiszę za ok. tydzień jak chwilę pojeżdżę
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2016, 18:32
Posty: 31 (2/0)
Skąd: Mielec
Auto: MAZDA 6 GY 2.3 166KM 2003

Postprzez sanky » 14 mar 2017, 13:58

Witajcie.
Niestety mnie również dopadł olejowy problem. Mazda ma przejechane 240tys. z czego 100 na LPG. Obecnie po 1000 km na bagnecie olej schodzi mi z max do min czyli około 0,75 – 1litr (wcześniej prawie od wymiany do wymiany). Świeca na 3 cylindrze upaprana w oleju i jakby nadpalona.
W wakacje mam wyjazd do Chorwacji ( w tamtym roku trasa 1800km w jedną stronę bez żadnego problemu a pobór oleju wyniósł ok 0,3l) pytanie czy jeśli nie zrobię remontu silnika i zdecyduję się na dolewki to co się może wydarzyć przy jeździe z tak dużym poborem oleju (zakładam że będę go dolewał co tankowanie LPG czyli co 400-420km)?
Początkujący
 
Od: 24 lip 2013, 16:34
Posty: 17 (2/1)
Skąd: Mazowieckie
Auto: Mazda 6 kombi, 2.0 benz. 141KM, 2005

Postprzez bartexmielec » 14 mar 2017, 15:09

Według mnie to zależy jak długo chcesz tym samochodem pojeździć, jeżeli jeszcze parę lat to myślę że warto zainwestować w remont, tym bardziej że sytuacja z poborem raczej nie ulegnie polepszeniu tylko pogorszeniu.


Co może się wydarzyć? A no na przykład wypali Ci się katalizator, może nagle wzrosnąć pobór oleju i jak się nie zorientujesz to zatrzesz silnik.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2016, 18:32
Posty: 31 (2/0)
Skąd: Mielec
Auto: MAZDA 6 GY 2.3 166KM 2003

Postprzez LukBN » 15 mar 2017, 10:08

Witam,
kilka miesięcy temu zakupiłem Mazde 6 GY 1.8 270 tys przebiegu. Po kupnie wymieniłem olej na polecany w kilku tematach tutaj "Mazda Original Oil Ultra 5W-30. Problemem jest, że ostatnio przed trasą tak z ciekawości sprawdziłem ilość oleju i pokazało na min, więc dolałem ubytek i stwierdziłem, że po prostu wcześniej za mało weszło. Po powrocie z trasy zajrzałem znów na bagnet i znów jest na minimum. Moja 1 myśl, że pewnie bagnet jest za krótki <diabełek> ale po przeczytaniu kilku tematów okazuje się, że mazdy lubią pić olej. Do tej pory czyli 4 tys km na tym oleju i dolewaniu litra co 1 tys przyjąłem postawę, że ona robi sobie mieszankę dla lepszego smarowania <czarodziej> Ale gdy mam co chwilę dawać 40 zł za 1 litr oleju to dotarło do mnie, że może jest coś nie tak z silnikiem <glupek2> Tak na poważnie czekałem te 4 tys bo niektóre osoby pisały, że silnik przestanie brać olej po przejechaniu kilku tys po wymianie.

Moje pytanie: Czy powinienem się martwić? Sprawdziłem przedmuchy na bagnecie, wycieków pod samochodem także nie ma. Jedyne po zgaszeniu samochodu katalizator strzela jeszcze przez minutę po wyłączeniu samochodu, tak jakby od ciepła.

Musicie mi pomóc bo moją laweciare lagune II z 1.9 dci (która się nie psuła i nie brała oleju) wymieniłem na niezawodną mazde z pancernym silnikiem benzynowym <nauka>
Początkujący
 
Od: 8 sty 2017, 00:31
Posty: 6
Auto: Mazda 6, 2003r 1.8 Benzyna

Postprzez zigu18 » 15 mar 2017, 11:01

LukBN napisał(a): Tak na poważnie czekałem te 4 tys bo niektóre osoby pisały, że silnik przestanie brać olej po przejechaniu kilku tys po wymianie.

Raczej jest odwrotnie, jak olej zrobi się brudny to zaczyna go więcej przepalać ;) U mnie do 7-8 tys. nic nie ubywa, ale już po 12 tys. potrafi zejść z maxa do połowy bagnetu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2012, 18:35
Posty: 360 (4/3)
Auto: Mazda 6
GG 2002 sedan
2.0 benzyna BRC

Postprzez LukBN » 15 mar 2017, 17:49

zigu18 napisał(a):Raczej jest odwrotnie, jak olej zrobi się brudny to zaczyna go więcej przepalać ;) U mnie do 7-8 tys. nic nie ubywa, ale już po 12 tys. potrafi zejść z maxa do połowy bagnetu.

Wyczytałem, że pierścienie mogły się zapiec od starego oleju i w tym wypadku płukanie silnika z wymianą oleju powinno pomóc. Kupiłem płukankę Liqui Molly i polecany olej, a tutaj się pogorszyło bo przed wymianą oleju tak drastycznych ubytków nie zauważyłem.

Edit: chyba, że płukanka powiększyła pojemność silnika i wcchodzi więcej niż 4,3 litra <czarodziej> ale mocy nie odczuwam by coś doszło <co?>
Początkujący
 
Od: 8 sty 2017, 00:31
Posty: 6
Auto: Mazda 6, 2003r 1.8 Benzyna

Postprzez 13kamil » 27 mar 2017, 18:18

Witam

Potrzebuje informacji ​jaka powinna być kompresja w silniku 2.0 147 KM. Czy 10 barów nie jest zbyt małą wartością?
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2017, 17:45
Posty: 31 (0/2)
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 6 GY polift 2005r. 2.0 benzyna + LPG 147KM
Ex Mitsubishi Carisma 1996r. 1834ccm benzyna+LPG 116KM

Postprzez fate » 27 mar 2017, 20:14

11
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2017, 23:34
Posty: 87 (7/0)
Auto: Lancer X 2.0 150KM Cxxx 11'
Mazda 6 4D USDM AT4 L3 178KM GG 05'
BMW 3 E91 2.5 218KM UK 05'
Civic 6 4D JDM MT d14 90KM EJ9 98'

Postprzez thesilent » 27 mar 2017, 20:52

11 to już kapeć, powinno być raczej 15-16 barów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2013, 20:11
Posty: 293 (9/13)
Skąd: Sollstedt, Niemcy
Auto: Mazda 6 2.0 LPG 2004r.
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 HDI 2007r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6