Czateria...cd

Coś dla zabicia czasu – zjawiska śmieszne i ciekawe.

Postprzez nemi » 12 mar 2017, 11:29

Wywalanie dpf nie mieści się w katalogu moich działań ;). Za wszelką cenę chciałbym go utrzymać i nie mieć problemów z przeglądem itd.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez brii » 12 mar 2017, 11:31

Zawsze też można go oczyścić...
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Krzemol » 12 mar 2017, 11:32

W gronie Alfiarzy w tych Dieslach zaślepienie EGR, wywalenie klap wirowych (nie ma ich tylko chyba w 8V) i usunięcie DPF'a traktują jako "pakiet startowy" :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2010, 23:11
Posty: 1571 (268/86)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde 1.75 TBi 280KM '11r

Postprzez JohnnyB » 12 mar 2017, 11:32

no ja bede miał teraz do pracy 63km w jedną stronę.....najkrótsza trasa to chyba 48, ale w godzinach 8:00 nie pchałbym się na prymasa. Stąd jazda na około ale wychodzi około 60 minut w jedną stronę.

Wczoraj 650 km aby pojechać na ślub i wesele.....nie byle jakie. Możliwe że słyszeliście o "Wesele od pierwszego wejrzenia"......dziwnie było.....jak w listopadzie na TVN zobaczycie grubasa w długich włosach z brodą, to będę ja wywijał na parkiecie :D.
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Postprzez Krzemol » 12 mar 2017, 11:37

W awatarze wyglądasz trochę inaczej :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2010, 23:11
Posty: 1571 (268/86)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde 1.75 TBi 280KM '11r

Postprzez JohnnyB » 12 mar 2017, 11:47

Tak wyglądałem przed ślubem :P
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Postprzez nemi » 12 mar 2017, 11:52

brii napisał(a):Zawsze też można go oczyścić...

Ale jak zacznę liczyć w swoim ulubionym programie, to się może różne okazać – nie wiem ile kosztuje czyszczenie i jak często bym musiał tą operację robić, ale jeśli przeliczę to na kasę, to się może okazać, że lepiej to przeznaczyć na benzynę i na jedno wyjdzie.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez brii » 12 mar 2017, 11:56

nemi napisał(a):
brii napisał(a):Zawsze też można go oczyścić...

Ale jak zacznę liczyć w swoim ulubionym programie, to się może różne okazać – nie wiem ile kosztuje czyszczenie i jak często bym musiał tą operację robić, ale jeśli przeliczę to na kasę, to się może okazać, że lepiej to przeznaczyć na benzynę i na jedno wyjdzie.

Pomijam koszty – bardziej chodzi o czas i chwilową niedostępność pojazdu dlatego lepiej odpuścić diesla na krótkie dystanse. Z drugiej strony patrząc ludzie często potrzebują 150 000 – 200 000km żeby zawalić filtr więc to raczej nie powinna być częsta operacja.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez nemi » 12 mar 2017, 12:02

Na pierwszej lepszej stronie widziałem cenę – 650 za montaż i czyszczenie.
Czyli to jakieś 135 litrów benzyny. Jeśli ten diesel pali 3 litry mniej niż benzyna 1.8, to się okaże, że trzeba przejechać bezawaryjnie dieslem 4500 km jeśli dobrze liczę żeby wyjść na zero. A szansa zapchania jest chyba u mnie spora, bo nie wyjeżdżam za miasto wcale.

Focus w trasie był raz przez 1,5 roku i to tylko dlatego, że nie miałem innego auta.


Niemniej jednak można to przemyśleć – podaż 1.9 jtd jest dużo większa, więc chyba łatwiej go kupić. Nawet jeśli trzeba na początek wydać z 1000 zł na oczyszczenie dpf, egr i co tam jeszcze trzeba...
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez Neonixos666 » 12 mar 2017, 12:08

Są też wersje bez DPF seryjnie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez radzi89 » 12 mar 2017, 12:11

Nemi, w BMW miałem diesla 2,0 i z dpf przejeździł 150 tysięcy prawie tyłomózgowie mieście.
Wywaliłem go przy okazji robienia programu ale w serwisie stwierdzili ze był w bardzo dobrym stanie l
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez nemi » 12 mar 2017, 12:14

Zresztą dlaczego ja o tym w ogóle myślę, kiedy mam tak luksusową maszynę, którą można stosować nawet jako taran, nie zamykać i nie trzeba się niczym przejmować. We wtorek zjeżdża do bazy na serwis nawet, znów kilka stów zainwestuję. Mam nawet farbę hammerite bezpośrednio na rdzę już kupioną :D.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez Neonixos666 » 12 mar 2017, 12:15

Najgorsze dla DPF jest zaślepianie EGR.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez nemi » 12 mar 2017, 12:16

A jakieś BMW do 11-12 lat da się kupić za 20kzł? Chodzi mi o jakąś bezawaryjną i tanią w utrzymaniu wersję – moc bez znaczenia.
Kompletnie nie znam tej marki niestety, nie wiem czy coś tam oferowali pancernego.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez radzi89 » 12 mar 2017, 12:30

BMW E90 myślę, że bardziej w okolicach 25-30 tysi :)
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez nemi » 12 mar 2017, 12:34

A seria 1? Ale nie jestem przekonany czy to jest ładne :)
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez loockas » 12 mar 2017, 12:43

Krzemol1994 napisał(a):"pakiet startowy"


Zwykle zaczyna się od zaślepienia EGR, co rozpoczyna reakcję łańcuchową w celu skrócenia życia DPF :P

Ja z DPF nie miałem żadnych problemów, bo miałem warunki do wypalania. Codziennie 20km w jedną stronę z czego jakieś 15km to S1. Fakt, że czasami musiałem wydłużyć drogę o dwie nawrotki bo wypalanie się za późno włączyło. Oczywiście przytrafiało się to zwykle jak mi się śpieszyło :P Tak czy inaczej taka akcja raz na zbiornik ropuchy to nie był jakiś problem który miałby u mnie wykluczyć ponowny zakup klekota.
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez radzi89 » 12 mar 2017, 12:43

Moim zdaniem ładne, szczególnie w m-pakiecie, nie wiem jak teraz ich ceny ale kiedyś trzymały cenę lepiej niż seria 3. Jeśli chodzi o benzynki w nich to żadna nie jest problemowa. Eksploatacja raczej dość tania. W ciągu 4 lat w e90 wymieniłem chyba dwa wahacze, klocki, amortyzatory z tyłu. Reszta tylko płyny i filtry. Awarii brak. W dieslu 2.0 koszmarnie droga jest wymiana rozrządu, mechanicy poza aso często nie chcą jej robić, a koszt w ASO około 10 tysi – trzeba demontować silnik. Jednak była akcja serwisowa i większość aut miała wymianę rozrządu za free ( u mnie też tak było ).
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez onyx » 12 mar 2017, 12:56

Nie trzeba wyciągać silnika do tej operacji ;) Bez wyciągania koszt operacji okolice 3 tys

brii napisał(a):Z drugiej strony patrząc ludzie często potrzebują 150 000 – 200 000km żeby zawalić filtr więc to raczej nie powinna być częsta operacja.


Zależy od konkretnego silnika i raczej stylu jazdy niż czy auto jeździ po mieście czy też w trasie.
Przykładowo 2.0 tdi cr regularnie co 30tyś km musi mieć wypalanie robione "z ręki" – kierowca nie potrafi stworzyć warunków do wypalenia samoistnego a robi auto głównie trasy. Drugi silnik tego samego typu jeżdżony głównie w mieście nie ma z tym problemów, ale kierowca nie muska delikatnie pedału gazu jak ten pierwszy ;)
Ostatnio edytowano 12 mar 2017, 13:04 przez onyx, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez radzi89 » 12 mar 2017, 13:04

Faktycznie chyba można zdemontować skrzynie biegów. Dokładnie nie pamietam ani specjalnie sie na tym nie znam. :D
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości

Moderator

Moderatorzy Hyde Park