Wysokie spalanie – co może być przyczyną? – benz.
Wracajac do tematu , kupilem elm327 i polaczylem sie z torque , ktos mi moze powiedziec jak ma wygladac prawidlowe napiecie sond lambda ? U mnie na wykresach sonda 1 falowala w zakresach od 0.1v do 0.9v na wolnych obrotach jak i podczas jazdy a sonda 2 pracowala na duzo mniejszych wartosciach lecz juz nie falowala , bardziej wygladalo to na trzymanie napiecia ( od 0.1 do 0.4v ) .
Wolne obroty 690-700 .
Przepustnica na wolnych 17%
Temperatura na wolnych na cieplym silniku w granicach 87-84st , po krotkiej jezdzie bez nawiewu pokazala 103st ..
Jesli potrzebne jakies screeny lub nagranie moge zrobic jutro .
Torque nie wykryl zadnych bledow .
Wolne obroty 690-700 .
Przepustnica na wolnych 17%
Temperatura na wolnych na cieplym silniku w granicach 87-84st , po krotkiej jezdzie bez nawiewu pokazala 103st ..
Jesli potrzebne jakies screeny lub nagranie moge zrobic jutro .
Torque nie wykryl zadnych bledow .
- Od: 16 paź 2016, 13:16
- Posty: 13
- Skąd: Ostrowiec Swietokrzyski
- Auto: Mazda 6 kombi
2004
1.8 120kM
tadziol napisał(a):Nie szukałbym problemu w np.sondzie,bo wyszłoby to przy montażu LPG
A nie mówiłem....
Odczyty masz dobre z sond. Zarówno tej regulacyjnej jak i diagnostycznej.
Nie powinno byc na drugiej wyzsze ? Granice 0.6-0.7v ?
Coz , popatrze jeszcze podcisnienie , wymienie swiece, wyczyszcze przepustnice i zobaczymy jak bedzie to wygladalo . Jak narazie wymieniony filtr powietrza i przeplywomierz wyczyszczony . Moge sie zaskoczyc bo filtr powietrza byl jeszcze od niemca gdzie auto sprowadzone bylo w grudniu 2015 a ja je kupilem w pazdzierniku 2016 , dziadek od ktorego kupilem pewnie pokwapil sie tylko o zmiane oleju bo tylko na to byl kwitek
Coz , popatrze jeszcze podcisnienie , wymienie swiece, wyczyszcze przepustnice i zobaczymy jak bedzie to wygladalo . Jak narazie wymieniony filtr powietrza i przeplywomierz wyczyszczony . Moge sie zaskoczyc bo filtr powietrza byl jeszcze od niemca gdzie auto sprowadzone bylo w grudniu 2015 a ja je kupilem w pazdzierniku 2016 , dziadek od ktorego kupilem pewnie pokwapil sie tylko o zmiane oleju bo tylko na to byl kwitek
- Od: 16 paź 2016, 13:16
- Posty: 13
- Skąd: Ostrowiec Swietokrzyski
- Auto: Mazda 6 kombi
2004
1.8 120kM
Na wolnych obrotach trzyma granice 0.1v , podczas jazdy sie podnosi ale trzyma linie napiecia ( nie faluje tak jak pierwsza sonda ) . Jutro dam screeny .
Foto:
Na postoju druga sonda czasem tylko wskakuje na 0.1v
Krotkie wideo:
Foto:
Na postoju druga sonda czasem tylko wskakuje na 0.1v
Krotkie wideo:
- Od: 16 paź 2016, 13:16
- Posty: 13
- Skąd: Ostrowiec Swietokrzyski
- Auto: Mazda 6 kombi
2004
1.8 120kM
Test odpalilem rano , na postoju , podczas jazdy lapie normalnie 80-90st
Na dniach wymieniam obie sondy , aktualne wygladaja jakby tam siedzialy od nowosci , koszta nie sa jakies ogromne a zawsze moze pomoc a nie zaszkodzic .
Przed kata idzie DOX-0119 , za kata DOX-0121 . Na ipart byly oznaczone jako regulujaca i diagnostyczna do Mazda wiec tak zamowie , jednak z alledrogo bo na ipart cena kosmos .
Do tego nowe swieczki . Jesli cos sie zmieni to znam znac , zamiane przewiduje na weekend .
Na dniach wymieniam obie sondy , aktualne wygladaja jakby tam siedzialy od nowosci , koszta nie sa jakies ogromne a zawsze moze pomoc a nie zaszkodzic .
Przed kata idzie DOX-0119 , za kata DOX-0121 . Na ipart byly oznaczone jako regulujaca i diagnostyczna do Mazda wiec tak zamowie , jednak z alledrogo bo na ipart cena kosmos .
Do tego nowe swieczki . Jesli cos sie zmieni to znam znac , zamiane przewiduje na weekend .
- Od: 16 paź 2016, 13:16
- Posty: 13
- Skąd: Ostrowiec Swietokrzyski
- Auto: Mazda 6 kombi
2004
1.8 120kM
Cześć, swoją mazdę mam od maja ubiegłego roku, od tamtego czasu do zimy spalała w mieście jakieś 9/10litrów. Zaczęła się zima zaczęło się dużo większe spalanie aż do teraz, mam jakieś 12/13l to o około 3 więcej niż wcześniej, jeżdżę prawie tylko do pracy, mam 9km w jedną stronę po dużym mieście. Skąd aż taki skok? Czy zawdzięczam to tylko temperaturze na zewnątrz czy jednak może być coś nie tak? Zaznaczam że jeżdżę naprawdę łagodnie, klimy nie używam.
Kolejna sprawa to spalanie pokazywane na komputerku, na dwójce czy trójce przy bardzo delikatnym rozpędzaniu pokazuje ponad 20l, też tak macie? Kolejna dziwna sprawa to zatrzymywanie się, przed samym zatrzymaniem nagle wskakuje 15l/100 na kilka sekund. No i wskaźnik kilometrów do przejechania, pokazuje wam miarodajnie czy można to o kant pupy? U mnie po 30faktycznie przejechanych km, pokazuje 60 mniej, czyli jakby 1km faktycznie to 2km tam. Chyba coś nie tak?
Aha, czasem odpala mi dopiero za drugim razem, może coś ze świecami?
Kolejna sprawa to spalanie pokazywane na komputerku, na dwójce czy trójce przy bardzo delikatnym rozpędzaniu pokazuje ponad 20l, też tak macie? Kolejna dziwna sprawa to zatrzymywanie się, przed samym zatrzymaniem nagle wskakuje 15l/100 na kilka sekund. No i wskaźnik kilometrów do przejechania, pokazuje wam miarodajnie czy można to o kant pupy? U mnie po 30faktycznie przejechanych km, pokazuje 60 mniej, czyli jakby 1km faktycznie to 2km tam. Chyba coś nie tak?

Aha, czasem odpala mi dopiero za drugim razem, może coś ze świecami?
-
jarmel
Za dużo wątków na raz
Dosyć normalne, że zimą więcej pali ale chyba nie aż tyle.
Na 1,2 i 3 czasami chwilowo dochodzi do 50 litrów i więcej, więc chwilowe 20 litrów to nic takiego.
Spalanie wg. komputera rośnie na chwilę przed zatrzymaniem do 12-15l., jak jadę na sprzęgle to 0.
Na wskaźnik pozostałych km do przejechania nie zwracam uwagi, działa u mnie tak jak u Ciebie czyli na oko wczoraj miałem 134km, a dziś rano 116km, przy czym wczoraj zrobiłem max 5km. Zawsze odpala za 1 razem.
Edytowałem, bo sprawdziłem raz jeszcze i okazało się, że nagadałem trochę głupot, że spalanie nie rośnie przed zatrzymaniem.
Dosyć normalne, że zimą więcej pali ale chyba nie aż tyle.
Na 1,2 i 3 czasami chwilowo dochodzi do 50 litrów i więcej, więc chwilowe 20 litrów to nic takiego.
Spalanie wg. komputera rośnie na chwilę przed zatrzymaniem do 12-15l., jak jadę na sprzęgle to 0.
Na wskaźnik pozostałych km do przejechania nie zwracam uwagi, działa u mnie tak jak u Ciebie czyli na oko wczoraj miałem 134km, a dziś rano 116km, przy czym wczoraj zrobiłem max 5km. Zawsze odpala za 1 razem.
Edytowałem, bo sprawdziłem raz jeszcze i okazało się, że nagadałem trochę głupot, że spalanie nie rośnie przed zatrzymaniem.
Dosyć normalne, że zimą więcej pali ale chyba nie aż tyle.
Na 1,2 i 3 czasami chwilowo dochodzi do 50 litrów i więcej, więc chwilowe 20 litrów to nic takiego.
Oczywiście zimą będzie palił więcej, ale głównie po mieście, na krótkich odcinkach z racji dłuższego osiągnięcia temperatury roboczej przez jednostkę. W cyklu mieszanym różnica już wyjdzie nieznaczna, a na trasie spalanie powinno być zbliżone albo nawet minimalnie mniejsze z racji lepszej sprawności, ilości tlenu i "lepszej oddychalności" silnika wynikającej z różnicy temperatur. Pomijam kwestię używania klimatyzacji, która również podnosi spalanie o 0,6-0,7 L/100km, a w lecie przy sporych upałach może nawet ciut więcej. W zimie dodatkowe opory podnoszące zużycie paliwa także powoduje zalegający śnieg i błoto pośniegowe. Podsumowując myślę, że w cyklu mieszanym w lecie z klimą powinno wyjść tyle samo co w zimie bez klimy.
Niedawno robiłem test przy moim silniku 2.3L i spalanie chwilowe przy bucie w podłogę wg kompa na 1. biegu może wyjść koło 70-75L, na 2 do 60L, na 3. biegu przy butowaniu dochodzi do max 43-44L przy wyższych obrotach, na 4. biegu 31-33L, na 5. jakoś 26-27L i na 6. ok 22-23L
Potwierdzam powyższe posty. U siebie dla przykładu w silniki 2.3 na dohamowaniu do świateł spalanie przedstawia się mniej więcej tak: 0 –> 2,2 –> 6 –> 15 –> ---- (STOP) gdzie skok do 15l jest przed samym zatrzymaniem 
- Od: 25 mar 2015, 09:23
- Posty: 283 (16/9)
- Skąd: Częstochowa
- Auto: Mazda 6 GG 2002 2.3 MZR 166 KM
Witam,
zainteresował mnie ten wątek, ponieważ sam ostatnio nabyłem drogą kupna mazdę 6 rocznik 2003. Mój egzemplarz ma silnik 2.3 l, 162 KM i stały napęd na cztery łapy. I teraz moje pytanie: czy spalanie na poziomie 16,5-17,0 l w mieście, to rzecz normalna? Pytam, ponieważ wydaje mi się spore, a samochód jest sprowadzony z Reichu, więc nie wiem czy mam coś nie tak z silnikiem czy tak po prostu być musi?
zainteresował mnie ten wątek, ponieważ sam ostatnio nabyłem drogą kupna mazdę 6 rocznik 2003. Mój egzemplarz ma silnik 2.3 l, 162 KM i stały napęd na cztery łapy. I teraz moje pytanie: czy spalanie na poziomie 16,5-17,0 l w mieście, to rzecz normalna? Pytam, ponieważ wydaje mi się spore, a samochód jest sprowadzony z Reichu, więc nie wiem czy mam coś nie tak z silnikiem czy tak po prostu być musi?
- Od: 6 lis 2017, 11:41
- Posty: 14
- Auto: Mazda 6 / 2003 / 2,3 l benzyna / 162 KM/ kombi / automat
Moja GY 2007 2.3 166 KM w automacie, w mieście średnio pali 10,8 l. Napewno w twojej wpływ ma naped 4WD, ale nie wydaje mi się, żeby normalnie to była róznica aż 6 l.
Na twoim miejscu zajrzałbym do filtra powietrza i przepływomierza. Może też coś być nie tak z czujnikiem temperatury silnika.

Na twoim miejscu zajrzałbym do filtra powietrza i przepływomierza. Może też coś być nie tak z czujnikiem temperatury silnika.
Ostatnio edytowano 7 lis 2017, 06:53 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta - nie ma takiej potrzeby
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta - nie ma takiej potrzeby
- Od: 31 paź 2017, 20:39
- Posty: 19 (1/0)
- Skąd: Wałcz
- Auto: Mazda6 GY '07 2.3i AT
Sport Wagon
Czy sam jestem w stanie dobrać się do filtra powietrza i ocenić jego stan? Byłem dzisiaj u znajomego mechanika w zupełnie innej sprawie i przy okazji podłączył komputer i nie było żadnych błędów. O tym filtrze zupełnie zapomniałem.
- Od: 6 lis 2017, 11:41
- Posty: 14
- Auto: Mazda 6 / 2003 / 2,3 l benzyna / 162 KM/ kombi / automat
Otwierasz maskę. Po prawej stronie na dole masz dużą czarną puszkę zaraz za lampą, otwierasz ją , wyciągasz filtr i patrzysz czy zasyfiony.
Generalnie, skoro niedawno kupiłeś auto, to powinieneś dla świętego spokoju filtry i olej wymienić. Filtr powietrza to ksozt 20zł, wymienisz sam, 5 min roboty.
Generalnie, skoro niedawno kupiłeś auto, to powinieneś dla świętego spokoju filtry i olej wymienić. Filtr powietrza to ksozt 20zł, wymienisz sam, 5 min roboty.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6