Witam, czy któryś z was orientuje się czy można z poziomu użytkownika wyłączyć na stałe i-stop ?
Czy jedyna opcją jest wyłączenie po każdorazowym uruchomieniu silnika ?
i-stop – czy można wyłączyć ?
Strona 1 z 1
Na innym forum znalazłem spartańską metodę. Zablokowanie przycisku i-Stop kawałkiem papieru tak by był wciśnięty cały czas.
Źródło: klik
Źródło: klik
- Od: 7 kwi 2014, 13:44
- Posty: 3181 (148/189)
- Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07
hehe całkiem niezłe ale wciśnięty na stałe przycisk ... hm nie wiem czy to jest dobre rozwiązanie :–) przecież to przez cały czas wysyła impulsy do komputera poza tym to nie działa jak fizyczny włącznik lecz elektroniczny.
Może ktoś zna inny sposób mniej brutalny ?
Może ktoś zna inny sposób mniej brutalny ?
Od strony oprogramowania nie ma możliwości wprowadzenia takiej zmiany/personalizacji
Naciśnięcie przycisku i-Stop daje opór 85 Ohm. Także można stworzyć płytkę, która po uruchomieniu silnika symuluje naciśnięcie przycisku przez pierwsze 5 sekund po uruchomieniu silnika. Jednak podłączenie czegoś takiego jest już ingerencją w elektronikę auta.
There is a solution to disabling istop, knowing that the istop button translates as 85ohms, you can design a small circuit that introduces this 85ohms into the system during just the first 5 seconds after starting the car. I've done it, just a N-FET transistor with a small 12v relay and some resistors and one capacitor.
- Od: 7 kwi 2014, 13:44
- Posty: 3181 (148/189)
- Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07
rafs24 napisał(a):Włączyć nawiew na przednią szybę, wtedy i-stop nie działa 8-)
HTC#10
Przetestuje czy to działa, na pewno jest to lepszy sposób
niż ingerencja w elektronikę której jednak wolałbym uniknąć.
Dzięki wszystkim za podpowiedzi
MAZDA CONNECT (2016) DISABLE ISTOP MAZDA 3, 6, CX-5
Zmieniasz ustawienia poszczegolnych bitow oraz sumy kontrolnej.
Cytując z innego forum:
"Znajdujemy moduł SSU w Forscanie, szukamy bloków
731-01-01-XXXX-XXXX-XXYY
Zmieniamy parametr XX na XX minus 10
oraz parametr YY to jest suma kontrolna ( o wyliczeniu jej w pierwszym poście )
731-01-02-XXXX-XXXX-XXYY
Zmieniamy parametr XX na XX minus 10
oraz parametr YY to jest suma kontrolna ( o wyliczeniu jej w pierwszym poście )
Zmiana powyższych wyłączy i-Stop w systemie
Następnie znajdujemy moduł IC, szukamy bloku
720-01-01-XXXX-XXXX-XXYY
Zmieniamy parametr XX na XX minus 10
oraz parametr YY to jest suma kontrolna ( o wyliczeniu jej w pierwszym poście )
Zmiana tego parametru dezaktywuje przycisk i-Stop i wyłącza kontrolkę i-Stop na zegarach"
Zmieniasz ustawienia poszczegolnych bitow oraz sumy kontrolnej.
Cytując z innego forum:
"Znajdujemy moduł SSU w Forscanie, szukamy bloków
731-01-01-XXXX-XXXX-XXYY
Zmieniamy parametr XX na XX minus 10
oraz parametr YY to jest suma kontrolna ( o wyliczeniu jej w pierwszym poście )
731-01-02-XXXX-XXXX-XXYY
Zmieniamy parametr XX na XX minus 10
oraz parametr YY to jest suma kontrolna ( o wyliczeniu jej w pierwszym poście )
Zmiana powyższych wyłączy i-Stop w systemie
Następnie znajdujemy moduł IC, szukamy bloku
720-01-01-XXXX-XXXX-XXYY
Zmieniamy parametr XX na XX minus 10
oraz parametr YY to jest suma kontrolna ( o wyliczeniu jej w pierwszym poście )
Zmiana tego parametru dezaktywuje przycisk i-Stop i wyłącza kontrolkę i-Stop na zegarach"
-
limo
Z tego co wynika z filmiku zamieszczonego poniżej, to podobno da się to wyłączyć. Poniżej ciekawy filmik
https://www.youtube.com/watch?v=jc-kWkTnRkc
https://www.youtube.com/watch?v=jc-kWkTnRkc
Czy mógłby ktoś zrobić krok po kroku instrukcję jak przez forscan wyłączyć istop (najlepiej zrzuty ekranu)
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6