Mazda MX-3 EC K8 '94 1.8 by Wiewiór

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez dam92 » 3 lut 2017, 14:48

WiewiórMX3 – nie czytasz odpowiedzi albo olewasz pytania które Ci się zadaje żeby Ci pomóc i dalej wałkujesz coś co narazie nie ma znaczenia...
Do objawów nie gra roli narazie EGR... u siebie mam non stop błędy egr i auto jeździ normalnie i pali normalnie między 10-13l/100km. Podłączałem egr, błędy poznikały i nic się nie zmieniło więc teraz go nie mam znowu..
Sprawdź kody błędów, odepnij akumulator, wciśnij hamulec na około 30 sekund, podłącz aku, sprawdź czy są błędy, odpal auto i znowu sprawdź. I napisz tu co wyszło.

Jak wyglądają węże od podciśnień? czy nie są sparciałe, popękane itd.

Sprawdzałeś plakiem czy nie łapie lewego powietrza?

Wymiana przepustnicy pewnie i tak Ci nic nie da, wyczyść i załóż, i szukaj dalej przyczyny.
Co miała by mieć uszkodzonego przepustnica żeby się tak działo?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2011, 22:57
Posty: 194 (0/3)
Skąd: Tychy
Auto: Mazda MX-3 EC KL-DE 92'

Postprzez luki_92_92 » 5 lut 2017, 20:46

Jeden wężyk od podciśnienia wychodzący z kolektora dolotowego ma rozgałęzienie trójnikiem z jednego na dwa i jedna końcówka wisi w powietrzu, zaklejone taśmą izolacyjną ale nie sądzę żeby to było szczelne więc to może być przyczyną – trzeba namierzyć gdzie ten wężyk powinien iść bo V'ki są bardzo wrażliwe na podciśnienia ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez mx-3lover » 5 lut 2017, 21:46

Pewnie wchodzi w obudowę filtra powietrza.
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez luki_92_92 » 5 lut 2017, 21:50

Napewno nie, bo jak demontowałem ori dolot to nic takiego z niego nie wypinałem, wchodził tam jeden inny wężyk ale na nim założyłem odrazu mały filterek simoty taki na odmę co się daje i jest do tej pory, a ten wężyk wygląda na ucięty poprostu a nic nie obcinałem
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez mx-3lover » 5 lut 2017, 23:09

Ten wężyk ma być w dolocie, powietrze ma być z niego wysysane.
Obrazek
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez luki_92_92 » 5 lut 2017, 23:51

No to w takim tazie już jak kupiłem samochód był obcięty bo do dolotu on napewno nie wchodził bo go nie ruszałem :) w takim razie wiewiórcjuż wiesz co z tym zrobić :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez tomeczek333 » 6 lut 2017, 16:45

Ten mały wężyk co wchodzi do puszki filtra wcale nie musi być podpięty. U mnie na ori dolocie gdzieś tam sobie wisiał i nie było problemów. Z drugiej strony powinien być wpięty do elektrozaworu od EGR. Teraz na KLu i CAI całkiem wywaliłem ten wężyk jak i resztę podciśnien od EGRu. Zero problemów.

Ale jak Luki mówi że od kolektora idzie jeden wężyk zaślepiony to na pewno jest coś w podciśnieniach namieszane. Na trójnikach oryginalnie są podłączone elektrozawory VRIS-ów. Żaden wężyk wychodzący z kolektora nie powinien wisieć niepodłączony.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2015, 13:36
Posty: 124 (0/1)
Skąd: Koźmin Wlkp.
Auto: Mazda MX-3 KL 96r
Mazda 626 KL 94r
Saab 9-3 2.0T

Postprzez WiewiórMX3 » 7 lut 2017, 14:21

Witam więc tak, Luki ten wężyk nie wchodzi w trójnik jednak idzie obok niego , to ten wężyk co pokazał MXlover , puściłem go by w miarę ładnie zasysał podczas jazdy i ustały spadki obrotów teraz utrzymuje stałe obroty.
wężyk 1.jpg


Ale panowie nie wiem co to za kabel :
wężyk 4.jpg

To ten luki co dawałeś na koniec jego filterek :) Nie wiem czemu ale jest luźny może o coś zachaczyłem <glupek2>
W ogóle poważnie myślę nad sprzedażą jej , Po grubszych przemyśleniach nie stać mnie na takie auto :/ Pali jak smok a ten gaz do idealnych nie należy i nie wiem czy po prostu jak bym sprzedawał to czystą benzynę :/ Żeby byli jeszcze mechanicy którzy by ogarneli ją na idealnie ale w mojej okolicy to jacyś wymieniacze z pasatów i nikt nigdy V6 na oczy nie widział...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2016, 20:51
Posty: 85
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6

Postprzez mx-3lover » 7 lut 2017, 23:57

Popraw dolot, bo na pewno jest gorzej jak na ori.
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez blackbull » 8 lut 2017, 01:20

Jak pisał przedmowca ten pseudo dolot wywal w pierwszej kolejności. Generalnie do gazu polecałbym oryginalny filtr powietrza z klapką w obudowie na wypadek wystrzalu. Zwykły gaz przy takim silniku to pomyłka. Załóż używana sekwencje i będziesz mógł cieszyć się ekonomiczna jazda bez zbędnych przygód.
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2015, 16:53
Posty: 117
Skąd: Serock
Auto: 323 BG 1.8 Dohc Bp05 1995
Kawasaki Ninja ZX6R 2002r

Postprzez witek » 9 lut 2017, 22:48

O gazie już pisaliśmy, a co do tego podciśnienia które według schematu idzie do puchy filtra powietrza, to ja np u siebie wpiąłem je w kolektor ;) w klu miałem kilka dodatkowych miejsc na wężyki to jedno wykorzystałem. Trochę szkoda byłoby mi wiercić dziurę w łączniku sylikonowym skoro w kolektorze jest masa miejsc a powietrze jest tam tak samo wysysane :D
artysta-kombinator
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2013, 19:38
Posty: 1119 (7/24)
Skąd: Włocławek
Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB

Postprzez mx-3lover » 9 lut 2017, 23:51

Hmmm, tylko ciekawe czemu producent zadał sobie tyle trudu?
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez WiewiórMX3 » 12 lut 2017, 15:28

Dzisiaj mazda wróciła od mechanika:
-Sprawdził czy czasem uszczelka pod głowicą nie jest uszkodzona(Nie jest UF)
-Wymienił kopułkę aparatu zapłonowego bo na starej jeden cylinder miał 50% zapłonu( Teraz jest ideolo)
-Wymienił płyny

ja sam zabrałem się za Blosa , rozkręciłem go i wyczyściłem , nasmarowany chodzi idealnie , czuć różnice już nawet jadąc na benzynie że puszcza więcej powietrza bo wcześniej blokował się, muszę teraz tylko wymienić zawór tankowania bo wiertałem w nowym zderzaku i stary po zakręceniu bardzo puszcza :/
Jestem dobrej myśli bo skoro mechanik poprawił zapłon to może w końcu gaz przestanie strzelać :D Jedyne z czym nadal walcze to tak jakby ciągłe ssanie czyli 1,5k obrotów czasem oboty spadną na 800-700 ale gdy dodamy gazu tak do 2 tysi to wsakuje znowu ssanie :O Nie wiem za bardzo gdzie szukać przyczyny <nie powiem>

Jutro też wepnę ten wężyk w dolot tylko za bardzo nie ma pomysłu jak moge nawiercić i nagwintować otwór w aluminiowym dolocie ale jak to połączyć z wężykiem <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2016, 20:51
Posty: 85
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6

Postprzez sebekle » 12 lut 2017, 17:02

Wkretka od lpg powinna dac radę. M6 najczęściej. Średnice króćca różne
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez mx-3lover » 12 lut 2017, 20:18

Wpisz w google króciec podciśnienia.
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez WiewiórMX3 » 12 lut 2017, 22:16

A można go wpiąć przed przepływką ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2016, 20:51
Posty: 85
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6

Postprzez witek » 13 lut 2017, 01:12

WiewiórMX3 A jesteś pewny że to ssanie? A nie np "procedura" zwiększania obrotów podczas ruszania? Sam walczyłem z wysokimi obrotami na luzie i znalazłem dość nietypową przyczynę ;)

Seryjnie kiedy naciśniesz sprzęgło lub wyciśniesz luz obroty idą do góry w okolice 1,5 tyś. Są dwa czujniki. jeden nad pedałem sprzęgła i drugi w skrzyni biegów. Są ze sobą powiązane. U mnie ich brakowało gdyż robiłem przekładkę z automatu i robiło to spore zamieszanie. Często w wielu mx-3 zdarza się że czujnik w skrzyni lub nad pedałem sprzęgła jest urwany i przez to są ciągle podwyższane obroty przez ECU. Warto w to zajrzeć ;) Szczególnie że zmieniałeś silnik i nie koniecznie może być wszystko podpięte jak trzeba.
artysta-kombinator
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2013, 19:38
Posty: 1119 (7/24)
Skąd: Włocławek
Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB

Postprzez mx-3lover » 13 lut 2017, 18:24

WiewiórMX3 napisał(a):A można go wpiąć przed przepływką ?

W oryginale tak jest.
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez WiewiórMX3 » 17 lut 2017, 01:06

Ktoś poleci jakiegoś magika typowo do mazd ? <płacze> <płacze> <płacze> ?
3 mechanik i nie wie co jest, 4 h siedział przy maździe i jedyne co stwierdził ze idzie ładnie na gazie bez przepływki AHA. To auto doprowadza mnie do łez tak szczerze , zamek sie sam zamyka z kluczykami w aucie , 2 razy drutem między drzwiami otwierałem auto :)
Do tego te obroty , nawet nagrałem filmik : https://www.youtube.com/watch?v=tZ7fj8eNwKU

Myślę czy serio nie wymienić całego kolektora dolotowego a dokładniej kupić oryginalny filtr , oryginalny dolot , nowe uszczelki pod kolektor i mega dokładnie na nowych kablach sklepać podciśnienia. Zastanawia mnie czy to może być walnięty komp ? Czasem auto za którymś odpalaniem łapie obroty i nie gaśnie.

W ogóle czy jest możliwe że ta mazda ma 1 generacje gazu ? Gazownik mówi że chyba nie ma nigdzie centralki ...
Poleca ktoś kogoś co serio ogarnia mazdy ze śląska/Małopolski ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2016, 20:51
Posty: 85
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6

Postprzez Mr_Bartek » 17 lut 2017, 01:18

WiewiórMX3 napisał(a):Ktoś poleci jakiegoś magika typowo do mazd ? <płacze> <płacze> <płacze> ?

viewtopic.php?f=92&t=174603
Avatar użytkownika
Koordynator Forum
Koordynator Witryny
 
Od: 7 kwi 2014, 13:44
Posty: 3181 (148/189)
Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy