Mazda MX-3 EC K8 '94 1.8 by Wiewiór
WiewiórMX3 – nie czytasz odpowiedzi albo olewasz pytania które Ci się zadaje żeby Ci pomóc i dalej wałkujesz coś co narazie nie ma znaczenia...
Do objawów nie gra roli narazie EGR... u siebie mam non stop błędy egr i auto jeździ normalnie i pali normalnie między 10-13l/100km. Podłączałem egr, błędy poznikały i nic się nie zmieniło więc teraz go nie mam znowu..
Sprawdź kody błędów, odepnij akumulator, wciśnij hamulec na około 30 sekund, podłącz aku, sprawdź czy są błędy, odpal auto i znowu sprawdź. I napisz tu co wyszło.
Jak wyglądają węże od podciśnień? czy nie są sparciałe, popękane itd.
Sprawdzałeś plakiem czy nie łapie lewego powietrza?
Wymiana przepustnicy pewnie i tak Ci nic nie da, wyczyść i załóż, i szukaj dalej przyczyny.
Co miała by mieć uszkodzonego przepustnica żeby się tak działo?
Do objawów nie gra roli narazie EGR... u siebie mam non stop błędy egr i auto jeździ normalnie i pali normalnie między 10-13l/100km. Podłączałem egr, błędy poznikały i nic się nie zmieniło więc teraz go nie mam znowu..
Sprawdź kody błędów, odepnij akumulator, wciśnij hamulec na około 30 sekund, podłącz aku, sprawdź czy są błędy, odpal auto i znowu sprawdź. I napisz tu co wyszło.
Jak wyglądają węże od podciśnień? czy nie są sparciałe, popękane itd.
Sprawdzałeś plakiem czy nie łapie lewego powietrza?
Wymiana przepustnicy pewnie i tak Ci nic nie da, wyczyść i załóż, i szukaj dalej przyczyny.
Co miała by mieć uszkodzonego przepustnica żeby się tak działo?
- Od: 22 maja 2011, 22:57
- Posty: 194 (0/3)
- Skąd: Tychy
- Auto: Mazda MX-3 EC KL-DE 92'
Jeden wężyk od podciśnienia wychodzący z kolektora dolotowego ma rozgałęzienie trójnikiem z jednego na dwa i jedna końcówka wisi w powietrzu, zaklejone taśmą izolacyjną ale nie sądzę żeby to było szczelne więc to może być przyczyną – trzeba namierzyć gdzie ten wężyk powinien iść bo V'ki są bardzo wrażliwe na podciśnienia 
Napewno nie, bo jak demontowałem ori dolot to nic takiego z niego nie wypinałem, wchodził tam jeden inny wężyk ale na nim założyłem odrazu mały filterek simoty taki na odmę co się daje i jest do tej pory, a ten wężyk wygląda na ucięty poprostu a nic nie obcinałem
No to w takim tazie już jak kupiłem samochód był obcięty bo do dolotu on napewno nie wchodził bo go nie ruszałem
w takim razie wiewiórcjuż wiesz co z tym zrobić 
Ten mały wężyk co wchodzi do puszki filtra wcale nie musi być podpięty. U mnie na ori dolocie gdzieś tam sobie wisiał i nie było problemów. Z drugiej strony powinien być wpięty do elektrozaworu od EGR. Teraz na KLu i CAI całkiem wywaliłem ten wężyk jak i resztę podciśnien od EGRu. Zero problemów.
Ale jak Luki mówi że od kolektora idzie jeden wężyk zaślepiony to na pewno jest coś w podciśnieniach namieszane. Na trójnikach oryginalnie są podłączone elektrozawory VRIS-ów. Żaden wężyk wychodzący z kolektora nie powinien wisieć niepodłączony.
Ale jak Luki mówi że od kolektora idzie jeden wężyk zaślepiony to na pewno jest coś w podciśnieniach namieszane. Na trójnikach oryginalnie są podłączone elektrozawory VRIS-ów. Żaden wężyk wychodzący z kolektora nie powinien wisieć niepodłączony.
Witam więc tak, Luki ten wężyk nie wchodzi w trójnik jednak idzie obok niego , to ten wężyk co pokazał MXlover , puściłem go by w miarę ładnie zasysał podczas jazdy i ustały spadki obrotów teraz utrzymuje stałe obroty.
Ale panowie nie wiem co to za kabel :
To ten luki co dawałeś na koniec jego filterek
Nie wiem czemu ale jest luźny może o coś zachaczyłem
W ogóle poważnie myślę nad sprzedażą jej , Po grubszych przemyśleniach nie stać mnie na takie auto :/ Pali jak smok a ten gaz do idealnych nie należy i nie wiem czy po prostu jak bym sprzedawał to czystą benzynę :/ Żeby byli jeszcze mechanicy którzy by ogarneli ją na idealnie ale w mojej okolicy to jacyś wymieniacze z pasatów i nikt nigdy V6 na oczy nie widział...
Ale panowie nie wiem co to za kabel :
To ten luki co dawałeś na koniec jego filterek

W ogóle poważnie myślę nad sprzedażą jej , Po grubszych przemyśleniach nie stać mnie na takie auto :/ Pali jak smok a ten gaz do idealnych nie należy i nie wiem czy po prostu jak bym sprzedawał to czystą benzynę :/ Żeby byli jeszcze mechanicy którzy by ogarneli ją na idealnie ale w mojej okolicy to jacyś wymieniacze z pasatów i nikt nigdy V6 na oczy nie widział...
- Od: 7 lis 2016, 20:51
- Posty: 85
- Auto: Mazda MX-3 1.8 V6
Jak pisał przedmowca ten pseudo dolot wywal w pierwszej kolejności. Generalnie do gazu polecałbym oryginalny filtr powietrza z klapką w obudowie na wypadek wystrzalu. Zwykły gaz przy takim silniku to pomyłka. Załóż używana sekwencje i będziesz mógł cieszyć się ekonomiczna jazda bez zbędnych przygód.
- Od: 28 mar 2015, 16:53
- Posty: 117
- Skąd: Serock
- Auto: 323 BG 1.8 Dohc Bp05 1995
Kawasaki Ninja ZX6R 2002r
O gazie już pisaliśmy, a co do tego podciśnienia które według schematu idzie do puchy filtra powietrza, to ja np u siebie wpiąłem je w kolektor
w klu miałem kilka dodatkowych miejsc na wężyki to jedno wykorzystałem. Trochę szkoda byłoby mi wiercić dziurę w łączniku sylikonowym skoro w kolektorze jest masa miejsc a powietrze jest tam tak samo wysysane 
-
artysta-kombinator
- Od: 18 paź 2013, 19:38
- Posty: 1119 (7/24)
- Skąd: Włocławek
- Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB
Dzisiaj mazda wróciła od mechanika:
-Sprawdził czy czasem uszczelka pod głowicą nie jest uszkodzona(Nie jest UF)
-Wymienił kopułkę aparatu zapłonowego bo na starej jeden cylinder miał 50% zapłonu( Teraz jest ideolo)
-Wymienił płyny
ja sam zabrałem się za Blosa , rozkręciłem go i wyczyściłem , nasmarowany chodzi idealnie , czuć różnice już nawet jadąc na benzynie że puszcza więcej powietrza bo wcześniej blokował się, muszę teraz tylko wymienić zawór tankowania bo wiertałem w nowym zderzaku i stary po zakręceniu bardzo puszcza :/
Jestem dobrej myśli bo skoro mechanik poprawił zapłon to może w końcu gaz przestanie strzelać
Jedyne z czym nadal walcze to tak jakby ciągłe ssanie czyli 1,5k obrotów czasem oboty spadną na 800-700 ale gdy dodamy gazu tak do 2 tysi to wsakuje znowu ssanie :O Nie wiem za bardzo gdzie szukać przyczyny
Jutro też wepnę ten wężyk w dolot tylko za bardzo nie ma pomysłu jak moge nawiercić i nagwintować otwór w aluminiowym dolocie ale jak to połączyć z wężykiem
-Sprawdził czy czasem uszczelka pod głowicą nie jest uszkodzona(Nie jest UF)
-Wymienił kopułkę aparatu zapłonowego bo na starej jeden cylinder miał 50% zapłonu( Teraz jest ideolo)
-Wymienił płyny
ja sam zabrałem się za Blosa , rozkręciłem go i wyczyściłem , nasmarowany chodzi idealnie , czuć różnice już nawet jadąc na benzynie że puszcza więcej powietrza bo wcześniej blokował się, muszę teraz tylko wymienić zawór tankowania bo wiertałem w nowym zderzaku i stary po zakręceniu bardzo puszcza :/
Jestem dobrej myśli bo skoro mechanik poprawił zapłon to może w końcu gaz przestanie strzelać

Jutro też wepnę ten wężyk w dolot tylko za bardzo nie ma pomysłu jak moge nawiercić i nagwintować otwór w aluminiowym dolocie ale jak to połączyć z wężykiem

- Od: 7 lis 2016, 20:51
- Posty: 85
- Auto: Mazda MX-3 1.8 V6
A można go wpiąć przed przepływką ?
- Od: 7 lis 2016, 20:51
- Posty: 85
- Auto: Mazda MX-3 1.8 V6
WiewiórMX3 A jesteś pewny że to ssanie? A nie np "procedura" zwiększania obrotów podczas ruszania? Sam walczyłem z wysokimi obrotami na luzie i znalazłem dość nietypową przyczynę 
Seryjnie kiedy naciśniesz sprzęgło lub wyciśniesz luz obroty idą do góry w okolice 1,5 tyś. Są dwa czujniki. jeden nad pedałem sprzęgła i drugi w skrzyni biegów. Są ze sobą powiązane. U mnie ich brakowało gdyż robiłem przekładkę z automatu i robiło to spore zamieszanie. Często w wielu mx-3 zdarza się że czujnik w skrzyni lub nad pedałem sprzęgła jest urwany i przez to są ciągle podwyższane obroty przez ECU. Warto w to zajrzeć
Szczególnie że zmieniałeś silnik i nie koniecznie może być wszystko podpięte jak trzeba.
Seryjnie kiedy naciśniesz sprzęgło lub wyciśniesz luz obroty idą do góry w okolice 1,5 tyś. Są dwa czujniki. jeden nad pedałem sprzęgła i drugi w skrzyni biegów. Są ze sobą powiązane. U mnie ich brakowało gdyż robiłem przekładkę z automatu i robiło to spore zamieszanie. Często w wielu mx-3 zdarza się że czujnik w skrzyni lub nad pedałem sprzęgła jest urwany i przez to są ciągle podwyższane obroty przez ECU. Warto w to zajrzeć
-
artysta-kombinator
- Od: 18 paź 2013, 19:38
- Posty: 1119 (7/24)
- Skąd: Włocławek
- Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB
Ktoś poleci jakiegoś magika typowo do mazd ?
?
3 mechanik i nie wie co jest, 4 h siedział przy maździe i jedyne co stwierdził ze idzie ładnie na gazie bez przepływki AHA. To auto doprowadza mnie do łez tak szczerze , zamek sie sam zamyka z kluczykami w aucie , 2 razy drutem między drzwiami otwierałem auto
Do tego te obroty , nawet nagrałem filmik : https://www.youtube.com/watch?v=tZ7fj8eNwKU
Myślę czy serio nie wymienić całego kolektora dolotowego a dokładniej kupić oryginalny filtr , oryginalny dolot , nowe uszczelki pod kolektor i mega dokładnie na nowych kablach sklepać podciśnienia. Zastanawia mnie czy to może być walnięty komp ? Czasem auto za którymś odpalaniem łapie obroty i nie gaśnie.
W ogóle czy jest możliwe że ta mazda ma 1 generacje gazu ? Gazownik mówi że chyba nie ma nigdzie centralki ...
Poleca ktoś kogoś co serio ogarnia mazdy ze śląska/Małopolski ?
3 mechanik i nie wie co jest, 4 h siedział przy maździe i jedyne co stwierdził ze idzie ładnie na gazie bez przepływki AHA. To auto doprowadza mnie do łez tak szczerze , zamek sie sam zamyka z kluczykami w aucie , 2 razy drutem między drzwiami otwierałem auto
Do tego te obroty , nawet nagrałem filmik : https://www.youtube.com/watch?v=tZ7fj8eNwKU
Myślę czy serio nie wymienić całego kolektora dolotowego a dokładniej kupić oryginalny filtr , oryginalny dolot , nowe uszczelki pod kolektor i mega dokładnie na nowych kablach sklepać podciśnienia. Zastanawia mnie czy to może być walnięty komp ? Czasem auto za którymś odpalaniem łapie obroty i nie gaśnie.
W ogóle czy jest możliwe że ta mazda ma 1 generacje gazu ? Gazownik mówi że chyba nie ma nigdzie centralki ...
Poleca ktoś kogoś co serio ogarnia mazdy ze śląska/Małopolski ?
- Od: 7 lis 2016, 20:51
- Posty: 85
- Auto: Mazda MX-3 1.8 V6
- Od: 7 kwi 2014, 13:44
- Posty: 3181 (148/189)
- Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości