Lekkie falowanie obrotów i oznaczenie na głowicy

Postprzez Maryjuszz » 26 sty 2017, 09:43

Dzień dobry, mam mazdę od roku jak w opisie. Lekkie falowanie obrotów i przenoszenie na karoserie pokazały się następnego dnia jak temperatura była powyżej zera a silnik się trochę rozgrzał. Wymieniłem rozrząd, olej i filtry. Problem nie zniknął. Tydzień temu zaślepiłem EGR i samochód odżył a efekt falowania jakby troszkę zmalał. Lecz gdy temperatura na zewnątrz wynosiła +2 stopnie znowu silnik zaczął lekko falować i przenosić drgania na budę po spokojniej jeździe. Gdy ją się trochę przegoni to efekt jest minimalny. A dziś jest -8 stopni i silnik w ogóle pracował równiutko po przyjeździe do roboty. Efekt nie występuje w mróz i gdy silnik jest zimny (nawet w lato). Gdy zaczyna falować zauważalny jest większy apetyt na paliwo. Poduchy mam na pewno do wymiany ale przez nie nie falowałyby obroty. Gdy podkręcę obroty do chociażby 1000 obr/min i tak trzymam to wskazówka nadal lekko faluje.
Prosiłbym o jakieś podpowiedzi co sprawdzić.
2 sprawa to oznaczenie głowicy, RF-2A, nie powinno być RF-4F w zmiennej geometrii?
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2016, 11:23
Posty: 42 (1/1)
Skąd: Radom
Auto: Mazda 323f 2.0 DiTD 2001

Postprzez iparts » 31 sty 2017, 10:49

Podpisałeś może samochód pod komputer diagnostyczny? Bardzo podobne objawy jak przy uszkodzonej sondzie lambda.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 5 sie 2014, 13:50
Posty: 324 (1/5)
Skąd: Warszawa
Auto: CX-9 TB 3.7L 277KM

Postprzez dzaper » 31 sty 2017, 11:08

Siema z tego co się orientuje to RF4F montowali dopiero od 2002.
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2015, 21:06
Posty: 75 (10/1)
Skąd: Żywiec
Auto: Mazda premancy 2.0

Postprzez Maryjuszz » 31 sty 2017, 15:49

Dzięki za odpowiedzi, samochód był podpinany pod komputer, wyskoczyły błędy i po skasowaniu został błąd z pompą abs'u. Reszta zniknęła, mam zdjęcia ich, ewentualnie wrzucę jak znajdę. Wskazówka przy falowaniu wychyla po milimetrze w górę albo w dół.
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2016, 11:23
Posty: 42 (1/1)
Skąd: Radom
Auto: Mazda 323f 2.0 DiTD 2001

Postprzez Neonixos666 » 31 sty 2017, 18:15

iparts napisał(a):Podpisałeś może samochód pod komputer diagnostyczny? Bardzo podobne objawy jak przy uszkodzonej sondzie lambda.


zarówno RF2A jak i RF4F nie ma sondy lambda.

Nie ma co patrzeć na oznaczenie głowicy bo takie oznaczenia mają być. RF4F i RF2A mają te same głowice.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Maryjuszz » 1 lut 2017, 11:28

Neonixos666 napisał(a):
iparts napisał(a):Podpisałeś może samochód pod komputer diagnostyczny? Bardzo podobne objawy jak przy uszkodzonej sondzie lambda.


zarówno RF2A jak i RF4F nie ma sondy lambda.

Nie ma co patrzeć na oznaczenie głowicy bo takie oznaczenia mają być. RF4F i RF2A mają te same głowice.


Mógłby Pan coś podpowiedzieć na co zwrócić uwagę w sprawie falowania?
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2016, 11:23
Posty: 42 (1/1)
Skąd: Radom
Auto: Mazda 323f 2.0 DiTD 2001

Postprzez Neonixos666 » 1 lut 2017, 15:57

Jakieś błędy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Maryjuszz » 2 lut 2017, 10:56

Neonixos666 napisał(a):Jakieś błędy?

postaram się na weekendzie sprawdzić wedle instrukcji z forum i pokaże filmik, jeśli coś wyświetli
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2016, 11:23
Posty: 42 (1/1)
Skąd: Radom
Auto: Mazda 323f 2.0 DiTD 2001

Postprzez Maryjuszz » 16 mar 2017, 16:58

Neonixos666 napisał(a):Jakieś błędy?


Sprawdziłem błędy metodą opisaną na forum i kontrolka nie wyświetliła żadnego błędu.
Silnik nadal faluje lekko jak się nagrzeje a temperatury już są wyższe na zewnątrz.
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2016, 11:23
Posty: 42 (1/1)
Skąd: Radom
Auto: Mazda 323f 2.0 DiTD 2001

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323

cron