Skrzynia biegów – różne problemy i pytania.
Witam jakiś czas temu wymieniłem olej w skrzyni biegów i od tamtej pory jakoś mi 2 ciężko wchodzi
( , czy coś się dzieje ze skrzynią czy to wina oleju ? Proszę o pomoc ...
Dopisano 4 mar 2015, 14:46:
wcześniej wszystko chodzili idealnie a teraz przy 2,5 tysiącach obrotów wchodzi dobrze
Dopisano 4 mar 2015, 14:46:
wcześniej wszystko chodzili idealnie a teraz przy 2,5 tysiącach obrotów wchodzi dobrze
- Od: 13 lip 2014, 12:15
- Posty: 8
- Auto: Mazda 626
V(1997—2002)
2.0 turbo DI (74kw)
Witam szanownych forumowiczów.
Mam pytanie dotyczące eksploatacji naszych "6".
Otóż po wbiciu podczas jazdy dowolnego biegu i puszczeniu gazu kiedy auto zaczyna zwalniać słychać takie buczenie. Po wciśnięciu gazu kiedy auto zaczyna przyśpieszać buczenie ustępuje. Nie jest to jakoś uciążliwe, ale wolę dmuchać na zimne. Dodam iż auto jeździ bez zastrzeżeń, skrzynia chodzi dobrze tzn. czasem ma problem z wbiciem wstecznego, ale po przełączeniu na dowolny bieg i powtórnie wsteczny, wskakuje bezproblemowo.
Dodam iż dźwięk nie pochodzi od opon.
Proszę o jakieś sugestie.
Mam pytanie dotyczące eksploatacji naszych "6".
Otóż po wbiciu podczas jazdy dowolnego biegu i puszczeniu gazu kiedy auto zaczyna zwalniać słychać takie buczenie. Po wciśnięciu gazu kiedy auto zaczyna przyśpieszać buczenie ustępuje. Nie jest to jakoś uciążliwe, ale wolę dmuchać na zimne. Dodam iż auto jeździ bez zastrzeżeń, skrzynia chodzi dobrze tzn. czasem ma problem z wbiciem wstecznego, ale po przełączeniu na dowolny bieg i powtórnie wsteczny, wskakuje bezproblemowo.
Dodam iż dźwięk nie pochodzi od opon.
Proszę o jakieś sugestie.
Witam
Jestem tu nowy a wiec witam wszystkich
Od jakiegos czasu mam problem z biegami w mojej mazdzie 6 2.0 2003r. a mianiwicie
na wylaczonym zaplonie biegi wchodza plynnie a gdy przekrecimy juz zaplon biegu nie da sie wbic tzn jak w starym ZILE bieg na sile ale gdy juz sie uda wbic ten bieg w czasie jazdy problem nie powraca co moze byc przyczyna ? czy to konczy sie dwumasa czy olej w skrzyni juz jest stary i traci lepkosc ? prosze o pomoc
Jestem tu nowy a wiec witam wszystkich
Od jakiegos czasu mam problem z biegami w mojej mazdzie 6 2.0 2003r. a mianiwicie
na wylaczonym zaplonie biegi wchodza plynnie a gdy przekrecimy juz zaplon biegu nie da sie wbic tzn jak w starym ZILE bieg na sile ale gdy juz sie uda wbic ten bieg w czasie jazdy problem nie powraca co moze byc przyczyna ? czy to konczy sie dwumasa czy olej w skrzyni juz jest stary i traci lepkosc ? prosze o pomoc
-
antrax91
silence napisał(a):Witam
Dziś pojeździłem trochę moim nowym nabytkiem i niestety po przejechaniu około 40 km z okolic silnika zaczął dobiegać wysoki świst. Działo się to tylko na V biegu i tylko jeśli dodawałem gazu. Co gorsza po kolejnych 10 kilometrach zaczęło porządnie piszczeć i piątka zaczęła wyskakiwaćDo domu wracałem na IV
Czy mam sie przygotować psychicznie na wymianę skrzyni ?
Pozdrawiam
Witam!
Tak jak autor wątku mam podobny problem (świst na V biegu podczas dodawania gazu). Wymieniłem olej w skrzyni i co najdziwniejsze w skrzyni miałem 2.5l a zalałem 2.9l do przelania.
Po wymianie świst jest jakby mniejszy ale może to tylko takie moje wrażenie.
Jakieś propozycje, sugestie?
Edit:
Po konsultacji z fachowcem od skrzyni biegów, diagnoza przedstawia się następująco:
"Luzy na łożysku/łożyskach wałka atakującego."
A teraz najciekawsze czyli wycena:
– 300 PLN demontaż/montaż skrzyni biegów'
– 200 PLN robocizna
– 250 PLN części/płyny +/–
Czy jest to rozsądna wycena czy spec naciąga?
- Od: 25 mar 2015, 09:23
- Posty: 283 (16/9)
- Skąd: Częstochowa
- Auto: Mazda 6 GG 2002 2.3 MZR 166 KM
Witam
Mam prośbę dziś miałem kilkukrotnie problem ze skrzynią biegów. Odpalam silnik wciskam sprzęgło i nie mogę wrzucić żadnego biegu! Odpalam po raz kolejny i w porządku. Inna sytuacja bieg przy niewłączonym silniku wrzucony odpalam "sprzęgło wciśnięte" a on szarpie jakby niebyła skrzynia rozłączona. po chwili odpala po raz koleiny i jest ok. w trakcie jazdy ok. Na dziesięć prób jedna nie pozwala wrzucić biegu. co to może być? zapowietrzony układ, wyprzęgnik, stary płyn hamulcowy? sprzęgło chodzi idealnie. Dodam że jestem szczęśliwym posiadaczem Mazdy 6 sedan 2.0 benzyna z 2005 roku
Mam prośbę dziś miałem kilkukrotnie problem ze skrzynią biegów. Odpalam silnik wciskam sprzęgło i nie mogę wrzucić żadnego biegu! Odpalam po raz kolejny i w porządku. Inna sytuacja bieg przy niewłączonym silniku wrzucony odpalam "sprzęgło wciśnięte" a on szarpie jakby niebyła skrzynia rozłączona. po chwili odpala po raz koleiny i jest ok. w trakcie jazdy ok. Na dziesięć prób jedna nie pozwala wrzucić biegu. co to może być? zapowietrzony układ, wyprzęgnik, stary płyn hamulcowy? sprzęgło chodzi idealnie. Dodam że jestem szczęśliwym posiadaczem Mazdy 6 sedan 2.0 benzyna z 2005 roku

- Od: 30 cze 2014, 22:45
- Posty: 5
może być zapowietrzony układ, wysprzęglik a może też być wina np. docisku sprzęgła. miałem też przypadek gdzie pękła sprężyna tarczy wpadła w docisk i czasem jak akurat trafiała miedzy sprzęgło a docisk to automatycznie nie było możliwości wysprzęglenia.
Witam,
Gdzie znajduje się odpowietrznik skrzyni biegów? Gdzie można go kupić i ile mniej więcej kosztuje?
Pytam, bo przy wymianie oleju w skrzyni nie dało się go odkręcić i chyba jest zatkany czy coś takiego – tak powiedzieli mechanicy. Jakie on ma zadanie?
Sent from my Lumia 640 using Forum Fiend v1.3.
Gdzie znajduje się odpowietrznik skrzyni biegów? Gdzie można go kupić i ile mniej więcej kosztuje?
Pytam, bo przy wymianie oleju w skrzyni nie dało się go odkręcić i chyba jest zatkany czy coś takiego – tak powiedzieli mechanicy. Jakie on ma zadanie?
Sent from my Lumia 640 using Forum Fiend v1.3.
Witam mam pytanie odnośnie demontażu półosi lewej (puściło mi uszczelnienie w skrzyni) co najlepiej odkręcać aby nie było konieczności ustawiania geometrii, robię pierwszy raz mazdę i nie za bardzo wiem jak się za to zabrać 
Witam jestem posiadaczem Mazdy 6 z 2006r. 2.0 D
Mam problem ze skrzynią biegów a mianowicie ruszyłem na światłach 1 ,2 , 3 i nagle skrzynia stała się bezwładna lewarek był luźny nie było mozliwości zmiany biegu na jakikolwiek z innych skrzynia zatrzymało się na trzecim biegu.
Jezeli jest to mozliwe proszę o pomoc. Pozdrawiam Kamil.
Mam problem ze skrzynią biegów a mianowicie ruszyłem na światłach 1 ,2 , 3 i nagle skrzynia stała się bezwładna lewarek był luźny nie było mozliwości zmiany biegu na jakikolwiek z innych skrzynia zatrzymało się na trzecim biegu.
Jezeli jest to mozliwe proszę o pomoc. Pozdrawiam Kamil.
-
kulkins
Witam.Nie dawno wymieniałem sprzęgło,i od tamtego czasu do dziś mam problem z mocnym szarpaniem przy ruszaniu.No ale wymieniacz za każdym podejściem twierdzi że tak ma być i jest wszystko dobrze.Poddałem się jak na razie gdyż to znajomy,ale co niepokojące się zaczeło pojawiać,to to że straszne stuki z prawdopodobnie skrzyni biegów.Podejrzewam że nie fachowa naprawa sprzęgła miała na to wpływ,dzieje się to podczas puszczenia sprzęgła.Jeden z kolejnych wymieniaczy stwierdził że to skrzynia i poleca mi wymiane niż naprawe.Moje pytanie,czy do wersji z przed liftu jest możliwość włożenia 6cio stopniowej skrzyni?I czy od silnika np.2.0 rónież podejdzie,gdyż łatwiej jest znaleść od tych modeli.Dodam że posiadam silnik 2.3
- Od: 2 sie 2015, 14:34
- Posty: 12
- Skąd: Strzegom
- Auto: MAZDA 6 2012 2.0DISI AT
Witam,
mam pytanie, czy do mazdy 6, 2.3 benzyna, pasuje skrzynia z mazdy 6 2.0 benzyna?
Dzięki za odpowiedź.
mam pytanie, czy do mazdy 6, 2.3 benzyna, pasuje skrzynia z mazdy 6 2.0 benzyna?
Dzięki za odpowiedź.
-
gienek2233
a mi się skrzynia rozsypała na niemieckiej autobahnie przy 150km/h. Najpierw kilka razy wyrzuciło piąty bieg, aż w końcu coś zgrzytło, przemieliło się i kaplica. Został tylko drugi bieg i trochę wstecznego. Na innych rzęzi metalicznie, serce boli tego słuchać. Szukam skrzyni na podmianke.
Witam,
Mam ogromny problem ze skrzynią biegów. Ostatnio strasznie haczą mi biegi. Na światłach nie mogę wbić jedynki, muszę się z nią siłować. Pomaga wrzucenie trójki, a potem jedynki. Ponadto często przy wrzucaniu wstecznego jest zgrzytnięcie. Jak na postoju wcisnę sprzęgło, wrzucę np. trójkę, to potem wszystkie biegi ze wstecznym włącznie gładko wchodzą. Dodatkowo słychać gruchotanie w rytm silnika na niskich obrotach na 2-3-4 biegu np. na czwórce przy 50 km/h przy obecnych ujemnych temperaturach. Miałem to już rok temu, ale dużo słabiej słyszalne, latem problem minął i teraz powrócił. Gruchotanie słychać też na połatanej drodze (gdy coś wpada w rezonans) nawet na toczeniu się auta na luzie. Opisałem to tutaj: viewtopic.php?p=3222870#p3222870
Dodam, że pedał sprzęgła działa normalnie, wysprzęglik odpowietrzany latem i również wczoraj (nie było żadnych bąbelków powietrza). Ponadto, dziś wyregulowałem skok jałowy pedału sprzęgła wg. serwisówki (1...3 mm) – wcześniej wynosił on ok. 10...12 mm. Niestety nie pomogło.
Koło dwumasowe LUK + komplet sprzęgła Exedy z łożyskiem NTN włożone 4 lata temu przy 213k km, bez wymiany łożyska w wale korbowym. Olej w skrzyni Castrol TAF-X 75W90 przy 180k km, potem Castrol Syntrans V FE 75W80 przy 242k km. Obecnie 262k km. Nadmienię, że problemy pojawiły się jeszcze przed drugą zmianą oleju (właśnie nimi była podyktowana).
Rok temu mechanik podejrzewał poduszkę silnika od strony pasażera, ale nie chciał wymieniać "na chybił – trafił". Poduszka dolna silnika wymieniana w 2016 roku.
Ktoś ma jakieś sugestie?
Mam ogromny problem ze skrzynią biegów. Ostatnio strasznie haczą mi biegi. Na światłach nie mogę wbić jedynki, muszę się z nią siłować. Pomaga wrzucenie trójki, a potem jedynki. Ponadto często przy wrzucaniu wstecznego jest zgrzytnięcie. Jak na postoju wcisnę sprzęgło, wrzucę np. trójkę, to potem wszystkie biegi ze wstecznym włącznie gładko wchodzą. Dodatkowo słychać gruchotanie w rytm silnika na niskich obrotach na 2-3-4 biegu np. na czwórce przy 50 km/h przy obecnych ujemnych temperaturach. Miałem to już rok temu, ale dużo słabiej słyszalne, latem problem minął i teraz powrócił. Gruchotanie słychać też na połatanej drodze (gdy coś wpada w rezonans) nawet na toczeniu się auta na luzie. Opisałem to tutaj: viewtopic.php?p=3222870#p3222870
Dodam, że pedał sprzęgła działa normalnie, wysprzęglik odpowietrzany latem i również wczoraj (nie było żadnych bąbelków powietrza). Ponadto, dziś wyregulowałem skok jałowy pedału sprzęgła wg. serwisówki (1...3 mm) – wcześniej wynosił on ok. 10...12 mm. Niestety nie pomogło.
Koło dwumasowe LUK + komplet sprzęgła Exedy z łożyskiem NTN włożone 4 lata temu przy 213k km, bez wymiany łożyska w wale korbowym. Olej w skrzyni Castrol TAF-X 75W90 przy 180k km, potem Castrol Syntrans V FE 75W80 przy 242k km. Obecnie 262k km. Nadmienię, że problemy pojawiły się jeszcze przed drugą zmianą oleju (właśnie nimi była podyktowana).
Rok temu mechanik podejrzewał poduszkę silnika od strony pasażera, ale nie chciał wymieniać "na chybił – trafił". Poduszka dolna silnika wymieniana w 2016 roku.
Ktoś ma jakieś sugestie?
Wczoraj nasmarowałem trzpienie w dźwigniach wybieraków na skrzyni oraz otwory w tulejkach na końcach linek. Sworzeń dźwigni od wybierania biegów (nie od włączania) był pokryty cieniutką warstwą rdzy, która przeniosła się na tulejkę – oczywiście oczyściłem to przed nasmarowaniem.
Czy moje problemy z wrzucaniem biegów mogą być spowodowane:
1. Zużytą poduszką silnika – proszę zwrócić uwagę na gruchotanie, o którym pisałem w poprzednim poście.
2. Uszkodzoną pompą sprzęgła,
3. Uszkodzonym wysprzęglikiem,
4. Uszkodzonym dociskiem sprzęgła,
5. Wyrobionym łożyskiem tocznym w wale korbowym,
6. Wyrobionym gniazdem lewarka?
Dodam, że w sobotę spróbuję sprawdzić stan oleju w skrzyni lub dopełnić go.
Proszę o pomoc.
Czy moje problemy z wrzucaniem biegów mogą być spowodowane:
1. Zużytą poduszką silnika – proszę zwrócić uwagę na gruchotanie, o którym pisałem w poprzednim poście.
2. Uszkodzoną pompą sprzęgła,
3. Uszkodzonym wysprzęglikiem,
4. Uszkodzonym dociskiem sprzęgła,
5. Wyrobionym łożyskiem tocznym w wale korbowym,
6. Wyrobionym gniazdem lewarka?
Dodam, że w sobotę spróbuję sprawdzić stan oleju w skrzyni lub dopełnić go.
Proszę o pomoc.
Z uwagi na to, że muszę wymienić linkę (linki) zmiany biegów moje pytanie do szanownego grona.
Mam skrzynię 6-biegową silnik 2.0 143 KM (RF7J).
Czy będzie pasowała linka od 6 GH z tym samym silnikiem, ewentualnie z Mazdy 3 lub 5?
Mam skrzynię 6-biegową silnik 2.0 143 KM (RF7J).
Czy będzie pasowała linka od 6 GH z tym samym silnikiem, ewentualnie z Mazdy 3 lub 5?
Do swoich wypocin dorzucę jeszcze, że zdjąłem linki i ruszałem dźwigniami od wybieraka na zgaszonym silniku i zdarzało się, że czasami coś haczyło lub nie chciał wejść bieg. Dodam, że podczas jazdy biegi dają się łatwo przerzucać, choć na zimnym czasami nie idzie włączyć 3-ki przy przełączaniu z dwójki, redukcja z 3 na 2 idzie ciężko. Na włączonym silniku nie idzie wrzucić 1-ki, tylko najpierw trzeba wrzucić 3-kę, choć i ta czasami stawia opór w tej sytuacji. Jak jadę 5 km/h, to jedynkę da się wrzucić w miarę normalnie.
Ponadto, jak jadę i odpuszczę gaz, czyli wtryskiwacze są zamknięte, to i tak słyszę spod maski jakieś klekotanie – koło 2M?
Myślę, żeby wymontować wybierak i zobaczyć, czy coś z nim nie tak.
Ktoś pomoże, czy to forum zostało już tylko do pogaduszek?
Ponadto, jak jadę i odpuszczę gaz, czyli wtryskiwacze są zamknięte, to i tak słyszę spod maski jakieś klekotanie – koło 2M?
Myślę, żeby wymontować wybierak i zobaczyć, czy coś z nim nie tak.
Ktoś pomoże, czy to forum zostało już tylko do pogaduszek?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6