Wymiana lamp na LED
Cześć,
Wczoraj zakupiłem Mazdę 3 SKY ENERGY jednak auto nie ma przednich lamp led + xenon i tylnych led.
Mam pytanie:
Czy tylne reflektory LED od wersji najbogatszej pasują plug and play ?
Co z reflektorami przdnimi czy też plug and play wtyczka – wtyczka plus ew. doposazenie w system autopoziomowania?/
Z gory dzieki
Wczoraj zakupiłem Mazdę 3 SKY ENERGY jednak auto nie ma przednich lamp led + xenon i tylnych led.
Mam pytanie:
Czy tylne reflektory LED od wersji najbogatszej pasują plug and play ?
Co z reflektorami przdnimi czy też plug and play wtyczka – wtyczka plus ew. doposazenie w system autopoziomowania?/
Z gory dzieki
Ostatnio edytowano 19 sty 2017, 02:01 przez darrecki, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Tytuł
Powód: Tytuł
-
popi2009
O ile z tylnymi lampami może być kwestia wypięcia starej i wpięcia nowej bez żadnych przeróbek, to już z przodu sprawa się komplikuje, bo oprócz systemu autopoziomowania jest jeszcze system automatycznego oczyszczania reflektorów. Oba te systemy wymagają dosyć dużych przeróbek, żeby robić to na własną rękę, dlatego jednak lepszym rozwiązaniem jest od razu zakup wersji z fabrycznymi xenonami. Natomiast co do samych wtyczek w obu wersjach to nie mam pojęcia, ale podejrzewam że będą inne.
Megas napisał(a):Oba te systemy wymagają dosyć dużych przeróbek, żeby robić to na własną rękę, dlatego jednak lepszym rozwiązaniem jest od razu zakup wersji z fabrycznymi xenonami.
Taka drobna uwaga – autor wątku mówi, że kupił wersję z normalnymi lampami, a ty mu piszesz, że lepiej kupić z fabrycznymi xenonami
A w temacie – chyba nawet więcej zmian jest potrzebnych, czy do xenonów nie jest potrzebna jeszcze przetwornica?
popi2009 napisał(a):Czy tylne reflektory LED od wersji najbogatszej pasują plug and play ?
Z innego tematu dotyczącego kamery cofania... Tylne lampy LED wymagają innej wiązki przewodów.
Jak zmieniać tył to razem: lampy i ostatnią wiązkę.
Co do przodu... gra nie warta będzie włożonych pieniędzy...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Ja swego czasu kupiłem auto w niskiej wersji wyposażenia i później tylko dokładałem. A to koła, a to fotele, tapicerke i ciągle mi czegoś brakowało. Teraz mam taką wersję jaką chciałem, w zasadzie nie ma co dokładać.
Kupno golasa wiedząc, że coś nam w nim nie pasuje nie jest dobrą opcją. A jeszcze pytać PO kupnie a nie PRZED to już podchodzi pod masochizm.
Tak jak już koledzy napisali – tył da się zrobić w miarę rozsądnych pieniądzach. Niestety przód wymaga zbyt wielu przeróbek. Wystarczy ściągnąć Service Manual i popatrzeć na schematy elektryczne.
Kupno golasa wiedząc, że coś nam w nim nie pasuje nie jest dobrą opcją. A jeszcze pytać PO kupnie a nie PRZED to już podchodzi pod masochizm.
Tak jak już koledzy napisali – tył da się zrobić w miarę rozsądnych pieniądzach. Niestety przód wymaga zbyt wielu przeróbek. Wystarczy ściągnąć Service Manual i popatrzeć na schematy elektryczne.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3139 (49/163)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
tylne lampy wraz z kamera cofania zrobilem za 650zl z wymiana calej wiazki bez bawienia sie w jakies lutowanie kabl itd. zajelo mi to 2h
pozostaje przod
pozostaje przod
-
popi2009
Gratuluję, a jednocześnie współczucia dla posiadacza dawcy części
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3139 (49/163)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
Nie będę wchodził w szczegóły ale komplet lamp LED (razem 4 szt.), wiązka i kamera za 650zl to interes życia wg mnie.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3139 (49/163)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
Darek z tyłu tą są chyba 2 szt?;)
Po 2 na stronę – klapa i błotnik. Czyli 4 szt
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3139 (49/163)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
Według takiego liczenia to tak 
jakby ktos chcial kupic cala klape z dwoma ledami co sa w klapie i kamerą to koszt u tego goscia to 400zł i mial jeszcze z 10 klap
lampy na blotniki kosztowaly 250 – nie wiem czy ma jeszcze
co do przednich zamowilem cos takiego:
https://www.aliexpress.com/item/For-Mazda-3-AXELA-2014-2015-Year-LED-HeadLight-Head-Lamp-With-Bi-Xenon-Projector/32558857720.html?spm=2114.01010208.3.139.3aGRbX&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_4_10065_10068_10000032_119_10000025_10000029_430_10000028_10060_10062_10056_10055_10054_509_10059_10099_10000022_10000012_10103_10102_10000015_10096_10000018_10000019_10052_10053_10107_10050_10106_10051_10000007_10084_10083_10080_10082_10081_10110_10111_10112_10113_10114_10115_10037_10033_10032_10000041_10000044_10078_10079_10077_10000038_429_10073_10000035_10121,searchweb201603_2,afswitch_1,single_sort_2_default&btsid=87837e76-73f1-4b0a-89a3-df19d24fcd46
przyjdzie zobaczymy czy da sie podpiac. ktos mnie zaraz zjedzie – o poziomowanie i oczyszczanie reflektorow – mnie zasadniczo zalezy na pasku ledowym w dzien
lampy na blotniki kosztowaly 250 – nie wiem czy ma jeszcze
co do przednich zamowilem cos takiego:
https://www.aliexpress.com/item/For-Mazda-3-AXELA-2014-2015-Year-LED-HeadLight-Head-Lamp-With-Bi-Xenon-Projector/32558857720.html?spm=2114.01010208.3.139.3aGRbX&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_4_10065_10068_10000032_119_10000025_10000029_430_10000028_10060_10062_10056_10055_10054_509_10059_10099_10000022_10000012_10103_10102_10000015_10096_10000018_10000019_10052_10053_10107_10050_10106_10051_10000007_10084_10083_10080_10082_10081_10110_10111_10112_10113_10114_10115_10037_10033_10032_10000041_10000044_10078_10079_10077_10000038_429_10073_10000035_10121,searchweb201603_2,afswitch_1,single_sort_2_default&btsid=87837e76-73f1-4b0a-89a3-df19d24fcd46
przyjdzie zobaczymy czy da sie podpiac. ktos mnie zaraz zjedzie – o poziomowanie i oczyszczanie reflektorow – mnie zasadniczo zalezy na pasku ledowym w dzien
-
popi2009
Tobie zależy na pasku ledowym w dzień, a całej reszcie kierowców na tym, żeby nikt ich nie oślepiał z przeciwka. Oczyszczanie reflektorów jeszcze nie jest tak potrzebne, ale auto poziomowanie koniecznie. Myślę, że sam nie chciałbyś jechać w nocy, nie daj Boże w deszczu, i mijać się z osobą jadącą z przeciwka z xenonami na długich..
Problem polega na tym ze autem tym nie jeżdżę ja a moja narzeczona która w 99 procent przypadków jeździ w dzien i robi przebiegi na poziomie 3000/rok Wiec problemu oślepiania nie ma. A co ja poradzę jak kobita się uparła na paski?
Ja w swoim aucie mam to wszystko w standardzie Wiec wiem o co chodzi z tym oślepianiem itd ale tutaj jak mówię specyficzny case Wiec nie będzie problemu oslepiania
Ja w swoim aucie mam to wszystko w standardzie Wiec wiem o co chodzi z tym oślepianiem itd ale tutaj jak mówię specyficzny case Wiec nie będzie problemu oslepiania
-
popi2009
Według specyfikacji w lampie można zamontować żarówki halogenowe do świateł mijania.
2. All these head lamps we carry currently are installed with a Halogen light bulb in its high beam; And there is no light bulb in its low beam, because the manufacturer leaves that options to the buyers. And they can choose to install with Halogen light bulb or HID Xenon light bulb.
3. The Low Beam Bulb Type: H7/D2H Model; The High Beam Bulb Type: H1 Model.
- Od: 7 kwi 2014, 13:44
- Posty: 3181 (148/189)
- Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07
to jest dziwne bo ja tam na zdjeciach nie widze miejsca gdzie to H1 by sie moglo pojawic.
mój chinczyk znowu powiedzial mi (i tak teoretycznie wynika z diagramu ktory mi9 podeslal) ze lampa jest bixenon z przeslona
Dopisano 25 sty 2017, 10:07:
Moim zdaniem Chinczyki nie wiedza co pisza. Ponizej masz lampe do mazdy 3 stylizowana na mazda 6 i w niej faktycznie jest dodatkowa zarowka na high beam
https://www.aliexpress.com/item/For-Maz ... 9402&tpp=1
mysle ze w tej co ja zamowilem jednak bedzie przyslona to dluygich
mój chinczyk znowu powiedzial mi (i tak teoretycznie wynika z diagramu ktory mi9 podeslal) ze lampa jest bixenon z przeslona
Dopisano 25 sty 2017, 10:07:
Moim zdaniem Chinczyki nie wiedza co pisza. Ponizej masz lampe do mazdy 3 stylizowana na mazda 6 i w niej faktycznie jest dodatkowa zarowka na high beam
https://www.aliexpress.com/item/For-Maz ... 9402&tpp=1
mysle ze w tej co ja zamowilem jednak bedzie przyslona to dluygich
-
popi2009
Ale biksenony, przynajmniej tu, mają dodatkową żarówkę do długich. Przy włączeniu długich zapalają się żarówki oraz przesuwa przesłona.
Co nie zmienia faktu, że wchodzi tam H7 i można mieć bihalogen.
Co nie zmienia faktu, że wchodzi tam H7 i można mieć bihalogen.
- Od: 7 kwi 2014, 13:44
- Posty: 3181 (148/189)
- Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07
Informuję ze po 2 miesiacach czekania na przesylke która zaginela i musiala zostać wyslana raz jeszcze 2 tygodniach pertraktacji z urzedem celnym chinskie lampy dotarły.
Teoretycznie podłączenie wymaga wypiecia kostki z seryjnej lampy i wpiecia do nowej oraz pociagniecia od nowej lampy kabla do akumulatora, plus dodatkowo do napiecia po stacyjce aby działal pasek ledowy jako dzienne.
W praktyce nie podpinałem tego dodatkowego kabla do akumulatora (mimo ze w zestawie byla specjalna wiazka) bo o dziwo po podpieciu wtyczki wszystko działa tak jak trzeba.
Lampa jest 100% plug and play – wszystko działa jak w oryginalnej lampie. Biksenon jest na przysłonie jak w prawdziwym bikseonie. Jedyna roznica to ze nie ma spryskiwaczy i samopoziomowania ale jesli autem jezdzi tylko jedna osoba bez bagazu to dobrze ustawione na stacji diagnostycznej nie będą razić, a biorąc pod uwagę naszą pedantyczność i mycie auta 2-3 razy w tygodniu, spryskiwacze reflektorów i tak by były nieuzywane.
Lampy kosztowaly mnie 2200 z wysylka i clem.
montaz banalnie prosty – pierwszy raz w zyciu zdejmowalem zderzak. korzystalem z filmiku na youtube: mazda cx5 front bumper removal i istrukcji serwisowej mazdy. Zajelo mi to 30 minut.
Teoretycznie podłączenie wymaga wypiecia kostki z seryjnej lampy i wpiecia do nowej oraz pociagniecia od nowej lampy kabla do akumulatora, plus dodatkowo do napiecia po stacyjce aby działal pasek ledowy jako dzienne.
W praktyce nie podpinałem tego dodatkowego kabla do akumulatora (mimo ze w zestawie byla specjalna wiazka) bo o dziwo po podpieciu wtyczki wszystko działa tak jak trzeba.
Lampa jest 100% plug and play – wszystko działa jak w oryginalnej lampie. Biksenon jest na przysłonie jak w prawdziwym bikseonie. Jedyna roznica to ze nie ma spryskiwaczy i samopoziomowania ale jesli autem jezdzi tylko jedna osoba bez bagazu to dobrze ustawione na stacji diagnostycznej nie będą razić, a biorąc pod uwagę naszą pedantyczność i mycie auta 2-3 razy w tygodniu, spryskiwacze reflektorów i tak by były nieuzywane.
Lampy kosztowaly mnie 2200 z wysylka i clem.
montaz banalnie prosty – pierwszy raz w zyciu zdejmowalem zderzak. korzystalem z filmiku na youtube: mazda cx5 front bumper removal i istrukcji serwisowej mazdy. Zajelo mi to 30 minut.
-
popi2009
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość