Słabe ciśnienie pompki spryskiwaczy
1, 2
Hej,
chciałem się spytać czy też tak macie ? Aktualnie przy temperaturze w okolicach -12/-13 spryskiwacze nawet nie rozpylają, tylko leci pojedyńcza stróżka. I raczej nie jest to wina płynu bo xenony spryskują sie normalnie tworząc mocną mgiełkę. A mycie przedniej szyby przez to jest dosć mało skuteczne ...
chciałem się spytać czy też tak macie ? Aktualnie przy temperaturze w okolicach -12/-13 spryskiwacze nawet nie rozpylają, tylko leci pojedyńcza stróżka. I raczej nie jest to wina płynu bo xenony spryskują sie normalnie tworząc mocną mgiełkę. A mycie przedniej szyby przez to jest dosć mało skuteczne ...
Niestety/stety potwierdzam. Używałem dzisiaj przy -11 i ciśnienie marniutkie. Coś tam rozpyla delikatnie, ale nisko a po stronie kierowcy przy pierwszym spryskaniu faktycznie pojedyńczy ciurek szedł.
Generalnie w mieście jeszcze to starcza, ale podejrzewam, że w trasie byłoby kiepawo, no chyba że by się rozgrzał trochę płyn i pompka
Płyn mam do -22°C
Generalnie w mieście jeszcze to starcza, ale podejrzewam, że w trasie byłoby kiepawo, no chyba że by się rozgrzał trochę płyn i pompka
Płyn mam do -22°C
Wydaje mi się że w trasie jest marna szansa na to zeby coś tam się zagrzało od silnika ( zbiorniczek po prawej stronie za zderzakiem, więc raczej obstawiam ze bardziej będzie się chłodził przy prędkości > 100 kmh ). Jeżeli jest to typowy sposób działania spryskiwaczy w mazdzie to trochę słabo bo nawet cieżko jadąc szybko dobrze umyć szybę.
Potwierdzam, swój samochód odbierałem w zimie i myślałem że coś jest nie tak z tymi spryskiwaczami, ale na szczęście w lecie jest normalnie. Dzisiaj przy ok -20 stopniach płyn faktycznie leciał słabo, pojedynczą strużką, ale zwróćcie uwagę, że on jest też dużo gęstszy, niż przy wyższych temperaturach. Mamy teraz ekstremalne warunki, więc myślę, że można ten problem wybaczyć
Nie wiem jak w Maździe, ale ksenony mają chyba osobną, mocniejszą pompkę do spryskiwaczy – w końcu są to dysze "wysokociśnieniowe", więc może dzięki temu tam nadal jakość rozpylania jest dobra, a na szybę leci już ze słabszej pompki.
Aktualne temperatury nie są extremalne
(trochę takich zim już przeżyłem). To normalne dla stycznia. W historii bywało i -25 st. przez dłużsy czas, a wtedy dopiero był problem z dobraniem płynu (kupowałem koncentrat i rozrabiałem) na jakiś wyjazd. Przy -10 płyn dysze nie powinny mieć problemu z przyzwoitym płynem. Ale mazda zadziwia mnie w wielu aspektach, i to niestety negatywnie
. Dobrze, że przynajmniej jeździ fajnie.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
wojtix – taki "płyn" to kosztowny bo tylko w "Monopolowym" ... Ale jak "to" menele wyczują to Mazdy nie tylko będą kradzione ale i nagminnie okradane
Puki co to każdy typ Mazdy "tak ma", że dysze spryskują szyby "cienkim rozbryzgiem" a przy obecnych temperaturach płyn ma prawo się już "krystalizować" i efekt jest, jaki jest . Znając nasze obecne zimy – "biorę ten problem na przeczekanie "
Puki co to każdy typ Mazdy "tak ma", że dysze spryskują szyby "cienkim rozbryzgiem" a przy obecnych temperaturach płyn ma prawo się już "krystalizować" i efekt jest, jaki jest . Znając nasze obecne zimy – "biorę ten problem na przeczekanie "

W poliftowej też tak sika 
W Insignii miałem fajną mgiełkę na całą szybę i uważam to za lepsze rozwiązanie- zastanawiam się czy da radę coś pomodzić w maździe z dyszami
BTW – czy jest kontrolka niskiego stanu płynu do spryskiwaczy?
W Insignii miałem fajną mgiełkę na całą szybę i uważam to za lepsze rozwiązanie- zastanawiam się czy da radę coś pomodzić w maździe z dyszami
BTW – czy jest kontrolka niskiego stanu płynu do spryskiwaczy?
Megas napisał(a):LEDy raczej też mają system oczyszczania reflektorów, więc kontrolka poziomu płynu również powinna być. Ale zbiornik wysuszyć nie łatwo, bo ma prawie 5 litrów.
No właśnie LEDy nie mają spryskiwaczy reflektorów.
Tak kończąc OT- po prostu pojeżdżę i się okaże czy jest kontrolka czy nie
rafs24 napisał(a):W nowej szóstce nie ma kontrolki poziomu płynu więc nie sądzę by w trójce ją zostawili.
OK, więc wczoraj skończył mi się płyn i rzeczywiście kontrolki nie ma
1. płyn do – 22 stopni C – bez problemów. Silny strumień z dwóch dysz, kształt strumieni wachlarzowaty,
(nie pojedynczy strumień)
2. Kontrolka niskiego stanu płynu jest a dodatkowo na wyswietlaczu pokazuje sie komunikat o niskim
stanie płynu ( po angielsku)
(nie pojedynczy strumień)
2. Kontrolka niskiego stanu płynu jest a dodatkowo na wyswietlaczu pokazuje sie komunikat o niskim
stanie płynu ( po angielsku)
sevecc napisał(a):OK, więc wczoraj skończył mi się płyn i rzeczywiście kontrolki nie ma
Jedna z rzeczy jaka mnie denerwuje w 3 to właśnie ta kontrolka. Miga wraz z komunikatem jak rezerwa w maluchu, jakby nie mogła się zapalić raz i po prostu świecić.
@arex56 masz model sprzed face liftingu, więc kontrolka niskiego poziomu płynu oczywiście jest. Natomiast komunikat o niskim stanie płynu u mnie jest po polsku.
@wojtix u mnie kontrolka świeci ciągłym światłem, miga jedynie gdy poziom płynu jest na granicy działania czujnika i np na zakrętach płyn przelewa się na jedną stronę zbiornika osuszając czujnik i wtedy kontrolka się zapala, a za chwilę czujnik znów dostaje płynu i kontrolka gaśnie.
Szkoda że w modelach po FL zrezygnowali z tej kontrolki, bo moim zdaniem jest bardzo przydatna, szczególnie w zimie, jak każdy nagły brak płynu oznacza konieczność zatrzymania się na pierwszej lepszej stacji i dokupienia go, bo za chwilę przez szybę nie będzie nic widać. Jeżeli nie ma kontrolki, to mogli chociaż pozostawić powiadomienie na tablecie. Ale pewnie całkowicie zrezygnowali z czujnika poziomu płynu
@wojtix u mnie kontrolka świeci ciągłym światłem, miga jedynie gdy poziom płynu jest na granicy działania czujnika i np na zakrętach płyn przelewa się na jedną stronę zbiornika osuszając czujnik i wtedy kontrolka się zapala, a za chwilę czujnik znów dostaje płynu i kontrolka gaśnie.
Szkoda że w modelach po FL zrezygnowali z tej kontrolki, bo moim zdaniem jest bardzo przydatna, szczególnie w zimie, jak każdy nagły brak płynu oznacza konieczność zatrzymania się na pierwszej lepszej stacji i dokupienia go, bo za chwilę przez szybę nie będzie nic widać. Jeżeli nie ma kontrolki, to mogli chociaż pozostawić powiadomienie na tablecie. Ale pewnie całkowicie zrezygnowali z czujnika poziomu płynu

Ja kontrolki płynu spryskiwaczy nie mam. Żadnego komunikatu również. Może dlatego, że mam wersję bez ksenonów. Dziś dolewałem płynu bo już ciśnienie na spryskiwaczach spadło (czyli była sama końcówka) i nie świeciła żadna kontrolka ani nie było komunikatu.
Strasznie słabe działanie tego czujnika poziomu płynu. Faktycznie raz pokazuje, że płynu nie ma, a po chwili po przyspieszeniu lub hamowaniu że jest...
@Megas komunikat o niskim poziomie płynu masz w języku polskim czy angielskim?
@Megas komunikat o niskim poziomie płynu masz w języku polskim czy angielskim?
W języku polskim. Wszystko mam w języku polskim, chociaż ostatnio przestawiłem na angielski, a potem z powrotem na Polski, żeby korzystać z wprowadzania głosowego. Jednakże wtedy SMSy były czytane jak dla języka angielskiego i kilka komunikatów też nie było po polsku, więc przestawiłem się na polski całkowicie i wszystko jest w jednym języku.
A takie dziwaczne działanie czujnika jest tylko w momencie gdy płyn osiąga poziom 'rezerwy'. Jak go trochę wypsikamy, to później czujnik już nie reaguje na hamowanie ani zakręty i kontrolka świeci się ciągle. Działą po prostu tak jak czujnik poziomu paliwa w starych samochodach..
A takie dziwaczne działanie czujnika jest tylko w momencie gdy płyn osiąga poziom 'rezerwy'. Jak go trochę wypsikamy, to później czujnik już nie reaguje na hamowanie ani zakręty i kontrolka świeci się ciągle. Działą po prostu tak jak czujnik poziomu paliwa w starych samochodach..
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości