Słabe ciśnienie pompki spryskiwaczy

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez dydek » 6 sty 2017, 17:58

Hej,
chciałem się spytać czy też tak macie ? Aktualnie przy temperaturze w okolicach -12/-13 spryskiwacze nawet nie rozpylają, tylko leci pojedyńcza stróżka. I raczej nie jest to wina płynu bo xenony spryskują sie normalnie tworząc mocną mgiełkę. A mycie przedniej szyby przez to jest dosć mało skuteczne ...
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2016, 13:26
Posty: 89 (0/2)
Auto: Mazda3 2.0AT `16 skypassion

Postprzez krabdul » 6 sty 2017, 18:59

Niestety/stety potwierdzam. Używałem dzisiaj przy -11 i ciśnienie marniutkie. Coś tam rozpyla delikatnie, ale nisko a po stronie kierowcy przy pierwszym spryskaniu faktycznie pojedyńczy ciurek szedł.
Generalnie w mieście jeszcze to starcza, ale podejrzewam, że w trasie byłoby kiepawo, no chyba że by się rozgrzał trochę płyn i pompka :)
Płyn mam do -22°C
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 997 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez dydek » 6 sty 2017, 19:27

Wydaje mi się że w trasie jest marna szansa na to zeby coś tam się zagrzało od silnika ( zbiorniczek po prawej stronie za zderzakiem, więc raczej obstawiam ze bardziej będzie się chłodził przy prędkości > 100 kmh ). Jeżeli jest to typowy sposób działania spryskiwaczy w mazdzie to trochę słabo bo nawet cieżko jadąc szybko dobrze umyć szybę.
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2016, 13:26
Posty: 89 (0/2)
Auto: Mazda3 2.0AT `16 skypassion

Postprzez Megas » 7 sty 2017, 02:16

Potwierdzam, swój samochód odbierałem w zimie i myślałem że coś jest nie tak z tymi spryskiwaczami, ale na szczęście w lecie jest normalnie. Dzisiaj przy ok -20 stopniach płyn faktycznie leciał słabo, pojedynczą strużką, ale zwróćcie uwagę, że on jest też dużo gęstszy, niż przy wyższych temperaturach. Mamy teraz ekstremalne warunki, więc myślę, że można ten problem wybaczyć ;) Nie wiem jak w Maździe, ale ksenony mają chyba osobną, mocniejszą pompkę do spryskiwaczy – w końcu są to dysze "wysokociśnieniowe", więc może dzięki temu tam nadal jakość rozpylania jest dobra, a na szybę leci już ze słabszej pompki.
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2016, 15:58
Posty: 113 (49/3)
Auto: Mazda 3 BM HB 2015, 2.0 120KM SkyPassion

Postprzez MichG » 7 sty 2017, 08:52

Aktualne temperatury nie są extremalne :P (trochę takich zim już przeżyłem). To normalne dla stycznia. W historii bywało i -25 st. przez dłużsy czas, a wtedy dopiero był problem z dobraniem płynu (kupowałem koncentrat i rozrabiałem) na jakiś wyjazd. Przy -10 płyn dysze nie powinny mieć problemu z przyzwoitym płynem. Ale mazda zadziwia mnie w wielu aspektach, i to niestety negatywnie :( . Dobrze, że przynajmniej jeździ fajnie.
Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2016, 09:40
Posty: 142 (0/11)
Skąd: Serock
Auto: Mazda 3 '2024 SDN, 150KM, AT, Zircon Sand.
Była: Mazda 3 '2017 120 KM, MT, SDN, SnowFlake.

Postprzez wojtix » 7 sty 2017, 21:21

W innej marce z podgrzewanymi dyszami miałem podobnie jak w Maździe, więc nie ma co narzekać, ewentualnie płyn na taki do -40 zalać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2014, 10:32
Posty: 258 (10/13)
Skąd: KRK
Auto: Mazda 3 Sedan, SkyEnergy, 120KM 6MT

Postprzez toruńczyk » 11 sty 2017, 08:59

wojtix – taki "płyn" to kosztowny bo tylko w "Monopolowym" ... Ale jak "to" menele wyczują to Mazdy nie tylko będą kradzione ale i nagminnie okradane :D
Puki co to każdy typ Mazdy "tak ma", że dysze spryskują szyby "cienkim rozbryzgiem" a przy obecnych temperaturach płyn ma prawo się już "krystalizować" i efekt jest, jaki jest . Znając nasze obecne zimy – "biorę ten problem na przeczekanie " <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2015, 21:02
Posty: 501 (16/40)
Auto: Mazda CX-3 – 2016r. , 2.0Pb – 120KM , AT , Sky Passion , Soul Red .

Postprzez sevecc » 11 sty 2017, 10:31

W poliftowej też tak sika :)
W Insignii miałem fajną mgiełkę na całą szybę i uważam to za lepsze rozwiązanie- zastanawiam się czy da radę coś pomodzić w maździe z dyszami :)

BTW – czy jest kontrolka niskiego stanu płynu do spryskiwaczy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2016, 10:08
Posty: 404 (65/16)
Auto: Była:
Mazda 3 2.0 HB '17
Skypassion + safety
180KM by DiSi
Jest:
Mazda CX-30 100th Anniversary edition
Mazda CX-5 '19 skypassion

Postprzez rafs24 » 11 sty 2017, 10:37

Jest, ale w wersji z xenonami ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2016, 07:15
Posty: 136 (12/7)
Auto: Mazda 3 BM 2016, HB, 2.0 Sky-G 120KM, 6MT, Skyenergy + Xenon, Blue reflex

Postprzez sevecc » 11 sty 2017, 10:41

rafs24 napisał(a):Jest, ale w wersji z xenonami ;)


OK, ja mam LED, ciekawe jak to jest w takim przypadku <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2016, 10:08
Posty: 404 (65/16)
Auto: Była:
Mazda 3 2.0 HB '17
Skypassion + safety
180KM by DiSi
Jest:
Mazda CX-30 100th Anniversary edition
Mazda CX-5 '19 skypassion

Postprzez Megas » 11 sty 2017, 11:44

LEDy raczej też mają system oczyszczania reflektorów, więc kontrolka poziomu płynu również powinna być. Ale zbiornik wysuszyć nie łatwo, bo ma prawie 5 litrów.
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2016, 15:58
Posty: 113 (49/3)
Auto: Mazda 3 BM HB 2015, 2.0 120KM SkyPassion

Postprzez sevecc » 11 sty 2017, 11:52

Megas napisał(a):LEDy raczej też mają system oczyszczania reflektorów, więc kontrolka poziomu płynu również powinna być. Ale zbiornik wysuszyć nie łatwo, bo ma prawie 5 litrów.


No właśnie LEDy nie mają spryskiwaczy reflektorów.
Tak kończąc OT- po prostu pojeżdżę i się okaże czy jest kontrolka czy nie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2016, 10:08
Posty: 404 (65/16)
Auto: Była:
Mazda 3 2.0 HB '17
Skypassion + safety
180KM by DiSi
Jest:
Mazda CX-30 100th Anniversary edition
Mazda CX-5 '19 skypassion

Postprzez rafs24 » 11 sty 2017, 12:16

W nowej szóstce nie ma kontrolki poziomu płynu więc nie sądzę by w trójce ją zostawili.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2016, 07:15
Posty: 136 (12/7)
Auto: Mazda 3 BM 2016, HB, 2.0 Sky-G 120KM, 6MT, Skyenergy + Xenon, Blue reflex

Postprzez sevecc » 12 sty 2017, 09:15

rafs24 napisał(a):W nowej szóstce nie ma kontrolki poziomu płynu więc nie sądzę by w trójce ją zostawili.


OK, więc wczoraj skończył mi się płyn i rzeczywiście kontrolki nie ma <płacze>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2016, 10:08
Posty: 404 (65/16)
Auto: Była:
Mazda 3 2.0 HB '17
Skypassion + safety
180KM by DiSi
Jest:
Mazda CX-30 100th Anniversary edition
Mazda CX-5 '19 skypassion

Postprzez arex56 » 12 sty 2017, 12:49

1. płyn do – 22 stopni C – bez problemów. Silny strumień z dwóch dysz, kształt strumieni wachlarzowaty,
(nie pojedynczy strumień)
2. Kontrolka niskiego stanu płynu jest a dodatkowo na wyswietlaczu pokazuje sie komunikat o niskim
stanie płynu ( po angielsku)
Forumowicz
 
Od: 7 sty 2014, 12:50
Posty: 36 (0/1)
Auto: mazda 3 BM sedan, skyenergy 120KM MT czerwiec 2014

Postprzez wojtix » 12 sty 2017, 23:47

sevecc napisał(a):OK, więc wczoraj skończył mi się płyn i rzeczywiście kontrolki nie ma <płacze>


Jedna z rzeczy jaka mnie denerwuje w 3 to właśnie ta kontrolka. Miga wraz z komunikatem jak rezerwa w maluchu, jakby nie mogła się zapalić raz i po prostu świecić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2014, 10:32
Posty: 258 (10/13)
Skąd: KRK
Auto: Mazda 3 Sedan, SkyEnergy, 120KM 6MT

Postprzez Megas » 13 sty 2017, 11:56

@arex56 masz model sprzed face liftingu, więc kontrolka niskiego poziomu płynu oczywiście jest. Natomiast komunikat o niskim stanie płynu u mnie jest po polsku.
@wojtix u mnie kontrolka świeci ciągłym światłem, miga jedynie gdy poziom płynu jest na granicy działania czujnika i np na zakrętach płyn przelewa się na jedną stronę zbiornika osuszając czujnik i wtedy kontrolka się zapala, a za chwilę czujnik znów dostaje płynu i kontrolka gaśnie.

Szkoda że w modelach po FL zrezygnowali z tej kontrolki, bo moim zdaniem jest bardzo przydatna, szczególnie w zimie, jak każdy nagły brak płynu oznacza konieczność zatrzymania się na pierwszej lepszej stacji i dokupienia go, bo za chwilę przez szybę nie będzie nic widać. Jeżeli nie ma kontrolki, to mogli chociaż pozostawić powiadomienie na tablecie. Ale pewnie całkowicie zrezygnowali z czujnika poziomu płynu <nie>
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2016, 15:58
Posty: 113 (49/3)
Auto: Mazda 3 BM HB 2015, 2.0 120KM SkyPassion

Postprzez wizbek » 14 sty 2017, 00:28

Ja kontrolki płynu spryskiwaczy nie mam. Żadnego komunikatu również. Może dlatego, że mam wersję bez ksenonów. Dziś dolewałem płynu bo już ciśnienie na spryskiwaczach spadło (czyli była sama końcówka) i nie świeciła żadna kontrolka ani nie było komunikatu.
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2014, 20:31
Posty: 61 (0/6)
Auto: Mazda 3, SkyEnergy, 2.0, 120 KM 6MT, HB, SoulRed.
2014 r.

Postprzez kuba_t » 16 sty 2017, 10:05

Strasznie słabe działanie tego czujnika poziomu płynu. Faktycznie raz pokazuje, że płynu nie ma, a po chwili po przyspieszeniu lub hamowaniu że jest...

@Megas komunikat o niskim poziomie płynu masz w języku polskim czy angielskim?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2016, 08:49
Posty: 169 (7/6)
Auto: Mazda 6 GL, 2.0 SkyActiv-G

Postprzez Megas » 16 sty 2017, 12:42

W języku polskim. Wszystko mam w języku polskim, chociaż ostatnio przestawiłem na angielski, a potem z powrotem na Polski, żeby korzystać z wprowadzania głosowego. Jednakże wtedy SMSy były czytane jak dla języka angielskiego i kilka komunikatów też nie było po polsku, więc przestawiłem się na polski całkowicie i wszystko jest w jednym języku.

A takie dziwaczne działanie czujnika jest tylko w momencie gdy płyn osiąga poziom 'rezerwy'. Jak go trochę wypsikamy, to później czujnik już nie reaguje na hamowanie ani zakręty i kontrolka świeci się ciągle. Działą po prostu tak jak czujnik poziomu paliwa w starych samochodach..
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2016, 15:58
Posty: 113 (49/3)
Auto: Mazda 3 BM HB 2015, 2.0 120KM SkyPassion

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323