Zdarta opona od wewnątrz

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Lopez117 » 23 lis 2016, 21:13

Witam wszystkich, dzisiaj zmieniłem opony i ku mojemu zdziwieniu przednie dwie opony od wewnątrz były zdarte ( przednia prawa aż do drutów ). Mazde posiadam już 6 lat, przejechałem ponad 50 tyś km i po raz pierwszy mam taki problem. Od miesiąca, może dwóch mam wrażenie jakby auto minimalnie pływało. Dodam jeszcze że na policjancie i małych wybojach z przodu z prawej strony coś stuka. Objawem równolegle do stuku w okolicach prawego koła była kierownica minimalnie lecz widocznie skręcona w lewo, Rok temu wymieniony został wahacz i tuleja, W tym roku byłem na szarpaku i nic nie wykazało Co to może być ?
Załączniki
2016-11-23_18-09-49_821.jpg
Załączam zdjęcie opony przedniej prawej
Ostatnio edytowano 30 lis 2016, 21:37 przez Lopez117, łącznie edytowano 3 razy
Początkujący
 
Od: 23 lis 2016, 20:50
Posty: 8 (0/1)
Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 136 km 03r.

Postprzez MazdaLublin » 23 lis 2016, 21:43

Tu nie ma co zgadywać
Jedz do jakiegoś warsztatu niech sprawdzą Ci sworznie i końcówki bo jak Ci się rozepnie zawieszenie to wjedziesz do rowu albo walniesz w inne auto
Przy okazji wymiany popsutych części ustawią Ci zbierzność.
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2008, 21:01
Posty: 278 (0/7)
Skąd: LUBLIN

Postprzez Mazdi » 24 lis 2016, 12:33

Lopez117 napisał(a):ku mojemu zdziwieniu przednie dwie opony od wewnątrz były zdarte

A mnie dziwi, że nie zauważyłeś tego wcześniej. Takie rzeczy widać przecież gołym okiem bez zdejmowania opony.
Jeśli nie interesujesz się swoim bezpieczeństwem, to zainteresuj się bezpieczeństwem innych, tych jadących z tobą oraz innych uczestników ruchu, w których możesz wjechać, bo nie wyhamujesz.
Ubezpieczyciel na pewno, by się zainteresował takim stanem ogumienia w erze drożejącego ubezpieczenia.
Dla mnie tragedia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2010, 21:10
Posty: 113 (13/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 GG LF 2005 147KM

PostTen post został usunięty przez Lopez117 24 lis 2016, 12:53.

Postprzez Lopez117 » 24 lis 2016, 12:53

Mazdi napisał(a):
Lopez117 napisał(a):ku mojemu zdziwieniu przednie dwie opony od wewnątrz były zdarte

A mnie dziwi, że nie zauważyłeś tego wcześniej. Takie rzeczy widać przecież gołym okiem bez zdejmowania opony.
Jeśli nie interesujesz się swoim bezpieczeństwem, to zainteresuj się bezpieczeństwem innych, tych jadących z tobą oraz innych uczestników ruchu, w których możesz wjechać, bo nie wyhamujesz.
Ubezpieczyciel na pewno, by się zainteresował takim stanem ogumienia w erze drożejącego ubezpieczenia.
Dla mnie tragedia.


Ja sam jestem w szoku bo tej wiosny gdy zmieniałem na letnie, te były w dobrym stanie. Gdy opona była założona owszem, widziałem lekko starty bieżnik bliżej wewnętrznej strony, ale dopiero po ich zdjęciu było widać druty.
Początkujący
 
Od: 23 lis 2016, 20:50
Posty: 8 (0/1)
Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 136 km 03r.

Postprzez dobrzyn22 » 25 lis 2016, 12:08

koniecznie do sprawdzenia zbieżność, geometria
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez drx8 » 25 lis 2016, 12:46

Kontroluj ciśnienie w oponach.
Załączniki
cms_34.jpg
Forumowicz
 
Od: 11 paź 2015, 00:31
Posty: 168 (0/5)
Skąd: CK
Auto: Mazda 6 GG Liftback
2.0MZR-CD 136KM
2004r. RF5C

Postprzez dobrzyn22 » 25 lis 2016, 13:03

to nie dotyczy przypadku ścierania opony tylko z 1 strony... niemniej przydatne <spoko>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Lopez117 » 25 lis 2016, 16:21

drx8 napisał(a):Kontroluj ciśnienie w oponach.


Ciśnienie regularnie sprawdzam, zwróć uwagę że tylko wewnętrzna część jest zdarta. Jutro jadę na podnośnik, zobaczymy co wyjdzie
Początkujący
 
Od: 23 lis 2016, 20:50
Posty: 8 (0/1)
Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 136 km 03r.

Postprzez Greg88 » 29 lis 2016, 11:14

I wiadomo już co było powodem takiego stanu bieżnika?
Avatar użytkownika
 
Od: 25 mar 2015, 09:23
Posty: 283 (16/9)
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 6 GG 2002 2.3 MZR 166 KM

Postprzez iparts » 30 lis 2016, 12:10

A zbieżność i kąt pochylenia opon jest odpowiedni?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 5 sie 2014, 13:50
Posty: 324 (1/5)
Skąd: Warszawa
Auto: CX-9 TB 3.7L 277KM

Postprzez kubsztyk » 30 lis 2016, 18:51

iparts napisał(a):A zbieżność i kąt pochylenia opon jest odpowiedni?

A da się regulować pochylenie opon?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez Lopez117 » 30 lis 2016, 19:56

Witam wszystkich, wymieniony został wahacz dolny poprzeczny DELPHI ( lewy i prawy ), drążek kierowniczy i końcówka drążka po prawej stronie. Ustawiona zbieżność kół, koszt wszystkiego 768 zł. Póki co nic nie stuka nie puka, powinno być ok.
Początkujący
 
Od: 23 lis 2016, 20:50
Posty: 8 (0/1)
Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 136 km 03r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6