Uszczelka czy zapowietrzona chłodnica ??

Postprzez t55555 » 29 lis 2016, 20:17

Witam,problem pojawiał się czasem gdzies od połowy roku,a mianowicie przy silniejszym dodaniu gazu zdarzało się że po otwarciu maski silnik opryskany był płynem chłodniczym.Dziś ponownie jest opryskany tyle że ten płyn to przypomina raczej jakiś ser co widać na zdjęciu.Dodatkowo zaczyna szwankowac cieple powietrze z nawiewu przez ten problem.Uszczelka pod głowicą?? A może zapowietrzona chłodnica?? Bo dodam ze pod korkiem oleju jest ok tzn zadnej jasnej mazi tylko sam czarny olej,dodatkowo auto nie kopci ani nie odczułem spadków mocy,również odpala od strzała. Proszę o pomoc bo nie wiem co robic???

BdTEMlu.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2014, 16:43
Posty: 39 (4/1)
Auto: Mazda 6 2004 2.0 121KM CD

Postprzez iparts » 30 lis 2016, 12:04

Na jakim płynie jeździsz? Stan oleju jest taki jak trzeba? Wygląda to jak rozwarstwiony przegotowany płyn chłodniczy. Może gdzieś przytkało ci obwód chłodniczy. Warto byłoby zastosować płukanie całego układu chłodniczego i zalanie nowego płynu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 5 sie 2014, 13:50
Posty: 324 (1/5)
Skąd: Warszawa
Auto: CX-9 TB 3.7L 277KM

Postprzez t55555 » 30 lis 2016, 12:21

A powiedzcie czy korek spustu płynu od spodu jest łatwo dostępny? nie trzeba ściągać plastikowej osłony silnika? i czy ta się ten zabieg wykonać bez kanału?? Dzieki za pomoc
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2014, 16:43
Posty: 39 (4/1)
Auto: Mazda 6 2004 2.0 121KM CD

Postprzez kubsztyk » 30 lis 2016, 18:49

Nie trzeba ściągać pokrywy, łatwo wymacać korek chłodnicy, jest taka dziura akurat od spodu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez MIRAS M6 » 30 lis 2016, 21:48

Do korka przygotuj sobie klucz imbus (nie pamiętam ile mm ale coś koło 4) i delikatnie bo jest plastykowy a na nim gumowa uszczelka która potrafi spłynąć razem ze spuszczanym płynem ale tego czegoś co masz Ty płynem już nie nazywajmy. Nagrzewnicę masz na 100 % zaklejoną tym czymś i samo płukanie całego układu może być zbyt mało skuteczne dla samej nagrzewnicy (dla reszty układu tak ze względu na większą przepustowość samej chłodnicy płynu). Może okazać się konieczne odłączenie samej nagrzewnicy od reszty układu (co przerabiałem w mojej M6 gdy na wolnych obrotach przestała grzać do wewnątrz) i zastosować wymuszony obieg poprzez zewnętrzną pompkę elektryczną bądź coś napędzanego wiertarką co będzie goniło płyn z czymś czyszczącym w małym zamkniętym chwilowo przez Ciebie układzie. Na koniec procedury podłącz do jednego króćca nagrzewnicy tam gdzie masz wejście płynu źródło zasilania z czystą wodą a na wyjściu załóż wąż żeby odprowadzić wszystkie szuwary z nagrzewnicy gdzieś na zewnątrz auta. Na koniec połącz wszystko w logiczną całość tak jak w Hiroszimie , odpowietrz układ i ciesz się ciepełkiem. A propos tego czegoś co masz obecnie w układzie to obstawiam uszczelkę pod głowicą na 99 % która strzeliła pomiędzy kanałami wodnym i olejowym i wcale nie musisz mieć tego samego w układzie smarowania bo akurat w Mazdzie nie jest to zawsze regułą.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2013, 22:10
Posty: 1361 (87/33)
Skąd: OPOLE/LEPPERSDORF
Auto: MAZDA 6 KOMBI SPORT DYNAMIC (GH) 2,2 R2AA 185KM 2009 r.
PRZEBIEG 453 000
MAZDA 6 (GG) 2.3 Pb 2002 r. AERO PAKIET przekazana dla Vasat
MAZDA 3 (BL) 1,6 Pb 2011 r. AERO PAKIET przekazana dla ASIA M6

Postprzez kubsztyk » 1 gru 2016, 00:52

MIRAS M6 napisał(a):Do korka przygotuj sobie klucz imbus (nie pamiętam ile mm ale coś koło 4)

Korek spustowy chłodnicy jest na duży krzyżakowy śrubokręt...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez dobrzyn22 » 1 gru 2016, 08:47

potwierdzam – wczoraj nawet zaglądałem w te okolice :P
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez MIRAS M6 » 1 gru 2016, 11:28

To znakiem tego jest obecność u mnie Adama Słodowego hahaha
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2013, 22:10
Posty: 1361 (87/33)
Skąd: OPOLE/LEPPERSDORF
Auto: MAZDA 6 KOMBI SPORT DYNAMIC (GH) 2,2 R2AA 185KM 2009 r.
PRZEBIEG 453 000
MAZDA 6 (GG) 2.3 Pb 2002 r. AERO PAKIET przekazana dla Vasat
MAZDA 3 (BL) 1,6 Pb 2011 r. AERO PAKIET przekazana dla ASIA M6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6