Witam,problem pojawiał się czasem gdzies od połowy roku,a mianowicie przy silniejszym dodaniu gazu zdarzało się że po otwarciu maski silnik opryskany był płynem chłodniczym.Dziś ponownie jest opryskany tyle że ten płyn to przypomina raczej jakiś ser co widać na zdjęciu.Dodatkowo zaczyna szwankowac cieple powietrze z nawiewu przez ten problem.Uszczelka pod głowicą?? A może zapowietrzona chłodnica?? Bo dodam ze pod korkiem oleju jest ok tzn zadnej jasnej mazi tylko sam czarny olej,dodatkowo auto nie kopci ani nie odczułem spadków mocy,również odpala od strzała. Proszę o pomoc bo nie wiem co robic???
Uszczelka czy zapowietrzona chłodnica ??
Strona 1 z 1
Na jakim płynie jeździsz? Stan oleju jest taki jak trzeba? Wygląda to jak rozwarstwiony przegotowany płyn chłodniczy. Może gdzieś przytkało ci obwód chłodniczy. Warto byłoby zastosować płukanie całego układu chłodniczego i zalanie nowego płynu.
Do korka przygotuj sobie klucz imbus (nie pamiętam ile mm ale coś koło 4) i delikatnie bo jest plastykowy a na nim gumowa uszczelka która potrafi spłynąć razem ze spuszczanym płynem ale tego czegoś co masz Ty płynem już nie nazywajmy. Nagrzewnicę masz na 100 % zaklejoną tym czymś i samo płukanie całego układu może być zbyt mało skuteczne dla samej nagrzewnicy (dla reszty układu tak ze względu na większą przepustowość samej chłodnicy płynu). Może okazać się konieczne odłączenie samej nagrzewnicy od reszty układu (co przerabiałem w mojej M6 gdy na wolnych obrotach przestała grzać do wewnątrz) i zastosować wymuszony obieg poprzez zewnętrzną pompkę elektryczną bądź coś napędzanego wiertarką co będzie goniło płyn z czymś czyszczącym w małym zamkniętym chwilowo przez Ciebie układzie. Na koniec procedury podłącz do jednego króćca nagrzewnicy tam gdzie masz wejście płynu źródło zasilania z czystą wodą a na wyjściu załóż wąż żeby odprowadzić wszystkie szuwary z nagrzewnicy gdzieś na zewnątrz auta. Na koniec połącz wszystko w logiczną całość tak jak w Hiroszimie , odpowietrz układ i ciesz się ciepełkiem. A propos tego czegoś co masz obecnie w układzie to obstawiam uszczelkę pod głowicą na 99 % która strzeliła pomiędzy kanałami wodnym i olejowym i wcale nie musisz mieć tego samego w układzie smarowania bo akurat w Mazdzie nie jest to zawsze regułą.

To znakiem tego jest obecność u mnie Adama Słodowego 


Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6