Jaki olej wybrać?

Jaki olej używacie do Waszych silników?

Agip
5
1%
Amsoil
26
3%
BP
2
0%
Castrol
88
10%
Dexelia
176
20%
Elf
78
9%
Fuchs
5
1%
Gulf
3
0%
Liqui Moly
39
4%
Lotos
11
1%
Midland
4
0%
Millers
36
4%
Mobil
79
9%
Motorcraft
0
Brak głosów
Motul
93
10%
Orlen
9
1%
Petro Canada
3
0%
Royal Purple
0
Brak głosów
Shell
37
4%
Selenia
3
0%
Texaco
0
Brak głosów
Total
22
2%
Turdus
0
Brak głosów
Valvoline
143
16%
inne
26
3%
 
Liczba głosów : 888

Postprzez CLAU » 28 lis 2016, 13:01

toostrow napisał(a):Drogi CLAU....
Pozdro
Tomek


Napisałeś Ci na samym początku w dużym uproszczeniu, że w kontekście awaryjności silnika benzynowego w Mazdzie, jesteś 9 lat do tyłu używając ledwo wystarczającej Dexelii która w domyśle mogła się przyczynić do szybszego zużycia. Po ponad 100 000 kilometrach nagle nie zregenerujesz sobie magicznie pierścieni lepszym olejem. Ale okej, załóżmy że to było trudne do ogarnięcia bo wątek olejowo-silnikowy jest rozwleczony na całe forum. Przyjmijmy, że posłużyłem się bardzo ogromnym skrótem myślowym, który był mocno niepoprawny.

Poza tym masz tendencje pisania, że coś kogoś bulwersuje, że ktoś się strasznie czepia, że brak merytoryki więc Cie wypunktowałem:

– jednorazowy pomiar na hamowni o niczym nie mówi + masz problemy z liczeniem %. Ty twierdzisz ze olej był lepszy. Twierdzisz, że napisałeś, że nie jesteś super testerem. Przykro mi, ale nigdzie czegoś takiego nie napisałeś. Ba, co więcej napisałeś konkretnie że wynik z hamowni to potwierdzenie, że jakiś olej jest na papierze lepszy! Mam zacytować? Tak się tworzy voodoo olejowe. Równie dobrze można wkleić link do sławnego "testu olejów" jak jakiś gość testował film olejowy lejąc płyn na kręcące się kółko.

– świadomie i błędnie porównywałeś karty olejów. Tak się tworzy voodoo olejowe. Fajnie że chociaż tutaj masz świadomość popełnionego błędu.

– piszesz o jakimś swoim nie jeżdżeniu do mechaników (offtop?), ja Ci odpowiadam że to nie ma związku z tematem i daje przykład w ramach kontry, który jest tak samo wartościowy (czyli bez wartości)

Dla mnie jesteś manipulantem, bo ciągle insynuujesz że się bulwersuje, czepiam a ja tylko koryguje Twój post. Może warto było go przeczytać i zastanowić się, że warto coś napisać bardziej neutralnie niż ferrować wyroki, że parametry na papierze działają, bo Tobie wyszło kilka 'błędnych koni pomiarowych więcej". Tak są tworzone mity, jeśli nie jesteś gotowy na kontrę do swoich opinii to ja nic nie poradzę, może forum nie jest dla Ciebie i powinieneś znaleźć miejsce, gdzie wszyscy będą się z Tobą zgadzać i nikt Cie nie skrytykuje? Przykro mi, że jestem z tych, którzy nie łykają ślepo Twoich argumentów i mają czelność je podważyć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez wtsz » 28 lis 2016, 14:55

Lałem oleje po 180zł za 5l, teraz leje za 100zł i nie ma żadnej odczuwalnej róznicy. Mógłbym równie dobrze wrócić do Dexelli i też byłoby dobrze.
Odczuwalna będzie jak walnie po kieszeni :D
Laboratorium swoje, a na słuch i oko swoje.....
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2013, 14:52
Posty: 135 (0/1)
Auto: M6

Postprzez toostrow » 28 lis 2016, 16:25

@CLAU, z calym szacunkiem ale dalej ta konwersacje bedziesz musiał prowadzic sam.
Uwazasz mnie za manipulanta, ok nie bede sie wdawal w dalsza dyskusje i probowal ci udowadniac inaczej.
Napisalem ze kazdy przedstawil swoja racje i wydaje mi sie to wystarczy do zakonczenia dyskusji.
Ty sobie jezdzisz na oleju jakim chcesz, jedziles na roznych i nie czujesz roznicy – luz.
A ja sobie bede jezdzil na AmsOilu pomimo ze mam zużyte pierscienie jak twierdzisz.

Pozdro
Tomek
Początkujący
 
Od: 23 lis 2016, 04:58
Posty: 16 (0/2)
Auto: Mazda 3 2007 1.6 Benzyniak

Postprzez wtsz » 28 lis 2016, 16:54

Ty sobie jezdzisz na oleju jakim chcesz, jedziles na roznych i nie czujesz roznicy – luz.
A ja sobie bede jezdzil na AmsOilu pomimo ze mam zużyte pierscienie jak twierdzisz.


Najlepszy olej to ten dedykowany przez producenta. Tak mówią, ale...... <nie powiem>
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2013, 14:52
Posty: 135 (0/1)
Auto: M6

Postprzez CLAU » 28 lis 2016, 17:36

wtsz napisał(a):
Lałem oleje po 180zł za 5l, teraz leje za 100zł i nie ma żadnej odczuwalnej róznicy. Mógłbym równie dobrze wrócić do Dexelli i też byłoby dobrze.
Odczuwalna będzie jak walnie po kieszeni :D
Laboratorium swoje, a na słuch i oko swoje.....


Pewnie będzie, póki co chyba jestem tym wyjątkowym szcześliwcem któremu bierze tyle samo (mało) oleju zarówno na przeciętnej Dexelli, Valvoline jak i na lepszym LM czy Shellu. Wiele osób na tym forum już dawno jest po remoncie przy znacznie mniejszym przebiegu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez kubsztyk » 28 lis 2016, 18:31

em_dzej napisał(a):AloHA
Takie pytanie do kolegów. Toyota Rav4 2005 2.0 benzyna 110 tyś. W Niemczech był zalewamy Aral 10w40 w Polsce raz Castrol 10w40. W instrukcji stoi inaczej. Sam już nie wiem co jej wlać. Proszę o opinie

Klepnięte smartem
;)

Przejdź na 5W40, pojeździj kilka tys., a potem zmień na 5W30.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez em_dzej » 28 lis 2016, 18:44

AloHA

kubsztyk napisał(a):Przejdź na 5W40, pojeździj kilka tys., a potem zmień na 5W30.


OK dzięki, a możesz w kilku słowach wyjaśnić, tak na chłopski rozum. O co w tym wszystkim biega, że bo ja zielony ;)

Klepnięte smartem
;)
Obrazek
MACIEK
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2013, 11:27
Posty: 2259 (88/29)
Skąd: SZY
Auto: Mazda 6 GY RF-7J '07 GEJSZA by em_dzej

Postprzez wtsz » 28 lis 2016, 18:45


Pewnie będzie, póki co chyba jestem tym wyjątkowym szcześliwcem któremu bierze tyle samo (mało) oleju zarówno na przeciętnej Dexelli, Valvoline jak i na lepszym LM czy Shellu. Wiele osób na tym forum już dawno jest po remoncie przy znacznie mniejszym przebiegu.
CLAU

Może słuch i oko dobre, a serce czyste :)
Takie pytanie do kolegów. Toyota Rav4 2005 2.0 benzyna 110 tyś. W Niemczech był zalewamy Aral 10w40 w Polsce raz Castrol 10w40. W instrukcji stoi inaczej. Sam już nie wiem co jej wlać. Proszę o opinie

Przejdź na 5W40, pojeździj kilka tys., a potem zmień na 5W30.

Maxlife, a później może coś lepszego.
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2013, 14:52
Posty: 135 (0/1)
Auto: M6

Postprzez kubsztyk » 28 lis 2016, 18:48

em_dzej napisał(a):OK dzięki, a możesz w kilku słowach wyjaśnić, tak na chłopski rozum. O co w tym wszystkim biega, że bo ja zielony ;)

Chodzi o to, żeby dojść do lepkości zalecanej przez producenta (instrukcja) i optymalnej dla naszego klimatu i japońskiego silnika, lecz bez stosowania radykalnych działań, czyli stopniowo do celu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez em_dzej » 28 lis 2016, 19:06

Bardzo Ci dziękuję za odpowiedź

Klepnięte smartem
;)
Obrazek
MACIEK
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2013, 11:27
Posty: 2259 (88/29)
Skąd: SZY
Auto: Mazda 6 GY RF-7J '07 GEJSZA by em_dzej

Postprzez CLAU » 28 lis 2016, 19:59

wtsz napisał(a): Może słuch i oko dobre, a serce czyste :)


Ponad 170k km na dexelii, to nie może być prawda!

;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez wtsz » 28 lis 2016, 20:48

.
Ostatnio edytowano 29 lis 2016, 11:40 przez wtsz, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2013, 14:52
Posty: 135 (0/1)
Auto: M6

Postprzez kubsztyk » 28 lis 2016, 21:44

wtsz napisał(a):(...)
Skąd też pomysł na zmianę co 10kkm? Przecież w każdym katalogu pisze 20kkm, czyli średnio 15kkm.


$_polonez_caro_paulo_coelho_fso_$1427130545_by_tenpanborrat.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez CLAU » 28 lis 2016, 22:27

wtsz napisał(a):
Ponad 170k km na dexelii, to nie może być prawda!

Może, olej zalecany.
Jeździsz prawie od nowości. Podejrzewam, że większość użytkowników kupuje egzemplarze z wysokim przebiegiem po różnych właścicielach. Znam takich, którzy nie chłodzą turbiny, a olej zmieniają jak w instrukcji po 25kkm w serwisie ASO. Znam takiego, który nie dokupił oleju na dolewkę na stacji benzynowej, pomimo, ze silnik rzęził przez 300km. Prowadziliśmy na zmianę i szlag mnie trafiał. Merc wytrzymał. Słyszałem o pani, która jeździła na 3 cylindrach itd.
Dobry olej nie uratuje silnika od remontu, a czasem może pomóc.
Skąd też pomysł na zmianę co 10kkm? Przecież w każdym katalogu pisze 20kkm, czyli średnio 15kkm.


Jestem drugim właścicielem, Jeżdże od 147 000km, Dexelia lana była jak dobrze kojarzę do 170 000. Aktualnie prawie 230 000km.
Wg serwisówki, wymieniali ją co 20 000km. Ja wymieniam po około 12 000km. W każdym samochodzie, nawet nowym wymieniam na własne życzenie częściej, nie wierzę osobiście w długie interwały.

Miałem służbowe 2.0TDI PD, zrobiłem nim 310 000km, nigdy nie schłodziłem turbiny w żadnym samochodzie. W nowym też bym tego nie robił, wsiadam i jadę. Zatrzymuje się i wysiadam. Samochód jest dla mnie a nie ja dla niego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez kubsztyk » 28 lis 2016, 23:12

CLAU napisał(a):(...)
Miałem służbowe 2.0TDI PD, zrobiłem nim 310 000km, nigdy nie schłodziłem turbiny w żadnym samochodzie. W nowym też bym tego nie robił, wsiadam i jadę. Zatrzymuje się i wysiadam. Samochód jest dla mnie a nie ja dla niego.

Nie życzę Ci, żeby kiedyś samochód zrobił Ci w trasie psikusa a 'la "teraz ja jestem Sprite, a ty jesteś pragnienie" ;)

asdf.jpg


Aaaa co tam inżyniery z Dalekiego Wschodu, jam jest mądrzejszy... ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez wtsz » 28 lis 2016, 23:20

.
Ostatnio edytowano 29 lis 2016, 11:39 przez wtsz, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2013, 14:52
Posty: 135 (0/1)
Auto: M6

Postprzez toostrow » 28 lis 2016, 23:34

kubsztyk napisał(a):
em_dzej napisał(a):AloHA
Takie pytanie do kolegów. Toyota Rav4 2005 2.0 benzyna 110 tyś. W Niemczech był zalewamy Aral 10w40 w Polsce raz Castrol 10w40. W instrukcji stoi inaczej. Sam już nie wiem co jej wlać. Proszę o opinie

Klepnięte smartem
;)

Przejdź na 5W40, pojeździj kilka tys., a potem zmień na 5W30.


I nie zapomnij o plukance :)
Początkujący
 
Od: 23 lis 2016, 04:58
Posty: 16 (0/2)
Auto: Mazda 3 2007 1.6 Benzyniak

Postprzez CLAU » 28 lis 2016, 23:44

Panowie, ja nie uważam, że jestem mądrzejszy od inżynierów, to raz. To znaczy jednak uważam, bo wymienaim olej co 12km w prywatnym samochodzie zamiast co 20k tak jak pan jezus w tokio powiedzial przy projektowaniu Mazdy.

Dla mnie samochody to są narzedzia pracy. Jeśli wy myślicie, że auta które kupujecie od Niemców są użytkowane zgodnie z instrukcją to polecam pojeździć trochę po autostradach na zachodzie, najlepiej za jakimiś lepszymi i szybciej jeżdżącymi samochodami z literką d lub TDI, które zjeżdżają na stację paliw albo do centrum handlowego. To samo można zrobić w Polsce. Ale moge sie jednak mylic lub miec takie szczescie i trafiac tylko na tych zlych uzytkownikow samochodow z turbinami.

Ja podjeżdżając pod Tesco nie mówie sobie ani swojej kobiecie "uwaga, odliczamy 30 sekund po poprawnym zaparkowaniu aby wychłodzić turbinę, cierpliwości Marzenkoooooo, zdazysz po ckier, przestan sie szarpac z ta klamka, jest zablokowanaaaaa".
Auto jest brane w leasing, ma przejechać swoje w ciągu kilku lat i dostajesz następne. Nikt nie kupuje samochodu z myślą o tym, aby Maciuś kupując je z drugiej ręki był zadowolony. Bo ja też tych samochodów nie sprzedaję. To jest samochód zarabiaczka z obowiązkowym pakietem OC+AC a nie wysmakowany designerski płomyk nadziei i koneser salonów eco drivingu, który glajduje niczym szybowiec na trasie Wrocław-Warszawa z prędkością 90km/h przy 1900rpm.

W pełni świadomości robię na przekór instrukcji. Hejt igrzyska czas zacząć ;–) Przyjmuje każdego!


//poprawiony paskudny ortograf!
Ostatnio edytowano 28 lis 2016, 23:51 przez CLAU, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez kubsztyk » 28 lis 2016, 23:49

CLAU napisał(a):(...) Hejt igrzyska czas zacząć ;–) Przyjmuje każdego!

CLAU napisał(a):(...) a nie wysmakowany designerski płomyk nadzieji

Oho! Już wiemy kto siedzi po drugiej stronie serwera! ;)

Swoją drogą, jak Wam się chce marnować czas i energię elektryczną, na tak jałowe – bo na pewno nie fachowe – dyskusje?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez Biniu » 1 gru 2016, 06:14

No Valvoline ma na papierze dobre parametry.

A to że nie jest to full syntetyk na pazie pao to co złego?
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 07:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki