czyszczenie zaworu EGR w RF7J – zdjęcia str. 1 i 5
Czujnik BOOST SENSOR juz wymieniony, oczywiście zapchalem DPF....
Za długo jeździłem na błędzie P0400 a przedewszystkim z P0107 , gdzie przepustnica przymyka się w 90%, DPF nie mógł się przepalać w trybie awaryjnym. Po wymianie czujnika wszystko powróciło do normy .
Za długo jeździłem na błędzie P0400 a przedewszystkim z P0107 , gdzie przepustnica przymyka się w 90%, DPF nie mógł się przepalać w trybie awaryjnym. Po wymianie czujnika wszystko powróciło do normy .
Witam. Moja próba wyczyszczenia EGR zakończyła się fiaskiem. Jedna z nakrętek zaokrągliła się przy próbie odkręcania. Wyczyściłem natomiast przepustnicę która zamiast suchego nagaru ociekała olejem......... Rozmawiałem ze znajomym który powiedział że filtr od odmy może być zapchany lub sama odma. Zabieram się za szukanie na forum. Może ktoś coś poradzi na zaokrąglony łeb nakrętki bo nie odkręcę jej za chiny ludowe....... Pozdrawiam
- Od: 2 sty 2014, 21:00
- Posty: 15
- Skąd: Bristol UK
- Auto: Mazda 6
2.0 Diesel RF7J
2007
Janusz626 napisał(a):W RF5C I W RF2A tak, jest w okolicach IC.
W RF7J w GH lub GG/GY jest na końcu kol. ssącego, na wężyku 7cm.
Dzięki człowiek się uczy całe życie
admim866
Która śruba ci się obrobiła? Zrób fotkę jak to wygląda lub od razu jedź do mechanika. Pewnie używasz kiepskich narzędzi. Jak nie ma dostępu do śruby kluczem w linii prostej trzeba użyć nasadki z przegubem lub zdemontować to co w tym przeszkadza. Dobrym zestawem nasadowym nie ma problemu wykręcić EGR.
hej. Nakrętka która zrobiła się okrągła zaznaczona na foto. Zestaw kluczy mam profesjonalny także o złych kluczach nie ma mowy. Spróbuję specjalnej nakładki z jakby narzynakami specjalnie do odkręcania zaokrąglonych nakrętek.
- Od: 2 sty 2014, 21:00
- Posty: 15
- Skąd: Bristol UK
- Auto: Mazda 6
2.0 Diesel RF7J
2007
Chyba gorszy jest dostęp do tej dolnej śruby. Fakt że nawet z dobrym dostępem można obrobić śrubę przez nieuwagę. Jak da się wiercić, to są wiertła na lewe obroty.
Ostatnio tak zrobiłem w SCV, który w silnikach po lifcie jest lepiej dostępny Przecinaczek i młoteczek załatwiły sprawę.
Ostatnio tak zrobiłem w SCV, który w silnikach po lifcie jest lepiej dostępny Przecinaczek i młoteczek załatwiły sprawę.
Piszecie koledzy o szpilkach ale tam nie ma szpilki ale nakrętka Szpilka jest w EGR tzn z zaworu EGR wystaje szpilka i wydaje mnie się że raczej szpilki w EGR nie są wymienialne Postaram się zakupić gniazdo do odkręcania obrobionych łbów. Problem w tym, że w UK nie można kupić pojedynczych gniazd tylko cały komplet. Macie może jakieś pomysły co by się obyło bez zbędnych zakupów??? dodam, że dojście do tej nakrętki nie jest dobre
- Od: 2 sty 2014, 21:00
- Posty: 15
- Skąd: Bristol UK
- Auto: Mazda 6
2.0 Diesel RF7J
2007
Pochylony,uniżenie witam szanowne gremium wiernych słuchaczy.Prosze nie regulować odbiorników,jakość jest jaka jest,a wiec zapraszam do wysłuchania audycji pt. Czyszczenie zaworu Egr z silnika RF7J.
Fakt istnienia owego zaworu znany jest już w epoce kamienia łupanego,kiedy to zbyt bliskie umieszczenie okna w jaskini w stosunku do wylotu dymu z ogniska powodowało zaciąganie spalin z powrotem i w ten sposób narodziła sie istota zaworu recyrkulacji spalin a zaraz potem powstały czujniki czadu. Przez tysiące lat konstrukcja owa przechodziła swoista ewolucje,aż osiągnęła poniższy kształt.
Jednak pomimo zaawansowanej technologii XXI wieku,która umożliwia m.in. produkcje niepasteryzowanego napoju,problem zacinania sie zaworu EGR w pozycji otwartej pozostał. W związku z owym faktem a przez pryzmat braku możliwości kontroli czy ów się zamknął co jakiś czas pojawiają sie zrozpaczone głosy meldującą a to o braku mocy silnika czy o zgrozo zapchanym DPF-je.....
Ponieważ dla zapewnienia bezpieczeństwa przewody kominowe podlegają corocznej kontroli kominiarskiej tak i my powinnismy postępować z EGR-em. W kilku słowach,a i te chyba stają sie zbyteczne,przybliżę procedurę czyszczenia i konserwacji zaworu EGR.
READY
GO
Rozpoczynamy od odkręcenia silnika wykonawczego....
I otrzymujemy :
Kolejny krok to uwolnienie sprężyny zwrotnej zaworu...
Następnie przystępujemy do czyszczenia mechanicznego....największej uwadze należy poddać trzonek zaworu.
Oraz jego korpus...
Uzyskanie poniższego widoku gwarantuje sukces.
Zdradzę tajemnice,ze osobiście składam przy użyciu odrobiny smaru ceramicznego,jako doskonałego środka bakteriobojczego i odgrzybiajacego.
Całości dokonujemy montując silnik i zabudowując zawór EGR w silniku.
Po dokonaniu owej czynności stajemy sie bohaterami swojego garażu lub garażu szwagra,a wkład w ochronę środowiska urasta do rangi walki o dolinę Rospudy .
Fakt istnienia owego zaworu znany jest już w epoce kamienia łupanego,kiedy to zbyt bliskie umieszczenie okna w jaskini w stosunku do wylotu dymu z ogniska powodowało zaciąganie spalin z powrotem i w ten sposób narodziła sie istota zaworu recyrkulacji spalin a zaraz potem powstały czujniki czadu. Przez tysiące lat konstrukcja owa przechodziła swoista ewolucje,aż osiągnęła poniższy kształt.
Jednak pomimo zaawansowanej technologii XXI wieku,która umożliwia m.in. produkcje niepasteryzowanego napoju,problem zacinania sie zaworu EGR w pozycji otwartej pozostał. W związku z owym faktem a przez pryzmat braku możliwości kontroli czy ów się zamknął co jakiś czas pojawiają sie zrozpaczone głosy meldującą a to o braku mocy silnika czy o zgrozo zapchanym DPF-je.....
Ponieważ dla zapewnienia bezpieczeństwa przewody kominowe podlegają corocznej kontroli kominiarskiej tak i my powinnismy postępować z EGR-em. W kilku słowach,a i te chyba stają sie zbyteczne,przybliżę procedurę czyszczenia i konserwacji zaworu EGR.
READY
GO
Rozpoczynamy od odkręcenia silnika wykonawczego....
I otrzymujemy :
Kolejny krok to uwolnienie sprężyny zwrotnej zaworu...
Następnie przystępujemy do czyszczenia mechanicznego....największej uwadze należy poddać trzonek zaworu.
Oraz jego korpus...
Uzyskanie poniższego widoku gwarantuje sukces.
Zdradzę tajemnice,ze osobiście składam przy użyciu odrobiny smaru ceramicznego,jako doskonałego środka bakteriobojczego i odgrzybiajacego.
Całości dokonujemy montując silnik i zabudowując zawór EGR w silniku.
Po dokonaniu owej czynności stajemy sie bohaterami swojego garażu lub garażu szwagra,a wkład w ochronę środowiska urasta do rangi walki o dolinę Rospudy .
Przepiękne słuchowisko. Odbiór przebiegł bez zakłóceń z możliwością wykorzystania wszelkich możliwych systemów audio począwszy od Dolby Pro skończywszy na virtual surround 9.2
Tadziu – misjonarzu silników i nie tylko jako jeden z nielicznych chyba zaraz po Papieżu na pewno odwiedziłeś już wiele miejsc gdzie na Twojej drodze krzyżowej objawił się silnik RF-5C. Czy jesteś w stanie nam wszystkim tu zebranym ujawnić choć jedną tajemnicę sakramentu w którym są zawarte prawdy z psalmu o dokonaniu takiego cudu z zaworem EGR w RF-5C? W imieniu wszystkich wiernych składamy Ci wielkie Bóg zapłać a wolne datki wyślemy przelewem Payu na konto Parafii Św.Tadeusza.
Tadziu – misjonarzu silników i nie tylko jako jeden z nielicznych chyba zaraz po Papieżu na pewno odwiedziłeś już wiele miejsc gdzie na Twojej drodze krzyżowej objawił się silnik RF-5C. Czy jesteś w stanie nam wszystkim tu zebranym ujawnić choć jedną tajemnicę sakramentu w którym są zawarte prawdy z psalmu o dokonaniu takiego cudu z zaworem EGR w RF-5C? W imieniu wszystkich wiernych składamy Ci wielkie Bóg zapłać a wolne datki wyślemy przelewem Payu na konto Parafii Św.Tadeusza.
Największy problem, to demontaż samego zaworu.
Czyszczenie, to natomiast sama przyjemność
Czyszczenie, to natomiast sama przyjemność
W porównaniu do rozbierania samego zaworu, to demontaż jest bardziej wymagającym wyzwaniem.
Nie wiem jak jest w RF5C, ja posiadam RF7J.
Żeby nie było, mi całość operacji (demontaż, czyszczenie, montaż) zajęła z okładem 2 godziny pracy, a robiłem to 1-szy raz.
Nie wiem jak jest w RF5C, ja posiadam RF7J.
Żeby nie było, mi całość operacji (demontaż, czyszczenie, montaż) zajęła z okładem 2 godziny pracy, a robiłem to 1-szy raz.
Mój zawór bardzo często zaterkocze i raz na jakis czas wyrzuci błąd który objawia się przy najspokojniejszej jeździe i w 90% wyskakuje podczas ściągania nogi z prawie tylko dotkniętego pedału gazu.Do dzisiaj nie rozkminiłem tego problemu.Może tadziol ma jakiś cudowny sposób na tą przypadłość.
A i owszem....odstawienie pojazdu na kołki i na bank nie wygeneruje kodu.
Leoo,popatrz sobie
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 20600.html
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 07100.html
Zwykły motor DC i kontrola posuwu przy pomocy potencjometra.
Leoo,popatrz sobie
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 20600.html
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 07100.html
Zwykły motor DC i kontrola posuwu przy pomocy potencjometra.
Tadziol Ty to jesteś jednak Mesjasz – cudotwórca Wielkie dzięki.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6