Ogrzewanie tylnej szyby

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez ralfvip » 13 lut 2012, 13:18

Witam
Ostatnio zauważyłem, że ogrzewanie tylnej szyby działa mi bardzo słabo lub wcale nie działa. Jak włączę ogrzewanie tylnej szyby to po 5 min coś tam widać jakby przy tych paskach na szybie coś się "działo". Ale moim zdaniem taka szyba po 1min od włączenia już powinna roztapiać śnieg. Lusterka podgrzewane działają wyśmienicie – po kliku chwilach już nie ma śladu śniegu. Gdzie szukać przyczyny nie działającego ogrzewania szyby tylnej? Bezpiecznik? Coś mogło się odlutować? Szyba jest oryginalna.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2011, 10:06
Posty: 177
Auto: Mazda 6 Executive '07 GG 2.0 147KM LPG Stag 300 Premium

Postprzez marex » 13 lut 2012, 14:44

Podgrzewanie lusterek i szyby jest na tym samym bezpieczniku wiec to nie spalony bezpiecznik. Piszesz, że jakby słabo grzeje wiec trzeba posprawdzać i przeczyścić wszystkie połączenia w kostkach i połączenie z masą przy tylnej szybie. (najczęstszą przyczyną słabo działających obwodów (światła, ogrzewanie szyb, lusterek) zaśniedziałe połączenie z masą) mogła dostać się gdzieś wilgoć.
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 18:49
Posty: 421 (1/0)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GY1 '06 MZR-CD 2.0 105KW

Postprzez ralfvip » 13 lut 2012, 16:03

Dobra tylko teraz pytanie jak do tego się zabrać? Gdzie szukać tych przewodów, kostek połączeń z masą itp? Da radę to zrobić samemu nie ingerując za bardzo w auto, tzn. bez demontażu tapicerek itp? Kompletnie się na tym nie znam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2011, 10:06
Posty: 177
Auto: Mazda 6 Executive '07 GG 2.0 147KM LPG Stag 300 Premium

Postprzez dobrzyn22 » 13 lut 2012, 16:16

przyjrzyj się tylnej szybie...tam po bokach będą 2 "dzyndzle" ;) do których są wpięte małe wtyczki...Zacznij od tego ,a potem dalej po przewodach ;) bez demontażu osłon na klapie chyb asię nie obejdzie.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez HARY66 » 13 lut 2012, 22:06

kolega "dobrzyn22" ma racje, zacznij od tych wtyczek. U siebie miałem słaby styk w tych wtyczkach i strasznie wolno grzała mi szyba.
Początkujący
 
Od: 17 paź 2011, 00:14
Posty: 22
Skąd: LUBLIN
Auto: Mazda6 GY 121KM

Postprzez ralfvip » 13 lut 2012, 22:17

Czy muszę coś demontować żeby zobaczyć te "dzyndzle"? Jak już je znajdę to czym najlepiej je wyczyścić?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2011, 10:06
Posty: 177
Auto: Mazda 6 Executive '07 GG 2.0 147KM LPG Stag 300 Premium

Postprzez Enduro » 14 lut 2012, 20:46

dobrzyn22 napisał(a):przyjrzyj się tylnej szybie...tam po bokach będą 2 "dzyndzle" ;) do których są wpięte małe wtyczki...Zacznij od tego ,a potem dalej po przewodach ;) bez demontażu osłon na klapie chyb asię nie obejdzie.

weź pod uwage, że przy sporych mrozach ogrzewanie szyby nie jest tak efektywne jak jesienią
a ponadto nie łatwo będzie demontować plastki w tych temperaturach, no chyba, że auto odp. zagrzejesz w garażu..
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez dobrzyn22 » 14 lut 2012, 21:33

Ale moim zdaniem taka szyba po 1min od włączenia już powinna roztapiać śnieg.


nie licz na to-tak jak pisze Enduro... przy obecnych temp. ogrzewanie szyby jest odpowiednio mniej efektywne- po minucie to dopiero Ci się zaczną pojawiać widoczne poziome paski na zaparowanej(oszronionej??) szybie- ale do roztopienia śniegu to jeszcze daleko ;P
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez maarec » 14 lut 2012, 21:54

ja też się wypowiem – jest to moja 1 zima z m6 (kombi).

jest to mój chyba 7 samochód i obiektywnie muszę stwierdzić, że ma zdecydowanie najgorsze ogrzewanie tylnej szyby – porównując z mondeo z 1998r – tam po odpaleniu i włączeniu tego grzania – wszystko spływało z szyby (czy lód czy śnieg) totalnie bez czyszczenia skrobaczką czy szczotką – zanim oczyściłem resztę auta (heh boczne szyby bo przednia też była grzana).

odnośnie m6 – nawet odśnieżenie nie wpływa pozytywnie na odladzanie – dopiero po przejechaniu ok 4-5 km robi się czysta szyba.

może szkło grubsze, może faktycznie masa nie dochodzi (sprawdzę to), a może ograniczono wydajność celowo – zabezpieczenie szyby przed pękaniem i przepalaniem ścieżek...

mam porównanie do różnej klasy aut i niestety jest to jeden z niewielu felerów m6.

aha dodam, że w/w fordzie – po ok 5 minutach automatycznie wyłączało się to grzanie – gdyż faktycznie szyba była już czysta i zaczynało mocno tam grzać – a np w smarcie forfour były dużo grubsze ścieżki – tam grzanie to była błyskawica – nawet na dużych mrozach – i to chwilę po odpaleniu szyba z zewnątrz parowała...
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2011, 10:12
Posty: 167
Skąd: Częstochowa
Auto: ford cmax

Postprzez ralfvip » 15 lut 2012, 10:24

Ja mogę tylko porównywać się do Opla Corsy (moje poprzednie auto). Tam po 3 minutach lód i śnieg spływały bez problemu. Natomiast z Maździe to jakaś porażka z tą szybą. Mam do pracy jakieś 20km i po przejechaniu tej odległości raptem w niektórych miejscach widać, że coś tam delikatnie się odmraża. Na moje oko jednak ta moja szyba tylna ma uszkodzone ogrzewanie.

PS. Z tego co wyczytałem w instrukcji to ogrzewanie szyby tylnej wyłącza się automatycznie po 15 minutach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2011, 10:06
Posty: 177
Auto: Mazda 6 Executive '07 GG 2.0 147KM LPG Stag 300 Premium

Postprzez dobrzyn22 » 15 lut 2012, 15:17

Mam do pracy jakieś 20km i po przejechaniu tej odległości raptem w niektórych miejscach widać, że coś tam delikatnie się odmraża


no to z pewnością coś jest nie tak...

Natomiast z Maździe to jakaś porażka z tą szybą

Nie w Maździe,tylko w Twojej Maździe ;)

Generalnie ogrzewanie szyby może nie jest jakoś super wydajne,ale z pewnością wystarczające.
Poza tym zbyt szybko też nie może nagrzewać zmrożonej szyby,bo było by ryzyko pęknięcia jej.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez marex » 15 lut 2012, 21:42

a poza tym wszystkim co zostało napisane to można by było jeszcze umyć szyby (od środka) :)
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 18:49
Posty: 421 (1/0)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GY1 '06 MZR-CD 2.0 105KW

Postprzez ralfvip » 20 lut 2012, 10:10

Witam
Ostatnio trochę popadało deszczu, potem w nocy był lekki mrozek coś około -1stC przychodzę rano do samochodu, włączam ogrzewanie szyby tylnej i po 2 minutach widzę jak lód się rozpuszcza i woda spływa po szybie. Wcześniej jak były dużo większe mrozy to średnio te ogrzewanie działało. Natomiast teraz problem jest tylko taki, że tylko część szyby jest ogrzewana (zaznaczona na zdjęciu poniżej) – środek jest OK, ale dookoła chyba nic nie grzeje mimo, że linie grzejące są. Ma ktoś jakiś pomysł dlaczego tak się dzieje?
Obrazek

Dla pełniejszego przedstawienia sprawy poniżej wkleiłem kilka zdjęć szyby żebyście wiedzieli o co mi dokładnie chodzi.
Rano godz. 09:00, 0 st.C, delikatny lód i szron na szybie tylnej.
Przed włączeniem ogrzewania tylnej szyby:
Obrazek
3 minuty po włączeniu ogrzewania tylnej szyby:
Obrazek
5 minut po włączeniu ogrzewania tylnej szyby:
Obrazek
10 minut po włączeniu ogrzewania tylnej szyby:
Obrazek

Co o tym sądzicie? U Was jest tak samo? Prawa strona szyby jakby wolniej się podgrzewa. Proszę o opinie w tej kwestii.

Poniżej kilka przydatnych informacji na temat ogrzewania tylnej szyby.

Najczęstsze przyczyny nieprawidłowo działającego lub wcale nie działającego ogrzewania tylnej szyby:
wadliwy przełącznik w desce rozdzielczej – po włączeniu nie świeci się kontrolka,
spalony bezpiecznik – jw.
uszkodzone połączenie kabla zasilającego z szybą, może to być uszkodzenie mechaniczne, na skutek wilgoci np. po praniu samochodu w środku, w wyniku wysokiej temperatury,
mikrozabrudzenia w paskach grzewczych – mogą się one dostać np. gdy myjemy szybę od środka nieodpowiednim płynem i wycieramy nieodpowiednią szmatką,
przerwanie pasków grzewczych – jw.

Zjawiska zachodzące w nieprawidłowo działającym ogrzewaniu szyby:
brak grzania paska – spowodowane jest przerwaniem ścieżki grzejącej na szybie, efekt – brak usuwania szronu wokół danej ścieżki na całej jej długości (1)
grzanie falowe – przyczyną jest starzenie się ścieżek układu grzewczego, efekt – nierównomierne usuwanie wilgoci lub szronu z szyby wokół jednej ścieżki na całej długości (2)
grzanie punktowe – jest efektem wtrącenie do ścieżki mikrodrobiny, w tym miejscu powstaje łuk elektryczny, który mocno nagrzewa szkło, skutek – w szybkim tempie w jednym miejscu powstaje ogrzane pole (na zdjęciu tego nie widać)
Mnie zastanawia tylko dlaczego nie ma grzania w polu (3) i (4)?
Obrazek

Metoda sprawdzania poprawności grzania ścieżek (instrukcja str. 781)
Obrazek

Opis w jaki sposób naprawić przerwane ścieżki (instrukcja str. 781)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2011, 10:06
Posty: 177
Auto: Mazda 6 Executive '07 GG 2.0 147KM LPG Stag 300 Premium

Postprzez jarek1973 » 25 lis 2016, 20:25

Witam mam pytanko czy grzanie tylnej szyby powinno samo po jakimś czasie się wyłączyć ja tak mam
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2016, 18:55
Posty: 39
Auto: Mazda 6 poj.2.0 benzyna rok 2004

Postprzez korniszon » 25 lis 2016, 20:29

Tak.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2014, 10:56
Posty: 74 (10/14)
Auto: Nigdy więcej Mazdy...
Nawet za darmo!

PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 27 lis 2016, 11:59.
Powód: porządki -dubel

Postprzez jarek1973 » 25 lis 2016, 20:32

Dzięki a na czym to polega czemu tak jest
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2016, 18:55
Posty: 39
Auto: Mazda 6 poj.2.0 benzyna rok 2004

Postprzez yomex » 25 lis 2016, 20:48

Wszystko jest w porządku, tak to ma działać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2015, 10:34
Posty: 117 (6/5)
Skąd: Bytom
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF 2006 r. TOP SPORT + LPG

Postprzez Mandey » 30 lis 2016, 23:48

Polega to na zastosowania wyłącznika czasowego. Dlaczego tak jest? Dla oszczędności i bezpieczeństwa. Po załączeniu tego ogrzewania grzeje tylna szyba oraz lusterka, co jednak pożera nieco prądu. Na desce rozdzielczej nie ma żadnej kontrolki, więc wielu ludzi zapomina o wyłączaniu tego. Poza tym, wydłuża to żywotność ogrzewania obu elementów.

yomex napisał(a):Wszystko jest w porządku, tak to ma działać.

Dokładnie :)
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1811 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Mitsubishi Lancer [CY3A], 143KM, 1.8 MIVEC, Rok prod.: 2008

Postprzez Baxter » 1 gru 2016, 00:50

grzanie tylnej szyby powinno samo po jakimś czasie się wyłączyć

Dokładnie po 15 minutach :)

A czy podgrzewane lusterka były w każdej wersji?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2016, 19:41
Posty: 89 (2/8)
Skąd: Toruń / Radom
Auto: Mazda 6 GG liftback '06 LF-DE

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6