Ogrzewanie tylnej szyby
Strona 1 z 1
Witam
Ostatnio zauważyłem, że ogrzewanie tylnej szyby działa mi bardzo słabo lub wcale nie działa. Jak włączę ogrzewanie tylnej szyby to po 5 min coś tam widać jakby przy tych paskach na szybie coś się "działo". Ale moim zdaniem taka szyba po 1min od włączenia już powinna roztapiać śnieg. Lusterka podgrzewane działają wyśmienicie – po kliku chwilach już nie ma śladu śniegu. Gdzie szukać przyczyny nie działającego ogrzewania szyby tylnej? Bezpiecznik? Coś mogło się odlutować? Szyba jest oryginalna.
Ostatnio zauważyłem, że ogrzewanie tylnej szyby działa mi bardzo słabo lub wcale nie działa. Jak włączę ogrzewanie tylnej szyby to po 5 min coś tam widać jakby przy tych paskach na szybie coś się "działo". Ale moim zdaniem taka szyba po 1min od włączenia już powinna roztapiać śnieg. Lusterka podgrzewane działają wyśmienicie – po kliku chwilach już nie ma śladu śniegu. Gdzie szukać przyczyny nie działającego ogrzewania szyby tylnej? Bezpiecznik? Coś mogło się odlutować? Szyba jest oryginalna.
- Od: 26 lip 2011, 10:06
- Posty: 177
- Auto: Mazda 6 Executive '07 GG 2.0 147KM LPG Stag 300 Premium
Podgrzewanie lusterek i szyby jest na tym samym bezpieczniku wiec to nie spalony bezpiecznik. Piszesz, że jakby słabo grzeje wiec trzeba posprawdzać i przeczyścić wszystkie połączenia w kostkach i połączenie z masą przy tylnej szybie. (najczęstszą przyczyną słabo działających obwodów (światła, ogrzewanie szyb, lusterek) zaśniedziałe połączenie z masą) mogła dostać się gdzieś wilgoć.
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
Dobra tylko teraz pytanie jak do tego się zabrać? Gdzie szukać tych przewodów, kostek połączeń z masą itp? Da radę to zrobić samemu nie ingerując za bardzo w auto, tzn. bez demontażu tapicerek itp? Kompletnie się na tym nie znam.
- Od: 26 lip 2011, 10:06
- Posty: 177
- Auto: Mazda 6 Executive '07 GG 2.0 147KM LPG Stag 300 Premium
przyjrzyj się tylnej szybie...tam po bokach będą 2 "dzyndzle"
do których są wpięte małe wtyczki...Zacznij od tego ,a potem dalej po przewodach
bez demontażu osłon na klapie chyb asię nie obejdzie.
dobrzyn22 napisał(a):przyjrzyj się tylnej szybie...tam po bokach będą 2 "dzyndzle"do których są wpięte małe wtyczki...Zacznij od tego ,a potem dalej po przewodach
bez demontażu osłon na klapie chyb asię nie obejdzie.
weź pod uwage, że przy sporych mrozach ogrzewanie szyby nie jest tak efektywne jak jesienią
a ponadto nie łatwo będzie demontować plastki w tych temperaturach, no chyba, że auto odp. zagrzejesz w garażu..
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Ale moim zdaniem taka szyba po 1min od włączenia już powinna roztapiać śnieg.
nie licz na to-tak jak pisze Enduro... przy obecnych temp. ogrzewanie szyby jest odpowiednio mniej efektywne- po minucie to dopiero Ci się zaczną pojawiać widoczne poziome paski na zaparowanej(oszronionej??) szybie- ale do roztopienia śniegu to jeszcze daleko
ja też się wypowiem – jest to moja 1 zima z m6 (kombi).
jest to mój chyba 7 samochód i obiektywnie muszę stwierdzić, że ma zdecydowanie najgorsze ogrzewanie tylnej szyby – porównując z mondeo z 1998r – tam po odpaleniu i włączeniu tego grzania – wszystko spływało z szyby (czy lód czy śnieg) totalnie bez czyszczenia skrobaczką czy szczotką – zanim oczyściłem resztę auta (heh boczne szyby bo przednia też była grzana).
odnośnie m6 – nawet odśnieżenie nie wpływa pozytywnie na odladzanie – dopiero po przejechaniu ok 4-5 km robi się czysta szyba.
może szkło grubsze, może faktycznie masa nie dochodzi (sprawdzę to), a może ograniczono wydajność celowo – zabezpieczenie szyby przed pękaniem i przepalaniem ścieżek...
mam porównanie do różnej klasy aut i niestety jest to jeden z niewielu felerów m6.
aha dodam, że w/w fordzie – po ok 5 minutach automatycznie wyłączało się to grzanie – gdyż faktycznie szyba była już czysta i zaczynało mocno tam grzać – a np w smarcie forfour były dużo grubsze ścieżki – tam grzanie to była błyskawica – nawet na dużych mrozach – i to chwilę po odpaleniu szyba z zewnątrz parowała...
jest to mój chyba 7 samochód i obiektywnie muszę stwierdzić, że ma zdecydowanie najgorsze ogrzewanie tylnej szyby – porównując z mondeo z 1998r – tam po odpaleniu i włączeniu tego grzania – wszystko spływało z szyby (czy lód czy śnieg) totalnie bez czyszczenia skrobaczką czy szczotką – zanim oczyściłem resztę auta (heh boczne szyby bo przednia też była grzana).
odnośnie m6 – nawet odśnieżenie nie wpływa pozytywnie na odladzanie – dopiero po przejechaniu ok 4-5 km robi się czysta szyba.
może szkło grubsze, może faktycznie masa nie dochodzi (sprawdzę to), a może ograniczono wydajność celowo – zabezpieczenie szyby przed pękaniem i przepalaniem ścieżek...
mam porównanie do różnej klasy aut i niestety jest to jeden z niewielu felerów m6.
aha dodam, że w/w fordzie – po ok 5 minutach automatycznie wyłączało się to grzanie – gdyż faktycznie szyba była już czysta i zaczynało mocno tam grzać – a np w smarcie forfour były dużo grubsze ścieżki – tam grzanie to była błyskawica – nawet na dużych mrozach – i to chwilę po odpaleniu szyba z zewnątrz parowała...
- Od: 13 kwi 2011, 10:12
- Posty: 167
- Skąd: Częstochowa
- Auto: ford cmax
Ja mogę tylko porównywać się do Opla Corsy (moje poprzednie auto). Tam po 3 minutach lód i śnieg spływały bez problemu. Natomiast z Maździe to jakaś porażka z tą szybą. Mam do pracy jakieś 20km i po przejechaniu tej odległości raptem w niektórych miejscach widać, że coś tam delikatnie się odmraża. Na moje oko jednak ta moja szyba tylna ma uszkodzone ogrzewanie.
PS. Z tego co wyczytałem w instrukcji to ogrzewanie szyby tylnej wyłącza się automatycznie po 15 minutach.
PS. Z tego co wyczytałem w instrukcji to ogrzewanie szyby tylnej wyłącza się automatycznie po 15 minutach.
- Od: 26 lip 2011, 10:06
- Posty: 177
- Auto: Mazda 6 Executive '07 GG 2.0 147KM LPG Stag 300 Premium
Mam do pracy jakieś 20km i po przejechaniu tej odległości raptem w niektórych miejscach widać, że coś tam delikatnie się odmraża
no to z pewnością coś jest nie tak...
Natomiast z Maździe to jakaś porażka z tą szybą
Nie w Maździe,tylko w Twojej Maździe
Generalnie ogrzewanie szyby może nie jest jakoś super wydajne,ale z pewnością wystarczające.
Poza tym zbyt szybko też nie może nagrzewać zmrożonej szyby,bo było by ryzyko pęknięcia jej.
Witam
Ostatnio trochę popadało deszczu, potem w nocy był lekki mrozek coś około -1stC przychodzę rano do samochodu, włączam ogrzewanie szyby tylnej i po 2 minutach widzę jak lód się rozpuszcza i woda spływa po szybie. Wcześniej jak były dużo większe mrozy to średnio te ogrzewanie działało. Natomiast teraz problem jest tylko taki, że tylko część szyby jest ogrzewana (zaznaczona na zdjęciu poniżej) – środek jest OK, ale dookoła chyba nic nie grzeje mimo, że linie grzejące są. Ma ktoś jakiś pomysł dlaczego tak się dzieje?

Dla pełniejszego przedstawienia sprawy poniżej wkleiłem kilka zdjęć szyby żebyście wiedzieli o co mi dokładnie chodzi.
Rano godz. 09:00, 0 st.C, delikatny lód i szron na szybie tylnej.
Przed włączeniem ogrzewania tylnej szyby:

3 minuty po włączeniu ogrzewania tylnej szyby:

5 minut po włączeniu ogrzewania tylnej szyby:

10 minut po włączeniu ogrzewania tylnej szyby:

Co o tym sądzicie? U Was jest tak samo? Prawa strona szyby jakby wolniej się podgrzewa. Proszę o opinie w tej kwestii.
Poniżej kilka przydatnych informacji na temat ogrzewania tylnej szyby.
Najczęstsze przyczyny nieprawidłowo działającego lub wcale nie działającego ogrzewania tylnej szyby:
– wadliwy przełącznik w desce rozdzielczej – po włączeniu nie świeci się kontrolka,
– spalony bezpiecznik – jw.
– uszkodzone połączenie kabla zasilającego z szybą, może to być uszkodzenie mechaniczne, na skutek wilgoci np. po praniu samochodu w środku, w wyniku wysokiej temperatury,
– mikrozabrudzenia w paskach grzewczych – mogą się one dostać np. gdy myjemy szybę od środka nieodpowiednim płynem i wycieramy nieodpowiednią szmatką,
– przerwanie pasków grzewczych – jw.
Zjawiska zachodzące w nieprawidłowo działającym ogrzewaniu szyby:
– brak grzania paska – spowodowane jest przerwaniem ścieżki grzejącej na szybie, efekt – brak usuwania szronu wokół danej ścieżki na całej jej długości (1)
– grzanie falowe – przyczyną jest starzenie się ścieżek układu grzewczego, efekt – nierównomierne usuwanie wilgoci lub szronu z szyby wokół jednej ścieżki na całej długości (2)
– grzanie punktowe – jest efektem wtrącenie do ścieżki mikrodrobiny, w tym miejscu powstaje łuk elektryczny, który mocno nagrzewa szkło, skutek – w szybkim tempie w jednym miejscu powstaje ogrzane pole (na zdjęciu tego nie widać)
Mnie zastanawia tylko dlaczego nie ma grzania w polu (3) i (4)?

Metoda sprawdzania poprawności grzania ścieżek (instrukcja str. 781)

Opis w jaki sposób naprawić przerwane ścieżki (instrukcja str. 781)

Ostatnio trochę popadało deszczu, potem w nocy był lekki mrozek coś około -1stC przychodzę rano do samochodu, włączam ogrzewanie szyby tylnej i po 2 minutach widzę jak lód się rozpuszcza i woda spływa po szybie. Wcześniej jak były dużo większe mrozy to średnio te ogrzewanie działało. Natomiast teraz problem jest tylko taki, że tylko część szyby jest ogrzewana (zaznaczona na zdjęciu poniżej) – środek jest OK, ale dookoła chyba nic nie grzeje mimo, że linie grzejące są. Ma ktoś jakiś pomysł dlaczego tak się dzieje?

Dla pełniejszego przedstawienia sprawy poniżej wkleiłem kilka zdjęć szyby żebyście wiedzieli o co mi dokładnie chodzi.
Rano godz. 09:00, 0 st.C, delikatny lód i szron na szybie tylnej.
Przed włączeniem ogrzewania tylnej szyby:

3 minuty po włączeniu ogrzewania tylnej szyby:

5 minut po włączeniu ogrzewania tylnej szyby:

10 minut po włączeniu ogrzewania tylnej szyby:

Co o tym sądzicie? U Was jest tak samo? Prawa strona szyby jakby wolniej się podgrzewa. Proszę o opinie w tej kwestii.
Poniżej kilka przydatnych informacji na temat ogrzewania tylnej szyby.
Najczęstsze przyczyny nieprawidłowo działającego lub wcale nie działającego ogrzewania tylnej szyby:
– wadliwy przełącznik w desce rozdzielczej – po włączeniu nie świeci się kontrolka,
– spalony bezpiecznik – jw.
– uszkodzone połączenie kabla zasilającego z szybą, może to być uszkodzenie mechaniczne, na skutek wilgoci np. po praniu samochodu w środku, w wyniku wysokiej temperatury,
– mikrozabrudzenia w paskach grzewczych – mogą się one dostać np. gdy myjemy szybę od środka nieodpowiednim płynem i wycieramy nieodpowiednią szmatką,
– przerwanie pasków grzewczych – jw.
Zjawiska zachodzące w nieprawidłowo działającym ogrzewaniu szyby:
– brak grzania paska – spowodowane jest przerwaniem ścieżki grzejącej na szybie, efekt – brak usuwania szronu wokół danej ścieżki na całej jej długości (1)
– grzanie falowe – przyczyną jest starzenie się ścieżek układu grzewczego, efekt – nierównomierne usuwanie wilgoci lub szronu z szyby wokół jednej ścieżki na całej długości (2)
– grzanie punktowe – jest efektem wtrącenie do ścieżki mikrodrobiny, w tym miejscu powstaje łuk elektryczny, który mocno nagrzewa szkło, skutek – w szybkim tempie w jednym miejscu powstaje ogrzane pole (na zdjęciu tego nie widać)
Mnie zastanawia tylko dlaczego nie ma grzania w polu (3) i (4)?

Metoda sprawdzania poprawności grzania ścieżek (instrukcja str. 781)

Opis w jaki sposób naprawić przerwane ścieżki (instrukcja str. 781)

- Od: 26 lip 2011, 10:06
- Posty: 177
- Auto: Mazda 6 Executive '07 GG 2.0 147KM LPG Stag 300 Premium
Polega to na zastosowania wyłącznika czasowego. Dlaczego tak jest? Dla oszczędności i bezpieczeństwa. Po załączeniu tego ogrzewania grzeje tylna szyba oraz lusterka, co jednak pożera nieco prądu. Na desce rozdzielczej nie ma żadnej kontrolki, więc wielu ludzi zapomina o wyłączaniu tego. Poza tym, wydłuża to żywotność ogrzewania obu elementów.
Dokładnie
yomex napisał(a):Wszystko jest w porządku, tak to ma działać.
Dokładnie



Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6