Mazda6 GH LF-DE '09 Dynamic FS5A-EL

GL / GJ / GH / GG / GY

Postprzez wumpscut » 7 lis 2016, 11:57

No nieźle, czujniki droższe niż do Mondeo MY2016 <oczy>

Zapasówki nie mam, więc sposób na obejście odpada ;) Wygląda na to, że będę musiał się do niej przyzwyczaić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2016, 16:37
Posty: 629 (6/21)
Skąd: Wieleń nad Notecią
Auto: Mazda 6 GH LF-DE 2.0 Dynamic FS5A-EL '09

Postprzez Weelkoo » 7 lis 2016, 11:59

wumpscut napisał(a):Wygląda na to, że będę musiał się do niej przyzwyczaić.


też to aktualnie przechodzę ;) <spoko>

PS. Dziwi mnie, że nikt nie wpadł na pomysł emulatorów TPMS – nadajnik radiowy emitujący stały sygnał właściwy powiedzmy dla ciśnienia 2,2 bara ;) Cztery takie w schowku i ikonka znika ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2011, 21:48
Posty: 1177 (0/17)
Skąd: Bieruń
Auto: BMW 330e xDrive

Postprzez zelka » 8 lis 2016, 16:14

Przywykniesz. :) Ja już jedną zimę tak przejeździłem i wcale nie wali po oczach w nocy, a po miesiącu zapomnisz, że cokolwiek tam świeci lub tak musi być (niczym jak kontrolka od świateł mijania tylko kolor inny). ;)
Idzie to wyłączyć, bodajże IDS by załatwił sprawę, ale nie jestem do końca pewien. ASO jest w stanie to wykonać (zaiste odpłatnie), ale wtedy po zimie byś musiał znów programować na koła letnie, które masz z czujnikami.

Wniosek prosty – da radę z tym żyć. <ok>
Pozdrawiam
Adrian
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2012, 13:17
Posty: 1109 (1/12)
Skąd: Konin
Auto: Mazda 6 GH L5 '09
Była: Mazda 3 BK LF '04
Mazda 323F 1.8 BG SOHC '90

Postprzez wumpscut » 9 lis 2016, 07:59

Do wszystkiego można przywyknąć :D Nawet do obsługi przedliftowego komputera pokładowego :| Z drugiej strony, codziennie rano startuję ok. 4:15 i robię 100 km, z czego pierwsze 40 km po pustych drogach, bardzo zalesionych, z dużą ilością zwierzyny. Dlatego podświetlenie zegarów i deski mam na minimalnym poziomie, Dodatkowa ikonka która nie podlega ściemnieniu to ostatnie czego potrzebuję ;) Ale zapewne przywyknę, dobrze, że mruga tylko chwilę po odpaleniu auta.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2016, 16:37
Posty: 629 (6/21)
Skąd: Wieleń nad Notecią
Auto: Mazda 6 GH LF-DE 2.0 Dynamic FS5A-EL '09

Postprzez zelka » 9 lis 2016, 12:35

A poliftowy jakoś inaczej się ustawia? Ja to szczerze Ci powiem, że niczego nie zmieniam, szkoda tylko, że nie ma go na środku. Tak to i tak zawsze przestawiam na zegarek, a inna sprawa to telefon wpięty jest w uchwyt i zasłania wszystko. :P
O patrz, nawet nie wiedziałem, że przyciemnianie nie idzie w parze z dodatkami, które widnieją na zegarach.
Pozdrawiam
Adrian
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2012, 13:17
Posty: 1109 (1/12)
Skąd: Konin
Auto: Mazda 6 GH L5 '09
Była: Mazda 3 BK LF '04
Mazda 323F 1.8 BG SOHC '90

Postprzez wumpscut » 9 lis 2016, 12:38

W polifcie łatwiej jest przełączać pomiędzy poszczególnymi wskazaniami. U nas to dwa kliknięcia wstępne (set + strzałka w prawo) i dopiero możesz przełączać – chyba że to u mnie jest coś nie teges ;) Chyba żadna ikonka nie podlega przyciemnianiu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2016, 16:37
Posty: 629 (6/21)
Skąd: Wieleń nad Notecią
Auto: Mazda 6 GH LF-DE 2.0 Dynamic FS5A-EL '09

Postprzez zelka » 9 lis 2016, 20:52

wumpscut napisał(a):U nas to dwa kliknięcia wstępne (set + strzałka w prawo) i dopiero możesz przełączać

Żeby skakać na panelu od lewej do prawej lub odwrotnie? U mnie od razu strzałką przejeżdżam na nawiew/temp czy jakąkolwiek inną wartość, którą da się przestawić. Set wciskam tylko przy resetowaniu średniego zużycia paliwa, albo średniej prędkości.
Pozdrawiam
Adrian
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2012, 13:17
Posty: 1109 (1/12)
Skąd: Konin
Auto: Mazda 6 GH L5 '09
Była: Mazda 3 BK LF '04
Mazda 323F 1.8 BG SOHC '90

Postprzez wumpscut » 10 lis 2016, 08:03

Załóżmy, że mam wyświetlony zegarek. Żeby wyświetlić np. średnią prędkość, muszę nacisnąć SET i strzałkę w prawo i dopiero wtedy mogę przewijać funkcje w komputerze pokładowym. Szybszego sposobu nie znalazłem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2016, 16:37
Posty: 629 (6/21)
Skąd: Wieleń nad Notecią
Auto: Mazda 6 GH LF-DE 2.0 Dynamic FS5A-EL '09

Postprzez zelka » 10 lis 2016, 14:35

Oj to u mnie od razu przejeżdżam strzałką, bez klikania "set" i góra/dół sobie ustawiam co tam chciałbym mieć wyświetlane.
Pozdrawiam
Adrian
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2012, 13:17
Posty: 1109 (1/12)
Skąd: Konin
Auto: Mazda 6 GH L5 '09
Była: Mazda 3 BK LF '04
Mazda 323F 1.8 BG SOHC '90

Postprzez wumpscut » 10 lis 2016, 14:37

Ale mówisz o komputerze pokładowym?

U mnie jak nacisnę strzałkę w lewo, do przechodzę do ustawienia temperatury. Gdy nacisnę strzałkę w prawo, przechodzę do wyboru źródła dźwięku (CD/AM/FM/OFF).

Bez naciśnięcia SET nie przejdę do komputera w ogóle <oczy>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2016, 16:37
Posty: 629 (6/21)
Skąd: Wieleń nad Notecią
Auto: Mazda 6 GH LF-DE 2.0 Dynamic FS5A-EL '09

Postprzez wumpscut » 11 lis 2016, 16:30

A jednak przejdę do kompa używając samych strzałek, ale przy włączonym radiu to minimum pięć naciśnięć :| Wolę zatem mój sposób z dwoma.

W międzyczasie na pokładzie zawitała mata bagażnika. Wybór padł na wyrób polskiej firmy Rezaw-Plast. Jakość nie powala, obrzeże burty wymagało poprawek (docięcia), żeby poprawić dopasowanie. Mata jest lekka, ale sztywna. Nie wygląda pięknie, ale na pewno jednak spełni swoje zadanie.

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2016, 16:37
Posty: 629 (6/21)
Skąd: Wieleń nad Notecią
Auto: Mazda 6 GH LF-DE 2.0 Dynamic FS5A-EL '09

Postprzez zelka » 15 lis 2016, 09:03

wumpscut napisał(a):A jednak przejdę do kompa używając samych strzałek, ale przy włączonym radiu to minimum pięć naciśnięć Wolę zatem mój sposób z dwoma.

Muszę sam to przetestować, bo szczerze powiem zapomniałem.

Mam dywaniki gumowe na zimę tej firmy, budżetowy zakup, ale swoją rolę spełniły poprzedniej zimy. Nie wali gumą w samochodzie, więc jest spoko. :)
Pozdrawiam
Adrian
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2012, 13:17
Posty: 1109 (1/12)
Skąd: Konin
Auto: Mazda 6 GH L5 '09
Była: Mazda 3 BK LF '04
Mazda 323F 1.8 BG SOHC '90

Postprzez wumpscut » 26 lis 2016, 10:32

Zdaje się, że nie wrzucałem zdjęć mojej Mazdy na zimowych kołach.

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Zdjęcia zostały zrobione chwilę po zmianie kół, dlatego felgi i opony jeszcze takie czyste. Miałem zrobić jakąś sesję, ale nie mam za bardzo kiedy, a i pogoda nie sprzyja. Na zimówkach przejechałem już 3 tyś. km (równo 3 tygodnie temu je zakładałem) i pierwsze wrażenia są bardzo pozytywne. Są cichsze niż moje letnie Firestone'y, poprawił się komfort jazdy w stosunku do 18" (zrozumiałe), właściwości jezdne nie uległy wyraźnemu pogorszeniu, spalanie spadło. Czekam na śnieg, żeby sprawdzić jak sprawują się w zimowych warunkach i nie omieszkam podzielić się wrażeniami.



A teraz coś z serii znajdź różnicę :| <rotfl>




Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2016, 16:37
Posty: 629 (6/21)
Skąd: Wieleń nad Notecią
Auto: Mazda 6 GH LF-DE 2.0 Dynamic FS5A-EL '09

Postprzez zelka » 26 lis 2016, 12:22

Zwracam honor o tym jak rozmawialiśmy kto ma bardziej brudne auto. :D
Pozdrawiam
Adrian
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2012, 13:17
Posty: 1109 (1/12)
Skąd: Konin
Auto: Mazda 6 GH L5 '09
Była: Mazda 3 BK LF '04
Mazda 323F 1.8 BG SOHC '90

Postprzez wumpscut » 28 lis 2016, 10:17

zelka napisał(a):Zwracam honor o tym jak rozmawialiśmy kto ma bardziej brudne auto. :D


<nie powiem>



W weekend podziałałem trochę przy aucie, a zacząłem tak:

Obrazek

Nie działało mi podgrzewanie fotela kierowcy i na początku trochę to zignorowałem, ale z czasem zaczęła mnie męczyć świadomość, że mam coś niesprawnego w samochodzie no i rano czasem fajnie podgrzać lekko 4 litery. Jako, że nie grzał cały fotel, a diodki na włączniku działały a bezpiecznik był cały (fotel pasażera grzał), to posprawdzałem czy do fotela prawidłowo dochodzi zasilanie. Wszystkie napięcia były ok, natomiast pomiar rezystancji maty wskazywał na jej uszkodzenie. Wymontowałem fotel i zabrałem się za rozbieranie.

Obrazek

Okazało się to łatwiejsze niż się spodziewałem. Znalazłem miejsce połączenia mat na siedzisku i oparciu a kolejne pomiary pozwoliły stwierdzić, że winna jest mata na siedzisku, więc zdjąłem z niego tapicerkę i zobaczyłem to:

Obrazek

Wszystko stało się jasne.

Obrazek

Obrazek

Naprawa zajęła całe 2 minuty :D Trochę czasu zeszło na "szycie" tapicerki do stelaża, bo była przymocowana drutem, który musiałem rozciąć, żeby ją zdjąć. Trytytki są jednak nieocenione :D

Obrazek

Fotel złożony, nie została mi żadna śrubka, po tapicerce nie widać, że była demontowana. I co najważniejsze – fotel grzeje, zarówno siedzisko, jak i oparcie. Satysfakcja z własnoręcznie wykonanej naprawy – bezcenna ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2016, 16:37
Posty: 629 (6/21)
Skąd: Wieleń nad Notecią
Auto: Mazda 6 GH LF-DE 2.0 Dynamic FS5A-EL '09

Postprzez Geniek » 28 lis 2016, 11:16

No i gratki z samodzielnie przeprowadzonej naprawy. A i tyłek może teraz odpocząć w cieple :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2014, 16:16
Posty: 631 (1/4)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda GH 2l/AT 2010

Postprzez kondzix07 » 28 lis 2016, 14:10

Kurcze kombi mają coś w sobie... Takie "coś", że bardziej mi się podobają niż sedany czy hb :D Ładna sztuka <spoko> <serduszka>

Pytanko – jak zamocowałeś subwoofer w bagażniku po montażu LPG? Rzepy, haczyki czy jakiś inny patent?
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2013, 20:51
Posty: 31
Skąd: Płock

Postprzez wumpscut » 28 lis 2016, 14:19

Dzięki ;) Szukałem kombi z przyczyn praktycznych i się udało :)

Co do suba, to wnęka boczka bagaznika jest wycięta w taki sposób, że sama przytrzymuje subwoofer. Można powiedzieć, że jest wepchnięty na wcisk ;) Jak do tej pory od ładnych kilku tyś. km nie przesunął się ani o milimetr, więc patent się sprawdza.

Choć nie tak miało być... Poświęciłem sporo czasu na zrobienie obudowy subwoofera na wymiar, pod tą wnękę i udało mi się to zrobić naprawdę estetycznie (wyglądało to w zasadzie na fabryczne rozwiązanie), jednak z nieznanych mi przyczyn subwoofer z owej obudowie nie był w ogóle słyszalny :( Nie każdy mod się udaje...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2016, 16:37
Posty: 629 (6/21)
Skąd: Wieleń nad Notecią
Auto: Mazda 6 GH LF-DE 2.0 Dynamic FS5A-EL '09

Postprzez kondzix07 » 28 lis 2016, 15:53

Ahhh no i kolejny powód, dla którego kombi górą :D u mnie ktoś to rozwiązał w ten sposób, że na subie są rzepy a ponadto od góry jest ograniczony taką klamrą. Problem w tym, że ani jedno ani drugie nie zdaje egzaminu :/ rzepy nie trzymają zbyt mocno a sam sub wysuwa się spod klamry. Pozostaje mi szukać rozwiązań dalej <oczy>
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2013, 20:51
Posty: 31
Skąd: Płock

Postprzez wumpscut » 8 gru 2016, 09:53

Spy photo:

Obrazek

W sobotę montaż w aucie :> Może ktoś zgadnie do czego to ma służyć <oczko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2016, 16:37
Posty: 629 (6/21)
Skąd: Wieleń nad Notecią
Auto: Mazda 6 GH LF-DE 2.0 Dynamic FS5A-EL '09

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy