[POMOCY] z układem chłodzącym

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Kaczus1984 » 15 cze 2006, 22:42

MAM MAZDĘ MX-3


MAM PYTANKO Z UKLADEM CHLODZENIA BO NIECHCA MI SIE ZALACZYC WENTYLATORY. I NIEWIEM W CZYM TKWI PROBLEM BO BEZPIECZNIKI SA OK.
SA JAKIES CZUJNIKI KTURE POWINNY JE ZALANCZAC I W KTÓRYCH MIEJSCACH ONE SA. WSZYSKO ZACZELO SIE OD PEKNIETEGO WEZA OD CHLODNICY I SIE ZAGOTOWAL.
Ostatnio edytowano 19 cze 2006, 13:04 przez Kaczus1984, łącznie edytowano 2 razy
Początkujący
 
Od: 15 cze 2006, 22:34
Posty: 7
Skąd: Ocieszyn
Auto: mazda Mx-3 1.6 16V '95 LPG

Postprzez Kaczus1984 » 15 cze 2006, 22:52

Płyn jest uzupełniony.układ też odpowietrzony.
Początkujący
 
Od: 15 cze 2006, 22:34
Posty: 7
Skąd: Ocieszyn
Auto: mazda Mx-3 1.6 16V '95 LPG

Postprzez Kaczus1984 » 15 cze 2006, 23:12

wentylatory działają na krutko czyli są sprawne.
potrzebuję info dotyczące czy znajduje się tam jakiś czujnik i w którym miejscu on jest?
Początkujący
 
Od: 15 cze 2006, 22:34
Posty: 7
Skąd: Ocieszyn
Auto: mazda Mx-3 1.6 16V '95 LPG

Postprzez MAXX » 15 cze 2006, 23:15

a dlaczego uwarzasz żę nie chcą sięwłanczać ? może wcale nie powinnyc sie włanczać i poprostu byłeś przyzwyczajony do innego samochodu gdzie się włanczały częściej ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2004, 15:59
Posty: 219
Skąd: średniej wielkości
Auto: Nissan Primera 2.0 GT SR20DEH

Postprzez Kaczus1984 » 15 cze 2006, 23:17

silnik się zagotował a wętylatory nic
Początkujący
 
Od: 15 cze 2006, 22:34
Posty: 7
Skąd: Ocieszyn
Auto: mazda Mx-3 1.6 16V '95 LPG

Postprzez Kaczus1984 » 16 cze 2006, 00:00

wąż pękł bo się one nie załączyły.
Początkujący
 
Od: 15 cze 2006, 22:34
Posty: 7
Skąd: Ocieszyn
Auto: mazda Mx-3 1.6 16V '95 LPG

Postprzez brii » 16 cze 2006, 08:03

Kaczus1984 napisał(a):wąż pękł bo się one nie załączyły.

baaaaaardzo wątpliwe
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez P0L4K » 16 cze 2006, 10:09

popraw temat zgodnie z regulaminem albo kosz
Główno-dowodzący LOŻY VIP'ów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2004, 12:23
Posty: 1124
Skąd: Warszawa
Auto: Passat B7

Postprzez ravo » 16 cze 2006, 10:13

brii napisał(a):baaaaaardzo wątpliwe

a ja uwazam, ze nie. pozycz od kogos korek do chlodnicy i sprawdz na innym i daj znac co i jak
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez siwy_dymek » 16 cze 2006, 10:31

Kaczus1984 napisał(a):MAM PYTANKO Z UKLADEM CHLODZENIA BO NIECHCA MI SIE ZALACZYC WENTYLATORY.


A temperatura przekracza temp. normalna pracy silnika?? Czy jest w normie? Jka jets w normie to wiatrak
nie ma po co sie wlaczac

Kaczus1984 napisał(a):silnik się zagotował a wętylatory nic
-do termostatu moglo sie dostac powietrze, wtedy nie dzialala nan iego podwyzszona temperatura wiec nie bylo sygnalu dla wentylarora (o ile sien ie myle termostat wlasnie takze wentylatorem zawiaduje...)


ravo napisał(a):pozycz od kogos korek do chlodnicy i sprawdz na innym

a co ma korek od chlodnicy, jak przeciez napisal ze uklad nei jest zapowietrzony?
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 17:29
Posty: 608

Postprzez ravo » 16 cze 2006, 11:07

a co ma korek od chlodnicy, jak przeciez napisal ze uklad nei jest zapowietrzony?

bardzo duzo :) wiem co mowie :)
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez Dethar » 18 cze 2006, 23:45

U mnie winny za nie zalaczanie sie wentylatora gdy silnik sie przegrzewal byl przekaznik... ktory skorodowal i nadawal sie tylko do wymiany, teraz smiga wszystko jak trzeba :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2005, 22:50
Posty: 138
Skąd: Festung Breslau / Warsaw
Auto: MX-3 1.8 V6 '94

Postprzez artus » 19 cze 2006, 21:26

Kaczuś podaj więcej danych, takich jak :
– który wąż ( dolotowy do chłodnicy, czy wylotowy)
– czy działa (załącza) czujnik temp. na chłodnicy
– jak chodzi silnik czy chłodnica i dolny wąż są ciepłe
– prawidłowość działania przekaźnika.
Przyczyn pęknięcia węża może być wiele : od żle działającego termostatu (brak płynności działania – zacinanie się), przerwa w obwodzie elektrycznym sterowania wentylatorem, poprzez padnięcie czujnika temp. w chłodnicy, po zwykłą złośliwość rzeczy martwych.
Podaj jeszcze w jakich okolicznościach pękł wąż : jazda miejska, niskie loty i zwolnienie.
ZSW M926 MAZDA MX-3
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2004, 23:24
Posty: 152
Skąd: Świnoujście
Auto: Mazda MX-3 1.6

Postprzez Kaczus1984 » 19 cze 2006, 23:31

stałem w korku.mam instalację gazową i ten wąż idzie od mieszalnika do nagrzewnicy.czujnik temp działa,węże są ciepłe.nie jestem pewien co do przekażników bo były zaśniedziałe ale je wyczyściłem.
oriętujesz się gdzie jest czujnik od wentylatorów czy może są tylko przekażniki.
pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 15 cze 2006, 22:34
Posty: 7
Skąd: Ocieszyn
Auto: mazda Mx-3 1.6 16V '95 LPG

Postprzez toady » 19 cze 2006, 23:53

Wez sobie odszukaj jakis post GofNet'a a potem zagladnij do jego stopki. Jak juz sciagniejsz to rozpakuj.
Potem dla wlasnego dobra uzupelnij swoj profil, tak jak ktos Ci sugerowal, choc wyglada, ze Cie to nie ruszyło. Jak juz bedziemy wiedzieli jakie masz auto i silnik to Ci moze ktos powie, gdzie masz jaki czujnik.
Sorki, ale nie oczekuj od nas telepatii...

Jesli masz silnik 1.6i B6 to sciagnij ksiazke do Mazdy 323F BG '91-'94 (znajdziesz w tym, co sobie rozpakujesz). Silniki sa w tych autach identyczne. Tam zobaczysz wszsytkie zdjecia silnika i umiejscowienie czujnikow.

Swoja drogą, masz niemłode auto, ze 12-13 lat juz bedzie mialo, wiec najwyszy czas poszukac jakiejs ksiazki o silniku i samochodzie. Majatku nie kosztuje – jesli sie nie przyda to ok, good for you, ale jak sie cos zepsuje to bedziesz mial jak znalazł.
Michal
____________________________________________
jest: srebrna 323F BJ 2.0 DITD 2002
byla: czerwona 323F BG 1.6 16V 1991
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2005, 14:53
Posty: 175
Skąd: Kraków
Auto: 323F BJ DITD '02

Postprzez carlo80 » 22 cze 2006, 15:06

bezpiecznik do wentylatora jest dobry ? w takim razie sprawdz czujnik wlacznika wentylatora, jest na pewno nad termostatem, [ pewnie przy rurze biegnacej z chlodnicy do silnika ]. Odlacz wtyczke z czujnika, odpal silnik i podlacz wtyczke na krotko z masa ( omijajac czujnik tym samym ) – jesli nie kreci to znaczy ze czujnik wentylatora .
Wiem bo sam to mialem i tak to stwierdzilem u siebie.
Mam nadzieje ze pomoglem.

pozdrawiam
rada : zamiast dzielić , mnóż przez odwrotność
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2006, 23:32
Posty: 129
Skąd: wrocław
Auto: BMW 318Ti Compact '98r [140KM]

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323