Czateria...cd

Coś dla zabicia czasu – zjawiska śmieszne i ciekawe.

Postprzez Krzemol » 2 lis 2016, 21:07

brii napisał(a):Są silniki, które przy przebiegu 50 000km piją litr na 1000

Swift brał pod koniec żywota prawie 1l/1000km smoły 20W50 <rotfl> . O dziwo bez problemu z tą galaretą zawsze w zimę odpalał, a wszyscy mnie straszyli :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2010, 23:11
Posty: 1571 (268/86)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde 1.75 TBi 280KM '11r

Postprzez Neonixos666 » 2 lis 2016, 21:27

Ma ktoś doświadczenie z camperami? potrzebuje informacji odnoście instalacji 230/12V.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Gib » 2 lis 2016, 22:14

Ja mam, wyprzedzam jak tylko zobaczę....
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez rafik89 » 2 lis 2016, 22:29

Xenocyd napisał(a):Serio mam wyciągać aku celem wymiany takiej żaróweczki? Czy mam jakieś dziecko porwać i ono tam zmieści rękę?


:P w sobotę wymieniałem u siebie postojówki z przodu. Też trzeba było wyjąć akumulator po lewej stronie by był dostęp do otworu w lampie, w którym to otworze jest oprawka z żarówką. Otwór strasznie mały, ledwo 2 palce idzie włożyć. A oprawka nie jest zaraz na początku otworu tylko trochę dalej i do tego pod pewnym kątem względem osi otworu. Masakra jakaś. Po prawej stronie jeszcze gorzej, zaraz za lampą jest zbiornik oleju od zawieszenia i nie bardzo da się go zdemontować. Udało się wygrać tą nierówną walkę, ale zeszło na nią więcej czasu niż na zmianę kół w 2 autach. Durna UE wymyśla dyrektywy jaką krzywiznę musi mieć banan, by mógł być sprzedawany na jej terenie, a nie wprowadzą przepisu, by jakąkolwiek żarówkę dało się wymienić na postoju w 5 min bez żadnych narzędzi i bez konieczności wyjmowania lampy/demontowania czegokolwiek.
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2010, 23:17
Posty: 342 (0/8)
Skąd: wrocław, czasem krotoszyn
Auto: Citroen C5 1.6 HDi, 2006 rok

Postprzez Neonixos666 » 2 lis 2016, 22:38

w Ducato odkręcam chyba dwie śruby do tego odłączam wtyczkę i lampa w ręku, robię co chce bez spiny o poobdzierane palce czyli da się zaprojektować żeby było łatwo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez JohnnyB » 2 lis 2016, 22:40

Zrobili to. W nowych autach masz mieć możliwość wymiany samodzielnie oświetlenia. Niestety jest jeszcze ten przejściowy okres, gdzie jest problem.....

Teraz u mnie wyciąga się lampę....w sumie [tiiit] patent, po odpięciu lampy wyjęci bolców lampa może sprawnie zrobić bęc.......ponad 1kPLN w plecy :). Trzeba uważać :).

Kurdę, podjąłem się dostarczenia sprzętu dla jednego klienta.....żeby zarobić 2kPLN trzeba wyłożyć 10kPLN.....eh....aczkolwiek to i tak całkiem sensowna marża jak na sprzęt telco......
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Postprzez Gib » 2 lis 2016, 23:07

No no 2-2 :)

Dopisano 02 lis 2016 23:24:

poprawka 3:2 :)
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t


Postprzez Gib » 2 lis 2016, 23:27

Minuta szczęścia....Nie mogę złego słowa powiedzieć o postawie Legii w tym meczu, wielki szacunek.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez loockas » 2 lis 2016, 23:40

To chyba jakiś mecz okręgówki, bo na trybunach ludzi nie było :P
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez JohnnyB » 2 lis 2016, 23:42

Leśnodorski powinien zamknąć trybuny, tak Legia już dawno miałaby nie zagrożonego lidera.....
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Postprzez Neonixos666 » 2 lis 2016, 23:46

W sumie jak ciągle są rozróby a przy pustych trybunach lepiej grają to ma to sens :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Dominator » 2 lis 2016, 23:50

Wreszcie Ci kopacze nie stracili miljona bramek hahaha
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4920 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez Neonixos666 » 2 lis 2016, 23:54

Nie było tak źle, gra czasem się układała ale brakowało precyzji i wyczucia w podaniach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez sq2jul » 2 lis 2016, 23:57

Myślę, że można być więcej niż zadowolonym. Legia zremisowała z jednym z klubów ze ścisłej, światowej czołówki! :) I to w chyba w dosyć (z tego co oglądałem) niezłym stylu.
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez Neonixos666 » 3 lis 2016, 00:04

To nie Legia zremisowała z Realem tylko Real z Legią bo mieli już w oczach te tytuły gazet po porażce <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez onyx » 3 lis 2016, 00:29

Bimbak napisał(a):
onyx napisał(a):Jacobs, jak zrozumiesz jaka różnica jest pomiędzy linearną sprężyną a progresywną oraz jaki ma wpływ regulacja odbicia/dobicia to i zrozumiesz jaka różnica jest między b12 a Ohlinsem ;) Jak dla Ciebie auto ma zwłaszcza lepiej wyglądać i nie stać jak koza to zrozumiałe że b12 jest dla Ciebie. Ale Bimbo mi się zdaje, że ma zamiar też wykorzystywać pozostałe walory auta – poza oczywistym pussy magnetem ;)

Bimbo idź w Ohlinsa albo w MS'a, generalnie jakiś zawias one-way. Bo jak przekombinujesz to stracisz lata na jego poprawne ustawienie :)


Tak szczerze to sam jeszcze nie wiem co mam zamiar z tym autem zrobić. Mam jakąś tam wizję jak bym chciał żeby wyglądała, ale nadal nie wiem jak ją chce użytkować. Wiem co mi się nie podoba w prowadzeniu i to jest pierwszym problemem który chciałbym zaadresować. Rozumiem co chcieli zrobić inżynierowie Mazdy, ale dla mnie to kiszka i już wiem dlaczego dziennikarze motoryzacyjni tak bardzo nie lubią NCka. W rykach mówiłem, że brakuje mi mocy ... i trochę brakuje, ale chyba zostawię jak jest. Co prawda gazem nie idzie zbyt wiele zrobić. Poza 1 i 2 biegiem, co najwyżej usadzić lekko tył w zakręcie i wszystko jest takie zero-jedynkowe, ale ślizga się to łatwo i na razie mam zabawę ... niestety głównie w mieście (to nie kotlina kłodzka).
Co do MSa, to kilka egzemplarzy miało problem z pękającymi tłoczyskami w tylnych amorach i to zanim dokulały 10 tys. mil. Trochę mnie to zniechęciło do nich. Dodatkowo porównania z krytykowanymi w innych autach gwintami od Megane Racing przekreśliły je w moich oczach definitywnie. Jest jeszcze B16 ale tutaj użytkownicy z Niemiec odradzają je na drogę – typowo torowy gwint. Pozostaje praktycznie Ebayowy chiński shit i KW w cenie Ohlinsa (lol) ... ewentualnie uniwersalny chiński shit plus revalving ... ale kto mi to w PL ogarnie? Generalnie nie chcąc niczego spaprać Ohlins wydaje się cenową okazją ... jednak powrót na ziemie i zestawienie tego z kosztem Prokita plus regeneracja i ewentualna "poprawa" B6-ek dają nagle fundusze na komplet aluminiowych wielotłoczków ... i choć nie czuję żeby hamulcom brakowało skuteczności (pewnie przez kiepskie już opony) to na pewno brakuje im dozowalności i feedbacku. Mazda chyba robi najgorsze hamulce na tej planecie bo służbowa Octavia jest lepsza pod tym względem.
NC to taka trochę sportowa księżniczka, którą ojciec zesłał na ulice jak do gułagu i kazał prawić komplementy nawet najsłabszym kierowcom. Trzeba ją tylko odczarować i uwolnić bo to na grzeczną panią domu jest zbyt surowe, grubiańskie. A ta chromowana ramka to pasuje jak kokarda bokserce. To nie jest ładne auto, więc po co się było wysilać?


Zaciskami wiele dozowalności nie poprawisz – prędzej średnicą pompki w zestawie z odpowiednio dobranym serwem. Zaciskiem prędzej wpłyniesz na balans, jeżeli dodatkowo pójdziesz w większą średnicę bo dozowalność się sporo nie zmieni przy przejściu na choćby 4-tłoczek. W aucie w stosunku do moto te zmiany nie są tak wyczuwalne.
Wracając do księżniczki i jej koślawych goleni :P To NC'ek w kwestii wyboru nie różni się sporo od innych aut. Idąc w b6/b8 + spring poprawisz niewiele, ale będzie już to odczuwalne – jeżeli auto głównie ma służyć do jazdy na co dzień, a tylko 10% ciśnięcie grubsze to będziesz zadowolony. W przeciwnym razie będziesz trochę zawiedziony. Na chińskie gwinty patrzę mega sceptycznie – parametry pomiędzy egzemplarzami mogą sporo odbiegać. Mało kto jest to w stanie zweryfikować. Ładnie wyglądają, błyszczą się, mają napompowany marketing, wszyscy o nich pieją że takie są super i wszystkie gwiazdy tego używają – włącznie z Dodą i Pirógiem ;) Najciekawsze, że nikt nie ma do niczego innego markowego porównania :P
Revalvu w Polsce tego sprzętu nie zrobią, ba nawet w BC racing revalve w Europie nie istnieje... a to chyba oprócz Meister'a jedyny wschodni wyrób wart rozważenia. Jeżeli revalv'u nie robią to i o serwisie na poziomie Bilsteina można zapomnieć. Topowe chinole są o tylko 10% tańsze od Ohlinsa. IMHO nie warto się w to pchać.
Z KW do Ciebie sensownie wypada V3, ale to też praktycznie finansowo tyle co Ohlins. Feedback Ohlinsa lepszy i sama konstrukcja amora ciekawsza.
Ja bym szczerze chciał żeby do mnie był dostępny taki Ohlins :) bym się długo nie zastanawiał. Na tę chwilę zadecydowałem, że będę robił custom gwint ze względu na brak kompleksowego rozwiązania dedykowanego i szczerze zazdroszczę Ci możliwości rozterek i dumania pt. "co wybrać" :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez Grzyby » 3 lis 2016, 03:21

Nie wiem skąd u Was takie ceny za wymianę oleju...
Szóstką jeździłem .... do ASO. Koszt – 300-320zł, zalecana Dexelia i ori filtr.
Dacią jeżdżę do ASO – nie pamietam ile wołają ale tyle, że samemu szkoda czasu. Ostatnio widziałem na ASO reklamę, że w Renault starszym niż 4 lata wymiana oleju i filtra od 199zł....
W nowych bodajże 390zł (razem z przeglądem).
Toyota bierze 400zł.
W Skodzie wymiana oleju w 1.2 TSI to ... 199zł (info z października).
Johnny, coś kitujesz z tymi cenami w Volvo albo Cię tam nie lubią. Znajoma jeździ S60 D3 (?) w automacie od dobrych kilku lat i zawsze jeździ do ASO – na pewno nie płaci więcej niż 600-800zł z przeglądem (faktycznie najdrożej ale do 1200 trochę brakuje)...

Michał, pytałeś w jednym ASO czy w kilku?
Zadzwoń np. gdzieś pod Warszawę z ciekawości. Obstawiam że cena będzie duuużo niższa.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez JohnnyB » 3 lis 2016, 06:42

Tak mi powiedzieli w Euroserwisie. Olej i filtr z wymiana 1100 netto. Wiekszy przeglad to chyba 1600. Nie pytalem juz wiecej ;).

Ceny w Swietokrzyskim bajka. Nic tylko serwisowac auta pogwarancji. Ford tez mial taka promocje. Wymiana olej filtr 250 brutto. Kolega chyba tak mustanga serwisowal. Ale to byla promocja dla uzywanyxch. Nowy Focus to 500 pln byl minimum chyba.
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Postprzez loockas » 3 lis 2016, 09:03

Właśnie... olej w ibizie musiałbym niedługo zmienić. Ma rok i zrobione ze 3kkm :P Przeciągnę jeszcze trochę :)
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości

Moderator

Moderatorzy Hyde Park