Słaby silnik

Postprzez Regman » 24 paź 2016, 22:38

Witam.
Od dluzszego czasu moja mazda 2.0 diesel 136 jest bardzo slaba.
Jak jade I trzymam gaz w jednej pozycji to raz ma takiego kopa ze idzie jak burza ale to tylko przez sekunde I znow jest slaba.
Dodam jeszcze ze dymi mi z tumika na czarno.

Ktos moze wie co to za przyczyna slabego silnika lub ktos tak mial ?
Początkujący
 
Od: 6 paź 2015, 17:41
Posty: 19
Auto: Mazda 6 2.0 TD

Postprzez drx8 » 25 paź 2016, 07:57

Może EGR.
Forumowicz
 
Od: 11 paź 2015, 00:31
Posty: 168 (0/5)
Skąd: CK
Auto: Mazda 6 GG Liftback
2.0MZR-CD 136KM
2004r. RF5C

Postprzez iparts » 25 paź 2016, 10:29

Na początek podepnij pod komputer diagnostyczny i sprawdź czy nie ma żadnych błędów. Bardzo możliwe że może to być EGR, ale może też być np zatkany wtryskiwacz.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 5 sie 2014, 13:50
Posty: 324 (1/5)
Skąd: Warszawa
Auto: CX-9 TB 3.7L 277KM

Postprzez Regman » 25 paź 2016, 11:24

A jak wyczyscic dokladnie ten egr ?
Raz juz go czyscilem ale nie wiem czy dobrze bo nic sie nie zmienilo.
Wczoraj jeszcze czytalem cos o IC ,ze jak jest pekniety to nie ma dobrej kompresji czy cos I silnik jest slabszy. Wczoraj zajrzalem do niego I jest szczelina na nim (na dole) pozatym jest caly w blocie.
Z tego cp wczoraj tez czytalem to czesta usterka tych mazd to podkladki pod wtryskami, moja mazda ma juz przejechane 330 tys. Km I chyba nie byly jeszcze wymieniane.
Początkujący
 
Od: 6 paź 2015, 17:41
Posty: 19
Auto: Mazda 6 2.0 TD

Postprzez laba » 25 paź 2016, 11:35

Jak Ic jest pęknięty od dołu czy gdzieś to napewno nie służy mu to i przez to moc tracisz. Podkładki? Łatwo sprawdzić, zagrzej silnik i odkręć na odpalonym silniku korek wlewu oleju. Zobacz czy wali dymem i nie rzyga olejem, najlepiej białą kartkę nadstaw.

Najpierw zrób IC jeśli jest pęknięty(wymiana/spawanie/klejenie) Tak jak piszą podłącz pod kompa i zobacz czy nie rzuca błędami. Egr też możesz przeczyscic bo to maks godzina roboty
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2014, 19:14
Posty: 255 (0/4)
Skąd: Opolskie
Auto: Mazda 6 GY RF-5C 121KM '03
Mazda 6 GJ 2.0B 165km '13

Postprzez Regman » 25 paź 2016, 12:33

Kiedyś mi lecial dym z korka wlewu oleju, ale teraz juz nie leci jakos samo to ustalo.
Co do tryskajacego oleju to na bialej kartce sa taki malutkie znaki oleju :
Załączniki
1.jpg
Początkujący
 
Od: 6 paź 2015, 17:41
Posty: 19
Auto: Mazda 6 2.0 TD

Postprzez laba » 26 paź 2016, 10:54

Proponuje jak najszybciej podnieść auto, ściągnąć miskę olejową i zobaczyć jak wygląda smok (tzn. sitko) bo może być nieźle zaklejone przez nagar jak nikt tam nie zaglądał X czasu. Skutki to może mieć tragiczne dla silnika.

Tu masz film o czyszczeniu egr
https://www.youtube.com/watch?v=baxWK6WpaJw
Najważniejsze to nie zamoczyć góry gdzie masz gruche. Resztę moczysz i ściągasz nagar. Najlepiej też śrubokrętem otworzyć grzybka i te gniazdo też wyczyścić
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2014, 19:14
Posty: 255 (0/4)
Skąd: Opolskie
Auto: Mazda 6 GY RF-5C 121KM '03
Mazda 6 GJ 2.0B 165km '13

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6