Mazda3 1.6 Pb, 2008, (allegro: 6554780244), 23.900 zl, Ostrów Mazowiecka.

Tutaj zadajemy pytania na temat opinii o konkretnych egzemplarzach.

Postprzez świerzak » 25 paź 2016, 19:09

Cześć,
na wstępie dodam, że nigdy nie kupowałem samochodu. Auto ma być dla Żony na dojazdy do pracy.
Zapoznałem się już z vademecum i poradnikiem. Wyszukiwarka na forum nie znalazła wątku o tym aucie.
Sprawdziłem w serwisie przebiegi po VIN- zdają się ok.
VIN JMZBK14Z281702852

ogłoszenie, na które chciałbym abyście spojrzeli fachowym okiem:

http://allegro.pl/show_item.php?item=6554780244

w załączniku wrzucam raport z serwisu.

z góry dziękuję za pomoc i Wasze sugestie na temat tego auta.

Ola i Michał

edit: usunąłem z posta plik DSR bo podobno nie można go udostępniać
Ostatnio edytowano 26 paź 2016, 18:02 przez świerzak, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 25 paź 2016, 18:41
Posty: 16
Auto: Mazda3 BK 1.6 benz 2008r

Postprzez e-tomek » 25 paź 2016, 20:06

Zobacz pozostałe aukcje tego sprzedającego, w każdej ma (nawet 11-letnia Astra):

"Autko świeżo sprowadzone z Niemiec, kupione od pierwszego właściciela. Gorąco polecam i zapraszam na jazdę próbną!!!"
... kopiuj – wklej.

Dzisiaj sprawdzałem dla kogoś 508-kę, też było napisane, że od pierwszego właściciela, okazało się, że było ich 4.

Nie mówię, że nie był 1 ... ale trochę średnia sprawa takie kopiowanie opisu.

A samochód będziesz sprawdzał z mechanikiem? Miernik grubości lakieru jest?
Forumowicz
 
Od: 8 gru 2012, 17:03
Posty: 1213 (2/27)
Auto: Mazda 6 2018

Postprzez świerzak » 25 paź 2016, 20:49

To prawda, zwróciłem na to uwagę. Niestety nie mam nikogo znajomego kto by się pojechać ze mną. Miernik zakupię- to chyba nie jest duzy wydatek.
Zamierzam krok po kroku sprawdzić rzeczy, o których jeden z Forumowiczów pisał w vademecum a potem pewnie wypadałoby podjechać gdzieś do warsztatu i sprawdzić pozostałe rzeczy.

Przepraszam za głupie pytanie ale jak sprawdzić ile auto miało właścicieli?

pozdrawiam
Ostatnio edytowano 26 paź 2016, 07:14 przez świerzak, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 25 paź 2016, 18:41
Posty: 16
Auto: Mazda3 BK 1.6 benz 2008r

Postprzez e-tomek » 25 paź 2016, 21:36

Nie siedzę za bardzo w tych z Niemiec, ale coś tam w Briefie chyba widnieje, ale to polecam poszperać w internecie, może będą jakieś bardziej konkretne informacje.
Dla aut z Danii można sprawdzić praktycznie wszystko.

Ja mam miernik od nich – Prodig Tech, w sumie mam jeden z droższych (GL-6XL ... polecam, naprawdę dobry sprzęt, bardzo czytelny), ale pewnie te tańsze też dają radę:
http://www.mierniki-lakieru.pl/
chociaż kwota 100 zł przy budżecie na auto ponad 20 000 zł nie powinna robić różnicy.

Polecam jeszcze skaner diagnostyczny:
http://viaken.eu/pl/skaner-v-scan-obd2- ... d2-pl.html
tutaj fajny odcinek o skanerach:
http://player.pl/programy-online/101-na ... ?atpl#play
Forumowicz
 
Od: 8 gru 2012, 17:03
Posty: 1213 (2/27)
Auto: Mazda 6 2018

Postprzez świerzak » 26 paź 2016, 07:17

Super, dziękuję za rekomendację.

Czy opłaca się np zabrać rzeczoznawcę z PZ MOt;u na oględziny? A może wysłać go samego niech sprawdzi?

Jaka jest "dobra praktyka" przeglądów w warsztatach? Czy sprzedawcy pozwalają jechać samemu tym samochodem do warsztatu na kilka godzin i wrócić? Czy jedzie się razem?

Jakieś polecane warsztaty w okolicach Ostrów Mazowieckiej/Wyszkowa?
Początkujący
 
Od: 25 paź 2016, 18:41
Posty: 16
Auto: Mazda3 BK 1.6 benz 2008r

Postprzez talk_about85 » 26 paź 2016, 14:53

Wolalbym takiego rzeczoznawce niz jakis warsztat ktory moze miec uklady ze sprzedajacym a jak nawet nie uklady to pusci mu oko i taki mechanik od razu bedzie wiedzial o co chodzi. Pozniej odpali mu stowe czy dwie i kazdy bedzie zadowolony pewnie oprocz Ciebie. Odpowiadajac dalej radzilbym byc przy ogledzinach z rzeczoznawca. Zawsze to mozna o cos podpytac. Nikt Ci nie da samochodu zebys jechal nim sam nam ogledziny. Pomijam fakt ze w wiekszosci przypadkow nie mozna poruszac sie po drogach samochodami sprowadzonymi. Ogledziny na warsztacie nie trwaja dluzej niz godzine. Dodam jeszcze ze zapytaj sprzedawcy jak urochomic tempomat w tym egzemplarzu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2010, 23:59
Posty: 1123 (0/12)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda3 BK HB 1.6 MZ-CD 2007

Postprzez AndrzejCarpasja » 28 paź 2016, 16:02

Czy na pewno to auto jest z Niemiec( nie kwestionuję skąd przyjechało i gdzie była ostatnia rejestracja).
Bez DSC i z Niemiec? To troszkę dziwne. A nie jeździło w Holandii wcześniej, lub w Belgii albo Danii?
Szukasz dobrego i sprawdzonego samochodu? Dobrze trafiłeś!
http://www.carpasja.com +48 662 04 96 98 andrzej@carpasja.com
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2011, 21:22
Posty: 254 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BF GTX 4x4 1,6 T 140 KM 1988 r
Subaru WRX STI 1998 300 KM

Postprzez e-tomek » 28 paź 2016, 18:24

W Danii nie, sprawdzałem.

Miałem fajny dekoder dla Mazd, pokazywał też rynek, na który auto było przeznaczone, ale się chyba obraził i już nie działa, szkoda, bo był naprawdę świetny.
Forumowicz
 
Od: 8 gru 2012, 17:03
Posty: 1213 (2/27)
Auto: Mazda 6 2018

Postprzez kulisz » 28 paź 2016, 22:27

Forumowicz
 
Od: 2 maja 2016, 22:07
Posty: 132 (1/7)
Skąd: Małopolska
Auto: Była: Mazda 3 BK 1.6 Z6 105KM 2006 Galaxy Grey
Jest Mazda 3 BP 2.0 122HP 2019 Crystal Soul Red oraz Mazda 2 DJ 1.5 90HP 2018 Soul Red

Postprzez świerzak » 29 paź 2016, 14:35

Cześć, auto jest z Francji, wypis z bazy Mazdy to pokazał.
Dzisiaj byliśmy obejrzeć.

Podsumowanie z oględzin:
– pierwsza rejestracja w 06.05.2008 ale auto produkcyjnie jest z rocznika 2007;wszystkie szyby wskazują na 2007 rok produkcji, wszystkie oryginalne i z tej samej serii . Czy to ma duży wpływ na cenę?

Niepokoi mnie również brak książki serwisowej. Właściciel twierdzi, że nie ma bo wszystko jest w systemie mazdy. Sprawdziłem w salonie Mazdy po VIN i ogólnie są wszystkie przeglądy oprócz ostatniego z 2015 roku. Jest niby nalepka z MAzdy naklejona nad progiem z napisanym przeglądem po 136 tysiącach i przewieszka z wymiany oleju ale zakładam, że to można łatwo podrobić.
Czy auto mogło być bite i naprawa była poza ASO i dlatego bał się facet robić przegląd w Mazdzie żeby nie było to udokumentowane??


Lakier:
– błotnik lewy tylny był lakierowany, powłoka 400um, pewnie jakieś wgniecenia,
-przedni lewy błotnik podwójna grubość powłoki
-poza tym lekkie odpryski na masce, parkingowe rysy na drzwiach, wżer po ptasiej kupie na tylnym zderzaku.

Silnik:
-silnik niestety był umyty ale mechanik ze stacji kontroli pojazdów powiedział, że nie ma śladów po wyciekach

-miska olejowa nosi spore ślady korozji, ale podobno to normalne u Japończyków (ktoś mógłby potwierdzić lub zdementować? podobno auto sprowadzane drogą morską i nie zmywają soli po imporcie.... ale już widzę, jak auta stoją na pokładzie.... raczej w kontenerach pozamykane itd więc chyba to bujda...)

-przy przegazowaniu szary dym z rury wydechowej.
-korek od oleju czysty, bez majonezu, trochę chlapało olejem po odkręceniu na działającym silniku.
-silnik był zimny i palił ok. obroty dość stabilne bez skakania, jakichś drgań itd. zmiana wyraźna tylko po przełączeniu na gaz

Skrzynia biegów:
bez jakichś wielkich luzów na drążku, [jaki?] bieg wchodzi trochę jak w maluszku, tzn bez zgrzytów ale dość ciężko i nie wiadomo kiedy jest, a kiedy nie ma(tylko po piknięciu czujników parkowania)

płyn w chłodnicy dość ciemny z odcieniem zielono-lekko brązowawym ale ogólnie zbiornik czysty od środka

legalizacja butli gazowej ważna jeszcze rok ale brak polskiej legalizacji więc trzeba zrobić pewnie od nowa. wlew gazu pod klapką wlewu paliwa, wymaga przejściówki nakręcanej przed tankowaniem

załączę później raport z aso- mechanicznie ok. do zrobienia ewentualnie zbieżność z tyłu, zabezpieczenie miski olejowej przed korozją. hamulce ok, opony ok.
nie upomniałem się o podpięcie do komputera niestety w całym tym ferworze...

wnętrze:
ogólnie zadbane, brak jakichś wyraźnych rys na plastikach, oczywiście wszystko wysmarowane plakiem więc się błyszczy i jest czarne jak du*a szatana.
uszczelki bez dziur ale widać było jakby nierównomierne szaro białe zacieki szczególnie w okół szyb.


podsufitka w kliku miejscach poplamiona, z prawej strony z tyłu trochę pognieciona i wystawało jej trochę z pod listwy maskującej- tak jakby była wymieniana i nie do końca dopasowana.
Początkujący
 
Od: 25 paź 2016, 18:41
Posty: 16
Auto: Mazda3 BK 1.6 benz 2008r

Postprzez talk_about85 » 31 paź 2016, 01:57

Widze ze wybrales jednak ASO na sprawdzenie. Wlasciciel nie robil problemu? Byl przy tym? Daleko jechaliscie na tych tablicach? Odpowiadajac na pytania to nie placisz za rocznik tylko za stan. Ksiazki nie ma byc sprzedajacy nie klamie w tym przypadku. Nie sadze by auto bylo bite.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2010, 23:59
Posty: 1123 (0/12)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda3 BK HB 1.6 MZ-CD 2007

Postprzez świerzak » 31 paź 2016, 12:46

Wybraliśmy się z rzeczoznawcą i z nim. ASO wybrane przez nas, nie było bardzo daleko.
Auto nie było mocno bite- no ale błotniki były malowane bo miernik ewidentnie pokazał.

Dziś oglądaliśmy kolejne samochody i wyposażenie biedne w środku ale silniki zdrowsze- brak przedmuchów, płyn chłodniczy czysty itd.
Początkujący
 
Od: 25 paź 2016, 18:41
Posty: 16
Auto: Mazda3 BK 1.6 benz 2008r

Postprzez świerzak » 12 lis 2016, 19:08

Hej,
takie pytanie, czy zdarza się że jeśli auto jest z 2007 roku to wszystkie szyby są 1993??
pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 25 paź 2016, 18:41
Posty: 16
Auto: Mazda3 BK 1.6 benz 2008r

Postprzez MazdaLublin » 12 lis 2016, 19:28

Nie ma takiej możliwości w 1993 jescze nawet nie myśleli o modelu 2007
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2008, 21:01
Posty: 278 (0/7)
Skąd: LUBLIN

Postprzez świerzak » 12 lis 2016, 20:12

to coś mi się musiało pogrzmocić... dzięki!
:)
Początkujący
 
Od: 25 paź 2016, 18:41
Posty: 16
Auto: Mazda3 BK 1.6 benz 2008r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Moto