No to żeście mi trochę w głowie panowie zamieszali

W sumie może i dobrze
Tym razem i ja trafiam pod młotek. No może mój dylemat , który aż tak bardzo nie jest głęboki bo nie będę tu wybierał między 3 a 6 a skupiłem się właśnie nad M6 który już częściowo wybrałem . Ale żeby nie było tak kolorowo

rozgraniczam się którą jednostkę wybrać czy polecany 2.0 w benzynce czy może o tej samej pojemności tylko diesla . Tutaj skromnie dodam że takiego właśnie diesela mam już na oku
Może mi troszkę doradzicie , wspomniany upatrzony diesel M6 pochodzi z 2006 roku , posiada 1 właściciela w Polszy od 3 lat . Niestety/stety M6 ma na wyposażeniu filtr dpf , i stąd po części nie oszukujmy się takie autko nie jest zbyt dobrym wyborem do miejskiej jazdy . A wcześniej autkiem z dpf-em nie jeździłem .
Wspomniana M6 jest w bardzo dobrym stanie , ponadto posiada po 2 sezonach oponki lato/zima , nowe tarcze wraz z klockami oraz nowy akumulator . A ponadto , dokładnie 11 sierpnia 2016 roku miała wymieniony kompletnie cały rozrząd wraz z pompą wody w serwisie Fox Rzeszów na co jest faktura , a ów faktura i wymiana została przez moją osobę potwierdzona telefonicznie , czyli wszystko jest OK
To co zostało wymienione w autku :
– pasek rozrządu mazda diesel dpf
– rolka paska
– rolka napinacza paska
– napinacz hydrauliczny mazda ditd
– uszczelka pompy wody
– pompa wody
– koło pasowe sprzęgło alternatora
– kołek rozporowy
– filtr oleju mazda diesel
– olej mazda original oil ultra dpf 5W30 ( dawna dexalia)
– zawór regulacji ciśnienia
– płyn chłodniczy mazda
Całość łącznie z wymianą w kwocie 2800 zł ( wspomniana wyżej faktura która została potwierdzona przez serwis Fox Rzeszów ) . Autko po tej wymianie przejechało jedynie ok 3500 km

Nie wspomniałem że autko jest w moim ulubionych kolorze , dodatkowo kombi oraz (jak na razie bez rdzy). Właściciel robił autko dla siebie ale nie dawno zakupił coś całkiem innego i M6 chce sprzedać .
Ale większość osób poleca raczej benzynową jednostkę a nie diesla w dodatku z dpf i tutaj troszkę mnie blokuje przed zakupem . Coś podpowiecie mi

Mała poprawka : wszystkie tarcze i klocki hamulcowe mają przejechane 15 tys. km . A ponadto są wymienione wszystkie filtry na oryginalne a nie żadne zamienniki . Do autka są faktury , książka serwisowa, gdzie są wpisy , podpisy i pieczątki a dodatkowo można sprawdzić to w serwisie Mazdy

Autko w Polsce przejechało przez 3 lata jedynie ok. 35 tys km . Właściciel pracuje za granicą a autkiem za pewne sporadycznie ktoś z rodzinny w Polsce jeździł. Sam mam mazdę 626 i w ciągu roku przejeżdżam jedynie ok. 10-15 tys. km , a autko użytkuje na co dzień ale na krótkich trasach .
M6 póki co wyłącznie dla mnie więc będę o nią dbał lepiej niż o żonę

A czemu kombi , bo lubię dużo przestrzeni no i bagażnik, jestem zapalonym wędkarzem więc sprzęt muszę gdzie pomieścić i trochę miejsca potrzebuje .
Tutaj jedynie można było by ( jeśli jest taka potrzeba ) wymienić podkładki pod wtryskiwaczami , wyczyścić smok olejowy i ewentualnie wyczyścić cały układ dolotowy wraz z zaworem EGR i jeśli zajdzie taka potrzeba zaślepić go . Ale w porównaniu z tym co zostało już zrobione w tym autku to "kropla" w morzu
Dopisano 26 lut 2017, 12:11:Kurcze chyba muszę sam podjąć decyzję
