Mazda 3 BK Zawieszenie – problemy, pytanie, sugestie

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Marcis » 29 wrz 2016, 17:13

Kolego krystek. Wejdź do kanału a inna osoba niech otworzy bagażnik i uciska auto i będziesz słyszał gdzie skrzypi lub weź łapkę i sprawdzaj luzy.

Mógłby ktoś dla mnie sprawdzić czy lewa półoś i ta część która wchodzi w skrzynie ma luz przesuwny koło skrzynia? U mnie jest spory i zastanawiam się czy nie to mi ciągle stuka. Mam ciągle stuki w pionie i wszystko już wymienione.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 944 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez kropek101 » 30 wrz 2016, 21:51

Krystek07 Pewnie skrzypią ci cukierki cała reszta by stukała chyba że już amory są zajechane bez oleju i totalnie suche w środku
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez Krystek07 » 30 wrz 2016, 23:17

Dziękować Panowie, będę działał po weekendzie :)
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2014, 01:43
Posty: 390 (20/5)
Skąd: podkarpacie
Auto: M3 BK 07' Y6 Aero+ bez FAP

Postprzez carabella4wrc » 1 gru 2016, 00:39

Od dłuższego czasu męcze się że stukami dochodzącymi z prawej przedniej strony zawiasu. W ostatnim czasie (tj około 8 miesięcy) posypało mi się cyklicznie całe zawieszenie więc wszystko jest zupełnie nowe lub używane max okolo 8 miesięcy. Zaczynając od łożysk razem z poduszkami górnego zawieszenia po odbije, osłony, amortyzatory, sprężyny, wszystkie tuleje, łączniki, sworzenie, drążki kierownicze wraz z końcówkami. Jedyne co nie było wymieniane to gumy na stabilizatorze ale po obadaniu tematu nie ma tam żadnych widocznych luzow. Zawieszenie jest obniżone. Póki co założone są bilsteiny b4 plus -30mm sprężyny. Generalnie na pierwszy rzut oka mógłbym posadzac sprężyny o stukanie ale nie mam pewności a raczej wolałbym uniknąć dość sporych kosztów wymiany.

Czy ktoś z was koledzy miał podobny problem stukania mając niemal wszystko nowe? Zaznaczam że stukanie słychać głównie z prawej strony z przodu. Tył jest idealny i lewa strona również nie okazuje słabych punktów.

Dzięki z góry za pomoc :)
Początkujący
 
Od: 25 mar 2016, 17:39
Posty: 5

Postprzez some1 » 1 gru 2016, 08:45

Mnie i kilku osobom na stukanie pomogła wymiana górnej poduszki amortyzatora. Co prawda nie mogę powiedzieć, że wszystko było nowe, ale samochód miał mały przebieg, a tłukło mocno na nierównościach (chyba głównie gdy koło wpadało w jakąś większą dziurę). Co ciekawe u mnie jak auto poszło na podnośnik, to przez kilkanaście kilometrów było potem ciszej.

Stara poduszka nie wyglądała na uszkodzoną, więc może wystarczyłoby wszystko rozłożyć i złożyć jeszcze raz a efekt byłby ten sam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2010, 17:47
Posty: 679 (0/20)
Skąd: Pruszków
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF TOP '07

Postprzez carabella4wrc » 1 gru 2016, 09:34

Tak, ale ja pisałem wyżej że poduszki były wymienione :). Co ciekawe, bije nawet na małych nierownosciwch.
Początkujący
 
Od: 25 mar 2016, 17:39
Posty: 5

Postprzez kropek101 » 1 gru 2016, 22:06

Sprawdź dokręcenie amortyzatora może jest słabo dokręcony do poduszki i stuka nie raz się tak już zdarzyło sam raz tak zrobiłem myślałem że jest dokręcone do końca a w rzeczywistości luz był.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez talk_about85 » 4 gru 2016, 00:45

Nie pytam czy to jest mozliwe bo juz wiem ze jest. Samochod po wymianie kilku rzeczy w zawieszeniu jezdzi gorzej pod wzgledem halasu wlasnie z zawieszenia niz wczesniej. Przy hamowaniu slychac skrzypienie jak stara wersalka czego wczesniej zupelnie nie bylo a takze lekko ale irytujace jest terkotanie gdzies z przodu przy jednostajnej jezdzie czy to dodajac gazu czy na luzie toczac sie, Z przodu robione tuleje tylne na wachaczach a z tylu amortyzatory ze sprezynami. Nie chcialem juz dzisiaj poruszac z mechanikiem tego tematu bo bylo pozno i zbieral sie domu wiec nie dzwonilem. Zauwazylem to po kilku kilometrach jazdy. Macie pomysly co sie moglo podziac?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2010, 23:59
Posty: 1123 (0/12)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda3 BK HB 1.6 MZ-CD 2007

Postprzez kropek101 » 4 gru 2016, 20:50

Dźwigał auto zrzucił amory zawieszenie z tyłu w ten sposób poszło w dół dosyć mocno i odezwały się cukierki pewnie były już i tak na wykończeniu. Co do tyrkotania może przegub... trochę musiał byś doprecyzować dolegliwości z jakich okolic ale to takie moje pierwsze skojarzenia.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez talk_about85 » 6 gru 2016, 00:59

Nie mialem jak za bardzo wczesniej napisac. Sek w tym ze to skrzeczenie bylo slyszalne z przodu. Z reszta po naprawie bylo slychac dwa niezalezne stuki. Obydwa z przodu. Trzech mechanikow zachodzilo w glowe co to moze byc. Jazdy testowe hamowanie z wyszych predkosci praktycznie do zera bo podejrzenie padlo na hamulce chociaz wczesniej byl pomysl ze to jeszcze cos z przodu oprocz tulejek. To skrzeczenie bylo slyszalne przy spokojnym hamowaniu w jego koncowej fazie. Mechanik powiedzial ze tak nietypowego dzwieku jeszcze nie spotkal. Zapadla decyzja by rozebrac przedni hamulec. Czyszczono wszystko co sie tylko dalo od nalotu rdzy. Tarcze brzegi i scierano klocki. Przy skladaniu jeden z mechanikow poruszal sprezynke na klocku ktora wydala podobny dzwiek slyszalny przy hamowaniu. Jakies poprawki srebrny sprej zlozenie wszystkiego i jazda probna z minimalnym odglosem tylko przy wylaczonym radio wiec na tym pozostalismy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2010, 23:59
Posty: 1123 (0/12)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda3 BK HB 1.6 MZ-CD 2007

Postprzez talk_about85 » 8 gru 2016, 19:49

Czy po poczynionych dzialaniach w zawieszeniu opisanych wyzej trzeba cos obowiazkowo sprawdzic? Niby jezdze juz prawie tydzien ale tak sobie dzisiaj pomyslalem o geometrii. Pytalem o to mechanika wtedy ale mowil ze przy tym co bylo robione nie ma potrzeby ze geometria byla rozjechana gdy pekla sprezyna ale po naprawie wszystko wraca do normy. Nie ukrywam ze jestem calkowicie wydojony z pieniedzy wiec faktycznie jak nie ma potrzeby to bym odpuscil.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2010, 23:59
Posty: 1123 (0/12)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda3 BK HB 1.6 MZ-CD 2007

Postprzez kropek101 » 8 gru 2016, 21:31

Po wymianie tulei jest zalecane ustawienie geometrii. Jeśli ci nie ściąga po wymianie to możesz pojeździć i później podjechać ustawić zbieżność.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez Marcis » 14 gru 2016, 11:14

Ja też mam wymieniony cały przód a na drobnych nierównościach tłucze jak głupie. Mam nowe amory, łączniki, tuleje i gumy stabilizatora. Im szybciej jadę to stuki cichna. Ktoś kiedyś pisał że gumy stabilizatora są dobre tylko oem. Wezmę kiedy podniosę auto z dwóch stron, odkręce łączniki i pomacham stabilizatorem, może faktycznie zamienniki się nie nadają, bo mam zrobione wszystko na stacjach twierdzą że wszystko jest dobrze, a telepie jak głupie. Nawet na niemal równej drodze przy prędkości do 80 kmh a jadąc szybciej ustaje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 944 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez Marcis » 5 sty 2017, 15:47

Cześć, czy każdy kto ma problem z przednim zawieszeniem, mógłby napisać co wymienił i dalej mu sutka? Ja mam ten problem ze wymieniłem wszystko i dalej mam problem. Sutka ma na drobnych nierównościach. Jak jadę szybciej stuki zanikają, ale nie do końca. Stuka naprawdę bardzo dużo i głośno. Tak jakby od góry, a poduszki zmienione kilka razy na sachs lub kyb, amory były kyb teraz mam forda motocraft. Jedyne czego nie robiłem to nie ruszałem maglownicy, jest całkowicie sucha płyn na max, i jest luz czasami na wyłączonym silniku, po uruchomieniu silnika i kręceniu nawet gwałtownie na postoju całkowita cisza, diagnosci twierdzą że jest wszystko dobrze, sprawdzałem śruby na sankach i wszystko co mogłem i ech.... Piszcie wiec co robiliście aby wkoncu znaleźć tego sedno i pozbyć się raz na zawsze. Bo komfort zniknął mi już ponad rok temu....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 944 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez expell » 5 sty 2017, 18:11

Gdzieś ostatnio wyczytałem na FB, że ktoś miał luzy na półosiach i one mu tłukły niemiłosiernie, a podobnie jak ty wymienił prawie całe zawieszenie po drodze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2015, 16:38
Posty: 329 (7/4)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 3 2.0 BK 2005

Postprzez Marcis » 5 sty 2017, 18:43

Z lewej strony przegub wewnętrzny miał ogromy luz poziomy, wiec kupiłem drugi, wyjmuje stary i okazuje się inny, włożyłem go z powrotem i siedzi jak skała, nawet nie drgnie a z lewej strony tłucze nie możliwie, na przegubie wewnętrznym jest sztywno. Mam tak samo jak ktoś wyżej pisał, czyli rozbiorę amora i poduchę i łożysko i mogę złożyć na to samo, to przez kilka kilometrów jest ciszej. Tak samo jak jest zimno, np dzisiaj w Olsztynie przy -9 sutka trochę mniej, no ale wystarczy przejechać kilometr i wrażenie jakby wszystko latało.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 944 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez adam7 » 8 sty 2017, 15:16

Cześć:):)

W ostatnim czasie wymieniłem w Mazdzie tylne amortyzatory, oraz tuleje tylnych wahaczy. Od momentu wymiany tył bardzo podskakuje i na dziurach, czy łączeniu ulicy jest ewidentny huk. Pasażer z tylu ma mało komfortowo bo praktycznie cały czas podskakuje. Amortyzatory firmy Kayaba, sprężyny zostały te co były, ale tył się podniósł. Jest to normalne że jest tak twardy, czy coś jest nie tak? I jeśli przód wymienie to może być lepiej? A może krótsze sprężyny o 3cm, czy wtedy amortyzator inaczej bedzie pracował? Proszę o porade, pozdrawiam:):)
adam7
 

Postprzez Mr_Bartek » 8 sty 2017, 16:15

Podskakiwanie tyłu wskazuje na źle pracujące amortyzatory, gdyż sprężyna nie jest przez nie tłumiona. Masz może numery zamontowanych części?
Avatar użytkownika
Koordynator Forum
Koordynator Witryny
 
Od: 7 kwi 2014, 13:44
Posty: 3181 (148/189)
Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07

Postprzez adam7 » 8 sty 2017, 16:45

To chyba ten :) Kupiłem w Intercarsie, KYB343412
adam7
 

Postprzez Marcis » 9 sty 2017, 00:14

Wczoraj rozebrałem mc persona i włożyłem inne stare łożysko, tylko do niego dodałem smaru, bo fabrycznie prawie go nie widać, jest niby ciut ciszej, no ale może przez to ze jest mróz. Mam wrażenie ze są to pół osie, z prawej strony coś lata i sutka przy zmianie biegów, no i czuł luz góra dół na przegubie wewnętrznym prawym a na lewym zewnętrznym po lewej stronie też czuje delikatny luz i sutka, jest to luz w poziomie czyli skrzynia _ koło. Może ktoś u siebie kto ma dobre zawieszenie czy też jest taki luz? Bo wychodzi że to jest powodem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 944 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323