Czateria...cd

Coś dla zabicia czasu – zjawiska śmieszne i ciekawe.

Postprzez Dominator » 22 wrz 2016, 21:43

Przeszukiwalem kiedyś karty charakterystyki itp i ciężko znaleźć info na ten temat. Ale ponoć to hc, cena mówi swoje.
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4920 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez Neonixos666 » 22 wrz 2016, 21:49

A Specific dexos2?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez sq2jul » 22 wrz 2016, 22:44

JohnnyB napisał(a):No właśnie....w przyszłym tygodniu mam taki otrzymać. No risk no fun....


Pierdziel list intencyjny. Masz podpisana nowa umowe z odpowiednim terminem rozpoczecia roboty, wtedy skladasz wypowiedzenie. No chyba, ze chcesz u obecnego pracodawcy negocjowac machajac przed nosem takim listem intecyjnym...
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez onyx » 22 wrz 2016, 23:48

Z Valvo mam pewne wątpliwości ;) W teorii tylko SynPower FE jest PAO tak na prawdę – zwykły Synpower to mieszanina 3(hc) i 4(pao) klasy.
Natomiast z motula to serie 300v mają bazę estrową (klasa5) oraz 8100 mają PAO. Reszta niższych serii to HC, lub jak to oni nazywają Technosynthese ;)
Z Liqui moly tylko synthoil jest PAO – HC są oznaczone jako "technologia syntetyczna". Na temat Millersa już pisałem.
Wartym rozważenia jest jeszcze Royal Purple ale cena nie należy do niskich.


sq2jul napisał(a):
JohnnyB napisał(a):No właśnie....w przyszłym tygodniu mam taki otrzymać. No risk no fun....


Pierdziel list intencyjny. Masz podpisana nowa umowe z odpowiednim terminem rozpoczecia roboty, wtedy skladasz wypowiedzenie. No chyba, ze chcesz u obecnego pracodawcy negocjowac machajac przed nosem takim listem intecyjnym...


+1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez loockas » 23 wrz 2016, 07:53

Ale zimno... Tydzień temu jeszcze klimy w mieszkaniu używałem, a od wczoraj muszę dogrzewać :P
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez JohnnyB » 23 wrz 2016, 08:14

ja też ratuje się klimą :).
Rano wstałem w mieszkaniu 16 stopni......

sq2jul napisał(a):Pierdziel list intencyjny. Masz podpisana nowa umowe z odpowiednim terminem rozpoczecia roboty, wtedy skladasz wypowiedzenie. No chyba, ze chcesz u obecnego pracodawcy negocjowac machajac przed nosem takim listem intecyjnym...


Mam w przyszłym tygodniu spotkanie, muszę wyrobić się do ostatniego dnia tego miesiąca. Oficjalnie mam 1 miesiąc wypowiedzenia. Dzięki.

Jak podpiszę, to zapraszam chętnych po Miniaka :D.
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Postprzez brii » 23 wrz 2016, 08:24

loockas napisał(a):Ale zimno... Tydzień temu jeszcze klimy w mieszkaniu używałem, a od wczoraj muszę dogrzewać

Dla odmiany wczoraj zacząłem używać klimy ale do podgrzewania :)

onyx napisał(a):W EU panuje bardzo dzika polityka apropos tego co jest definiowane syntetykiem a co nie.

No właśnie co najmniej dziwne to jest – praktycznie wszędzie u nas doskonale wiadomo co się kupuje (niedopuszczalne jest sprzedawania podrobów jako "szynki"czy nie pisanie o tym, że dany produkt zawiera 30% "corn" jak to jest za oceanem) a w przypadku olejów wystarczy, że używa się technologii syntetycznej by olej był syntetykiem... Producenci pewnie znaleźli jakiś kruczek prawny i na nim jadą wciskając ciemnotę. Inna sprawa, że HC do 95% pojazdów jest więcej niż wystarczający.

sq2jul napisał(a):A co w tym aucie jest takiego, ze ma tak masakrycznie niskie przebiegi miedzy wymianami oliwy?

Dosyć duża moc i trudne warunki pracy dla oleju – często niedogrzany silnik i bardzo, bardzo częste starty. Przez to, że zazwyczaj temperatura oleju jest niska nie odparowuje z niego tak dobrze paliwo i woda stąd częściej go trzeba zmieniać. Olej musi być bardzo płynny żeby szybko się pompował i dobrze smarować przy częstych startach. Z drugiej strony jak się pogoni to też olej nie ma lekko.
Te 3000 to cytat z instrukcji na rynek US, gdzie nie używa się zazwyczaj tak wysokiej jakości olejów, w serwisówce europejskiej jest te 6000km pod warunkiem użycia SN A5 przy moim trybie eksploatacji.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Gib » 23 wrz 2016, 08:32

JohnnyB napisał(a):Jak podpiszę, to zapraszam chętnych po Miniaka


A są jacyś tutaj?

Złomnik napisał kiedyś o systemach S&S, "eeee musicie gasić na światłach żeby na ratę leasingu było" ;)
Da się to wyłączyć w infi?
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez brii » 23 wrz 2016, 08:37

Gib napisał(a):Da się to wyłączyć w infi?

Po co?
Mi tam bardzo pasuje spalanie w mieście 8.2l/100km ;)
Turbo nie ma, więc silnik nie ucierpi jak olej będzie właściwy.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Gib » 23 wrz 2016, 08:43

No mi przestało pasować od 11 wzwyż i muszę się zdałnasjzigować, ale nie sądzę żeby akurat bez S&S palił 15+.
BTW jestem ciekaw czy te wszystkie Turbo BMW z tym systemem mają wymuszony obieg oleju na czas gaszenia czy niech się martwi klient.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez nemi » 23 wrz 2016, 08:57

Z tego co wiem, to turbo jest w tych nowych silnikach chłodzone cieczą. W jeździe miejskiej nie ma zupełnie potrzeby chłodzenia turbo, więc nic się nie stanie, ale gdybym posiadał taki samochód, to pewnie bym wyłączał ten system przed trasą, żeby auto nie zgasło z rozgrzanym turbo przed skrzyżowaniem czy na jakichś światłach.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez JohnnyB » 23 wrz 2016, 09:04

Gib, jak na razie nie ma :), ale może ktoś, kogoś, widział, zna.......itp.

Co do SS, mam u siebie, nie przeszkadza w użytkowaniu, odpalasz auto i wyłączasz. Do czasu zgaszenia auta, SS nie działa. Turbo chłodzone cieczą.
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Postprzez brii » 23 wrz 2016, 09:04

Spotkałem się ze start/stop które nie gasiły silnika jeśli turbo było gorące albo jeśli przed chwilą się bardzo ostro przyśpieszało – producenci pewnie wyciągnęli już wnioski a "technologia" wyszła z wieku dziecięcego.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Gib » 23 wrz 2016, 09:16

a ciecz krąży w układzie przy wyłączonym silniku?
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez brii » 23 wrz 2016, 09:19

W tych które mają elektryczną pompę chłodziwa na pewno tak.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez onyx » 23 wrz 2016, 09:50

brii napisał(a):
loockas napisał(a):Ale zimno... Tydzień temu jeszcze klimy w mieszkaniu używałem, a od wczoraj muszę dogrzewać

Dla odmiany wczoraj zacząłem używać klimy ale do podgrzewania :)

onyx napisał(a):W EU panuje bardzo dzika polityka apropos tego co jest definiowane syntetykiem a co nie.

No właśnie co najmniej dziwne to jest – praktycznie wszędzie u nas doskonale wiadomo co się kupuje (niedopuszczalne jest sprzedawania podrobów jako "szynki"czy nie pisanie o tym, że dany produkt zawiera 30% "corn" jak to jest za oceanem) a w przypadku olejów wystarczy, że używa się technologii syntetycznej by olej był syntetykiem... Producenci pewnie znaleźli jakiś kruczek prawny i na nim jadą wciskając ciemnotę. Inna sprawa, że HC do 95% pojazdów jest więcej niż wystarczający.

sq2jul napisał(a):A co w tym aucie jest takiego, ze ma tak masakrycznie niskie przebiegi miedzy wymianami oliwy?

Dosyć duża moc i trudne warunki pracy dla oleju – często niedogrzany silnik i bardzo, bardzo częste starty. Przez to, że zazwyczaj temperatura oleju jest niska nie odparowuje z niego tak dobrze paliwo i woda stąd częściej go trzeba zmieniać. Olej musi być bardzo płynny żeby szybko się pompował i dobrze smarować przy częstych startach. Z drugiej strony jak się pogoni to też olej nie ma lekko.
Te 3000 to cytat z instrukcji na rynek US, gdzie nie używa się zazwyczaj tak wysokiej jakości olejów, w serwisówce europejskiej jest te 6000km pod warunkiem użycia SN A5 przy moim trybie eksploatacji.


Cały myk polega właśnie na nazewnictwie ;) Tylko nazwa Full Synthetic jest zarezerwowana dla pełnego – wszelkie zmiany typu fully synthetic, synthetic based, synthetic technology, etc. już nie i tu jest ten kruczek :D
Ja bym lał do Ciebie coś na bazie PAO lub estrów ;) Tu jest ciekawy artykuł na ten temat :)

http://motoroils.pl/dlaczego.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez JohnnyB » 23 wrz 2016, 10:07

Ogólnie to że coś jest syntetyczne, nie zależy od bazy, ale od klasy API i zawartości siarki......w bardzo dużym uproszczeniu. Stąd Castrol wygrał proces i może pozwolić sobie na pisanie "Full Synthetic" na swoim oleju, jak każdy inny dostawca oleju z grupy 3.......

Ale nie zaśmiecajmy już tego wątku tematami olejowymi :D.
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Postprzez onyx » 23 wrz 2016, 10:15

Johnny mylisz sie ;) przyjrzyj sie dobrze napisom na opakowaniach ;) Proces był właśnie o co innego.

Buahaha to coś takiego jak OT istnieje na czaterii? :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez nemi » 23 wrz 2016, 10:30

Ale w czaterii lepiej rozmawiać o lubrykantach innego typu. Ja lubię np. o zapachu czekolady. Taki castrol czy inny elf jest w takim wypadku całkiem do niczego.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez onyx » 23 wrz 2016, 10:32

Dobry koń po błocie też pójdzie :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości

Moderator

Moderatorzy Hyde Park