Kopcenie na czarno i brak mocy

Postprzez mazriusz12348 » 18 wrz 2016, 21:33

Jestem tutaj nowy . Podzielę się z wami moimi kłopotami z mazdą które mnie niedawno dopadły ,
Wracając z pracy moja mazda straciła moc max 80 i kłęby czarnego dymu .
Odwiedziłem 3 mechaników jeden chciał regenerować wtryski łącznie ze zdjęciem głowicy bo nie mógł sobie poradzić z zapieczonym wtryskiem . Drugi poradził sobie z zapieczonym , zawiózł wtryski do sprawdzenia i były ok . samochód dostałem z wymienionymi podkładkami lecz nadal kopcił . Po wydaniu 700 zł i braku efektu zabrałem sie sam za sprawdzanie , i w końcu trafiłem odkręciła się klapka od przepustnicy , samochód ożył i śmiga jak demon .


Dodatkowo moje pytanie czy mogę jeździc bez tej klapki czy wymieniać ?
mazriusz12348
 

Postprzez amil112 » 18 wrz 2016, 22:26

Skoro samochód poprawnie jeździ z tą klapką, to logiczne że powinien z nią jeździć. Chyba, że jest rozwalona to powinno się ją zmienić na nową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2016, 14:40
Posty: 39 (1/1)
Skąd: Łańcut/Rzeszów
Auto: Było:
Uno 900 39 KM xD
Laguna ph.I 1.8 90KM
Civic VI 1.5 D15Z8 115KM <3
Xedos 6, 2.0 V6 140 KM, '98 <3
Ibiza II, 1.4 MPI 60 KM
Laguna ph. I 2.0 114 KM

Jest:
Astra G 1.7 TD
A6 C5 1.8T 180 KM

Postprzez mazriusz12348 » 19 wrz 2016, 11:33

Samochód jeździ bez klapki również i to chyba nawet lepiej .
Obawiam się że znowu się odkręci i tym razem narobi szkód w silniku .
Więc ponawiam pytanie czy można jeździć bez i czy ta klapka ma jakieś znaczenie i wpływ na coś ?
mazriusz12348
 

Postprzez iparts » 20 wrz 2016, 08:42

Jeżeli piszesz o ruchomej klapce w przepustnicy, która dawkuje powietrze to ona musi być na swoim miejscu. W przeciwnym wypadku do silnika jest zasysane cały czas powietrze i to w bardzo dużej ilości, co może spowodować wypalenie chociażby pierścieni na tłokach lub samych tłoków. Najlepiej kup używana przepustnicę, dobrze ją wyczyść, zamontuj i zrób poprawna adaptację, powinno wszystko wrócić do normy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 5 sie 2014, 13:50
Posty: 324 (1/5)
Skąd: Warszawa
Auto: CX-9 TB 3.7L 277KM

Postprzez Janusz626 » 20 wrz 2016, 09:03

Dziwnie, raz ze oberwala się klapka i dymu sporo później piszesz ze nawet lepiej jeździ bez klapki
Hehe ;)

To gdzie ta klapka jest? W kolektorze?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez drx8 » 20 wrz 2016, 09:19

czarny dym i brak mocy kojarzy mi sie z EGR'em. Klapka dawkuje przepływ powietrza do silnika, sterowana jest ona pedałem gazu. Bez niej spalanie powinno Ci wzrosnąć .
Forumowicz
 
Od: 11 paź 2015, 00:31
Posty: 168 (0/5)
Skąd: CK
Auto: Mazda 6 GG Liftback
2.0MZR-CD 136KM
2004r. RF5C

Postprzez amil112 » 20 wrz 2016, 11:47

W Golfie III "czorny" dym i brak mocy zwiastował po prostu zapchany filtr powietrza <rotfl> <rotfl> <rotfl>
Ostatnio edytowano 20 wrz 2016, 19:13 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta - nie ma takiej potrzeby
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2016, 14:40
Posty: 39 (1/1)
Skąd: Łańcut/Rzeszów
Auto: Było:
Uno 900 39 KM xD
Laguna ph.I 1.8 90KM
Civic VI 1.5 D15Z8 115KM <3
Xedos 6, 2.0 V6 140 KM, '98 <3
Ibiza II, 1.4 MPI 60 KM
Laguna ph. I 2.0 114 KM

Jest:
Astra G 1.7 TD
A6 C5 1.8T 180 KM

Postprzez mazriusz12348 » 20 wrz 2016, 19:20

Klapka wypadła podczas próby jej wyjęcia i gdzieś sobie poleciała . Już zamówiony jest kolektor i będzie wszystko na swoim miejscu . Spalanie rzeczywiście wzrosło ale minimalnie . Czy adaptację można zrobić Forscanem ?
mazriusz12348
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6