Filtr cząstek stałych (DPF / FAP) – dyskusja panelowa.

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez marlad » 13 wrz 2016, 22:12

Pamiętaj ,że to ja pracuje na zlecenie klienta a nie klient na moje.

Usługa ma charakter czasowy i jest wykonywana na żądanie użytkownika pojazdu.

Nie wiem czy Ty wiesz o tym ,że 90% moich klientów w pierwszej reakcji na problemy z DPF próbuje go ratować , wypalać itd.
Do mnie trafia po tym jak wkręci sie w spirale kosztów i już wie,że nic z tego ratowania nie będzie.
Chcesz namiary do takich ludzi , chcesz z nimi porozmawiać ??

Mam pomysł – zostaw tu numer do siebie – przekażę go każdemu klientowi który zechce usunąć DPF . Mówię serio
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 20 kwi 2014, 19:06
Posty: 226 (13/13)
Skąd: Kraków

Postprzez brii » 14 wrz 2016, 08:33

marlad napisał(a):Pamiętaj ,że to ja pracuje na zlecenie klienta a nie klient na moje.
Usługa ma charakter czasowy i jest wykonywana na żądanie użytkownika pojazdu.


Kiedyś czytałem jak złodziej się tłumaczył w identyczny sposób – to nie on jest winien tylko zleceniodawca hahaha
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Janusz626 » 14 wrz 2016, 08:37

Ale to nie ma sensu, do niczego ta dyskusja nie prowadzi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez brii » 14 wrz 2016, 09:14

Nigdzie ma nie prowadzić – gościu łamie prawo i nas dodatkowo truje – tyle w temacie.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Norreca » 14 wrz 2016, 12:57

te wszytskie bajki o uszkodzonych DPFach i FAPach to tylko brak wiedz uzytkownika i popsucie auta przez niego.
urzadzenie jest dobre i dziala dobrze.... ja po 100k km nie mam nawet czarnego nalutu na rurze wydechowej...
trzeba tylko to dobrze uzytkowac i wszystko dziala dobrze i nie jest szkodliwie.

W niemczech takie auta to tylko polaczkow... nikt tu nie wycina... bo na kazdym przegladzie sprawdzaja dokladnie wszystko taka mentalnosc.

Szczerz nie chce mi sie znuwu dyskutowac i argumentowac dlaczego jest to lamanie prawa i czemu forum czy klub to promuje.... nie ma sensu... nie przekona sie osob ktore po prostu sluchac nie chca.
Obrazek
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 13:17
Posty: 1915 (84/101)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3

Postprzez Janusz626 » 14 wrz 2016, 13:40

1. DPF, nagromadzona sadza podczas użytkowania, a później spalenie w warunkach kontrolowanych zmienia się w pył. Jak wiadomo, pył jako produkt po spaleniu nie idzie do atmosfery, zostaje wewnątrz DPF.

2. Ktoś kto wycina DPF, tak jak to robi Marlad, to kto za to odpowiada? mechanior jak np Marlad? nie, odpowiada wlasniciel DPFu, według prawa. Oficjalnie robi to na życzenie klienta, a żeby go ukarać wg prawa to trzeba mu to udowodnić.

3. Forum czy klub ma odpowiadać za to co robi Marlad? Przecież Marlad nie robi tego dla klubu. Jedynie klub/forum, może takiego mechanika ostrzec lub poprosić o nierozglaszanie na forum ofert usunięcia DPF, jeśli prośby nic nie wnoszą to kolega jest banowany, a później to już wiadomo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez brii » 14 wrz 2016, 14:37

Janusz626 napisał(a):1. DPF, nagromadzona sadza podczas użytkowania, a później spalenie w warunkach kontrolowanych zmienia się w pył. Jak wiadomo, pył jako produkt po spaleniu nie idzie do atmosfery, zostaje wewnątrz DPF.

Podstawowy błąd – sadza nie zmienia się w pył. Zobacz z czego składa się sadza i co się z nią może stać, podpowiem – sadza się spala (utlenia całkowicie). Jeżeli zostaje pył w DPFie to znaczy, że zatrzymuje się w nim nie tylko sadza, a to oznacza, że silnik nie jest całkowicie sprawny.

Odnośnie dwóch kolejnych punktów – wracam do analogii ze złodziejem – czy ewentualny paser (w tej roli widzę forum) działa legalnie? Czemu forum tnie linki do treści warezowych – przecież to też sprawa udostępniającego i ewentualnie pobierającego a nie forum...
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Janusz626 » 14 wrz 2016, 14:55

Brii, możliwe że masz rację, nie przecze.
Pracuje na maszynach firmy volvo, tam akurat dostępne jest wejście serwisowe, w menu jest opcja podglądu stanu DPF.
Są trzy pozycje, %sadzy, %popiołu i %zapełnienia. Tyle że w volvo, jeśli popiołu jest powyżej 25% DPF nie nadaje się do dalszej eksploatacji i jest normalnie wymieniany na nowy.

Do postu mojego wyżej to nie chodziło mi o pył tylko popiół, po spaleniu sadzy zostaje popiół, sorry... :)

Odnośnie oferty Marlada, definitywnie to klient DPFu nim dysponuje zarządza i odpowiada.
Klub nie będzie paserem skoro w tym nie uczestniczy bezpośrednio więc nie może być pośrednikiem "paserem".
Nie zrozumiałem natomiast Twojej wypowiedzi pisząc :... tresci warezowych...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Rumcajs » 18 wrz 2016, 09:45

Janusz626 napisał(a):1. DPF, nagromadzona sadza podczas użytkowania, a później spalenie w warunkach kontrolowanych zmienia się w pył..

Sadza to niedopalony węgiel (C) który utlenia się w DPFie na CO2

Janusz626 napisał(a): Ktoś kto wycina DPF, tak jak to robi Marlad, to kto za to odpowiada? mechanior jak np Marlad? nie, odpowiada wlasniciel DPFu, według prawa. Oficjalnie robi to na życzenie klienta, a żeby go ukarać wg prawa to trzeba mu to udowodnić.


Naprawdę? Jutro zakładam biznes. "Thiefpol" – kradzież auta na życzenie. :D
"Wskaż nam auto Twoich marzeń, a my podstawimy je Tobie pod blok.
Za jedyne 2000 zł. Uwaga! Promocja!! środa-czwartek otrzymasz auto z pełnym bakiem!"

Takie jest prawo w PL? Grubo, spodziewał bym się raczej w Guatemali czy Ugandzie.. :P

Co do mentalności wycinania DPFu nawet i zapobiegawczo..

Niektórzy są:
a) zawsze są przeciw, nawet jak są za.
Tutaj: ekolodzy nas chcą wykończyć! Nie ze mną te numery Brunner... wycinam! :D
b) podatni na mity i różnego rodzaju hokus-pokus typu brat szwagra zna kogoś, kto słyszał od znajomego..
Tutaj: "tylko kwestja czasu aż się zatka. Szwagrowi kuzyna też się zatykał. Wycioł i ma spokój."
To, że zapychający się DPF to tylko objaw, a przyczyny w obydwu autach mogą być różne.. kogo to! <glupek2>

Ale wierzę, że będzie dobrze :)
Polacy zawsze potrzebują trochę dłużej... dziś nikt nie zaleca do auta pow. 200k lać już tylko olej mineralny, a przejście z jakiegoś tam spowrotem na zalecany i syntetyczny też nie rozszczelnia silnika jak kiedyś. <diabełek>

....a Marland...matka Teresa.. skończy się "biznes" z DPFami, to będzie "wycinał" jakieś inne, nowe ustrojstwa..
Nasz klijent-nasz pan. Jak to mówią: "Każdego poranka wstaje jakiś <glupek2> " <oczko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2012, 16:03
Posty: 610 (37/42)
Skąd: Almanya / ألمانيا
Auto: M6 2.0 Sports-Line'10

Postprzez Maniekvip » 18 wrz 2016, 19:42

Rumcajs napisał(a):To, że zapychający się DPF to tylko objaw, a przyczyny w obydwu autach mogą być różne..


Tutaj się nie zgodzę. W całkiem sprawnym aucie filtr też się może zapchać i to nie tylko ze względu na przerywanie procesu wypalania.
Ostatnio edytowano 18 wrz 2016, 22:00 przez Maniekvip, łącznie edytowano 1 raz
"Pierwszego samochodu i pierwszej kobiety nigdy nie zapomnisz."

Stirling Moss
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2013, 20:01
Posty: 752 (17/11)
Auto: Mazda6
Mazda3

Postprzez brii » 18 wrz 2016, 20:22

Maniekvip napisał(a):Tutaj się nie zgodzę. W całkiem sprawnym aucie filtr też się może zapchać i to nie tylko ze względu na przerywanie procesu wypalania.

To z jakiego powodu może się zapchać jeśli cykle wypalania będą dokańczane a silnik będzie sprawny?
Jedyna opcja to użycie niewłaściwego oleju który zostawia popiół.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez JohnnyB » 18 wrz 2016, 20:56

brii napisał(a):Jedyna opcja to użycie niewłaściwego oleju który zostawia popiół.


Brii, ile to auto musi tego oleju spalić aby się filtr zapchał ? Przy sprawnym silniku, podobno nie biorącym oleju, jest to niemożliwe.

Ot wykorzystywanie auto w takim a nie innym "środowisko" może powodować brak możliwości przeprowadzenia poprawnego cyklu wypalania. To cały problem, jeśli silnik i osprzęt – dolot/IC/EGR są sprawne.
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Postprzez Norreca » 18 wrz 2016, 21:14

JohnnyB napisał(a):
brii napisał(a):Jedyna opcja to użycie niewłaściwego oleju który zostawia popiół.


Brii, ile to auto musi tego oleju spalić aby się filtr zapchał ? Przy sprawnym silniku, podobno nie biorącym oleju, jest to niemożliwe.

Ot wykorzystywanie auto w takim a nie innym "środowisko" może powodować brak możliwości przeprowadzenia poprawnego cyklu wypalania. To cały problem, jeśli silnik i osprzęt – dolot/IC/EGR są sprawne.


nie wytłumaczysz, że jedynym problemem DPFów są właściciele aut i ich złe użytkowanie i źle dobrany rodzaj auta do ich potrzeb.
Obrazek
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 13:17
Posty: 1915 (84/101)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3

Postprzez JohnnyB » 18 wrz 2016, 21:28

Nie próbuję nawet. Mam diesle z DPF od 6 lat. Jakoś się turlam. Nie widzę problemu w użytkowaniu takiego auta. Dobrałem auta do swoich potrzeb i preferencji. Jeśli auta były używane w cyklach miejskich, raz na dwa tygodnie "wyprowadzałem" auto na sprawniejszy spacer. To wszystko.
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Postprzez Maniekvip » 18 wrz 2016, 22:03

brii napisał(a):To z jakiego powodu może się zapchać jeśli cykle wypalania będą dokańczane a silnik będzie sprawny?


Na przykład filtr mokry zapcha się pozostałościami po płynie ułatwiającym wypalanie sadzy.
"Pierwszego samochodu i pierwszej kobiety nigdy nie zapomnisz."

Stirling Moss
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2013, 20:01
Posty: 752 (17/11)
Auto: Mazda6
Mazda3

Postprzez brii » 18 wrz 2016, 22:23

Szybciej licznik się przekręci niż to się stanie w 100% sprawnym samochodzie ;) Inna sprawa, że tego typu DPFów już praktycznie nie ma.

Johny – no brac by musiał z litr na tysiąc (ergo pełnosprawny by nie był) ale była mowa o dokanczanych cyklach więc to jedyna opcja :) Poszukajcie histori o problemach z DPFami na zachodzie albo u osób które mają samochód od nowości – problem z filtrem o marginalne przypadki. U nas niestety jest pełno samochodów "okazji" i problemy są.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Marianek » 19 wrz 2016, 07:15

brii napisał(a):Poszukajcie histori o problemach z DPFami na zachodzie albo u osób które mają samochód od nowości – problem z filtrem o marginalne przypadki.U nas niestety jest pełno samochodów "okazji" i problemy są.

I to jest samo sedno <spoko>
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 7010 (210/247)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez Janusz626 » 19 wrz 2016, 19:57

Rumcajs, z tym węglem i dwutlenkiem węgla to troszkę przesadziłeś, chemik z ciebie że hoho. Idealna spalarnia w tych naszych DPFach, eureka do której dąży cały świat, jak dotąd nieskuteczne aby spalić coś i po tym nie mieć absolutnie nic, ewentualnie jak piszesz mieć tylko co2. Sorry ale nie masz racji. Diament też jest węglem, i na dobrą sprawą wszystko powstało z węgla.

Polskie prawo opisałeś równie w różowych kolorach, jako niemalże idealne dla tych którzy z niego korzystają, tutaj miałeś więcej racji.

Marlad ma biznes dla tych którzy tego potrzebują, jego usługi są dla ludzi a nie dla niego samego. Będzie tak długo to robić aż klient do niego przyjdzie. Nikt tego nie zmieni oprócz nas, ludzi, Polaków, użytkowników filtrów DPF czy FAP. Ewentualnie obowiązujące prawo zmieni się w czyn, nie jestem adwokatem Marlada.

Ciekawi mnie którego poranka ty wstajesz.

No to PEACE, i jeszcze:



Janusz626 napisał(a):Ale to nie ma sensu, do niczego ta dyskusja nie prowadzi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Rumcajs » 19 wrz 2016, 22:23

Janusz, z tym diamantem dałeś dobry przykład, bo to czysty węgiel, teoretycznie. ;)
Diamant spala się w czystym tlenie przy ok. 720 °C, w normalnym powietrzu pow. 800
Oczywiście Diamant to nie 100% czysty chemiczne węgiel (C). Dlatego zawsze jakieś szczątki, popiół pozostaną.
W przyrodzie nie ma nic 100%, to logiczne, czy to złoto, spiritus :D czy zero absolutne.
Oczywiście sadza to nie czysty węgiel, ale przeważająca więkrzość jej utleniana jest w DPFie w CO2.
OK, koniec wykładu.. peace przyjęty. <ganja>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2012, 16:03
Posty: 610 (37/42)
Skąd: Almanya / ألمانيا
Auto: M6 2.0 Sports-Line'10

Postprzez DanyGoo » 20 wrz 2016, 08:21

Witam. Podepne sie pod wątek z tematem ,,co myślicie o przewierconym filtrze DPF" a dokładniej. Usłyszałem niedawno że można się pozbyć problemu typu zapchany DPF poprzez nawiercenie (nie wiem w jakich miejscach) kilku dziurek w filtrze DPF-u. Ma to za zadanie zmylić czujniki a tym samym nie powodować rozpoczęcia cyklu wypalania DPF-u. Ma to na pewno dwie kożyści ale nie wiem jakie minusy. Ktoś coś wie o tej metodzie???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2010, 23:01
Posty: 32
Skąd: Przemyśl
Auto: mazda 6 2.0 citd 121KM z 2006r. typ GY

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Moto