zawieszają się obroty i nie odpala na ciepłym silniku
1, 2
Witam, Nowy tu jestem. mam problem z moja nową Madzią (15 lat ma) na zimnym silniku pali normalnie elegancko jeździ około godziny normalnie przyspiesza itd... jak się zagrzeje i wyłączę zapłon to już jej nie odpalę.... wyczyściłem egr, był nieżle zblokowany a teraz już działa, płyny wymienione, kable sprawdzone, nawet przedmuchałem w baku kurde i nic cały czas tak samo.... do tego doszło że na luzie blokuje się na obrotach tzn 2500 tyś i nie schodzi. zauważyłem też że jak zmieniam biegi to obroty spadają z np. 3000 do 2000 dwie sekundy trzyma i dopiero spadają do 800 .... pomocy ktokolwwiek coś miał podobnego ?
Podpinałeś może samochód pod komputer diagnostyczny? Mi by to wyglądało na problem z czujnikiem położenia wałka rozrządu, potocznie zwanego "krokowcem" lub zacinającym się dawkowaniem paliwa. Sprawdź błędy na silniku i jak jakieś wystąpią to napisz w tym temacie co wykazało.
Właśnie wczoraj po wielu próbach co się dzieje bo komp najbliższego mechanika nie chciał się podłączyć okazało się że to zawór SPV. Sam zawór nowy drogi jak diabli 1000-1200 zł więc postawiłem na regenerację cena 120zł plus wysyłka . Dziś wysłany więc czekam do końca tygodnia i zobaczymy.
hak64 napisał(a):Wyczyść przepustnicę, bo skoro ma problem z zejściem z obrotów, to pewnie tam masz syf.
taaa szczególnie że to diesel a on nie ma przepustnicy tylko kalpę gaszącą która nie ma tu nic do gadania

Właśnie poległem bo nic nie znalazłem w temacie przepustnicy w moim Dieslu hehehe.....
Rozmawiałem z mechanikiem i razem zrobiliśmy parę testów żeby sprawdzić co dolega mojej Madzi i wszystko wskazuje na zawór SPV dlatego też decyzja o jego regeneracji.
Rozmawiałem z mechanikiem i razem zrobiliśmy parę testów żeby sprawdzić co dolega mojej Madzi i wszystko wskazuje na zawór SPV dlatego też decyzja o jego regeneracji.
Oczywiście że to zawór SPV, zawiesza się i za długo pozostaje zamknięty. Próbowałeś go delikatnie ostukać? Znając życie to syf na tłoczku.
Co do nie odpalania z ciepłym to wina samej pompy.
Co do nie odpalania z ciepłym to wina samej pompy.
Tak zawór był w sumie trzy razy odkręcany dwa razy myty z obstukiwaniem to do końca nie wiem czy był...
Dopisano 30 sie 2016, 18:08:
A dlaczego uważasz że z odpalaniem na ciepłym to wina pompy? wydaje mi się że jak i na zimnym nie mogłem odpalić a wcześniej na ciepłym to wina zaworu i za małego dawkowania paliwa do odpalenia?
Dopisano 30 sie 2016, 18:08:
A dlaczego uważasz że z odpalaniem na ciepłym to wina pompy? wydaje mi się że jak i na zimnym nie mogłem odpalić a wcześniej na ciepłym to wina zaworu i za małego dawkowania paliwa do odpalenia?
A próbowałeś odpiąć czujnik temp. płynu? Gdy silnik jest zimny to dawka na rozruch jest większa i silnik odpalał ale gdy jest ciepły to dawka na rozruch jest mniejsza a tłokorozdzielacz i głowiczka już są wytarte i nie ma takiego ciśnienia.
Daj znać po zrobieniu SPV jak z odpalaniem jest 
Witam ponownie. Zawór dziś przyszedł po regeneracji Madzia odpala na zimnym jak i na ciepłym na razie katowałem odpalanie z godzinę. Polecam Pana Fachowca ze Szczecina od regeneracji zaworów SPV za robotę i za kontakt!!! Mój zawór zawierał takie ilości syfu że szok. Jednak jak Pan Fachowiec powiedział nie jest w pełni sprawny elektrycznie gdyż powinien przewodzić prąd pod napięciem 5V a przy rozruchu około 7V. Więc tak czy siak z czasem trzeba będzie wymienić. Na razie odpala to chyba najważniejsze. Jeszcze nie wyeliminowałem całkowitego spadania z obrotów to znaczy zawiesza się ale nie jak wcześniej 3000-2500 i stoi tylko po odpaleniu na ciepłym utrzymuje się na poziomie 1200-1300 a czasem działa normalnie na 800 obr/min. Wydaje mi się że jest to związane z tym prądem. Zauważyłem jeszcze jedno że przed zamontowaniem zaworu ów Fachowiec kazał ręcznie grzybkiem na filtrze paliwa na pompować paliwo dopiero przykręcić i znowu na pompować. Oczywiście zrobiłem tak aż do momentu że już nie mogłem wcisnąć grzybka, wcześniej przed wymianą zaworu gdy pompowałem mogłem to robić w nieskończoność a teraz ani rusz. także trzeba teraz pojeździć i się zobaczy, pomyślałem żeby nalać lepszego paliwa i zobaczymy. Dzięki za POMOC. podzielę się jak z eksploatacją moje Madzi dalej. Pozdrawiam

mazurek81 napisał(a): wcześniej przed wymianą zaworu gdy pompowałem mogłem to robić w nieskończoność a teraz ani rusz.
To ciekawe bo wychodzi na to że była nieszczelność.
Z tego co rozmawiałem Panem od regeneracji i opowiedziałem mu historię z pompowaniem to nic nie wspomniał o nie szczelności tylko tyle że po regeneracji zawór się dobrze ustawił dlatego nie mogłem pompować dalej. Jeżeli chodzi o te dziwne obroty zaproponował żebym mu wysłał zawór TCV to powinno pomóc. Mam moją Madzię dopiero od miesiąca i jeszcze nie jeździłem nią w trasę Pan Fachowiec powiedział żebym pojechał w trasę i przez około 20 minut na 3 biegu na 3000 obr/min jechał to powinno pomóc przeczyścić kolektor jak turbinkę( z tego co wiem to Madzia stała 2 lata bez ruchu) także w weekend mała wycieczka i zobaczymy.
Po regeneracji sie dobrze ustawił .....
Bujda na resorach taka,ze aż puchnie oko jak sie to czyta. Każdy kto zna zasadę działania pompy z ditd od razu kapnie gdzie jest ściema.
Jasne,poślij tcv do regeneracji.....ma on taki wpływ na zawieszające sie obroty,ze hej
Dorzuć do kompletu gniazdko zapalniczki i będzie git.
Bujda na resorach taka,ze aż puchnie oko jak sie to czyta. Każdy kto zna zasadę działania pompy z ditd od razu kapnie gdzie jest ściema.
Jasne,poślij tcv do regeneracji.....ma on taki wpływ na zawieszające sie obroty,ze hej

Dorzuć do kompletu gniazdko zapalniczki i będzie git.

1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości