zawieszają się obroty i nie odpala na ciepłym silniku

Postprzez mazurek81 » 26 sie 2016, 16:05

Witam, Nowy tu jestem. mam problem z moja nową Madzią (15 lat ma) na zimnym silniku pali normalnie elegancko jeździ około godziny normalnie przyspiesza itd... jak się zagrzeje i wyłączę zapłon to już jej nie odpalę.... wyczyściłem egr, był nieżle zblokowany a teraz już działa, płyny wymienione, kable sprawdzone, nawet przedmuchałem w baku kurde i nic cały czas tak samo.... do tego doszło że na luzie blokuje się na obrotach tzn 2500 tyś i nie schodzi. zauważyłem też że jak zmieniam biegi to obroty spadają z np. 3000 do 2000 dwie sekundy trzyma i dopiero spadają do 800 .... pomocy ktokolwwiek coś miał podobnego ?
Początkujący
 
Od: 26 sie 2016, 15:47
Posty: 20 (2/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323 S BJ 2,0 DITD

Postprzez iparts » 29 sie 2016, 11:24

Podpinałeś może samochód pod komputer diagnostyczny? Mi by to wyglądało na problem z czujnikiem położenia wałka rozrządu, potocznie zwanego "krokowcem" lub zacinającym się dawkowaniem paliwa. Sprawdź błędy na silniku i jak jakieś wystąpią to napisz w tym temacie co wykazało.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 5 sie 2014, 13:50
Posty: 324 (1/5)
Skąd: Warszawa
Auto: CX-9 TB 3.7L 277KM

Postprzez mazurek81 » 30 sie 2016, 14:06

Właśnie wczoraj po wielu próbach co się dzieje bo komp najbliższego mechanika nie chciał się podłączyć okazało się że to zawór SPV. Sam zawór nowy drogi jak diabli 1000-1200 zł więc postawiłem na regenerację cena 120zł plus wysyłka . Dziś wysłany więc czekam do końca tygodnia i zobaczymy.
Początkujący
 
Od: 26 sie 2016, 15:47
Posty: 20 (2/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323 S BJ 2,0 DITD

Postprzez hak64 » 30 sie 2016, 14:56

Wyczyść przepustnicę, bo skoro ma problem z zejściem z obrotów, to pewnie tam masz syf.
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2015, 10:08
Posty: 448 (2/23)
Auto: Mercedes 300SE

Postprzez mazurek81 » 30 sie 2016, 15:28

Ok Dzięki za podpowiedź :)
Początkujący
 
Od: 26 sie 2016, 15:47
Posty: 20 (2/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323 S BJ 2,0 DITD

Postprzez Neonixos666 » 30 sie 2016, 15:48

hak64 napisał(a):Wyczyść przepustnicę, bo skoro ma problem z zejściem z obrotów, to pewnie tam masz syf.


taaa szczególnie że to diesel a on nie ma przepustnicy tylko kalpę gaszącą która nie ma tu nic do gadania <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez mazurek81 » 30 sie 2016, 16:05

Właśnie poległem bo nic nie znalazłem w temacie przepustnicy w moim Dieslu hehehe.....
Rozmawiałem z mechanikiem i razem zrobiliśmy parę testów żeby sprawdzić co dolega mojej Madzi i wszystko wskazuje na zawór SPV dlatego też decyzja o jego regeneracji.
Początkujący
 
Od: 26 sie 2016, 15:47
Posty: 20 (2/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323 S BJ 2,0 DITD

Postprzez Neonixos666 » 30 sie 2016, 17:36

Oczywiście że to zawór SPV, zawiesza się i za długo pozostaje zamknięty. Próbowałeś go delikatnie ostukać? Znając życie to syf na tłoczku.

Co do nie odpalania z ciepłym to wina samej pompy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez mazurek81 » 30 sie 2016, 18:59

Tak zawór był w sumie trzy razy odkręcany dwa razy myty z obstukiwaniem to do końca nie wiem czy był...

Dopisano 30 sie 2016, 18:08:

A dlaczego uważasz że z odpalaniem na ciepłym to wina pompy? wydaje mi się że jak i na zimnym nie mogłem odpalić a wcześniej na ciepłym to wina zaworu i za małego dawkowania paliwa do odpalenia?
Początkujący
 
Od: 26 sie 2016, 15:47
Posty: 20 (2/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323 S BJ 2,0 DITD

Postprzez Neonixos666 » 30 sie 2016, 19:39

A próbowałeś odpiąć czujnik temp. płynu? Gdy silnik jest zimny to dawka na rozruch jest większa i silnik odpalał ale gdy jest ciepły to dawka na rozruch jest mniejsza a tłokorozdzielacz i głowiczka już są wytarte i nie ma takiego ciśnienia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez mazurek81 » 30 sie 2016, 20:05

Tak próbowałem i nici z odpalenia, zapalał jedynie za pomocą plaka. to samo działo się na zimnym jak i ciepłym silniku.
Początkujący
 
Od: 26 sie 2016, 15:47
Posty: 20 (2/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323 S BJ 2,0 DITD

Postprzez Neonixos666 » 30 sie 2016, 20:10

Daj znać po zrobieniu SPV jak z odpalaniem jest :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez mazurek81 » 30 sie 2016, 21:47

Niema problemu sam jestem ciekaw jak to wyjdzie, czy też regeneracja da pozytywne efekty czy też trzeba będzie szukać nowego zaworu :) :) :) :)
Początkujący
 
Od: 26 sie 2016, 15:47
Posty: 20 (2/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323 S BJ 2,0 DITD

Postprzez mazurek81 » 2 wrz 2016, 14:00

Witam ponownie. Zawór dziś przyszedł po regeneracji Madzia odpala na zimnym jak i na ciepłym na razie katowałem odpalanie z godzinę. Polecam Pana Fachowca ze Szczecina od regeneracji zaworów SPV za robotę i za kontakt!!! Mój zawór zawierał takie ilości syfu że szok. Jednak jak Pan Fachowiec powiedział nie jest w pełni sprawny elektrycznie gdyż powinien przewodzić prąd pod napięciem 5V a przy rozruchu około 7V. Więc tak czy siak z czasem trzeba będzie wymienić. Na razie odpala to chyba najważniejsze. Jeszcze nie wyeliminowałem całkowitego spadania z obrotów to znaczy zawiesza się ale nie jak wcześniej 3000-2500 i stoi tylko po odpaleniu na ciepłym utrzymuje się na poziomie 1200-1300 a czasem działa normalnie na 800 obr/min. Wydaje mi się że jest to związane z tym prądem. Zauważyłem jeszcze jedno że przed zamontowaniem zaworu ów Fachowiec kazał ręcznie grzybkiem na filtrze paliwa na pompować paliwo dopiero przykręcić i znowu na pompować. Oczywiście zrobiłem tak aż do momentu że już nie mogłem wcisnąć grzybka, wcześniej przed wymianą zaworu gdy pompowałem mogłem to robić w nieskończoność a teraz ani rusz. także trzeba teraz pojeździć i się zobaczy, pomyślałem żeby nalać lepszego paliwa i zobaczymy. Dzięki za POMOC. podzielę się jak z eksploatacją moje Madzi dalej. Pozdrawiam :) :) :) :) :)
Początkujący
 
Od: 26 sie 2016, 15:47
Posty: 20 (2/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323 S BJ 2,0 DITD

Postprzez Neonixos666 » 2 wrz 2016, 16:54

mazurek81 napisał(a): wcześniej przed wymianą zaworu gdy pompowałem mogłem to robić w nieskończoność a teraz ani rusz.


To ciekawe bo wychodzi na to że była nieszczelność.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez mazurek81 » 2 wrz 2016, 21:32

Z tego co rozmawiałem Panem od regeneracji i opowiedziałem mu historię z pompowaniem to nic nie wspomniał o nie szczelności tylko tyle że po regeneracji zawór się dobrze ustawił dlatego nie mogłem pompować dalej. Jeżeli chodzi o te dziwne obroty zaproponował żebym mu wysłał zawór TCV to powinno pomóc. Mam moją Madzię dopiero od miesiąca i jeszcze nie jeździłem nią w trasę Pan Fachowiec powiedział żebym pojechał w trasę i przez około 20 minut na 3 biegu na 3000 obr/min jechał to powinno pomóc przeczyścić kolektor jak turbinkę( z tego co wiem to Madzia stała 2 lata bez ruchu) także w weekend mała wycieczka i zobaczymy.
Początkujący
 
Od: 26 sie 2016, 15:47
Posty: 20 (2/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323 S BJ 2,0 DITD

Postprzez tadziol » 4 wrz 2016, 17:00

Po regeneracji sie dobrze ustawił .....
Bujda na resorach taka,ze aż puchnie oko jak sie to czyta. Każdy kto zna zasadę działania pompy z ditd od razu kapnie gdzie jest ściema.
Jasne,poślij tcv do regeneracji.....ma on taki wpływ na zawieszające sie obroty,ze hej <glupek2>
Dorzuć do kompletu gniazdko zapalniczki i będzie git. <spoko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez mazurek81 » 4 wrz 2016, 21:53

Do Pana Tadziol. Czyli co moja Madzia ma zepsutą pompę? to jest powód tych dziwnych obrotów? proszę o opinię.
Początkujący
 
Od: 26 sie 2016, 15:47
Posty: 20 (2/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323 S BJ 2,0 DITD

Postprzez tadziol » 5 wrz 2016, 08:11

Nie znam powodu zawieszających się obrotów.
Dlatego opinii wydać nie potrafię.
A jak teraz zapala silnik ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez mazurek81 » 5 wrz 2016, 08:31

Silnik zapala bez żadnego problemu na zimnym jak i ciepłym silniku. Tylko te obroty nie dają mi spokoju.
Początkujący
 
Od: 26 sie 2016, 15:47
Posty: 20 (2/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323 S BJ 2,0 DITD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323