Diagnostyka 323 F BJ
Witam mam Mazdę 323 Bj 1,5 16v z 99r i chciałem się dowiedzieć jak podłączyć się pod złącze diagnostyczne tak żeby szło coś sprawdzić powiem tak że mam kupiony interfejs nazywa się ELM337 ale po podłączeniu się przez przejściówkę do złącza diagnostic pisze mi że komputer nie odpowiada więc moje pytanie jest taki może ktoś wie czym i jakim interfejsem można się podłączyć pod te złącze a mam je z lewj strony w komorze silnika obok mocowania amortyzatora aby czytał kody oraz błędy ktoś mi mówił że to starsza wersja OBD I nazywa się oebd a chce to sprawdzić?prośba aby mi ktoś pomógł wytłumaczył?




- Od: 26 wrz 2015, 19:39
- Posty: 5
- Auto: mazda 323 BJ 1,5 cm 16V 99r.
Przecież to nie jest takie proste, kolega nie napisał nawet jaką wersję ELM posiada a to dość kluczowa sprawa! Jest to o tyle kluczowe ze chińczycy zamieszali w oznaczeniach gdzie wersja PCB to co innego jak wersja softu. Inna sprawa ze nie należy mylić standardów ponieważ EOBD o którym kolega wspomniał to układ stosowany w pojazdach europejskich producentów. ELMem można zdiagnozować wiele modeli po 97 roku ponieważ wtedy dużo o ile nie wszystkie modele na Europę dostały nowe ECU które obsługiwały 4 cyfrowe kody błędów które są kompatybilne ze standardem OBD i ForScan sobie z nimi radzi, czego nie można powiedzieć o wersjach ze starszymi ECU które mrugają 2 cyfrowe kody i z nimi zestaw ELM + ForScan nie bangla mnie udało się odczytać BG z 91 ale w zestawie ELM + CASCADE czyli emulator Carman Scan
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
na forum jest kilka tematów odnośnie diagnostyki tej w dziale BJ najwyraźniej zakończył swój żywot albo wyczerpał temat i wystarcza większości użytkowników
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
Tak samo przy RF4F z Grudnia 2000. Tylko przejściówkę z allegro musiałem przerabiać bo miała pomieszane piny. Na upartego można podpiąć adapter kabelkami, używając konektorów z gniazda MOLEX zasilacza komputerowego. ;–)
Wykorzystam temat i zadam może trochę głupie pytanie ale za chiny ludowe nie jestem w stanie znaleźć...
Gdzie w BJ z 1999 roku z silnikiem 1.5 65kW jest podpięcie do komputera? Nie mogę złącza nigdzie zlokalizować.
Gdzie w BJ z 1999 roku z silnikiem 1.5 65kW jest podpięcie do komputera? Nie mogę złącza nigdzie zlokalizować.
są dwie opcje albo pod maską szukaj takiej wtyczki

albo jak masz jakiś młodszy model bo podernizacji to musisz szukać typowego złącza OBD II

powinna się wtedy znajdować koło nogi blisko skrzynki bezpiecznikowej kabiny, może być tak usytuowana że bez zajrzenia pod deskę rozdzielczą jej nie zobaczysz

albo jak masz jakiś młodszy model bo podernizacji to musisz szukać typowego złącza OBD II

powinna się wtedy znajdować koło nogi blisko skrzynki bezpiecznikowej kabiny, może być tak usytuowana że bez zajrzenia pod deskę rozdzielczą jej nie zobaczysz
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
Próbowałem połączyć się Forscanem na Windows 8 i nie widzi ELM-a. Na starym laptopie z XP-kiem nie było problemu. Może to kwestia Forscan i jego wersji. Ma ktoś może Windowsa 8 i obsługuje Forscan w BJ-tce?
MAZDA SIĘ NIE PSUJE TO LUDZIE PSUJĄ MAZDY

Jeżeli działa na XP to będzie zdecydowanie problem ze sterownikami dla systemu
Wyklepane na one+ one z TapaTalk
Wyklepane na one+ one z TapaTalk
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
Więc może jaką wersję Forscana wgrać i jakie sterowniki? 

MAZDA SIĘ NIE PSUJE TO LUDZIE PSUJĄ MAZDY

Wersja forscana powinna być najnowsza bo jeżeli są wykrywane jakieś błędy i zgłaszane do twórców to usuwają je, a sterowniki to wszystko zależy jaki masz kabel bo jeśli chiński klon co zapewne jest prawda to pytanie pozostaje czy jest na prolificu czy ftdi bo od tego będzie zależało jaki powinieneś mieć sterownik jeżeli ftdi to mają dobre wsparcie na stronie producenta układu jeżeli prolific to zapomnij bo to dalekowschodnia kopia ftdi i znalezienie sterowników do systemów młodszych niż XP to praktycznie misja niemożliwa
Wyklepane na one+ one z TapaTalk
Wyklepane na one+ one z TapaTalk
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
Kabel kupiłem tutaj
http://allegro.pl/elm327-usb-interfejs- ... 26059.html
Pewnie będę musiał zainwestować w laptopa z XP

Pewnie będę musiał zainwestować w laptopa z XP
MAZDA SIĘ NIE PSUJE TO LUDZIE PSUJĄ MAZDY

Miałem też ten problem na Windows 10. Zrób zgodnie z tym poradnikiem a będzie chodzić http://www.totalcardiagnostics.com/supp ... 2-software
Dzięki za podpowiedź. Na razie reanimuje starego lapka z XP-kiem ale w wolnym czasie spróbuję z W8 

MAZDA SIĘ NIE PSUJE TO LUDZIE PSUJĄ MAZDY

- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości