Ciśnienie na poszczególnych cylindrach

Postprzez blady118 » 19 wrz 2014, 13:27

Postanowiłem w swojej Madzi 2.0 +LPG sprawdzić kompresje na cylindrach i wyszło mi tak:
Pomóżcie mi to zinterpretować -mechanik mówił mi że niedługo remont silnika.
Załączniki
CAM00424.jpg
Początkujący
 
Od: 24 maja 2014, 19:17
Posty: 9
Skąd: Wrocław
Auto: MAZDA 6
2005 BENZYNA
2,0 ,141 KM

Postprzez Przemek323c » 19 wrz 2014, 19:20

Robil ktos probe olejowa ?
Przemek323c
 

Postprzez blady118 » 20 wrz 2014, 16:57

Próba olejowa nie była robiona.Ale nie dymi Kompresja troche słaba.Nie wiem czy zmieniac silnik czy naprawiac mechanic wycenia mi robocizne na 3tys zł drogo,na forach widze ze niektórzy wymienili pierscienie 1000 zł rkoszt .nie wiem co mam zrobic.
Początkujący
 
Od: 24 maja 2014, 19:17
Posty: 9
Skąd: Wrocław
Auto: MAZDA 6
2005 BENZYNA
2,0 ,141 KM

Postprzez Przemek323c » 20 wrz 2014, 19:50

Co ma proba olejowa do dymienia ?
Przemek323c
 

Postprzez thesilent » 29 sie 2016, 21:34

odgrzeję kotleta, bo dzisiaj mierzyłem sam ciśnienie w garach. No i niestety:

1. 15 bar,
2. 11 bar,
3. 16 bar,
4. 16 bar.

:/ Drugi cylinder niedomaga. Ciekawe, czy to zawory, czy pierścienie :(
Załączniki
1.jpg
cylinder 1
2.jpg
cylinder 2
3.jpg
cylinder 3
4.jpg
cylinder 4
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2013, 20:11
Posty: 293 (9/13)
Skąd: Sollstedt, Niemcy
Auto: Mazda 6 2.0 LPG 2004r.
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 HDI 2007r.

Postprzez adam_b96 » 30 sie 2016, 08:26

wróżenie z fusów??
ZAWORY
po 1 sprawdzić luzy zaworowe niekoniecznie ze względu na kompresję ale dla świętego spokoju – być może są podparte ale mało prawdopodobne aby luz zaworowy tak mocna spadł tylko na jednym cylindrze.

dodatkowo może uszczelniacze zaworowe. Jak spalanie oleju na 1000km??

PIERŚCIENIE
po 2 zrób próbę olejową. wystarczy około 10ml oleju i jeśli ciśnienie wzrośnie to masz rozwiązanie problemu.

po 3. Coś co może pomóc a nie zaszkodzi. Spuść olej i zalewaj cylinder naftą. Co jakiś czas obracając tłokiem ręcznie za pomocą koła pasowego. Może zapieczone pierścienie puszczą – to tylko 50zł za około 5L bańkę nafty.

po 4. W naszym silniku dwie opcje które kwalifikują do wymiany/remontu.
Ciśnienie nominalne 17 bar – minimalne 12 bar
Różnica pomiędzy cylindrami ok. 2 bar max.

O ile silnik z 4 cylindrami po 12 barów pracuje w miarę normalnie to już 3 zdrowe a jeden z różnicą 4 barów szybko może zużyć elementy przenoszące obciążenia bo silnik ma zachwiane wyrównoważenie – mówię o oddziaływaniu na korbowody, wał itp.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2012, 14:52
Posty: 124 (2/4)
Skąd: Lubelskie
Auto: Mazda 6' 2.0 B+LPG
147KM "07r.

Postprzez thesilent » 30 sie 2016, 21:34

dzięki za zainteresowanie. Chyba zacznę od najprostszego czyli sprawdzę luzy zaworowe. Tym bardziej, że na zimnym ma pół bara lepsze sprężanie niż na ciepłym silniku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2013, 20:11
Posty: 293 (9/13)
Skąd: Sollstedt, Niemcy
Auto: Mazda 6 2.0 LPG 2004r.
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 HDI 2007r.

Postprzez adam_b96 » 30 sie 2016, 22:09

najprostsza jest próba olejowa =) nalewasz oleju strzykawką i ponownie wykonujesz pomiar =)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2012, 14:52
Posty: 124 (2/4)
Skąd: Lubelskie
Auto: Mazda 6' 2.0 B+LPG
147KM "07r.

Postprzez thesilent » 30 sie 2016, 22:13

jeśli tylko będę miał możliwość, to tak zrobię :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2013, 20:11
Posty: 293 (9/13)
Skąd: Sollstedt, Niemcy
Auto: Mazda 6 2.0 LPG 2004r.
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 HDI 2007r.

Postprzez Marwis » 31 sie 2016, 00:07

Dużo masz na gazie zrobione? Jeśli luzy zaworowe nie były nigdy mierzone to myślę że warto się tym rychło zainteresować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2011, 18:59
Posty: 313
Skąd: Gdynia
Auto: M6 GG '06 LF 2.0 AT
była 323f 1,5 LPG '99

Postprzez adam_b96 » 31 sie 2016, 21:53

luzy zaworowe nie spowodują tak dużej różnicy w ciśnieniu sprężania. To jest przecież 5 bar!
Kolego jak wyglądały świece przy wykręcaniu?? Ja jak je wyjmuję to układam w kolejności cylindrów. Ty pewnie wrzuciłeś na kupkę i tak samo pewnie losowo je powkładałeś. Świeca dużo mówi o kondycji cylindra. Można założyć z góry że niskie ciśnienie sprężania na cyl 2 o wartości prawie 5 bar jest spowodowane zapieczeniem pierścieni tłokowych. Dobrze by było przy wykręconych świecach oglądnąć denko tłoka 2 i porównać to z 1,3,4. Założę się że jest czarne od nagaru tak samo jak i zapieczone pierścienie na tym tłoku. Powodów może być kilka od przeciekających uszczelniaczy na tym cylindrze przez co przy dłuższym postoju olej sączył się na denko tłoka aż po lejący wtryskiwacz.

powiem tak. Widziałem mazdy z ciśnieniem sprężania na poziomie 4x 11 bar z równą pracą na biegu jałowym i przyzwoitą dynamiką, ale 3x16 bar względem 11 bar na tylko jednym cylindrze to przecież wyczuwalnie drgać i silnik ma nierównomierny bieg.

Jak ze spalaniem oleju i zużyciem paliwa na 100km ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2012, 14:52
Posty: 124 (2/4)
Skąd: Lubelskie
Auto: Mazda 6' 2.0 B+LPG
147KM "07r.

Postprzez thesilent » 1 wrz 2016, 21:10

Silnik pracuje w miarę równo, choć wzorem wyrównoważenia nie jest. Dynamika spoko, choć mam wrażenie, że kiedyś ciągnęła lepiej. Spalanie LPG w normie 10-12/100 (mieszkam w Niemczech i często korzystam z autostrad – 160km/h na tempomacie). W Polsce potrafi wziąć 9/100 LPG.

Świece wykręciłem i wkręciłem w takiej samej kolejności. Ale się nie przyglądałem. Na weekend podejdę do tematu jeszcze raz.

Mam endoskop, jak dam radę czasowo, to zajrzę do cylindrów i obejrzę denka tłoków. Ale wszystko rozbija się o ten czas...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2013, 20:11
Posty: 293 (9/13)
Skąd: Sollstedt, Niemcy
Auto: Mazda 6 2.0 LPG 2004r.
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 HDI 2007r.

Postprzez Greg88 » 7 wrz 2016, 10:50

Czas leci a mnie interesuje historia i jej zakończenie :)
Avatar użytkownika
 
Od: 25 mar 2015, 09:23
Posty: 283 (16/9)
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 6 GG 2002 2.3 MZR 166 KM

Postprzez thesilent » 7 wrz 2016, 17:59

no niestety na chwilę obecną nie dam rady nic do przodu z tym tematem.

Wczoraj wymieniłem sondę lambda i auto nie do poznania... Na plus oczywiście.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2013, 20:11
Posty: 293 (9/13)
Skąd: Sollstedt, Niemcy
Auto: Mazda 6 2.0 LPG 2004r.
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 HDI 2007r.

Postprzez DeviS » 13 wrz 2016, 13:28

Szybkie pytanie. Czy pomiar cisnienia ZAWSZE trzeba wykonywac na cieplym silniku aby pomiar byl miarodajny ?
Ostatnio bylem u mechanika i za taka usluge powiedzial mi na poczatku 80zl co jest dla mnie duza przesada, w koncu jak zobaczyl ze cos czaje i mowie ile takie cos kosztuje u innych zszedl z ceny na 40zl ;P No ale caly czas mowil ze taki zabieg wykonuje sie na zimnym silniku ;) Ktos wyjasni jak byc powinno ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2013, 00:58
Posty: 479 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Postprzez thesilent » 13 wrz 2016, 14:20

DeviS napisał(a):... za taka usluge powiedzial mi na poczatku 80zl


Tyle, to ja dałem za mój tester sprężania :D

Ja robiłem pomiar i na zimnym, i na ciepłym.

Zaleca się na ciepłym ze względu na smarowanie silnika i napięcie akumulatora. Na zimnym silniku pomiar idzie praktycznie bez smarowania, olej jest zimny a akumulator może nie dać rady równomiernie pompować czterech garów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2013, 20:11
Posty: 293 (9/13)
Skąd: Sollstedt, Niemcy
Auto: Mazda 6 2.0 LPG 2004r.
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 HDI 2007r.

Postprzez DeviS » 13 wrz 2016, 17:15

Dzieki za odpowiedz. Byla jakas roznica w pomiarze na zimnym i na cieplym silniku ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2013, 00:58
Posty: 479 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Postprzez thesilent » 13 wrz 2016, 21:07

Praktycznie żadna różnica, ułamki bara.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2013, 20:11
Posty: 293 (9/13)
Skąd: Sollstedt, Niemcy
Auto: Mazda 6 2.0 LPG 2004r.
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 HDI 2007r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6