Ciśnienie na poszczególnych cylindrach
Strona 1 z 1
Próba olejowa nie była robiona.Ale nie dymi Kompresja troche słaba.Nie wiem czy zmieniac silnik czy naprawiac mechanic wycenia mi robocizne na 3tys zł drogo,na forach widze ze niektórzy wymienili pierscienie 1000 zł rkoszt .nie wiem co mam zrobic.
- Od: 24 maja 2014, 19:17
- Posty: 9
- Skąd: Wrocław
- Auto: MAZDA 6
2005 BENZYNA
2,0 ,141 KM
odgrzeję kotleta, bo dzisiaj mierzyłem sam ciśnienie w garach. No i niestety:
1. 15 bar,
2. 11 bar,
3. 16 bar,
4. 16 bar.
:/ Drugi cylinder niedomaga. Ciekawe, czy to zawory, czy pierścienie
1. 15 bar,
2. 11 bar,
3. 16 bar,
4. 16 bar.
:/ Drugi cylinder niedomaga. Ciekawe, czy to zawory, czy pierścienie
wróżenie z fusów??
ZAWORY
po 1 sprawdzić luzy zaworowe niekoniecznie ze względu na kompresję ale dla świętego spokoju – być może są podparte ale mało prawdopodobne aby luz zaworowy tak mocna spadł tylko na jednym cylindrze.
dodatkowo może uszczelniacze zaworowe. Jak spalanie oleju na 1000km??
PIERŚCIENIE
po 2 zrób próbę olejową. wystarczy około 10ml oleju i jeśli ciśnienie wzrośnie to masz rozwiązanie problemu.
po 3. Coś co może pomóc a nie zaszkodzi. Spuść olej i zalewaj cylinder naftą. Co jakiś czas obracając tłokiem ręcznie za pomocą koła pasowego. Może zapieczone pierścienie puszczą – to tylko 50zł za około 5L bańkę nafty.
po 4. W naszym silniku dwie opcje które kwalifikują do wymiany/remontu.
Ciśnienie nominalne 17 bar – minimalne 12 bar
Różnica pomiędzy cylindrami ok. 2 bar max.
O ile silnik z 4 cylindrami po 12 barów pracuje w miarę normalnie to już 3 zdrowe a jeden z różnicą 4 barów szybko może zużyć elementy przenoszące obciążenia bo silnik ma zachwiane wyrównoważenie – mówię o oddziaływaniu na korbowody, wał itp.
ZAWORY
po 1 sprawdzić luzy zaworowe niekoniecznie ze względu na kompresję ale dla świętego spokoju – być może są podparte ale mało prawdopodobne aby luz zaworowy tak mocna spadł tylko na jednym cylindrze.
dodatkowo może uszczelniacze zaworowe. Jak spalanie oleju na 1000km??
PIERŚCIENIE
po 2 zrób próbę olejową. wystarczy około 10ml oleju i jeśli ciśnienie wzrośnie to masz rozwiązanie problemu.
po 3. Coś co może pomóc a nie zaszkodzi. Spuść olej i zalewaj cylinder naftą. Co jakiś czas obracając tłokiem ręcznie za pomocą koła pasowego. Może zapieczone pierścienie puszczą – to tylko 50zł za około 5L bańkę nafty.
po 4. W naszym silniku dwie opcje które kwalifikują do wymiany/remontu.
Ciśnienie nominalne 17 bar – minimalne 12 bar
Różnica pomiędzy cylindrami ok. 2 bar max.
O ile silnik z 4 cylindrami po 12 barów pracuje w miarę normalnie to już 3 zdrowe a jeden z różnicą 4 barów szybko może zużyć elementy przenoszące obciążenia bo silnik ma zachwiane wyrównoważenie – mówię o oddziaływaniu na korbowody, wał itp.
dzięki za zainteresowanie. Chyba zacznę od najprostszego czyli sprawdzę luzy zaworowe. Tym bardziej, że na zimnym ma pół bara lepsze sprężanie niż na ciepłym silniku.
luzy zaworowe nie spowodują tak dużej różnicy w ciśnieniu sprężania. To jest przecież 5 bar!
Kolego jak wyglądały świece przy wykręcaniu?? Ja jak je wyjmuję to układam w kolejności cylindrów. Ty pewnie wrzuciłeś na kupkę i tak samo pewnie losowo je powkładałeś. Świeca dużo mówi o kondycji cylindra. Można założyć z góry że niskie ciśnienie sprężania na cyl 2 o wartości prawie 5 bar jest spowodowane zapieczeniem pierścieni tłokowych. Dobrze by było przy wykręconych świecach oglądnąć denko tłoka 2 i porównać to z 1,3,4. Założę się że jest czarne od nagaru tak samo jak i zapieczone pierścienie na tym tłoku. Powodów może być kilka od przeciekających uszczelniaczy na tym cylindrze przez co przy dłuższym postoju olej sączył się na denko tłoka aż po lejący wtryskiwacz.
powiem tak. Widziałem mazdy z ciśnieniem sprężania na poziomie 4x 11 bar z równą pracą na biegu jałowym i przyzwoitą dynamiką, ale 3x16 bar względem 11 bar na tylko jednym cylindrze to przecież wyczuwalnie drgać i silnik ma nierównomierny bieg.
Jak ze spalaniem oleju i zużyciem paliwa na 100km
Kolego jak wyglądały świece przy wykręcaniu?? Ja jak je wyjmuję to układam w kolejności cylindrów. Ty pewnie wrzuciłeś na kupkę i tak samo pewnie losowo je powkładałeś. Świeca dużo mówi o kondycji cylindra. Można założyć z góry że niskie ciśnienie sprężania na cyl 2 o wartości prawie 5 bar jest spowodowane zapieczeniem pierścieni tłokowych. Dobrze by było przy wykręconych świecach oglądnąć denko tłoka 2 i porównać to z 1,3,4. Założę się że jest czarne od nagaru tak samo jak i zapieczone pierścienie na tym tłoku. Powodów może być kilka od przeciekających uszczelniaczy na tym cylindrze przez co przy dłuższym postoju olej sączył się na denko tłoka aż po lejący wtryskiwacz.
powiem tak. Widziałem mazdy z ciśnieniem sprężania na poziomie 4x 11 bar z równą pracą na biegu jałowym i przyzwoitą dynamiką, ale 3x16 bar względem 11 bar na tylko jednym cylindrze to przecież wyczuwalnie drgać i silnik ma nierównomierny bieg.
Jak ze spalaniem oleju i zużyciem paliwa na 100km
Silnik pracuje w miarę równo, choć wzorem wyrównoważenia nie jest. Dynamika spoko, choć mam wrażenie, że kiedyś ciągnęła lepiej. Spalanie LPG w normie 10-12/100 (mieszkam w Niemczech i często korzystam z autostrad – 160km/h na tempomacie). W Polsce potrafi wziąć 9/100 LPG.
Świece wykręciłem i wkręciłem w takiej samej kolejności. Ale się nie przyglądałem. Na weekend podejdę do tematu jeszcze raz.
Mam endoskop, jak dam radę czasowo, to zajrzę do cylindrów i obejrzę denka tłoków. Ale wszystko rozbija się o ten czas...
Świece wykręciłem i wkręciłem w takiej samej kolejności. Ale się nie przyglądałem. Na weekend podejdę do tematu jeszcze raz.
Mam endoskop, jak dam radę czasowo, to zajrzę do cylindrów i obejrzę denka tłoków. Ale wszystko rozbija się o ten czas...
Szybkie pytanie. Czy pomiar cisnienia ZAWSZE trzeba wykonywac na cieplym silniku aby pomiar byl miarodajny ?
Ostatnio bylem u mechanika i za taka usluge powiedzial mi na poczatku 80zl co jest dla mnie duza przesada, w koncu jak zobaczyl ze cos czaje i mowie ile takie cos kosztuje u innych zszedl z ceny na 40zl
No ale caly czas mowil ze taki zabieg wykonuje sie na zimnym silniku
Ktos wyjasni jak byc powinno ?
Ostatnio bylem u mechanika i za taka usluge powiedzial mi na poczatku 80zl co jest dla mnie duza przesada, w koncu jak zobaczyl ze cos czaje i mowie ile takie cos kosztuje u innych zszedl z ceny na 40zl
DeviS napisał(a):... za taka usluge powiedzial mi na poczatku 80zl
Tyle, to ja dałem za mój tester sprężania
Ja robiłem pomiar i na zimnym, i na ciepłym.
Zaleca się na ciepłym ze względu na smarowanie silnika i napięcie akumulatora. Na zimnym silniku pomiar idzie praktycznie bez smarowania, olej jest zimny a akumulator może nie dać rady równomiernie pompować czterech garów.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6