Mazda3 MPS oraz Mazda3 (facelifting) w roku 2017 – dyskusja.

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez corky1 » 5 sie 2016, 16:44

W japonskich broszurach sa zdjecia, na ktorych widac stara i nowa konsole. Niestety nie znam japonskiego, ale moze byc tak, ze stara jest w niektorych wersjach (moze podstawowych), a nowa w innych. Na Europe moze byc zupelnie inaczej, tj. nowa w kazdej wersji.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 17:42
Posty: 606 (14/30)
Skąd: WN
Auto: Mazda 3 BP Hikari MT 2019

Postprzez corky1 » 9 sie 2016, 12:59

Na australijskich stronach pojawil sie test 3-ki po liftingu:

http://www.caradvice.com.au/468745/2016 ... ch-review/

Na zdjeciach widac, ze wnetrze w podstawowej wersji jest takie samo jak przed liftem, moze w wyzszych jest inaczej.

Niestety pisza, ze wbrew zapowiedziom producenta o poprawieniu wyciszenia, wciaz slychac halas od nadkoli i nie jest tak dobrze jak w Golfie i innych kompaktach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 17:42
Posty: 606 (14/30)
Skąd: WN
Auto: Mazda 3 BP Hikari MT 2019

Postprzez tomeq83 » 10 sie 2016, 10:04

Co do wnętrza to faktycznie w podstawowej wersji tunel i ręczny jest "po staremu", ciekawe jakto będzie w EU.

Przeanalizowałem katalog australijski i wychodzi, że "ulepszony" SCBS-F(oward) (z detekcją pieszych) jest w każdej wersji, poprostu zastąpił stary SCBS który działał do 30km/h i pewnie tak samo będzie w EU.
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2012, 18:39
Posty: 350 (4/17)
Auto: 1.Mazda 3 BL 2010 1.6 105km MZR Exclusive 90th Anniversary Blue Mica
2. Mazda 3 BN 2017 2.0 120KM Skypassion Safety Soul Red

Postprzez stachan » 10 sie 2016, 11:59

system CBS (City Brake Support) – czujnik laserowy jest zdolny wykryć pieszych w zakresie prędkości 10-80 km/h lub inne pojazdy w nowym – rozszerzonym zakresie prędkości 4-80 km/h.
Obrazek
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
Koordynator Finansów
Koordynator Konkursów
 
Od: 21 wrz 2006, 17:09
Posty: 5602 (328/456)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GH 2.0 LF-DE

Postprzez KMBak » 10 sie 2016, 12:01

W 6-tce laser ma być zmieniony na kamerę, więc nie sądzę, że 3-jce jest dalej laser... <co?>
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 14:36
Posty: 3820 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez stachan » 10 sie 2016, 12:11

Słusznie – brakuje słów "został zastąpiony kamerą <spoko>

Collision avoidance and damage mitigation
Advanced Smart City Brake Support*7 to reduce damage from collisions
The near infrared laser sensor used with SCBS F has now been changed to a forward-sensing camera.
The system can now detect pedestrians as well as vehicles.
The range of speeds at which vehicles are detected has been expanded from 4 – 30km/h to 4 – 80km/h. Pedestrians can be detected at 10 – 80km/h.
Obrazek
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
Koordynator Finansów
Koordynator Konkursów
 
Od: 21 wrz 2006, 17:09
Posty: 5602 (328/456)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GH 2.0 LF-DE

Postprzez Chromaticall » 23 sie 2016, 13:16

A znalazl ktos może jakieś info o poprawionych schowkach na butelki;–) na drzwiach? Bo ja nic nie znalazlem niestety :–(
Początkujący
 
Od: 11 cze 2016, 23:15
Posty: 16

Postprzez corky1 » 23 sie 2016, 13:48

Na jednym ze zdjec z testu, o ktorym pisze wyzej, widac, ze poprawiono schowki w drzwiach i teraz zmiesci sie w nich cos wiecej niz tylko butelka, co jest zmiana na +
Załączniki
2016-Mazda-3-Neo-Hatch-Auto-23.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 17:42
Posty: 606 (14/30)
Skąd: WN
Auto: Mazda 3 BP Hikari MT 2019

Postprzez Chromaticall » 23 sie 2016, 16:15

O, dzięki corky1. Jakoś przeoczyłem to zdjęcie. Faktycznie wygląda, że coś z tym zrobili. Aczkolwiek dziś pan w salonie powiedział, że będzie tak jak było. Ale powiedział też, że blachy są ocynkowane, co nie do końca zgadza się z moją wiedzą;)
Początkujący
 
Od: 11 cze 2016, 23:15
Posty: 16

Postprzez rafs24 » 23 sie 2016, 17:07

A jak cena nowej wersji, zdrożała czy ten sam poziom co był przed faceliftingiem?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2016, 07:15
Posty: 136 (12/7)
Auto: Mazda 3 BM 2016, HB, 2.0 Sky-G 120KM, 6MT, Skyenergy + Xenon, Blue reflex

Postprzez Maniekvip » 23 sie 2016, 17:40

Sory za off top ale na tym zdjęciu to jakaś bieda straszna (patrz klima i radio). Co dziwne z automatem.
"Pierwszego samochodu i pierwszej kobiety nigdy nie zapomnisz."

Stirling Moss
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2013, 20:01
Posty: 752 (17/11)
Auto: Mazda6
Mazda3

Postprzez Chromaticall » 23 sie 2016, 17:43

Dealer mi powiedzial, ze SkyEnergy będzie o ok. 900 droższa. I jeszcze gdzieś mi się obiło o uszy, ze ma być dopłata do.... UWAGA... manualu:-D Byłaby to ciekawostka :–) Termin odbioru mam okresliny na przełom grudnia/stycznia bo produkcja FL rusza od października.

Dopisano 23 sie 2016, 17:45:

Maniekvip – to bodajze wersja australijska. Ona w golasie zwanym Neo będzie miała nadal stary tunel i to podstawowe radio zamiast tableta.
Początkujący
 
Od: 11 cze 2016, 23:15
Posty: 16

Postprzez Herc » 25 sie 2016, 20:27

Ja mam odbiór na styczeń. Znaczy, że nie znasz jeszcze ceny swojego samochodu?
ja już mam podpisana umowę, cena taka sama jak za wersję sprzed liftu i nie mam żadnej dopłaty za manuala....
Początkujący
 
Od: 25 sie 2016, 20:23
Posty: 9
Auto: Mazda 3 2017 165HP

Postprzez Chromaticall » 25 sie 2016, 21:15

Ja jeszcze nie złożyłem zamówienia, składam w przyszłym tygodniu.I ciągle nie mogę się zdecydować na kolor i felgi więc trudno o wyliczenie. Mi też ta dopłata wydawała się dziwna, natomiast podwyżka niby ma być związana z automatem do lusterek w standardzie i coś tam jeszcze. Mówię o Sky Energy. A jaką wersję zamówiłeś? I gdzie dają takie terminy? TO straaaaasznie daleko.... Mnie tymi cenami straszyli w Warszawie Odyssey, ale ten dealer generalnie ma takie sobie opinie.
Początkujący
 
Od: 11 cze 2016, 23:15
Posty: 16

Postprzez Herc » 25 sie 2016, 21:23

Ja zamawiałem skypassion. Szczerze to nawet system pokazał przełom stycznia/lutego po zleceniu auta do produkcji. Ale koleś mówił, że może być szybciej, ale nie wcześniej niż w styczniu. Oni zawsze dają sobie jakiś zapas czasu. To co usłyszałem pocieszającego to to, że samochody idące na Europe mają dodatkowe zabezpieczane podwozie przed korozją. Czymś je tam pryskają...
Początkujący
 
Od: 25 sie 2016, 20:23
Posty: 9
Auto: Mazda 3 2017 165HP

Postprzez Floyd84 » 25 sie 2016, 21:38

Akurat z tym tunelem nie popisali się w wersji poliftowej. Skopiowali rozwiązanie z 6stki które może i ładnie wygląda ale jest mega niepraktyczne – patrz – nie ma gdzie położyć ręki. Podłokietnik służy w nim chyba tylko jako schowek.
Forumowicz
 
Od: 30 lis 2015, 23:41
Posty: 91 (0/5)
Auto: Mazda 3 BM

Postprzez Chromaticall » 25 sie 2016, 21:57

Chyba, że ktoś ma długie łapy:) Wczoraj specjalnie właśnie to sprawdziłem w 6 i udało mi się prawie spokojnie operować. "3" powinna mieć krótszy tunel, więc dla mnie będzie OK. Ale ja mam długie ręce:)

Dopisano 25 sie 2016, 22:02:

@Herc – nie masz wyższej ceny pewnie dlatego, że automat lusterek w Passion jest w standardzie. W Energy był opcją, teraz zrobili to jako standard podnosząc cenę jednocześnie. Jeśli mam rację, to brzydka polityka firmy. Ciekawe, czy chociaż te lusterka nie będą awaryjne.
Auta są zabezpieczane na czas transportu (płyną statkiem), potem są częściowo rozkonserwowane i może coś nakładają. Ponoć podwozie jest zabezpieczone. Gorzej z górą. Czy może Tobie też powiedzieli, że blacha jest ocynk?
Początkujący
 
Od: 11 cze 2016, 23:15
Posty: 16

Postprzez Floyd84 » 25 sie 2016, 22:06

Ja mam 185 cm i w 6 stce było słabo... Jakimś obejściem tego tematu jest automat – nie trzeba wachlować skrzynią więc można wsunąć łokieć dalej. A w salonie nie mówią nic o 2.5l turbo? Oj przydałaby się prawdziwie rasowa wersja. 165 jest ok, nieźle się zbiera, mało pali ale wersja + 200 km dałaby mi jakiś pretekst do żałowania że nie poczekałem na polift ;)
Forumowicz
 
Od: 30 lis 2015, 23:41
Posty: 91 (0/5)
Auto: Mazda 3 BM

Postprzez Chromaticall » 25 sie 2016, 22:12

Widocznie mam dłuższe ręce (184 cm) <oczko> Mi się akurat lift podoba, może przy okazji poprawią kilka rzeczy. Turbo... ba.... pewnie nie doczekamy do tej wersji. I pewnie jak ktoś już napisał kolejne będę tylko z turbiną (a nie turbo <dupa> ) i skończą się gepardy i kodo.
Zastanawiałem się nad 120 KM ale że leasing, to nie będę ryzykował remapy...
Początkujący
 
Od: 11 cze 2016, 23:15
Posty: 16

Postprzez Floyd84 » 25 sie 2016, 22:13

Co do zabezpieczenia antykorozyjnego. U mnie widać że podwozie lekko chlapnęli – cudów się nie spodziewajcie :) Mi chodzi po głowie dodatkowe zabezpieczenie przed zimą. Koszt w jednym z Warszawskich ASO ok. 1 T PLN.
Forumowicz
 
Od: 30 lis 2015, 23:41
Posty: 91 (0/5)
Auto: Mazda 3 BM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Moto