Jaką pojemność ma zbiornik paliwa? Jak odczytywać wskazania ilości paliwa?
Japońskie koncerny stosują podobne rozwiązania "funkcjonalne". Nikt z forumowiczów chyba do tej pory nie miał jaj wysuszyć baku w M3, więc pomyślałem, że podlinkuję film z Aurisem, właśnie na potwierdzenie tezy o ~10l paliwa w M3 przy zerowym zasięgu.
Niestety na własnej skórze przekonałem się, że lampka rezerwy w M3 BM nie zaczyna mrugać, ani nic innego się nie zapala jeżeli zostało już naprawdę mało paliwa. Pali się ta sama lampka co zawsze i auto nagle przestaje przyspieszać, a potem jechać w ciągu może 15 sekund.
Przywykłem ignorować wskazówkę rezerwy przez kilka pierwszych dni. Tylko wczoraj zapomniałem, że zrobiłem prawie 100km w weekend, a już przed weekendem się zapaliła
Na szczęście auto stanęło 200 metrów od stacji, więc w sumie nie utknąłem na długo, może 5 minut.
Na nieszczęście tam gdzie zostawiłem auto kręcił się jakiś czepialski żul, jak wróciłem z paliwem był bardzo nie zadowolony, że go nie chcę podwieźć. Pojechałem i 5 minut później zaczął piszczeć czujnik ciśnienia, a dzisiaj rano łatałem dziurę w oponie...
Także zbiornik w BM ma efektywnie 48, a rezerwy 10 litrów. Z baniaka wlałem 3 litry i potem na stacji 45 do pełna.
Przywykłem ignorować wskazówkę rezerwy przez kilka pierwszych dni. Tylko wczoraj zapomniałem, że zrobiłem prawie 100km w weekend, a już przed weekendem się zapaliła

Na szczęście auto stanęło 200 metrów od stacji, więc w sumie nie utknąłem na długo, może 5 minut.
Na nieszczęście tam gdzie zostawiłem auto kręcił się jakiś czepialski żul, jak wróciłem z paliwem był bardzo nie zadowolony, że go nie chcę podwieźć. Pojechałem i 5 minut później zaczął piszczeć czujnik ciśnienia, a dzisiaj rano łatałem dziurę w oponie...
Także zbiornik w BM ma efektywnie 48, a rezerwy 10 litrów. Z baniaka wlałem 3 litry i potem na stacji 45 do pełna.
ereste83 napisał(a):Także zbiornik w BM ma efektywnie 48, a rezerwy 10 litrów. Z baniaka wlałem 3 litry i potem na stacji 45 do pełna.
Co potwierdza teorię, że Mazda buduje swoje zbiorniki tak by nie można było korzystać z całej pojemności baku i zostaje w nim nienaruszalna ilość...
Reasumując:
-pojemność baku podawana – 51 litrów
– pojemność użuteczna – 48 litrów
– pojemność zabroniona – 3 litry
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
creet napisał(a):Nikt z forumowiczów chyba do tej pory nie miał jaj wysuszyć baku w M3
już się zdarzyło i mam nadzieję, że ta wypowiedź wyląduje właśnie w tym temacie...
Dopisano 9 sie 2016, o 13:09:
Aktualnie cała wypowiedź jest tutaj...
viewtopic.php?p=3190212#p3190212
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
W Dieslu jest o tyle dobrze, że na 0 da się przejechać może 10- 20km, potem komputer odcina moc i jazda staje bardzo irytująca. Wysuszyć zbiornika się więc nie da
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3114 (47/159)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
To ja kiedyś zatankowałem 48.5 litra dojeżdżając samemu do stacji. Ciekawe ile byłem od pchania
Stacja duża, znana i w centrum, więc raczej weszło ile weszło.
Wojtek napisał(a):pojemność zabroniona – 3 litry
Pojemność zabroniona, czyli silnik gaśnie nie ze względu na brak paliwa, tylko ze względu na elektronikę i jakiś ekstra pływak? Zakładając oczywiście, że bak ma na prawdę deklarowaną pojemność.
Hmm, auto przestało jechać nagle, bez jakiegoś duszenia czy krztuszenia, po prostu nagle strata mocy i brak reakcji na pedał gazu.
Ja tankuję do pierwszego odbicia, może jakbym po odbiciu próbował dalej to by więcej niż 45 weszło.
Ja tankuję do pierwszego odbicia, może jakbym po odbiciu próbował dalej to by więcej niż 45 weszło.
creet napisał(a):Pojemność zabroniona, czyli silnik gaśnie nie ze względu na brak paliwa, tylko ze względu na elektronikę i jakiś ekstra pływak?
Mazda stosuje to rozwiązanie od dawna... Zabroniona rezerwa służy do zbierania zanieczyszczeń na dnie zbiornika... poniżej poboru paliwa przez pompę. Do tej pory nikt nie wysuszył w M3 zbiornika. Teraz już wiadomo dokładnie ile jest tej zabronionej rezerwy.
Dopisano 9 sie 2016, o 15:08:
ereste83 napisał(a):Ja tankuję do pierwszego odbicia, może jakbym po odbiciu próbował dalej to by więcej niż 45 weszło.
System Mazdy też liczy paliwo tylko do pierwszego odbicia...
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Gorles napisał(a):Przeczytałem. Ale gdzieś tez przeczytałem że przy 0 wyłącza się silnik. Dlatego pytam
Raczej nie na tym forum, i to "gdzieś" jest w błędzie
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3114 (47/159)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
Dzisiaj wysuszyłem bak. Silnik pracował, ale nie przyspieszał, po wciśnięciu sprzęgła trzymał obroty jałowe. Po 30 sek zjechałem z drogi, zatrzymałem się i silnik zgasł. Na szczęście lecieliśmy na 2 auta, wiec szybka dolewka 4litry i do stacji spaliłem z tego 0.7l a potem do odbicia wlałem 44.2l i jeszcze strzał do 44.6. Wynika z tego, że potwierdza się użyteczne 48l. Czyli kiedyś jak wlałem 48.5 to pewnie dzieliły mnie sekundy...
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości