Jakość tarcz i klocków hamulcowych – Mazda3 BM
Z mojego doświadczenia przyczyny wibracji zazwyczaj są dwie.
1. Niewyważone koła. Objawiają się zazwyczaj minimalnymi drganiami przy 120-140km/h, które mogą się pojawiać co np. 5 sek. ale nie muszą. Ostatnio doświadczyłem tego na zimówkach, gdzie mam felgi nieoryginalne i podejrzewam, że coś było z nimi nie tak, bo majster z jedną długo się męczył. W M3 odczuwałem te drgania w nadwoziu ale i trochę na kierownicy, aż się dziwiłem że rodzina nie zwraca uwagi. Gdy zmieniłem na letnie oryginalne koła i jeszcze raz wyważone. Jak ręką odjął. Brak jakichkolwiek drgań.
2. Krzywe tarcze, a pogiąłem ich trochę... wówczas drgania czasami bardzo silne występują tylko przy hamowaniu. Przy normalnej jeździe ich nie ma.
Tak więc na początek warto porządnie wyważyć koła i naocznie sprawdzić obok majstra czy zrobił to porządnie.
1. Niewyważone koła. Objawiają się zazwyczaj minimalnymi drganiami przy 120-140km/h, które mogą się pojawiać co np. 5 sek. ale nie muszą. Ostatnio doświadczyłem tego na zimówkach, gdzie mam felgi nieoryginalne i podejrzewam, że coś było z nimi nie tak, bo majster z jedną długo się męczył. W M3 odczuwałem te drgania w nadwoziu ale i trochę na kierownicy, aż się dziwiłem że rodzina nie zwraca uwagi. Gdy zmieniłem na letnie oryginalne koła i jeszcze raz wyważone. Jak ręką odjął. Brak jakichkolwiek drgań.
2. Krzywe tarcze, a pogiąłem ich trochę... wówczas drgania czasami bardzo silne występują tylko przy hamowaniu. Przy normalnej jeździe ich nie ma.
Tak więc na początek warto porządnie wyważyć koła i naocznie sprawdzić obok majstra czy zrobił to porządnie.
Darek, masz objaw wy ząbkowanych opon
, oczywiście mogę się mylić ale tam kierował bym podejrzenia.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 7010 (210/247)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Robi się lekki offtop, ale drgań przy hamowaniu żadnych nie ma. Wyważane koła były już kilka razy, ostatni raz dzień przed wyjazdem – patrzyłem im na ręce, sprzęt też mieli raczej dobry. Może to być ząbkowanie, ale miałem to w GG i tam objaw był zdecydowanie bardziej widoczny (aż drobne dzwoniły w podłokietniku) i odczuwalny (szczególnie na 4 literach) w zasadzie przy każdej, wysokiej prędkości. Tyle, że teraz opony z tylnej osi mam z przodu – więc może objawy są różne w zależności od osi. I tak jak pisał @Subframe, czasami mam wrażenie że jest ok, czasami wali że mnie cholera bierze.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3133 (49/162)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
darrecki napisał(a):Robi się lekki offtop
Uważaj, bo przyjdzie moderator i pozamiata, a to straszny służbista jest
Moim zdaniem masz problem z wyważeniem, a nie tarczami, przy czym wyważenie może oznaczać zwalone opony. U mnie (zanim się zaczęły problemy z tarczami) miałem tak samo jak u ciebie, ale tylko na letnich Toyo, a na zimowych Hankookach nie. Ale zmieniłem letnie na Dunlopy i dalej to mam, więc w moim przypadku:
– albo są winne wyłącznie tarcze
– albo mam strasznego pecha i drugi komplet złych letnich opon
– albo coś jest w naszych Mazdach, że ciężko osiągnąć odpowiednie wyważenie
Jakoś ta ostatnia opcja wydaje mi się najbardziej prawdopodobna.
Kolezanki i koledzy, prosze o wybaczenie ale przez przypadek polaczylem watek o jakosci tarcz z watkiem o zamiennikach. Teraz wszystko jest na kupie
A co do tematu dyskusji, to jestem swiezo po przegladzie 2 letnim – klocki zmienione, podobno w najcienszym miejscu mialy ledwo 2mm. Srednio mi sie chcialo w to wierzyc ale niech im bedzie.
Po okolo 13 latach posiadania na wlasnosc roznego rodzaju pojazdow (glownie Mazdy GG) jest to swoisty rekord. W GG przy obecnym przebiegu 320tys zmienilem tarcze 1x, klocki 3x. Jak tak dalej pojdzie, to w BM przy tym przebiegu bedzie tych zmian 3x tyle... Dobrze, ze chociaz tarcze sa ok
A co do tematu dyskusji, to jestem swiezo po przegladzie 2 letnim – klocki zmienione, podobno w najcienszym miejscu mialy ledwo 2mm. Srednio mi sie chcialo w to wierzyc ale niech im bedzie.
Po okolo 13 latach posiadania na wlasnosc roznego rodzaju pojazdow (glownie Mazdy GG) jest to swoisty rekord. W GG przy obecnym przebiegu 320tys zmienilem tarcze 1x, klocki 3x. Jak tak dalej pojdzie, to w BM przy tym przebiegu bedzie tych zmian 3x tyle... Dobrze, ze chociaz tarcze sa ok
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3133 (49/162)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
creet napisał(a):Możesz napisać wprost jaki masz przebieg? 35k km
Przebieg 22k mil czyli 35.5k km.
Założyłem oryginały, nic innego nie mieli, a ja nie mam czasu jeździć 10x
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3133 (49/162)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
darrecki napisał(a):Kolezanki i koledzy, prosze o wybaczenie ale przez przypadek polaczylem watek o jakosci tarcz z watkiem o zamiennikach. Teraz wszystko jest na kupie
No to podziel. trochę żmudne, ale się da.

-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3820 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
KMBak napisał(a):darrecki napisał(a):Kolezanki i koledzy, prosze o wybaczenie ale przez przypadek polaczylem watek o jakosci tarcz z watkiem o zamiennikach. Teraz wszystko jest na kupie
No to podziel. trochę żmudne, ale się da.
Urlopuje się, chciałem sobie roboty trochę odjąć po powrocie, jak widać dodałem. Cóż, życie
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3133 (49/162)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
Moja ma dwa przeglądy za sobą, z tego na żadnym nie było zastrzeżeń do klocków i tarcz.
Moim zdaniem gdzieś kolo 7000 może i więcej będą miał wymianę.
Tak wyglądały przy 34000 teraz mam lekko ponad 39000.
Moim zdaniem gdzieś kolo 7000 może i więcej będą miał wymianę.
Tak wyglądały przy 34000 teraz mam lekko ponad 39000.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 7010 (210/247)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Tak jak widać na na zdjęciu, nie ma więcej jak milimetr. Dosłownie na paznokcia. Na tylnej osi jeszcze mniej.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 7010 (210/247)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Marianek napisał(a):Tak jak widać na na zdjęciu, nie ma więcej jak milimetr.
Pytam, bo na zdjęciu widać tylko jedną stronę... Jeżeli masz (jak sam wspomniałeś) prawie 1 mm, to sprawdź wewnętrzną stronę tarczy... Jeżeli jest tam również prawie 1 mm, to znaczy, że masz już tarcze do wymiany. Maksymalny ubytek na grubości tarczy to właśnie 2 mm
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Z tylu podobnie, nie ma nawet milimetra. Jak weźmie się palcem to ledwo masz wyczuwalny rant. Madzia miała 2 miesiące temu przegląd, na kontroli układu hamulcowego nie wskazano wymiany. Sprawdzone na 100% . W wolnej chwili zmierzę dokładnie. Tarcze na pewno nie do wymiany, wiem jak wyglądają takie które trzeba zdejmować już 
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 7010 (210/247)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Marianek, te twoje tarcze wyglądają jak igiełka. U mnie o ile rant jest minimalny, może 0.5mm, to sama powierzchnia nie jest już tak gładka.
Skarżyłem się w ASO na słabe hamulce, stwierdzili że to pewnie przez zużyte klocki. Cóż, nie dałem temu wiary, zmienić trzeba i tak było, a po zmianie różnicy nie widzę. Po 5 tyś. w 2 tygodnie w jednym aucie wczoraj wsiadłem do DJ, pierwsze hamowanie i rozsypałem całe zakupy. 3 w porównaniu do 2 nie hamuje
Skarżyłem się w ASO na słabe hamulce, stwierdzili że to pewnie przez zużyte klocki. Cóż, nie dałem temu wiary, zmienić trzeba i tak było, a po zmianie różnicy nie widzę. Po 5 tyś. w 2 tygodnie w jednym aucie wczoraj wsiadłem do DJ, pierwsze hamowanie i rozsypałem całe zakupy. 3 w porównaniu do 2 nie hamuje
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3133 (49/162)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
Marianek napisał(a):W wolnej chwili zmierzę dokładnie. Tarcze na pewno nie do wymiany, wiem jak wyglądają takie które trzeba zdejmować już
Minimalny wymiar (grubość) przednich tarcz to 23 mm... I nie jest ważne czy są gładkie czy nie...
Do waszych trójek doszły kolejne tarcze:
Textar
– przednie:
Brake Disc Front Axle (TEXTAR, 92267603)
Technical Information Number: 98200 2676 0 1 PRO
Surface: Coated
Weight [kg]: 7,34
Centering Diameter [mm]: 68
Bolt Hole Circle Ø [mm]: 114,3
Hole Arrangement / Number: 05/06
Height [mm]: 51,5
Minimum Thickness [mm]: 23
Brake Disc Thickness [mm]: 25
Diameter [mm]: 295
Brake Disc Type: Internally Vented
tylne:
Brake Disc Rear Axle (TEXTAR, 92267703)
Technical Information Number: 98200 2677 0 1 PRO
Surface: Coated
Supplementary Article/Supplementary Info 2: without wheel hub
Weight [kg]: 3,53
Centering Diameter [mm]: 68
Bolt Hole Circle Ø [mm]: 114,3
Hole Arrangement / Number: 05/06
Height [mm]: 39
Minimum Thickness [mm]: 7
Brake Disc Thickness [mm]: 9
Diameter [mm]: 265
Brake Disc Type: Solid
Do kompletu są też ich klocki:
– przód: 2587501
– tył: 2587801
ps. Textar był OE dostawcą dla w/w już dwójek DE
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
darrecki napisał(a):Skarżyłem się w ASO na słabe hamulce. 3 w porównaniu do 2 nie hamuje
Potwierdzam hamulce w 3ce sa bardzo slabe. Ja po 20 tys tylne tarcze mam jak nowe, wiec wychodzi na to ze tyl ledwo co hamuje i moze dlatego sila hamowania jest taka mizerna..
ellipsis napisał(a):Potwierdzam hamulce w 3ce sa bardzo slabe. Ja po 20 tys tylne tarcze mam jak nowe, wiec wychodzi na to ze tyl ledwo co hamuje i moze dlatego sila hamowania jest taka mizerna..
Jeszcze rok temu (albo trochę więcej, pamięć nie ta) hamulce były super, lekkie naciśnięcie i auto stawało dęba. Problem w tym, że jeżdżąc w zasadzie jednym autem jeśli coś zmienia się bardzo pomału to różnicy nie odczujesz. Tylko potem przesiadając się do innego "sprawnego" auta mówisz sobie – ale to sprzęgło miękkie, hamulec delikatny. A potem uświadamiasz sobie, że twój pojazd miał kiedyś tak samo.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3133 (49/162)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
To nie jest tak, że im słabsze hamulce przednie tym więcej siły hamowania przekazywane jest na tylne? Mi się wydaje, że te hamulce takie kiepskie, bo tarcza z przodu jest za mała. Tarcze Zimmermanna się przegrzewają – sporo informacji o tym na forum M6 (tym drugim). TRW to też chyba nie jest szczyt – mam ich klocki na OEMowych tarczach – biednie to hamuje. W ogóle po zmianie klocków mam wrażenie, że hamulce łapią "niżej" tzn trzeba mocniej pedał wcisnąć żeby zacząć skutecznie hamować. Może faktycznie Textar jest git? Miał ktoś z Was do czynienia z ich produktami? Pewnie za kolejne 10k km czeka mnie wymiana tarcz, a jeśli tarcze to i klocki.
PS. Kiedyś byłem zainteresowany 2.0 BL. Sprzęgło w dwóch testowanych egzemplarzach chodziło jakby ktoś pod nie cegłę podłożył, specjalnie dzwoniłem do ASO pytając o cenę sprzęgła. Gościu mi powiedział, ze po pewnym przebiegu TTTM i pedał sprzęgła robi się drewniany.
PS. Kiedyś byłem zainteresowany 2.0 BL. Sprzęgło w dwóch testowanych egzemplarzach chodziło jakby ktoś pod nie cegłę podłożył, specjalnie dzwoniłem do ASO pytając o cenę sprzęgła. Gościu mi powiedział, ze po pewnym przebiegu TTTM i pedał sprzęgła robi się drewniany.
creet napisał(a):Mi się wydaje, że te hamulce takie kiepskie, bo tarcza z przodu jest za mała.
Tarcze przednie są dobrej wielkości...
Tutaj jest raczej problem z dystrybucją sił hamowania na tylną oś...
Przednie hamulce są zbyt mocno obciążone i to powoduje ich szybkie zużywanie się. Tylne natomiast są jak nowe... czyli prawie nie biorą udziału w pracy systemu.
Powodem może być tutaj pompa hamulcowa, pompa ABS-u lub sposób zaprogramowania działania systemu (inaczej mówiąc program pompy ABS). Rzecz nie do rozwiązania... chyba, że ktoś zaryzykuje podmianę części np. pompy hamulcowej od M6, M5.
Dopisano 9 sie 2016, o 09:52:
creet napisał(a):Miał ktoś z Was do czynienia z ich produktami?
Jak już wspomniałem wczesniej... były montowane jako OEM w M2 DE... Tam hamulce były dobre (słabsze jednak od aftermarket – Brembo)
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości