Jakość tarcz i klocków hamulcowych – Mazda3 BM

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez subframe » 23 lip 2016, 13:51

Z mojego doświadczenia przyczyny wibracji zazwyczaj są dwie.
1. Niewyważone koła. Objawiają się zazwyczaj minimalnymi drganiami przy 120-140km/h, które mogą się pojawiać co np. 5 sek. ale nie muszą. Ostatnio doświadczyłem tego na zimówkach, gdzie mam felgi nieoryginalne i podejrzewam, że coś było z nimi nie tak, bo majster z jedną długo się męczył. W M3 odczuwałem te drgania w nadwoziu ale i trochę na kierownicy, aż się dziwiłem że rodzina nie zwraca uwagi. Gdy zmieniłem na letnie oryginalne koła i jeszcze raz wyważone. Jak ręką odjął. Brak jakichkolwiek drgań.

2. Krzywe tarcze, a pogiąłem ich trochę... wówczas drgania czasami bardzo silne występują tylko przy hamowaniu. Przy normalnej jeździe ich nie ma.

Tak więc na początek warto porządnie wyważyć koła i naocznie sprawdzić obok majstra czy zrobił to porządnie.
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2015, 21:37
Posty: 85 (2/5)
Auto: Mazda 3'15 SkyEnergy 120 MT Sedan

Postprzez Marianek » 23 lip 2016, 16:53

Darek, masz objaw wy ząbkowanych opon ;) , oczywiście mogę się mylić ale tam kierował bym podejrzenia.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 7010 (210/247)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez darrecki » 23 lip 2016, 21:00

Robi się lekki offtop, ale drgań przy hamowaniu żadnych nie ma. Wyważane koła były już kilka razy, ostatni raz dzień przed wyjazdem – patrzyłem im na ręce, sprzęt też mieli raczej dobry. Może to być ząbkowanie, ale miałem to w GG i tam objaw był zdecydowanie bardziej widoczny (aż drobne dzwoniły w podłokietniku) i odczuwalny (szczególnie na 4 literach) w zasadzie przy każdej, wysokiej prędkości. Tyle, że teraz opony z tylnej osi mam z przodu – więc może objawy są różne w zależności od osi. I tak jak pisał @Subframe, czasami mam wrażenie że jest ok, czasami wali że mnie cholera bierze.
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3133 (49/162)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D

Postprzez child » 24 lip 2016, 01:09

darrecki napisał(a):Robi się lekki offtop


Uważaj, bo przyjdzie moderator i pozamiata, a to straszny służbista jest ;)

Moim zdaniem masz problem z wyważeniem, a nie tarczami, przy czym wyważenie może oznaczać zwalone opony. U mnie (zanim się zaczęły problemy z tarczami) miałem tak samo jak u ciebie, ale tylko na letnich Toyo, a na zimowych Hankookach nie. Ale zmieniłem letnie na Dunlopy i dalej to mam, więc w moim przypadku:
– albo są winne wyłącznie tarcze
– albo mam strasznego pecha i drugi komplet złych letnich opon
– albo coś jest w naszych Mazdach, że ciężko osiągnąć odpowiednie wyważenie

Jakoś ta ostatnia opcja wydaje mi się najbardziej prawdopodobna.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez darrecki » 1 sie 2016, 20:23

Kolezanki i koledzy, prosze o wybaczenie ale przez przypadek polaczylem watek o jakosci tarcz z watkiem o zamiennikach. Teraz wszystko jest na kupie <płacze>

A co do tematu dyskusji, to jestem swiezo po przegladzie 2 letnim – klocki zmienione, podobno w najcienszym miejscu mialy ledwo 2mm. Srednio mi sie chcialo w to wierzyc ale niech im bedzie.
Po okolo 13 latach posiadania na wlasnosc roznego rodzaju pojazdow (glownie Mazdy GG) jest to swoisty rekord. W GG przy obecnym przebiegu 320tys zmienilem tarcze 1x, klocki 3x. Jak tak dalej pojdzie, to w BM przy tym przebiegu bedzie tych zmian 3x tyle... Dobrze, ze chociaz tarcze sa ok
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3133 (49/162)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D

Postprzez creet » 1 sie 2016, 21:35

Możesz napisać wprost jaki masz przebieg? 35k km? Jeśli tak to klocki wytrzymały Ci całe 9k km dłużej niż mi – gratuluję :D Wymieniłeś na oryginały?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2014, 23:31
Posty: 621 (63/38)
Skąd: Warszawa
Auto: 2014 Matsuda Axela SkyPassion 2.0 165HP

Postprzez darrecki » 1 sie 2016, 21:46

creet napisał(a):Możesz napisać wprost jaki masz przebieg? 35k km


Przebieg 22k mil czyli 35.5k km.
Założyłem oryginały, nic innego nie mieli, a ja nie mam czasu jeździć 10x
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3133 (49/162)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D

Postprzez KMBak » 1 sie 2016, 22:13

darrecki napisał(a):Kolezanki i koledzy, prosze o wybaczenie ale przez przypadek polaczylem watek o jakosci tarcz z watkiem o zamiennikach. Teraz wszystko jest na kupie


No to podziel. trochę żmudne, ale się da. <głaszcze>
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 14:36
Posty: 3820 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez darrecki » 1 sie 2016, 23:28

KMBak napisał(a):
darrecki napisał(a):Kolezanki i koledzy, prosze o wybaczenie ale przez przypadek polaczylem watek o jakosci tarcz z watkiem o zamiennikach. Teraz wszystko jest na kupie


No to podziel. trochę żmudne, ale się da. <głaszcze>


Urlopuje się, chciałem sobie roboty trochę odjąć po powrocie, jak widać dodałem. Cóż, życie :(
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3133 (49/162)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D

Postprzez Marianek » 5 sie 2016, 12:29

Moja ma dwa przeglądy za sobą, z tego na żadnym nie było zastrzeżeń do klocków i tarcz.
Moim zdaniem gdzieś kolo 7000 może i więcej będą miał wymianę.
Tak wyglądały przy 34000 teraz mam lekko ponad 39000.
P_20160403_165201.jpg
P_20160403_165206.jpg
P_20160403_165233.jpg
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 7010 (210/247)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez Wojtek » 5 sie 2016, 17:15

Jak duży jest rancik na każdej stronie tarczy?
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Marianek » 6 sie 2016, 17:47

Tak jak widać na na zdjęciu, nie ma więcej jak milimetr. Dosłownie na paznokcia. Na tylnej osi jeszcze mniej.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 7010 (210/247)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez Wojtek » 6 sie 2016, 19:28

Marianek napisał(a):Tak jak widać na na zdjęciu, nie ma więcej jak milimetr.

Pytam, bo na zdjęciu widać tylko jedną stronę... Jeżeli masz (jak sam wspomniałeś) prawie 1 mm, to sprawdź wewnętrzną stronę tarczy... Jeżeli jest tam również prawie 1 mm, to znaczy, że masz już tarcze do wymiany. Maksymalny ubytek na grubości tarczy to właśnie 2 mm
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Marianek » 6 sie 2016, 21:25

Z tylu podobnie, nie ma nawet milimetra. Jak weźmie się palcem to ledwo masz wyczuwalny rant. Madzia miała 2 miesiące temu przegląd, na kontroli układu hamulcowego nie wskazano wymiany. Sprawdzone na 100% . W wolnej chwili zmierzę dokładnie. Tarcze na pewno nie do wymiany, wiem jak wyglądają takie które trzeba zdejmować już :)
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 7010 (210/247)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez darrecki » 8 sie 2016, 11:15

Marianek, te twoje tarcze wyglądają jak igiełka. U mnie o ile rant jest minimalny, może 0.5mm, to sama powierzchnia nie jest już tak gładka.
Skarżyłem się w ASO na słabe hamulce, stwierdzili że to pewnie przez zużyte klocki. Cóż, nie dałem temu wiary, zmienić trzeba i tak było, a po zmianie różnicy nie widzę. Po 5 tyś. w 2 tygodnie w jednym aucie wczoraj wsiadłem do DJ, pierwsze hamowanie i rozsypałem całe zakupy. 3 w porównaniu do 2 nie hamuje :(
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3133 (49/162)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D

Postprzez Wojtek » 8 sie 2016, 13:05

Marianek napisał(a):W wolnej chwili zmierzę dokładnie. Tarcze na pewno nie do wymiany, wiem jak wyglądają takie które trzeba zdejmować już :)

Minimalny wymiar (grubość) przednich tarcz to 23 mm... I nie jest ważne czy są gładkie czy nie... :P


Do waszych trójek doszły kolejne tarcze:

Textar
– przednie:
Brake Disc Front Axle (TEXTAR, 92267603)

Technical Information Number: 98200 2676 0 1 PRO
Surface: Coated
Weight [kg]: 7,34
Centering Diameter [mm]: 68
Bolt Hole Circle Ø [mm]: 114,3
Hole Arrangement / Number: 05/06
Height [mm]: 51,5
Minimum Thickness [mm]: 23
Brake Disc Thickness [mm]: 25
Diameter [mm]: 295
Brake Disc Type: Internally Vented


tylne:
Brake Disc Rear Axle (TEXTAR, 92267703)

Technical Information Number: 98200 2677 0 1 PRO
Surface: Coated
Supplementary Article/Supplementary Info 2: without wheel hub
Weight [kg]: 3,53
Centering Diameter [mm]: 68
Bolt Hole Circle Ø [mm]: 114,3
Hole Arrangement / Number: 05/06
Height [mm]: 39
Minimum Thickness [mm]: 7
Brake Disc Thickness [mm]: 9
Diameter [mm]: 265
Brake Disc Type: Solid


Do kompletu są też ich klocki:
– przód: 2587501
– tył: 2587801

ps. Textar był OE dostawcą dla w/w już dwójek DE :)
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez ellipsis » 8 sie 2016, 22:44

darrecki napisał(a):Skarżyłem się w ASO na słabe hamulce. 3 w porównaniu do 2 nie hamuje :(


Potwierdzam hamulce w 3ce sa bardzo slabe. Ja po 20 tys tylne tarcze mam jak nowe, wiec wychodzi na to ze tyl ledwo co hamuje i moze dlatego sila hamowania jest taka mizerna..
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 770 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez darrecki » 8 sie 2016, 23:02

ellipsis napisał(a):Potwierdzam hamulce w 3ce sa bardzo slabe. Ja po 20 tys tylne tarcze mam jak nowe, wiec wychodzi na to ze tyl ledwo co hamuje i moze dlatego sila hamowania jest taka mizerna..


Jeszcze rok temu (albo trochę więcej, pamięć nie ta) hamulce były super, lekkie naciśnięcie i auto stawało dęba. Problem w tym, że jeżdżąc w zasadzie jednym autem jeśli coś zmienia się bardzo pomału to różnicy nie odczujesz. Tylko potem przesiadając się do innego "sprawnego" auta mówisz sobie – ale to sprzęgło miękkie, hamulec delikatny. A potem uświadamiasz sobie, że twój pojazd miał kiedyś tak samo.
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3133 (49/162)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D

Postprzez creet » 8 sie 2016, 23:24

To nie jest tak, że im słabsze hamulce przednie tym więcej siły hamowania przekazywane jest na tylne? Mi się wydaje, że te hamulce takie kiepskie, bo tarcza z przodu jest za mała. Tarcze Zimmermanna się przegrzewają – sporo informacji o tym na forum M6 (tym drugim). TRW to też chyba nie jest szczyt – mam ich klocki na OEMowych tarczach – biednie to hamuje. W ogóle po zmianie klocków mam wrażenie, że hamulce łapią "niżej" tzn trzeba mocniej pedał wcisnąć żeby zacząć skutecznie hamować. Może faktycznie Textar jest git? Miał ktoś z Was do czynienia z ich produktami? Pewnie za kolejne 10k km czeka mnie wymiana tarcz, a jeśli tarcze to i klocki.

PS. Kiedyś byłem zainteresowany 2.0 BL. Sprzęgło w dwóch testowanych egzemplarzach chodziło jakby ktoś pod nie cegłę podłożył, specjalnie dzwoniłem do ASO pytając o cenę sprzęgła. Gościu mi powiedział, ze po pewnym przebiegu TTTM i pedał sprzęgła robi się drewniany.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2014, 23:31
Posty: 621 (63/38)
Skąd: Warszawa
Auto: 2014 Matsuda Axela SkyPassion 2.0 165HP

Postprzez Wojtek » 9 sie 2016, 10:41

creet napisał(a):Mi się wydaje, że te hamulce takie kiepskie, bo tarcza z przodu jest za mała.

Tarcze przednie są dobrej wielkości... :P
Tutaj jest raczej problem z dystrybucją sił hamowania na tylną oś...
Przednie hamulce są zbyt mocno obciążone i to powoduje ich szybkie zużywanie się. Tylne natomiast są jak nowe... czyli prawie nie biorą udziału w pracy systemu.
Powodem może być tutaj pompa hamulcowa, pompa ABS-u lub sposób zaprogramowania działania systemu (inaczej mówiąc program pompy ABS). Rzecz nie do rozwiązania... chyba, że ktoś zaryzykuje podmianę części np. pompy hamulcowej od M6, M5.

Dopisano 9 sie 2016, o 09:52:

creet napisał(a):Miał ktoś z Was do czynienia z ich produktami?

Jak już wspomniałem wczesniej... były montowane jako OEM w M2 DE... Tam hamulce były dobre (słabsze jednak od aftermarket – Brembo)
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323