Mazda 3 BK Zawieszenie – problemy, pytanie, sugestie

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Marcis » 29 maja 2016, 20:04

Jak zdemontować tuleje stabilizatora przód? Bo dostęp bardzo ciężki a myślę że to one mogą powodować stuki żeby wykluczyć amory.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 944 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez talk_about85 » 29 maja 2016, 21:12

Musze w koncu zaczac kompletowac amortyzatory na tyl i osprzet do nich dlatego mam pytanie czy poduszka amora to jest inaczej po prostu mocowanie amora?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2010, 23:59
Posty: 1123 (0/12)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda3 BK HB 1.6 MZ-CD 2007

Postprzez marcin255 » 29 maja 2016, 22:12

Marcis napisał(a):Jak zdemontować tuleje stabilizatora przód? Bo dostęp bardzo ciężki a myślę że to one mogą powodować stuki żeby wykluczyć amory.

opuścić sanki albo małe rączki
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Marcis » 29 maja 2016, 22:28

To w weekend się zabiorę. Mam nadzieję że to to.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 944 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez Marcis » 16 cze 2016, 21:15

Niestety u mnie nie było to lecz jest ciut ciszej. Wymieniłem amortyzatory i niby coś lepiej ale może tylko przypadek bo nie jeździłem daleko żeby sprawdzić. Mam luźna lewą półoś czy może ona powodować stuki na nierównościach? Miał ktoś taki przypadek?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 944 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez krynio79 » 30 cze 2016, 20:40

Dopadły mnie "cukierki" w tylnym zawieszeniu.Mechanik wymienił mi po jednym łączniku stablizatora na tyle i przodzie,sworzeń wachacza przód i wzioł 120zł, "cukierków" nie ruszył bo na to musi mieć cały dzień i po 150zł za strone sobie zażyczył bo musi wszytko tam rozbierać .Ile płacicie za wymiane tych "cukierków"?
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2012, 12:41
Posty: 38
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 3 2003 BK 2.0B

Postprzez kropek101 » 1 lip 2016, 06:40

Musi rozbierać bo nie ma sciagacza.
Widziałem taki dedykowany do forda tani to on na pewno nie był, posiadając go wymiana to 2h obie strony. Wystarczy odkręcić cukierki bez rozbierania auta. Mnie zajęło rozłożenie całości jazda do kolegi na prasę jak jeszcze nie miałem swojej i po składanie około 5h różnie sobie cenią 150zl za stronę to za dużo chyba że liczy za każde rozbieranie czyli hamulce wahacze i wymiana cukierka.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez adtk85 » 21 lip 2016, 16:14

Czesc, mam pytanie:
Podczas pokonywania nierownosci na lukach malymi predkosciami slysze z tylu piszczenie/skrzypienie zawieszenia. Tuleje wachacza poprzecznego sa lekko sparciale wiec chialbym je wymienic. Niestety wahacz skorodowany (robie zawieszenie przed konserwacja wlasnie) i podobno strach wymieniac tuleje bo nowe moga nie wejsc. Dostalem sugestie ze nalezy wymienic wahacze poprzeczne z tyłu(Mazda 3 BK sedan 2.0B 2007 rok,nr czesci: BP4K-28-300E) ale podobno zamienniki dla Focusa nie pasuja (info z warsztatu) gdyz nie zawsze pasuja do stabilizatora. Czy macie jakies doświadczenie przy wymianie tych części?
 
Od: 11 sty 2016, 14:35
Posty: 58
Skąd: Kraków
Auto: Mazda3 BK LF '07 Sedan MZR 2.0

Postprzez Marcis » 24 lip 2016, 22:40

Mi skrzypiały cukierki. Były o 2 cm krótsze więc przebiłem same tuleje do starej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 944 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez expell » 1 sie 2016, 11:04

Szybkie pytanko:

Tylna tuleja wahacza przedniego dolnego, jakiej firmy brać? Wymieniać od razu też przednią przy okazji? Sworzeń mam nowy to całego wahacza nowego nie będę brać bo tulejki wyjdą trochę taniej :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2015, 16:38
Posty: 329 (7/4)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 3 2.0 BK 2005

Postprzez macvas » 1 sie 2016, 11:25

Ja wiosną dwa lata temu wstawiałem w ASO komplet od FEBI BILSTEIN. Nie dalej jak w zeszły czwartek zaglądałem i rzekłbym, że nie wykazują oznak zużycia.

expell napisał(a):Sworzeń mam nowy to całego wahacza nowego nie będę brać bo tulejki wyjdą trochę taniej

Prawidłowa taktyka. Tulejki wyjdą taniej i sama wymiana nie jest jakoś przesadnie skomplikowana.
Obrazek
Maciek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 17 sie 2013, 20:33
Posty: 2298 (24/111)
Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05

Postprzez expell » 1 sie 2016, 11:39

macvas napisał(a):wymiana nie jest jakoś przesadnie skomplikowana


No właśnie, kupując Taką tuleję jak na tym zdjęciu razem z mocowaniem muszę ją wprasować czy może kupować tylko sam wkład bez mocowania do reszty samochodu, a ten da się przełożyć z aktualnej tulei?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2015, 16:38
Posty: 329 (7/4)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 3 2.0 BK 2005

Postprzez macvas » 2 sie 2016, 09:00

Zasadniczo należałoby ocenić w jakim stanie jest mocowanie, które masz aktualnie założone wraz z tuleją na wahaczu. Bywa często, że jest ono na tyle skorodowane, że nie spełnia swojej funkcji, daje jakieś tam luzy i należałoby je wymienić. Czasem (w zależności w jaki sposób będzie wymieniana sama tuleja) potrafi się rozsypać w trakcie demontażu. Jeśli masz taką możliwość to obczaj to przed zakupem samej części. Pewnie jest w stanie zdatnym do dalszej eksploatacji. Chociaż jeśli jest to pierwszy montaż to ja bym wymienił całość i miał spokój na lata. Mi w ASO wrzucili po całości, bo oni zwykle jeśli jest taka opcja wolą coś wykręcić i wkręcić niż prasować, czy walić młotem <faja>
Obrazek
Maciek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 17 sie 2013, 20:33
Posty: 2298 (24/111)
Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05

Postprzez Jacador » 26 sie 2016, 16:52

Czy mógłby mi ktoś pokazać jak wyglądają wszystkie tylne wahacze?
Wiem jak wyglądają tylne poprzeczne, ale poszukuję czegoś takiego jak wahacz podłużny lewy tylny i nie wiem czy dobry znalazłem.
Jacador
 

Postprzez Bart77 » 1 wrz 2016, 22:22

Witam pare miesiecy temu wymienilem wszystko w przednim zawieszeniu oprocz amortyzatorow.Oczywiscie po wymianie pojechalem ustawic zbieznosc.Teraz wymienilem amortyzatory bo jeden padl oczywiscie z poduszkami i lozyskiem.Zastanawiam sie nad zrobieniem geometrii jak niektorzy tu sugeruja tylko ja sie zastanawiam po co?Poniewaz wszystkich napraw dokonuje sam w garazu znam te zawieszenie jak wlasna kieszen i jakos nie widze zeby oprocz koncowek drazka dalo sie tam jeszcze cos regulowac a poniewaz podczas wymiany amorkow nie ma potrzeby ruszania drazkow na chlopski rozum nic sie w ustawieniu kol nie zmienia.Czy ktos by mogl mnie oswiecic bo na necie sa same sprzeczne opinie.Jedni mowia geometria potrzebna inni ze nie.HELP!!! :(
Początkujący
 
Od: 8 lip 2015, 19:36
Posty: 4
Auto: Mazda 3 1.6 Z6

Postprzez bezrobotny5000 » 2 wrz 2016, 09:09

Ja ostatnio wymieniałem amortyzatory z przodu, mechanik powiedział, że nie ma potrzeby robić zbieżności. Prowadzi się super idzie prosto jak strzała więc myślę że prawdę mówił.
bezrobotny5000
 

Postprzez dzux » 2 wrz 2016, 21:01

Bart77 napisał(a):Witam pare miesiecy temu wymienilem wszystko w przednim zawieszeniu oprocz amortyzatorow.Oczywiscie po wymianie pojechalem ustawic zbieznosc.Teraz wymienilem amortyzatory bo jeden padl oczywiscie z poduszkami i lozyskiem.Zastanawiam sie nad zrobieniem geometrii jak niektorzy tu sugeruja tylko ja sie zastanawiam po co?Poniewaz wszystkich napraw dokonuje sam w garazu znam te zawieszenie jak wlasna kieszen i jakos nie widze zeby oprocz koncowek drazka dalo sie tam jeszcze cos regulowac a poniewaz podczas wymiany amorkow nie ma potrzeby ruszania drazkow na chlopski rozum nic sie w ustawieniu kol nie zmienia.Czy ktos by mogl mnie oswiecic bo na necie sa same sprzeczne opinie.Jedni mowia geometria potrzebna inni ze nie.HELP!!! :(


robię tak jak tym wszystko sam i niestety po wymianie amorów nie pojechałem na zbieżność choć wydawało mi się że wszystko ok po 3 miesiącach zauważyłem że bardzo zdziera mi ranty w oponach z przodu pojechałem na zbieżność okazało się że była rozjechana także polecam koszt nie wielki
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 22:38
Posty: 706 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Postprzez Bart77 » 2 wrz 2016, 22:50

Dzieki wlasnie chyba tak zrobie bo mam nowe opony i nie chce ryzykowa ogolnie to zbieznosc powinna pozostac bez zmian po wymianie amorkow bo nie ma potrzeby dotykania koncowek drazka podczas wymiany mi bardziej chodzi o geometrie katy itp tylko ze ja naprawde nie widze tam zadnej innej regulacji oprocz koncowek jakby ktos mial ochote cos dorzucic w tym temacie to byloby fajnie <spoko>
Początkujący
 
Od: 8 lip 2015, 19:36
Posty: 4
Auto: Mazda 3 1.6 Z6

Postprzez talk_about85 » 11 wrz 2016, 23:44

Musze zlokalizowac zanim bedzie jeszcze gorzej miejsce dziwnych odglosow. W przedniej czesci auta/zawieszenia gdy sa spelnione odpowiednie warunki tj. podczas jazdy gdy przednia os nie jest w poziomie tylko jedno kolo jest wyzej albo nizej w stosunku drugiego wtedy slychac to lupanie. Nie slychac tego na dziurach jak rowniez na "spiacych policjantach" ani na poprzecznych wglebieniach. Za to chyba idealnie daje to cos glos na poklejonej drodze gdzie laty maja rozne wysokosci. Im mniejsza predkosc tym to lepiej slychac. Tak bym to opisal. Jakies sugestie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2010, 23:59
Posty: 1123 (0/12)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda3 BK HB 1.6 MZ-CD 2007

Postprzez Krystek07 » 22 wrz 2016, 21:13

Panowie coś mi skrzypi w tylnym zawieszeniu np przy przejeżdżaniu przez progi zwalniające, macie pomysły co to może być ? Amortyzatory? Zmieniałem ostatnio same sprężyny bo były już skorodowane i jedna pęknięta..
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2014, 01:43
Posty: 390 (20/5)
Skąd: podkarpacie
Auto: M3 BK 07' Y6 Aero+ bez FAP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323